Vladisto Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Momentul adevarului, Studiu efectuat in Marea Britanie, parcul moto fiind de 650.000 bucati Automobilistii sunt de vina in 78% din accidente in care sunt implicati motociclisti, mare parte fiind automobilistii care vireaza stanga ("left turner"), tradus in romana (la englezi e vorba de "right turner", cei care fac dreapta), in intersectii fara sa se asigure, in 14% fiind de vina motociclistii, mare parte din ei fiind cei intre 16 si 20 de ani, mare parte datorita vitezei necorelate cu mediul de trafic, si intre 31 si 35 de ani, mare parte necoreland viteza cu gradul curbei, sau cei cu pana la 6 luni de experienta si cei cu intre 2 si 3 ani de experienta, ori cu motoare de pana la 500 cmc, iar 8% din accidente au loc nefiind decat motociclistii singuri, dar intervenind pene mecanice sau de anvelope, ori carosabil cu nisip/pietris, apa/ulei/combustibil. O concluzie, in afara de atentia la condus si de betia vitezei (se stie ca viteza te fura), ar fi sa va luati daca puteti, motociclete de peste 500 cmc (se pare ca marimea si puterea conteaza in trafic, fiind vazut mai bine datorita gabaritului, avand o stabilitate mai mare datorita greutatii, deci franand in timp mai scurt si nefiind balanganit de vant in camp deschis, si avand la nevoie un demaraj si o viteza mai mare), prevazute cu roti cu jante si anvelope tubless (se stie ca gumele fara camera nu explodeaza la intepare sau la denivelari bruste)! De asemenea este bine sa se mearga in grup, astfel fiind vazuti mai bine, cat si respectati in trafic de catre soferi, cei cu motoare cu cilindree de pana la 500 cmc fiind protejati prin numar sau prin prezenta celor cu motoare de peste 500 cmc sau a celor care practica culturismul. P.S. Nu uitati sa va salutati in trafic si sa va intr-ajutorati la nevoie, toti cei pe 2 roti, indiferent de cilindree! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Puc Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 cei cu motoare cu cilindree de pana la 500 cmc fiind protejati prin numar sau prin prezenta celor cu motoare de peste 500 cmc sau a celor care practica culturismul. misto studiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 18, 2007 Autor Share Postat Iunie 18, 2007 (editat) misto studiu Chestia cu practicarea culturismului e recomandarea proprie (care nu strica niciodata)! Editat Iunie 18, 2007 de Vladisto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Chestia cu practicarea culturismului e recomandarea proprie (care nu strica niciodata)! Recomandarea cu achizitionarea unui motor de peste 500 cmc este tot o concluzie personala banuiesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 18, 2007 Autor Share Postat Iunie 18, 2007 Recomandarea cu achizitionarea unui motor de peste 500 cmc este tot o concluzie personala banuiesc... Nu, asta se poate deduce de oricine din parcurgerea studiului! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur85 Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 (editat) Nu e nimic din care nu ma asteptam in studiul asta! Se stie ca majoritatea sunt din vina soferilor la neacordarea de prioritate si in rest sunt de vina cei fara experienta sau cu o viteza mare! Cat despre numarul de accidente din cauza starii proste a drumului (pietris, ulei, gropi, animale iesite pe carosabil, lucrari nesemnalizate) la noi ar creste drastic in procentul respectiv vorbind!! Si nu ma refer numai la drumurile din afara orasului ci si la cele din marile orase unde ar trebui sa nu sperii ca iti sare un caine in fata, sau de o gramada de nisip cazuta dintr-o bascuala ce a dat intr-o groapa(combinatie fatala... mai franeaza sa nu dai in groapa dak ai curaj)! Cam asta este tot in rest fiecare cu zilele lui si norocul luicare si-l mai face si cu mana lui.... P.S. sa nu uitam de cei dragi noua... masinile de la REBU care ne aduc atat de iubita apa pe asfalt... ii iubesc la noi ar trebui sa fie o cauza separata la nr de ccidente.... Editat Iunie 18, 2007 de Laur85 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 (editat) Nu, asta se poate deduce de oricine din parcurgerea studiului! Pai atunci inseamna ca au dreptate incepatorii de la noi care crapa pe vitezane intre 600 si 1000 doar ca nu mai apuca sa fie vizibil pe ele.... Si daca tot vrei sa fii credibil da un link cu studiul ca sa-si poata trage fiecare propriile concluzii. Altfel vor fi unii care se vor apuca de culturism ca sa castige "stima" soferilor in trafic uitand ca stima se castiga in primul rand printr-un comportament civilizat si fara "basini in cap". Editat Iunie 18, 2007 de Semaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 18, 2007 Autor Share Postat Iunie 18, 2007 Nu e nimic din care nu ma asteptam in studiul asta! Se stie ca majoritatea sunt din vina soferilor la neacordarea de prioritate si in rest sunt de vina cei fara experienta sau cu o viteza mare! Cat despre numarul de accidente din cauza starii proste a drumului (pietris, ulei, gropi, animale iesite pe carosabil, lucrari nesemnalizate) la noi ar creste drastic in procentul respectiv vorbind!! Si nu ma refer numai la drumurile din afara orasului ci si la cele din marile orase unde ar trebui sa nu sperii ca iti sare un caine in fata, sau de o gramada de nisip cazuta dintr-o bascuala ce a dat intr-o groapa(combinatie fatala... mai franeaza sa nu dai in groapa dak ai curaj)! Cam asta este tot in rest fiecare cu zilele lui si norocul luicare si-l mai face si cu mana lui.... Ai dreptate, dar nu strica o confirmare oficiala facuta de specialisti din U.K.! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unforg1ven Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 ar fi sa va luati daca puteti, motociclete de peste 500 cmc (se pare ca marimea si puterea conteaza in trafic, fiind vazut mai bine datorita gabaritului, avand o stabilitate mai mare datorita greutatii, deci franand in timp mai scurt si nefiind balanganit de vant in camp deschis, si avand la nevoie un demaraj si o viteza mai mare), Vladisto, ai idee cum suna replica ta in capul unui incepator, care acum face scoala de soferi si nu are prea multa treaba cu mobrele? ai comentat la accidentul care a avut loc pe centura aradului in care a murit un baiat pe un suzuki. de ce a murit? nu l-a omorat linia continua iti spun eu! daca avea 60-70km/h pe linia continua si duduia facea stanga, ar fi avut timp sa miscoreze viteza de impact! l-a omorat viteza prea mare. el se pare ca :"avand la nevoie un demaraj si o viteza mai mare, pentru ce???" (vorbele tale, doar!) si eu merg pe centura buc, pe linia continua! dar nu linia aia omoara! centura buc este crima, mare parte din timp il petreci stand! bara la bara! dar am invatat ca nu exista data in care unu sa nu iasa din coloana! Viteza omoara! bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Laur85 Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Pai atunci inseamna ca au dreptate incepatorii de la noi care crapa pe vitezane intre 600 si 1000 doar ca nu mai apuca sa fie vizibil pe ele.... Si daca tot vrei sa fii credibil da un link cu studiul ca sa-si poata trage fiecare propriile concluzii. Altfel vor fi unii care se vor apuca de culturism ca sa castige "stima" soferilor in trafic uitand ca stima se castiga in primul rand printr-un comportament civilizat si fara "basini in cap". da adevarul e ca dupa ce da cu tine pe asfalt mai sta sa se uite "mama asta e culturist eu am plecat de aici" ))) CEL MAI BINE SA NU FIE NEVOIE SA AJUNGI SA TE IMPUI CU IMAGINEA MAI BINE SA ISI VADA FIECARE DE DRUMUL LUI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 18, 2007 Autor Share Postat Iunie 18, 2007 (editat) Pai atunci inseamna ca au dreptate incepatorii de la noi care crapa pe vitezane intre 600 si 1000 doar ca nu mai apuca sa fie vizibil pe ele.... Si daca tot vrei sa fii credibil da un link cu studiul ca sa-si poata trage fiecare propriile concluzii. Altfel vor fi unii care se vor apuca de culturism ca sa castige "stima" soferilor in trafic uitand ca stima se castiga in primul rand printr-un comportament civilizat si fara "basini in cap". Au dreptate, dar asa cum ai observat e de vina viteza, varstele cu risc mare fiind intre 16-20 ani, datorat cum am spus, vitezei necorelate cu conditiile de trafic, si perioada de experienta cu risc mare fiind pana in 6 luni si intre 2 si 3 ani. Culturismul nu implica nerespectarea regulilor de circulatie rutiera, ci dimpotriva, ma refeream la momentele critice cand trebuie sa faci fata comportamentului agresiv al automobilistilor pe fondul nerespectarii regulilor de catre acestia, ceea ce se intampla la noi in tara cam des, din pacate! da adevarul e ca dupa ce da cu tine pe asfalt mai sta sa se uite "mama asta e culturist eu am plecat de aici" ))) CEL MAI BINE SA NU FIE NEVOIE SA AJUNGI SA TE IMPUI CU IMAGINEA MAI BINE SA ISI VADA FIECARE DE DRUMUL LUI Corect din nou ceea ce afirmi, dar ma refer la situatiile fara iesire pasnica, ceea ce e bine sa ne rugam la Isus Cristos, Fiul lui Dumnezeu Unul Nascut din Tatal mai inainte de crearea Universului si intrupat din Pururea Fecioara Maria, sa nu se intample niciodata! Editat Iunie 18, 2007 de Vladisto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
copilu' Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Da' SURSA studiului unde e ? Vrem sa vedem SURSA ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 18, 2007 Autor Share Postat Iunie 18, 2007 (editat) Vladisto, ai idee cum suna replica ta in capul unui incepator, care acum face scoala de soferi si nu are prea multa treaba cu mobrele? ai comentat la accidentul care a avut loc pe centura aradului in care a murit un baiat pe un suzuki. de ce a murit? nu l-a omorat linia continua iti spun eu! daca avea 60-70km/h pe linia continua si duduia facea stanga, ar fi avut timp sa miscoreze viteza de impact! l-a omorat viteza prea mare. el se pare ca :"avand la nevoie un demaraj si o viteza mai mare, pentru ce???" (vorbele tale, doar!) si eu merg pe centura buc, pe linia continua! dar nu linia aia omoara! centura buc este crima, mare parte din timp il petreci stand! bara la bara! dar am invatat ca nu exista data in care unu sa nu iasa din coloana! Viteza omoara! bafta Am mai spus ca viteza prea mare fata de parametrii specifici ai traficului e principala cauza a accidentelor celor 14% motociclisti, care sunt vinovati de accidente motociclisti-automobilisti, 78% fiind vinovati automobilistii (ca sa nu mai acuze lumea ca motociclistii sunt vinovatii majoritari, ci dimpotriva, automobilistii!). In ce priveste avantajul demarajului si al vitezei, acestea te pot ajuta sa o zbughesti dintr-o coliziune iminenta, fugind din calea bolidului cu patru roti! Toate cele bune si Doamne apara-ne! Editat Iunie 18, 2007 de Vladisto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Au dreptate, dar asa cum ai observat e de vina viteza, varstele cu risc mare fiind intre 16-20 ani, datorat cum am spus, vitezei necorelate cu conditiile de trafic, si perioada de experienta cu risc mare ... Ei bine, daca pustanii aia "au dreptate" atunci Dumnezeu sa ne ierte. Suntem o natie de imbecili. Restul cifrelor sunt irelevante. Restul sunt intr-adevar accidente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 18, 2007 Autor Share Postat Iunie 18, 2007 (editat) Da' SURSA studiului unde e ? Vrem sa vedem SURSA ! Sursa e revista MotoLife (unul din ultimele numere). Ei bine, daca pustanii aia "au dreptate" atunci Dumnezeu sa ne ierte. Suntem o natie de imbecili. Restul cifrelor sunt irelevante. Restul sunt intr-adevar accidente. Daca nu au mers cu viteza care sa nu mai poata asigura manevra de evitare a unui impact, nu ei sunt de vina, dar cum reiese din studiu, majoritatea pustanilor (16-20 ani) alearga prea repede! Editat Iunie 18, 2007 de Vladisto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MORTYSE Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Bun studiul. Cat despre concluziile personale, culturismul te ajuta cu cat iti faci spatele mai lat - asa macar devii mai vizibil . In tranta cu asfaltul nu stiu cat de mare folos e... Cat despre a-i intimida pe soferi, atat timp cat sunt in carcasa lor de tabla oricum sunt mai mari si mai aparati de "intemperii". Cel mai bine a se cauta cai legale de pedepsire a vinovatilor in caz de evenimente neplacute si nedorite. Doar asa poate se va mai schimba ceva si in legislatie si in modul in care sunt VAZUTI motociclistii in trafic. Asfalt uscat si fara asemenea evenimente! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Drei Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 Uite sa contribui si eu:) Let's look at the bald statistics: lost control on right hand bend - 16.7% lost control on left hand bend - 13.7% right turning vehicle hit by overtaking motorcycle - 12.7% motorcycle hit by emerging vehicle at junction - 9.8% motorcycle collides with rear of stationary vehicle at junction - 7.8% fell off - 6.9% collisions on roundabouts - 6.9% motorcycle crosses carriageway on l/h bend and collides with oncoming vehicle - 5.9% motorcycle crosses carriageway on r/h bend and collides with oncoming vehicle - 3.9% motorcycle collides with vehicle turning right across its path - 7.8% stationary motorcycle hit from behind - 5.9% others - 2.0% Sports bikes were involved in 43% of these accidents and the 26-40 age group in an overwhelming 55.3%. The supposedly high risk group of under 25's accounted for 23.6%. Not unexpectedly in a survey area which includes the infamous "Cat & Fiddle" over 50% of riders lived outside the survey area. http://www.survivalskills.clara.net/rskills.htm http://www.smidsy.co.uk/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheBreaker Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 dupa parerea mea , studiul nu reflecta realitatea din Ro in sensul ca in U.K. exista o educatie rutiera mult mai buna decat in Romania...este doar o parere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tano Postat Iunie 18, 2007 Share Postat Iunie 18, 2007 dupa parerea mea , studiul nu reflecta realitatea din Ro in sensul ca in U.K. exista o educatie rutiera mult mai buna decat in Romania...este doar o parere In mod sigur cei din U K nu se "lupta" cu gropile asa cum noi, cu oaresce blazare, o facem La noi ar mai fi o rubrica la acest capitol, accidente cauzate de gropile din asfalt sau... efectiv din cauza drumului prost! Mai punem aici si semnalizarea si marcarea drumului - care lasa de dorit pe multe artere, etc. Tre sa cerem si noi un studiu celor la de rutiera, sigur au asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 19, 2007 Autor Share Postat Iunie 19, 2007 Bun studiul. Cat despre concluziile personale, culturismul te ajuta cu cat iti faci spatele mai lat - asa macar devii mai vizibil . In tranta cu asfaltul nu stiu cat de mare folos e... Cat despre a-i intimida pe soferi, atat timp cat sunt in carcasa lor de tabla oricum sunt mai mari si mai aparati de "intemperii". Cel mai bine a se cauta cai legale de pedepsire a vinovatilor in caz de evenimente neplacute si nedorite. Doar asa poate se va mai schimba ceva si in legislatie si in modul in care sunt VAZUTI motociclistii in trafic. Asfalt uscat si fara asemenea evenimente! De acord cu solutionarea legala a incidentelor, ai dreptate si in ce priveste cresterea in dimensiuni a pilotului, dar este si o crestere in forta, ceea ce nu e rau sa dispui de ea in slujba binelui tau, al celor de langa tine sau al autoapararii tale sau a grupului tau! Toate cele bune! In mod sigur cei din U K nu se "lupta" cu gropile asa cum noi, cu oaresce blazare, o facem La noi ar mai fi o rubrica la acest capitol, accidente cauzate de gropile din asfalt sau... efectiv din cauza drumului prost! Mai punem aici si semnalizarea si marcarea drumului - care lasa de dorit pe multe artere, etc. Tre sa cerem si noi un studiu celor la de rutiera, sigur au asa ceva. Buna ideea! Uite sa contribui si eu:) Let's look at the bald statistics: lost control on right hand bend - 16.7% lost control on left hand bend - 13.7% right turning vehicle hit by overtaking motorcycle - 12.7% motorcycle hit by emerging vehicle at junction - 9.8% motorcycle collides with rear of stationary vehicle at junction - 7.8% fell off - 6.9% collisions on roundabouts - 6.9% motorcycle crosses carriageway on l/h bend and collides with oncoming vehicle - 5.9% motorcycle crosses carriageway on r/h bend and collides with oncoming vehicle - 3.9% motorcycle collides with vehicle turning right across its path - 7.8% stationary motorcycle hit from behind - 5.9% others - 2.0% Sports bikes were involved in 43% of these accidents and the 26-40 age group in an overwhelming 55.3%. The supposedly high risk group of under 25's accounted for 23.6%. Not unexpectedly in a survey area which includes the infamous "Cat & Fiddle" over 50% of riders lived outside the survey area. http://www.survivalskills.clara.net/rskills.htm http://www.smidsy.co.uk/ Nu strica nici o completare amanuntita din alt studiu! dupa parerea mea , studiul nu reflecta realitatea din Ro in sensul ca in U.K. exista o educatie rutiera mult mai buna decat in Romania...este doar o parere S-ar parea ca ai dretate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabii Postat Iunie 19, 2007 Share Postat Iunie 19, 2007 Studiul nu reflecta realitatea din Ro!!! Aia in UK merg tot timpul pe partea gresita a drumului , daca te plimbi linisitit ca tot omu pe acolo e imposibil sa nu te trezesti mereu si mereu cu coloane intregi pe contrasens Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladisto Postat Iunie 21, 2007 Autor Share Postat Iunie 21, 2007 Studiul nu reflecta realitatea din Ro!!! Aia in UK merg tot timpul pe partea gresita a drumului , daca te plimbi linisitit ca tot omu pe acolo e imposibil sa nu te trezesti mereu si mereu cu coloane intregi pe contrasens Nu e asa! Pentru englezi e invers fata de noi! De aceea la ei sunt de vina soferii "right turner", care vireaza dreapta fara sa se asigure de motociclisti, iar in restul Europei sunt de vina cei "left turner", care vireaza stanga, asa cum am specificat soferii fiind de vina in 78 % din cazurile de accidente rutiere care implica si motociclisti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Iunie 21, 2007 Share Postat Iunie 21, 2007 se tot specula porcentajul vinovatilor cu conserve ca fiind de 70-90% , deci era de asteptat. Ceea ce imi place e indemnul la motoare de peste 500 cc. nu e bine, vladisto! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Drei Postat Iunie 21, 2007 Share Postat Iunie 21, 2007 In mod sigur cei din U K nu se "lupta" cu gropile asa cum noi, cu oaresce blazare, o facem La noi ar mai fi o rubrica la acest capitol, accidente cauzate de gropile din asfalt sau... efectiv din cauza drumului prost! Mai punem aici si semnalizarea si marcarea drumului - care lasa de dorit pe multe artere, etc. Tre sa cerem si noi un studiu celor la de rutiera, sigur au asa ceva. Haide ca o sa fac niste poze la gropile de aici:) sa vezi ca nu numai la noi sunt. Chestia este ca va trebui sa ma opresc de cam multe ori pe drum sa fac asta... dar daca este o cerinta... no problem. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_florin Postat Iunie 21, 2007 Share Postat Iunie 21, 2007 In Romania de la inceputul anului si pana acum au murit 34 de oameni si vreo 190 au fost raniti grav de pe urma accidentelor in care au fost implicate motoare si scutere(sursa -politia rutiera).Cauzele oficiale:viteza si lipsa de experienta si echipament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.