Kraven Postat Mai 20, 2007 Share Postat Mai 20, 2007 Salutare.. Scriu aici in numele unui prieten care este prea suparat sa si mai posteze aici problemele Este vorba de o Yamaha TDM dupa '96 care merge intr un singur piston.Pe scurt iata cum a inceput beleau.Pe toamna a inceput sa l lase motorul asa ca a luat un motor care la prima vedere arata binisor cu gandul sa l schimbe cu totul.Surpriza! ca nu prea s a potrivit +ca ce l interesa cel mai tare si anume SUPAPELE erau cam in acelasi stadiu.Asa ca au fost achizitionate supape noi de admisie(cele de evacuare sunt OK),rectificate scaune ..si ce a mai trebuit facut pe la chiulasa.Apoi a urmat montarea si anume a distributiei in primul rand.Totul ca la carte conform manualului de reparatii.etc. insa nu vrea sa si dea drumu' deloc pistonul din DREAPTA(cel cu ambreiaju').De pornit porneste la sfert dar atat iar la acceleratie rateuri gramada.Am sucit distributia in fel si chip am inversat si bujiile(STANGA-cea cu pistonu functional o face neagra/Dreapta cel care nu merge e neatinsa.),carburatoarele baga,presiune masurata la ambii cilindrii egala in jur de 12...mai tot ce se poate verifica.Asteptam si noi sfaturi ca poate cine stie a mai avut cineva printre voi aceleasi probleme si reusim s o rezolvam. Pentru intrebari legate de ce i-am facut si ce nu i-am facut va stau la dispozitie si va multumesc in numele lui de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 20, 2007 Share Postat Mai 20, 2007 Salutare.. Scriu aici in numele unui prieten care este prea suparat sa si mai posteze aici problemele Este vorba de o Yamaha TDM dupa '96 care merge intr un singur piston.Pe scurt iata cum a inceput beleau.Pe toamna a inceput sa l lase motorul asa ca a luat un motor care la prima vedere arata binisor cu gandul sa l schimbe cu totul.Surpriza! ca nu prea s a potrivit +ca ce l interesa cel mai tare si anume SUPAPELE erau cam in acelasi stadiu.Asa ca au fost achizitionate supape noi de admisie(cele de evacuare sunt OK),rectificate scaune ..si ce a mai trebuit facut pe la chiulasa.Apoi a urmat montarea si anume a distributiei in primul rand.Totul ca la carte conform manualului de reparatii.etc. insa nu vrea sa si dea drumu' deloc pistonul din DREAPTA(cel cu ambreiaju').De pornit porneste la sfert dar atat iar la acceleratie rateuri gramada.Am sucit distributia in fel si chip am inversat si bujiile(STANGA-cea cu pistonu functional o face neagra/Dreapta cel care nu merge e neatinsa.),carburatoarele baga,presiune masurata la ambii cilindrii egala in jur de 12...mai tot ce se poate verifica.Asteptam si noi sfaturi ca poate cine stie a mai avut cineva printre voi aceleasi probleme si reusim s o rezolvam. Pentru intrebari legate de ce i-am facut si ce nu i-am facut va stau la dispozitie si va multumesc in numele lui de ajutor Poveste lunga... Nu ai spus, pistonul care nu merge are scanteie? Din ce povestesti pare problema la aprindere... in pipe sunt niste rezistente bobinate (pentru bruiaj radio) care se pot arde (daca le masori sa nu te astepti la continuitate, "eclatorul" le intrerupe... ma refer la pipe) , fisele, bobina de inductie si (aouch!) aprinderea electronica insasi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 20, 2007 Share Postat Mai 20, 2007 Membranele la carburatoare sint OK ? Scinteie are pe cilindrul problema ? Inca o data, verifica daca e benzina in cuve, cine stie ce o fi infundat pe acolo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Mai 20, 2007 Autor Share Postat Mai 20, 2007 Poveste lunga... Nu ai spus, pistonul care nu merge are scanteie? Din ce povestesti pare problema la aprindere... in pipe sunt niste rezistente bobinate (pentru bruiaj radio) care se pot arde (daca le masori sa nu te astepti la continuitate, "eclatorul" le intrerupe... ma refer la pipe) , fisele, bobina de inductie si (aouch!) aprinderea electronica insasi... Daca scot fisa de la pistonul care nu merge se aude un zgomot pac-pac(deci ca si cum ar merge),iar daca o scot de tot se vede si scanteia(o scanteie albastra sanatoasa!) Uite ca la asta cu rezistentele de la pipe nu ne ocuparam(parca asa am avut io belele la FZR).Asadar urmatoarea miscare inlocuirea bobinei cu alta..Intrebare ..cam de pe ce alt motor s-o potrivi o bobina?Aprinderea electronica..Aouchhh Aouchhh da Doamne sa nu fie. Merci yo4hgx o sa reluam maine lucrarile de resurscitare daca permite timpu' Membranele la carburatoare sint OK ? Scinteie are pe cilindrul problema ? Inca o data, verifica daca e benzina in cuve, cine stie ce o fi infundat pe acolo... Carburatoarele sunt ok ..cred eu..lucreaza in parametri normali.La fel si membranele.singurul lucru i am mai modificat nivelul insa nici o schimbare.Scanteia de la bobina cum am mai zis sanatoasa si albastra! Merci si tie cristi-mic. Sa vedem ce i-om mai face ..ca trebuie sa si dea drumu si celalalt cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Mai 21, 2007 Autor Share Postat Mai 21, 2007 Am vorbit acum cu cineva care a zis ceva cum ca la montarea chiulasei sa nu se fi amorsat tachetzii hidraulici pentru cilindrul nefunctional .Este posibil sa fie si asta una din cauze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Mai 21, 2007 Share Postat Mai 21, 2007 Tachetii nu sint hidraulici, sub paharele alea ai doar niste pastile care regleaza jocul la supape. E posibil sa fi pus gresit pastilele, sa fi uitat de ele sau sa nu fi reglat corect jocurile (pastile schimbate intre ele) ? PS Pe Super Tenere am acelasi motor (doar putin mai mic), asa ca stiu ce vorbesc. Vezi ca pe Tanga e manualul Haynes, poate ajuta.... http://www.tanga-moteurs.ro/service/data/Y...vice_Manual.zip Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 21, 2007 Share Postat Mai 21, 2007 "Yamaha TDM merge intr-un piston. Care ar fi problema?" Iti sun eu care e problema: un piston nu merge... o simpla reparatie s-ar putea face intotdeauna comparand cei doi cilindri ... asta ce are in plus de merge si asta ce nu are de nu merge? e simplu. daca totul pare ok, o dereglare de joc la supape pare cel mai probabil... cauze pot fi multe... verifica functionarea cilindrului... vezi daca "suge" amestec si da afara... ar trebui sa se simta la palma... din ce spui tu pare totul ok..normal cand se invarte in gol si totul e ok, cu bujia scoasa ar trebui sa simti vapori de benzina iesind pe gaura bujiei sau pe evacuare. daca nu inseamna ca nu vine benzina.. nu inteleg cum ai sucit distributia pe toate partile ca nu exista decat 1 pozitie corecta... ai gasit tu alte variante? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Mai 21, 2007 Share Postat Mai 21, 2007 (editat) Daca am inteles bine a fost schimbat motorul ...fiindca ceva nu s-a potrivit deduc un schimb cu un alt model motor TDM 850 probabil ante 93 care are defazajul intre manetoane 0 grade iar aprinderile sunt la 360 grade . La TDM 850 96 aprinderile sunt la 180-540 grade Pt a afla cu certitudine acest lucru vezi seria motor a noului motor iar daca tipul e diferit se poate pune o bobina dubla pe iesirea corespunzatoare bobinei cilindrului care functiona In concluzie: Cu scanteie la avans fata de pm inferior cilindrul nu va porni in vecii vecilor ...sau mai pe romaneste pune cilindrul 1 pe punct mort superior si vezi daca si cilindrul 2 e tot pe punctul mort superior. In acest caz problema e cea expusa mai sus adica motorul nu e compatibil cu aprinderea Editat Mai 21, 2007 de AlexM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Mai 22, 2007 Share Postat Mai 22, 2007 (editat) Am vorbit acum cu cineva care a zis ceva cum ca la montarea chiulasei sa nu se fi amorsat tachetzii hidraulici pentru cilindrul nefunctional .Este posibil sa fie si asta una din cauze? TDM 850 nu e cu tacheti hidraulici e 10 supape "shim under bucket" O intrebare: S-a montat chiulasa cu axe cu came cu tot de pe un motor pe celalalt? Editat Mai 22, 2007 de AlexM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Mai 22, 2007 Autor Share Postat Mai 22, 2007 TDM 850 nu e cu tacheti hidraulici e 10 supape "shim under bucket" Corect. Maine urmeaza sa i masoare din nou presiunea la cilindri si daca pastilele au fost montate corect si indeplinesc distantele din manual.Pana atunci ..rabdare. Si voua multumesc de pareri si sfaturi..toate au fost luate in considerare P.S.Si eu raman la parerea ca tot din cauza aprinderii este ,defazajul modificandu-se si scanteia nu mai ajunge la timp. TDM 850 nu e cu tacheti hidraulici e 10 supape "shim under bucket" O intrebare: S-a montat chiulasa cu axe cu came cu tot de pe un motor pe celalalt? Chiulasa cu axele cu came si supape noi este cea de la motorul ''nou'', blocul motor tot de la cel nou(asta am aflat in seara asta)daca am scris mai sur ca a ramas blocul motor de la cel vechi greseala mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Mai 23, 2007 Share Postat Mai 23, 2007 In acest caz mai mult ca sigur e sistemul de aprindere incompatibil pt noul motor . ce serie motor are noul motor? TEST : pus cilindrul 1 pe PMS. iar daca si cilindrul 2 e cu pistonul tot pe PMS sistemul de aprindere nu e compatibil cu "noul'- de fapt in acest caz mai varstnicul motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kraven Postat Mai 25, 2007 Autor Share Postat Mai 25, 2007 Va multumesc toturor celor care au raspuns si cu durere in suflet va anunt ca este vorba despre CDI Daca este cineva care ne poate ajuta cu un CDI compatibil il rugam sa lasa un nr de telef. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Aprinderea electronica..Aouchhh Aouchhh da Doamne sa nu fie. Merci yo4hgx Va multumesc toturor celor care au raspuns si cu durere in suflet va anunt ca este vorba despre CDI Deci pana la urma a fost... aaaaaoooouuuuchhhh ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Mai 25, 2007 Share Postat Mai 25, 2007 Va multumesc toturor celor care au raspuns si cu durere in suflet va anunt ca este vorba despre CDI Daca este cineva care ne poate ajuta cu un CDI compatibil il rugam sa lasa un nr de telef. Pentru 4CN sau 4TX ? Daca primele caractere ale motorului sunt 4CN aprinderea nu e compatibila si solutia cea mai simpla e o bobina dubla (precum cele de pe CBRGSXFZRZXR) pe iesirea cilindruui stang Daca seria motor e 4TX........ ai nevoie de o alta aprindere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.