Jump to content

Recommended Posts

Salut, colegi!

 

Lucrez la un proiect pe care doresc să-l postez aici, în speranța că vor exista propuneri de îmbunătățire și, de ce nu, de achiziționare. Va fi un produs similar Scottoiler vSystem / eSystem, dar cu alt principiu de funcționare și (lucrul cel mai important) mult mai ieftin. Prezintă și o serie de avantaje față de Scottoiler vSystem.

Am realizat documentația (din care voi publica aici) și aștept să primesc piesele pentru finalizarea lui, când voi publica și un tutorial privind instalarea, reglajul etc.

 

Ungător de lanț automat eMIGoiler

motocicleta-ungator.thumb.jpg.5a2e9b1a5908e681790e6db2ab711a6a.jpg

 

Destinație:

Ungătorul de lanț automat eMIGoiler este destinat echipării motocicletelor și mopedelor care au instalație electrică de 12 V CC și transmisie finală prin lanț. El servește la lubrifierea automată  a lanțului, în timpul deplasării, conform unei programări prestabilite, asigurând astfel o întreținere corespunzătoare, creșterea duratei de utilizare a transmisiei finale (lanț, pinion și foaie) și reducerea cheltuielilor de mentenanță.

Instalarea ungătorului eMIGoiler nu presupune nicio modificare la instalațiile motocicletei, toate componentele adăugându-se / conectânduse la instalațiile pre-existente și necesită cunoștințe minime în ceea ce privește funcționarea instalațiilor electrice și hidraulice, putând fi montat și reglat în cca 30...60 de minute de către orice utilizator.

Funcționarea ungătorului eMIGoiler este comandată și controlată electronic, ceea ce prezintă avantaj asupra altor tipuri de ungătoare (cu acționare vacuumatică sau manuală). Astfel, în cazul majorității motocicletelor (care au schimbător de viteze și indicator de NEUTRU), curgerea lubrifiantului nu este permisă decât în timpul deplasării, evitându-se prin aceasta inconvenientele funcționării atunci când motocicleta staționează având motorul pornit (acționare manuală, poluarea mediului, consum inutil de ulei etc.).

De asemenea, ungătorul de lanț eMIGoiler poate fi reglat să funcționeze cu tipuri diferite de lubrifiant (cu diverse vâscozități) și în diferite regimuri (de ex.: normal / umezeală, localitate / autostradă etc.), datorită reglajului debitului care poate fi făcut de către utilizator.

Ungătorul de lanț automat eMIGoiler poate fi utilizat și pentru echiparea motocicletelor și mopedelor care nu au schimbător de viteze și indicator de Neutru (cutie de viteză automată), dar în acest caz el va funcționa permanent după punerea contactului, indiferent dacă motocicleta / mopedul se deplasează sau nu (se va evita staționarea îndelungată cu contactul pus / motorul pornit).

 

Caracteristici tehnice:

-          Tensiune de alimentare: 12 V CC;

-          Consum de curent: maxim = 200 mA (0,2 A), mediu = 117 mA (0,117 A);

-          Moduri de lucru: 0 (deconectat), N (normal), A (cutie de viteze automată);

-          Controlul și indicarea funcționării: taste și afișaj digital;

-          Capacitate rezervor ulei: 100 ml.;

-          Reglaj debit: 0...999 sec. (intervalul dintre picături);

-          Autonomie: 33,33 ore sau 2.333 km. (condiții normale, viteză medie de 70 km/h).

 

Compunere:

- Unitate de comandă și control (UCC);

- Cutie de comandă (CC);

- Rezervor de ulei (RU);

- Conducte de ulei (CU);

- Duză de picurare (DP).

 

Principiu de funcționare:

Funcționarea ungătorului de lanț eMIGoiler se bazează pe curgerea gravitațională (liberă) a fluidului lubrifiant conținut în rezervor, prin conducte și duza de picurare, cu un debit comandat și controlat electronic.

În timpul funcționării, în timp ce motocicleta se deplasează (schimbătorul de viteze introdus în orice treaptă de viteză), lanțul este permanent gresat prin intermediul duzei de picurare, cu un debit  (picături / pe minut) stabilit de către utilizator și controlat permanent prin intermediul unității de comandă și control, aflată la bordul motocicletei.

La trecerea schimbătorului de viteze în poziția NEUTRU (oprirea motocicletei), funcționarea ungătorului eMIGoiler este oprită automat (indicată prin stingerea afișajului unității de comandă și control), urmând a fi reluată imediat ce se introduce schimbătorul de viteze într-o treaptă de viteză (indicată prin aprinderea afișajului unității de comandă și control).

La oprirea motorului și luarea contactului, funcționarea ungătorului eMIGoiler este oprită automat.

 

Instalare:

.....................

schema-conectare.thumb.jpg.c64bd85f81031e1554ff7f4695856ad8.jpg

 

Reglaj / calibrare:

..............................

Recomandări orientative:

T1 (intervalul de timp cât este nevoie pentru curgerea unei picături):

- Se va stabili în funcție de tipul / vâscozitatea lubrifiantului

T2 (intervalul de timp dintre două picături succesive):

- Condiții normale / în localitate = 60 sec.

- În afara localității / autostradă = 45 sec.

- Condiții cu umiditate crescută (ploaie) = 30 sec.

- Condiții cu exces de praf = 45 sec.

 

Întrebări frecvente:

 

Î: Instalarea ungătorului automat eMIGoiler necesită cunoștințe și unelte speciale?

R: NU, instalarea este intuitivă și poate fi făcută de orice motociclist, care trebuie să identifice doar: o siguranță fuzibilă alimentată prin contact (cu ajutorul unei lămpi de control sau bec / LED de 12 V cu 2 fire), firul contactului de Neutru (tot cu ajutorul unei lămpi de control) și un șurub aflat pe masa motocicletei (vizual sau tot cu ajutorul unei lămpi de control).

Î: Cum identific firul / contactul de Neutru?

R: Se conectează lampa de control cu un fir la una din siguranțele alimentate prin contact, se pune contactul, având schimbătorul de viteze pe poziția Neutru (indicator Neutru aprins) și se verifică cu celălalt fir al lămpii de control, pe rând, contactele / firele. La aprinderea lămpii de control, se verifică dacă este contactul corect (Neutru), prin introducerea schimbătorului de viteze în treapta I (indicator Neutru stins). Dacă lampa de control se stinge, înseamnă că acela este contactul de Neutru.

 

Î: Este nevoie să utilizez un anumit tip de lubrifiant pentru ungătorul automat?

R: NU, ungătorul automat eMIGoiler funcționează cu orice lubrifiant având o vâscozitate / fluiditate corespunzătoare. Se recomandă utilizarea uleiurilor de transmisie cu o vâscozitate mai mare în timpul sezonului cald și mai mică în timpul sezonului rece.

 

Î: Funcționarea ungătorului poate afecta funcționarea motocicletei?

R: NU, datorită componentelor și principiului de funcționare ale ungătorului, acesta nu poate afecta funcționarea motorului (spre deosebire de ungătorul vacuumatic, acesta funcționează absolut independent de motor, neavând nicio conexiune la acesta). De asemenea, având un consum de curent minim (100 mA la punerea contactului și la pornire, maxim 200 mA în timpul mersului), este exclusă descărcarea bateriei motocicletei. De asemenea, restul instalației electrice a motocicletei este protejată prin utilizarea unei siguranțe fuzibile separate.

 

Î: Pot folosi un rezervor de lubrifiant cu o capacitate mai mică / mai mare?

R: DA, cu modificarea corespunzătoare a autonomiei (100 ml. = cca. 2.333 km.).

 

Î: Ținând cont de amplasarea duzei de picurare, lanțul / foaia motocicletei vor fi unse numai pe o parte?

R: NU, ungerea nu se va face numai pe o parte, datorită acțiunii forței centrifuge și a efectului de capilaritate care antrenează uleiul. În acest fel, uleiul este dirijat atât către oringurile de pe partea unde se află duza, cât și către oringurile aflate pe partea opusă, prin intermediul dinților foii și bolțurilor ( bucșe, role).

 

Î: Există pericolul ca uleiul să ajungă pe alte componente ale motocicletei (roată, disc sau saboți de frână) sau pe echipament / motociclist?

R: NU, în situația în care instalarea și reglarea ungătorului au fost făcute conform instrucțiunilor. Cantitatea de ulei distribuită (cca. 1 picătură / minut) va forma doar o peliculă subțire pe lanț și pe foaie.

 

Î: Se poate deconecta funcționarea ungătorului automat?

R: DA, ungătorul automat eMIGoiler poate fi deconectat permanent prin trecerea comutatorului modului de lucru de pe cutia de control pe poziția „0”.

 

Î: Ungătorul automat poluează mediul?

R: NU, în situația în care instalarea, reglajul și utilizarea ungătorului automat au fost făcute conform instrucțiunilor. Spre deosebire de ungătoarele cu funcționare vacuumatică, ungătorul automat eMIGoiler asigură distribuția unei cantități minime de ulei pe lanțul și foaia motocicletei numai în timpul deplasării, în timpul opririlor, la trecerea schimbătorului de viteze în poziția Neutru distribuția uleiului oprindu-se automat. În situația motocicletelor / mopedelor fără indicator de Neutru (cu cutie de viteze automată), la staționarea îndelungată este indicată oprirea motorului și luarea contactului.

 

PS: Aștept opinii și păreri (serioase, desigur). 

 

 

Desigur că invenția este în curs de brevetare, iar marca eMIGoiler este înregistrată.

Edited by MIGrider
Link to post
Share on other sites
  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 2 ore, MIGrider a spus:

 

Mda...

Eu folosesc o seringă de 10 ml cu vârful în jos, legată cu sârmă din oţel zincat de 1,5 şi ca "duză" un ac calibrat de uz veterinar, tăiat.

La vibraţii, în mers, uleiul stropeşte şi unge lanţul prin forţa gravitaţională.

Automat şi fără microprocesor.  :banana:

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, chopperman a spus:

Eu nu folosesc nici macar seringa. Am un pet de 0.25 cu capacul gaurit.

Cu microprocesor sau cu telecomandă?  😂

schema-conectare.thumb.jpg.c64bd85f81031e1554ff7f4695856ad8.thumb.jpg.62b040c61bc7aeb5ace55eb5dfa12f2e.jpg

Link to post
Share on other sites

1. Conectarea la + contact și neutru nu e chiar la îndemâna oricui. 

2. Ce înseamnă "mult mai ieftin"? 

3. Cum se face reglajul/calibrarea dacă se pot folosi diferite vâscozități de ulei? E presetat sau trebuie reglat de utilizator? 

 

Link to post
Share on other sites

La uleiul de lanț de drujbă pe care îl folosesc i se schimbă vâscozitatea drastic de la cald la rece. Mi-ar fi plăcut și un al doilea rezervor care să fie umplut cu motorină. Să facă un mix cu uleiul în funcție de temperatura ambiantă, sau pur și simplu să curgă pentru a spăla lanțul la un interval anume, să zicem 500 de kilometri, înainte de o nouă ungere. :)

La partea de pornire a manțocăriei eu mă gândeam la un arduino cu senzor de mișcare. (există niște lumini de bicicletă chinezești care pornesc când se "hâțână" bicla. 

Link to post
Share on other sites

Salut, 

Am eu un scottoiler de vanzare. E SH, dar e bun si mai simplu decat ce vrei tu sa faci acolo.

image.thumb.png.5ba9fc533d5ab6acdd5fa0c07094ca67.png

Daca esti interest, da un semn - 0746 484 doi trei cinci

Link to post
Share on other sites

Nu fiti carcotasi.....exact acum 3 ani mi-am facut exact acest tip de ungator automat cu exceptia faptului ca minusul l-am luat direct de pe cadru iar capul de ungere l-am facut de tip furculita pentru a asigura ungerea pe ambele fete ale pinionului, functionarea fiind impecabila ! Ca si idee, mai am inca 5 bucati montate pe motocicletele unor prieteni, care de asemenea functioneaza impecabil.

Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, Andrei28 a spus:

Salut, 

Am eu un scottoiler de vanzare. E SH, dar e bun si mai simplu decat ce vrei tu sa faci acolo.

image.thumb.png.5ba9fc533d5ab6acdd5fa0c07094ca67.png

Daca esti interest, da un semn - 0746 484 doi trei cinci

S-a trezit și nea Ion 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, stfan a spus:

Nu fiti carcotasi...

Cum nu ...

În off-road nu am nici baterie dar mai ales acolo se cere uns lanţul la "drujbă".

Aşa am ales seringa care se scutură (cu ulei) pe deasupra de lanţ. Dacă nu se scutură, nu curge 

Chestiune de calibrare (duză, unghi).

Link to post
Share on other sites

@MIGrider

Am văzut acum câteva zile o postare identica și pe FB. 

Ma gândesc ca tot tu erai. 

 

Singurele chestii on topic pe care le pot spune aici sunt :

- Spor la treaba 

- Acum f mulți ani (sa fie cel puțin 7), mai mulți useri de pe forum și-au pus ideile și resursele la bătaie și au conceput un ungator automat. Erau majoritatea VStromisti dacă nu greșesc. Un prieten de-al meu a cumpărat unul și l-a folosit mulțumit ani de zile. Cred ca îl are și cum. 

Dintre toti participanții la proiect mi-l amintesc doar pe Bogdan Harea. Era (și cred ca mai este) pe FB. Aici alcred ca îl găsești cu userul "harea" sau ceva de genul. 

 

Cred ca poți găsi topicul construcției cu un pic de rabdare. Ca sa vezi ce au făcut ei, dpdv tehnic, fiindcă era o discuție deschisa, gen brainstorming, teste, rezultate, modificări, etc.

 

Pe Bogdan Harea iarăși îl poți găsi lejer. Este din București. Dacă vrei sa schimbi impresii, idei, vreau să zic. 

Link to post
Share on other sites

Modulul ăla era mult mai complex, nu mai reglai tu nimic, avea diferite moduri prestabilite, practic apăsai "butonul" de ploaie și dădea mai multă zeamă, un anumit număr de picături pe minut. 

Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, _Raul_ said:

- Acum f mulți ani (sa fie cel puțin 7), mai mulți useri de pe forum și-au pus ideile și resursele la bătaie și au conceput un ungator automat. Erau majoritatea VStromisti dacă nu greșesc. 

Sunt 10 ani de atunci!

 

38 minutes ago, _Raul_ said:

Un prieten de-al meu a cumpărat unul și l-a folosit mulțumit ani de zile. Cred ca îl are și cum. 

Al meu inca merge dupa 10 ani si vreo 70-75oookm .

 

4 minutes ago, vis-a-vis said:

Modulul ăla era mult mai complex, nu mai reglai tu nimic, avea diferite moduri prestabilite, practic apăsai "butonul" de ploaie și dădea mai multă zeamă, un anumit număr de picături pe minut. 

Tocmai, ca e foarte reglabil, ai cele 4 presetari de care zici, dar pe care ii poti seta individual - timpul cat curge 1sec - 60sec si timpul cat e oprit 10sec-4min. 

Link to post
Share on other sites
On 10/16/2020 at 1:43 PM, _Raul_ said:

@MIGrider

Am văzut acum câteva zile o postare identica și pe FB. 

Ma gândesc ca tot tu erai. 

 

Singurele chestii on topic pe care le pot spune aici sunt :

- Spor la treaba 

- Acum f mulți ani (sa fie cel puțin 7), mai mulți useri de pe forum și-au pus ideile și resursele la bătaie și au conceput un ungator automat. Erau majoritatea VStromisti dacă nu greșesc. Un prieten de-al meu a cumpărat unul și l-a folosit mulțumit ani de zile. Cred ca îl are și cum. 

Dintre toti participanții la proiect mi-l amintesc doar pe Bogdan Harea. Era (și cred ca mai este) pe FB. Aici alcred ca îl găsești cu userul "harea" sau ceva de genul. 

 

Cred ca poți găsi topicul construcției cu un pic de rabdare. Ca sa vezi ce au făcut ei, dpdv tehnic, fiindcă era o discuție deschisa, gen brainstorming, teste, rezultate, modificări, etc.

 

Pe Bogdan Harea iarăși îl poți găsi lejer. Este din București. Dacă vrei sa schimbi impresii, idei, vreau să zic. 

Mulțumesc pentru sfat!

On 10/16/2020 at 7:22 AM, john17 said:

1. Conectarea la + contact și neutru nu e chiar la îndemâna oricui. 

2. Ce înseamnă "mult mai ieftin"? 

3. Cum se face reglajul/calibrarea dacă se pot folosi diferite vâscozități de ulei? E presetat sau trebuie reglat de utilizator? 

 

1. Am scris la "Întrebări frecvente" cum se poate găsi contactul de neutru. Cât despre + pe contact... no comment! Nu cred că e vreun motociclist care să nu știe unde are cutia cu siguranțe.

2. Mult mai ieftin decât 200-250 de lire sterline.

3. Se reglează de utilizator.

Link to post
Share on other sites
Acum 20 minute, MIGrider a spus:

Mulțumesc pentru sfat!

1. Am scris la "Întrebări frecvente" cum se poate găsi contactul de neutru. Cât despre + pe contact... no comment! Nu cred că e vreun motociclist care să nu știe unde are cutia cu siguranțe.

2. Mult mai ieftin decât 200-250 de lire sterline.

3. Se reglează de utilizator.

Man ...frumoasa initiativa si-ti urez bafta , ...dar atitudinea asta nu-ti face bine deloc . 

E greu de ''lucrat'' cu  oamenii ..sunt dificili ...dar cand o iei pe drumul asta ...ti-o asumi. 

1. Ba sunt foarte multi care habar nu au si nici nu-i intereseaza in mod deosebit ...dar odata cu varsta incep sa-si bage nasul 

2.absolut exagerata evaluarea  de  200-250 lire a unor produse asemanatoare !!! 😂 

3.Ar trebui sa ai niste teste si niste evaluari dupa care utilizatorul sa se ia .( Ceva gen : treapta 1 iepure , treapta 2 maimuta , treapta 3 broasca testoasa ) 😁

Link to post
Share on other sites
Acum 41 minute, MIGrider a spus:

Nu cred că e vreun motociclist care să nu știe unde are cutia cu siguranțe

Hă hă! Nu unul, sunt mulți care habar n-au! 

Link to post
Share on other sites

Nu vreau să par atotcunoscător (nici nu am experiență moto foarte îndelungată), dar să prinzi 2-3 șuruburi, 2-3 fasete și 3 fire la instalația electrică (dintre care unul la masă) nu mi se pare "mare inginerie". Voi încerca să fac un tutorial video / foto cât mai explicit, pe înțelesul majorității (am vrut să scriu tuturor, dar postarea ta mă obligă să renunț). Prețul exagerat l-am luat din magazine.

3 minutes ago, john17 said:

Hă hă! Nu unul, sunt mulți care habar n-au! 

Să nu spui că n-au auzit nici de masă (nu aia la care mănânci)... 🤣🤣🤣

Edited by MIGrider
Link to post
Share on other sites

Judecând după faptul că am avut mai mulți clienți care au solicitat să le montez prize de 12V, + și -, aș zice că sunt chiar mai puțini cei care și-ar monta singuri dispozitivul decât cei care nu s-ar băga. Până și reglajul i-ar pune pe destui în încurcătură. 

Și dacă tot am ajuns la reglaj, sunt curios ce ai în cutia de comandă, dacă e o simplă electrovalvă (problem, big problem în cazul ăsta cu vâscozități diferite ale lubrifiantului, chiar și cu variațiile de temperatură), o pompă peristaltică, un țucumbăr cu tiptilău sau altceva. 🤔

 

Văd în desen o diferență de nivel, mi-e teamă că e electrovalvă... 

 

1 oră în urmă, MIGrider a spus:

Mult mai ieftin decât 200-250 de lire sterline

Dacă asta înseamnă vreo 100£ e nașșșșșpa... 

Link to post
Share on other sites

O electrovalvă, un releu inversor și un comutator. De ce ți-e teamă în legătură cu electrovalva?

On 10/16/2020 at 7:37 AM, vis-a-vis said:

La uleiul de lanț de drujbă pe care îl folosesc i se schimbă vâscozitatea drastic de la cald la rece. Mi-ar fi plăcut și un al doilea rezervor care să fie umplut cu motorină. Să facă un mix cu uleiul în funcție de temperatura ambiantă, sau pur și simplu să curgă pentru a spăla lanțul la un interval anume, să zicem 500 de kilometri, înainte de o nouă ungere. :)

La partea de pornire a manțocăriei eu mă gândeam la un arduino cu senzor de mișcare. (există niște lumini de bicicletă chinezești care pornesc când se "hâțână" bicla. 

Interesantă ideea ta cu "spălătorul" de lanț. Voi încerca s-o testez, deși nu aș merge doar pe varianta de "clătire", adică l-aș face semi-automat (adică să montezi, totuși, niște periuțe pe lanț). 🧐

Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, MIGrider a spus:

De ce ți-e teamă în legătură cu electrovalva?

Pentru că debitul se va modifica radical în funcție de temperatura ambiantă (+ cota "H", nivelul din rezervor etc.). 

Link to post
Share on other sites

Apropo' de găsit fire și unde-s siguranțele, chiar are dreptate john, de 2 ani jumate de când am v-stromu' nu m-a interesat acest aspect, mi-a fost atât de lene să caut un plus pe contact încât tot ce am ca accesoriu electric (GPS, priză brichetă, priză USB, manșoane încălzite) l-am pus direct la borne. Și chiar nu sunt paralel cu electrica, am făcut la un moment dat o instalație din două la supertenere :D

Clar asta cu găsit neutralu' va fi un coșmar pentru mulți.

 

image.thumb.png.f07e752cffdccb86fea5a36f3d037038.pngimage.thumb.png.52d4588aecb933619565ff44400f044a.png

 

 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, john17 said:

Pentru că debitul se va modifica radical în funcție de temperatura ambiantă (+ cota "H", nivelul din rezervor etc.). 

Din această cauză m-am gândit să amplasez rezervorul în compartimentul motor, aproape de cilindri. Aștept să-l primesc, să văd cum se încadrează în peisaj.

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, john17 a spus:

Pentru că debitul se va modifica radical în funcție de temperatura ambiantă (+ cota "H", nivelul din rezervor etc.). 

Pentru a asigura un debit corespunzator, se pot modifica timpii de actionare si de pauza, folosesti uleiuri cu vascozitate diferita in functie de anotimp/temperatura, sau pentru un reglaj mai pretentios montezi un mic robinet dupa electrovalva cu ajutorul caruia poti modifica debitul. Eu asa l-am realizat, dar nu am avut nevoie de reglaj fin caci e suficient sa umblu la timpi in functie de temperatura exterioara (nu se intampla decat de doua ori pe an, vara si iarna) si in functie de drum road / off-road.

Link to post
Share on other sites
Acum 12 minute, Lucian_M a spus:

Cât chin, ce jale cu electronica, vascozitatea, montajul etc. Și cât de simplu e cu un sistem manual...

 

Mda, dar dupa montaj scapi de griji....manual inseamna, uitare sau prea mult sau....

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...