Sari la conținut

Incepator Pe Dnepr


Geesus
 Share

Postări Recomandate

M-am consultat si cu un amic (care intradevar se pricepe la mecanica) si se pare ca nu ar trebui sa fie problema din cutie ci ce undeva de la discul de ambreaj dar o igienizare a cutiei sa stii ca nu strica.

Ca sa ajungi la disc si la ce e in spatele lui nu am inca idee ca nu am ajuns nici eu inca acolo dar urmeaza ca trebuie sa-mi schimb un simering ca am ceva scurgeri de ulei.

Nu-ti face probleme cu desfacutul cutiei si montatul ei la loc ca nu e f greu si dureaza in functie de indemanarea ta. :lol:

UN SFAT : NU FOLOSI CIOCANUL PE CAPACUL DE LA CUTIE DACA VEZI CA NU INTRA USOR LA LOC , AI GRIJA LA CENTRATUl TRENURILOR SI MAI ALES LA AXUL CU DEMARORUL.

DUPA CE AI ASEZAT TOATE PIESELE LA LOCUL LOR CAPACUL INTRA FARA NICI UN FEL DE SOC MECANIC.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 117
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fa-ti curaj si pune cutia la punct.Dupa ce am schimbat furcile si sincroanele la cutia mea am ramas uimit cat de silentioasa poate fi si cat de bine intra si iese din viteze.

 

pana acum nu am avut absolut nici o problema cu cutia de viteze. intra si iesea din viteze fara probleme. nu stiu la alte moto cum e dar la a mea ca sa schimb de exemplu dintr-a patra intr-a-ntaia aveam nevoie de cca 500m de drum, pt ca trebuia sa-mi intre pe rand in toate vitezele. (si ca sa se intample asta trebuia sa mearga un pic in fiecare viteza la legatura 100% cu motorul - adica daca era un drum aglomerat si mergeam cate putin cu ambreiajul apasat majoritatea timpului nu-mi schimba decat cu o treapta in jos: 4-3 3-2 etc.)

 

acum nu stiu cat de bine functiona, dar mie mi se parea ca e ok (plec cu a 3-a de pe loc fara probleme, chiar si in panta :lol: )

 

o sa incerc faza cu cuplatul marsalierului de cateva ori, poate scap si nu mai e nevoie sa desfac cutia...cel putin nu acum, pt ca dat zapada urat in Bv si e napraznic tare gerul :D.

 

 

si @ Bubaq, astazi 21/11/2007 o sa-ti dau un tel sa vb despre capacul ala de cutie. sper din tot sufletul sa nu fi fost deja in brasov si sa facem treaba :cheers:

 

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am revenit!

 

Va spun intai ca am facut o mare greseala: aceea ca nu am mai facut nimic la motor de 2 luni! nu am mai avut timp, mi-a fost si o oarecare lene...asta e

 

Acum vreau sa ma apuc serios de ea. saptamana asta o sa sun la nenea gaspar si o sa dau comanda de carburatoare si filtru de aer. Spuneti-mi, va rog, ce mai trebuie luat pe langa astea 2? galeriile care transporta aerul din filtru la carburatoare vin odata cu filtrul?

 

Imaginati-va ca imi dau carbu' de dacie jos. spuneti-mi daca mai trebuie luat altceva, ca sa nu ma chinui prea mult :bigstar:

 

Multumiri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai carcasa de la filtru tre s-o iei si p-aia.Racordurile nu sunt o problema.Le poti face f usor.Cred ca merg facute din doua furtune care vin la radiatorul de dacie.Alea groase.Le prinzi cu coliere si gata.Sau dintr-un furtun vechi de aspirator.Sau daca ai noroc poate are gaspar "pistoc" dar numai sa se potriveasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.youtube.com/watch?v=JGkxtEToEwE...feature=related ...tot pentru incepatori, din Lumea Niprului, va prezentam unul din modurile de functionare a supapelor(nu exista explicatii, nimeni nu le-a gasit , si fenomene de astea am servit si eu...cand eram tanar si inocent)

:what:

 

am vazut si eu filmuletul mai demult

exista o explicatie complet logica pt functionarea harababuriana a supapelor aceasta fiind direct legata de preocuparea producatorului pentru atingerea unicitatii fiecarui exemplar. revenind la subiect simplul fapt ca e vorba de un nipru explica pe intelesul tuturor (posesorilor de fier ucrainian) "sincronizarea" supapelor.

explicabil e si faptul ca motorul functioneaza tocmai din acelasi motiv : E NIPRU :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

i'm back!

 

mi-am cumparat carburatoare mikuni, mi-am luat filtru de aer si tot ce mai trebuie pe langa ele. in curand o sa ma apuc de nepra, deci pa pa carbelitor de dacie.

 

pe langa astea, vreau sa-i inlocuiesc toate fluidele de pe unde sunt. am niste intrebari:

 

merge sa-i pun ulei de tip 5/10/15/20W40? pt ca astea sunt cele mai comune in comert. daca da, care din ele e mai bun?

 

pentru grup si cutie trebuie alt tip de ulei?

 

la fel si pentru telescoape/arcuri?

 

va rog sa-mi spuneti daca merge, pt ca stiu ca ce e recomandat de producator e cel mai bun, da' in momentul de fata n-am nici timpul, nici banii necesari pt produsele originale.

 

multzam si numai bine!

 

--- Mesaj completat în 27 Feb 2008 22:24 -------------
i'm back!

 

mi-am cumparat carburatoare mikuni, mi-am luat filtru de aer si tot ce mai trebuie pe langa ele. in curand o sa ma apuc de nepra, deci pa pa carbelitor de dacie.

 

pe langa astea, vreau sa-i inlocuiesc toate fluidele de pe unde sunt. am niste intrebari:

 

merge sa-i pun ulei de tip 5/10/15/20W40? pt ca astea sunt cele mai comune in comert. daca da, care din ele e mai bun?

 

pentru grup si cutie trebuie alt tip de ulei?

 

la fel si pentru telescoape/arcuri?

 

va rog sa-mi spuneti daca merge, pt ca stiu ca ce e recomandat de producator e cel mai bun, da' in momentul de fata n-am nici timpul, nici banii necesari pt produsele originale.

 

multzam si numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in grup se pune ulei hipoidal pentru angrenaj cu roti dintate conice cu profil curb. Uleiul hipoidal are caracteristia API GL 5. La cutie baga T90 comun.

Nu stiu unde ai vazut tu ulei recomandat de producator, si ca era scump. Io zic sa iei pentru motor ulei Lubrifin 20W50 API SJ ca e un ulei f bun pt 7-8 Ron cat e.

Parerea mea e sa pui mana pe internet si pe cartea tehnica ca din iunie 2007 si pana acum trebuia sa mananci Niprul pe paine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e sa pui mana pe internet si pe cartea tehnica ca din iunie 2007 si pana acum trebuia sa mananci Niprul pe paine.

 

 

n-am timp si n-am nici unde, din pacate.

imagineaza-ti ca lucrez 10 ore pe zi si mai tre' din cand in cand sa mai merg si pe la facultate.

si nu pot sa ma apuc sa fac azi putin, maine putin, pt ca o tin in fatza caminului.

...si cate sunt de facut cand mai prind si eu cate un weekend liber...

 

mi-ar fi placut foarte foarte mult sa am timp sa stau de ea, sa-i invatz toate chitibushurile, si toate secretele...dar momentan nu se poate

 

oricum, imi caut alt job :lol:

 

--- Mesaj completat în 05 Mar 2008 21:56 -------------
weeee, mi-am dat demisia de unde lucram:>

 

sooo, in uichend ma apuc de lucru la capra. am multe de facut: schimbat carburator cu carburatoare, schimbat ulei in bloc, cutie, grup amortizoare etc etc. si pregatit pt ITP.

 

INTREBARE STUPIDA: ce-mi recomandati sa fac mai intai? sa schimb uleiul si apoi carburatoarele, sau intai carburatoarele si apoi uleiul? mentionez ca nu a mai fost pornita de luni intregi :D

 

si iata planul pe care il am pt schimbarea carburatorului de dacie cu nishte k68-uri:

 

- demontat robinet de ij de la rezervor

- desfacut cablu de acceleratie

- desfacut galeriile de la cilindri la carburator

- dat jos tot ce mai e legat p-acolo (inclusiv carburator)

 

si acum partea grea:

 

- montat carburatoare pe chiuloase

- montat filtru de aer (tre' sa vad cum o sa fac asta, pt ca v-am mai spus ca carterul cutiei a fost sculptat pt a face loc carbului de dacie, da' gasesc eu o solutie)

- montat, legat galerii de la filtru de aer la carburatoare

- montat robinet de care trebuie cu 2 iesiri

- tras furtune de alimentare la carburatoare

- tras si cablurile de acceleratie (asta chiar ca habar n-am cum s-o fac :jump: )

 

siii...daca totul e ok o sa-i dau pedale dupa pedale dupa pedale pana porneste (ce bine ar fi sa-mi iasa din prima :haha: ) si apoi reglat carburatoare conform manualului

 

o mare RUGAMINTE am: care mai stiti si va pricepeti spuneti-mi ce am omis sau la ce trebuie sa am grija cand fac asta. probabil ar fi mult mai bine sa las pe cineva care se pricepe sa faca asta insa ma gandesc ca daca nu incerc, n-o sa ajung niciodata sa invat. momentan vreau sa improvizez un sistem de prindere a filtrului de aer pe carterul cutiei vechi. o sa ma ocup alta data si de asta pt ca am un carter si un capac de cutie de la bubaq (muchas gracias pe aceasta cale :) )

 

cam atat pana acum .

 

o sa revin CU SIGURANTA si cu alte intrebari.

 

multzam :)

 

--- Mesaj completat în 05 Mar 2008 22:04 -------------

 

 

multzam :P

asta-i postat ca sa aduca topicul in fatza ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

montatul carburatoarelor la chiulasa este facila. In cazul ca nu mai ai prezoanele originale du-te la Practiker si cumpara un prezon de 1 m de filetul respectiv si taie la dimensiune, cam asta.

Intre carburator si chiulasa pune cam 3-5 mm de garnituri pe care le ungi finut cu vaselina si cand strangi carburatorul pe chiulasa nici nu strangi animalic dar te asiguri sa etanseze.

Filtrul de aer in caz ca nu mai ai prinderea poate sta linistit in aer tinut de furtunele de admisie originale, care-s solide. Jonctiunea filtru-galerii, galerii-carburator se asigura cu coliere metalice sau cu soricei cat mai lati.

Cand pui 2 cabluri de acceleratie noi la carburatoarele deja montate uita-te dupa montaj ca suberele cilindrice ale K68-urilor sa fie inchise (bagi nasul pe unde vine aerul din filtru la carburator), se mai intampla ca, cablurile sa aiba camasa prea lunga si subarele sa fie deschise. In acest caz cu ajutorul a 2 patente solide desfaci din camasa si tai cu grija.

Daca asta e ok, trebuie sa reglezi jocul cablurilor din surubul si piulita de pe gatul de bronz. Jocul trebuie neaparat sa fie identic, adica cand tragi de acceleratie ambele cabluri sa incepa sa se intinda in acelasi timp.

K68-urile de la Dannyoldmoto sau de la cine le iei vin cu nivelul de benzina reglat. Asa ca tu doar le desfaci "cana" cureti de uleiul ala sau ce e cu benzina si ai montat, cu grija la garnitura. Zi-i aluia de la care cumperi ca, in cazul in care K68-urile vin cu garnitura mare din cauciuc sa-ti aduca si 2 garnituri clasice caramizii, sunt mai bune. Si ia si cateva garnituri romboidale de carburator, alea nu strica niciodata.

Tot ce faci dupa ce le-ai montat este sa insurubezi pana la capat suruburile de sus si sa le dessurubezi 3 pi pana la 4 pi.

Suruburile din laterala dessurubeaza-le pana ies si apoi insurubeaza-le 4-8pi pentru inceput functie de fiecare motor.

Apoi dupa ce inunzi carburatoarele pana curg , dai 3 pedale fara contact si fara acceleratie, apoi in functie de vreme tragi socul sau nu, si 1 pedala 2 cu incredere tovaraseasca cu contact si cu acceleratia foarte fin ciupita. Repeti tot procesul de 2-3 ori daca nu o ia. Daca nici asa nu vrea mai scoate bujiile curata-le si mai incearca, daca nici acum nu o ia e ceva in neregula. Eventual te uiti si mai strangi carburatoarele pe chiulasa.

Cum a pornit inchizi socurile, o tii un picut turata 10 sec si o lasi sa se incalzeasca 2-3 minute.

Asta sa fie procedura de pornire de fiecare data, este cea batraneasca: gaz, pedale de amorsa, contact si da capo al fine apoi dupa pornire incalzirea pentru ungere si egalizarea jocurilor.

Probabil ca va merge ca dracu fiindca relantiul (surubul lateral) nu e reglat. Te joci cu ambele suruburi asigurandu-te initial ca sunt la acelasi ture de insurubare si motorul merge la un relanti alert apoi variezi finut pana nu mai vibreaza motorul si ambii cilindri suna la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bubaq ai tu o sursa de Mikuni potrivit exact pentru Nipru? Si sa fie si nou si sa vina cu sistem de prindere, sa se pupe relativ ok cu cablurile rusesti si sa nu coste mai mult de 250 Ron?

Hai ca vedem cum e cu Mikuniurile astea. Te invit la o tura pe cheiul Dambovitei la vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si sa fie unul de stanga si unul de drepta , ca sa aiba acces la surburile de reglaj(la fel cu kiturile de reparatie!(....ca eu primit doua pe aceiasi parte si nu am putu schimba unul dintre shibare...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatoarele sunt k68 si pe cutii mai scrie si ca-s Mikuni. le-am luat de la danyoldmoto - foarte eftin dom'le.

 

acum tocmai am facut un scurt montaj (filtru de aer si carburatoare) si... se pare ca-s amadoua de stanga/dreapta (depinde de unde te uiti). are ceva daca le montez asa, sau trebuie sa schimb unul? (faza cam nasoala)

 

--- Mesaj completat în 06 Mar 2008 21:46 -------------
carburatoarele sunt k68 si pe cutii mai scrie si ca-s Mikuni. le-am luat de la danyoldmoto - foarte eftin dom'le.

 

acum tocmai am facut un scurt montaj (filtru de aer si carburatoare) si... se pare ca-s amadoua de stanga/dreapta (depinde de unde te uiti). are ceva daca le montez asa, sau trebuie sa schimb unul? (faza cam nasoala)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

carburatoarele sunt k68 si pe cutii mai scrie si ca-s Mikuni. le-am luat de la danyoldmoto - foarte eftin dom'le.

 

acum tocmai am facut un scurt montaj (filtru de aer si carburatoare) si... se pare ca-s amadoua de stanga/dreapta (depinde de unde te uiti). are ceva daca le montez asa, sau trebuie sa schimb unul? (faza cam nasoala)

 

<small>--- Mesaj completat în 06 Mar 2008 21:46 -------------</small><br/>carburatoarele sunt k68 si pe cutii mai scrie si ca-s Mikuni. le-am luat de la danyoldmoto - foarte eftin dom'le.

 

acum tocmai am facut un scurt montaj (filtru de aer si carburatoare) si... se pare ca-s amadoua de stanga/dreapta (depinde de unde te uiti). are ceva daca le montez asa, sau trebuie sa schimb unul? (faza cam nasoala)

...daca ai avut vreodata o mana rupta si prinsa putin stramb la loc , o vei folosi cu succes ca sa-l reglezi pe cel la care nu ai acces la suruburi...in rest nici o problema :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai alekule intreb si eu ca omul pentru ca daca citesti putin mai inainte o sa vezi ca a zis baiatul asta ca si-a cumparat mikuni, deci e important de stiut ce are ca sa stim ce-i raspundem. pe de alta parte nu am sursa de care intrebai, insa stiu sigur ca carburatoarele mele sint mai bune decat orice k68-uri, iar de masurat care e mai meserias nu am nici un chef, avem tot timpul sa ne lamurim ca nu am de gand sa-l vand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: aha, am inteles.

Io l-am sfatuit pe baiatul asta pornind de la premisa simpla ca isi monteaza K68-urile, fiindca e mai simplu pentru el ca incepator. Trebuie sa-l vedem calare si multumit, repede.

Iar carburatoarele tale nu sunt mai bune decat K 68 Kartex in conditiile de functionare mai dure ale Niprului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

 

in sfarsit am reusit sa-mi cumpar si eu capra. mi-am luat un nipru (boala mea) din '76, M10 cred (si spun asta pt ca in carte la sectiunea model nu scrie decat "10").

e modificata mult (ghidon inalt, rezervor de IJ, cadrul lungit putin, carburator de dacie, etc.). mai am totusi mult de lucru la ea pt ca e facuta cam din topor.

carnetul categoria A l-am luat in mai anul acesta. probabil ca multi o sa sariti cu gura pe mine ca nu trebuia sa-mi iau motor asa mare sau chestii de genul, dar vreau sa va spun ca inca de cand am vazut primul dnepr m-am indragostit. poate ca unii ma inteleg :lol:

de mers cu ea merg fara probleme. desi e foarte grea o stapanesc foarte bine si in cei doar 100 si ceva de km pe care i-am facut nu am avut parte de nici un eveniment neplacut.

cea mai mare problema la mine e ca sunt complet afon la capitolul Mecanica...adica daca merg cu ea si mi se opreste habar nu am ce sa fac.

va spun toate astea in speranta ca cei mai experimentati de pe forum sa ma initieze si pe mine...ce tre' sa fac inainte de a pleca a drum lung? cele mai frecvente probleme care apar la nepre? cum se mai schimba o piesa, cum se mai face o verificare? si tot ce credeti voi ca m-ar putea ajuta

 

astept sugestiile, invataturile si injuraturile voastre cu mare nerabdare

numai bine :D

 

post-11327-1182982390_thumb.jpgpost-11327-1182982402_thumb.jpgpost-11327-1182982417_thumb.jpg post-11327-1182982371_thumb.jpg

 

 

hai un UP! de la mine sa nu te mai chinui cu alt topic :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

URGENTA NEVOIE DE AJUTOR:

 

 

azi am vrut sa scimb sabotii de frana pe fatza si iata ce am gasit:

 

post-11327-1205758655_thumb.jpg sabotii vechi erau bucatele. era normal ca trebuiau inlocuiti. problema insa care a fost: am comandat saboti, am primit! Marimea e care trebuie insa DIFERA TIPUL SABOTILOR:

 

iata ce am primit: post-11327-1205759428_thumb.jpg[attapost-11327-1205759791_thumb.jpgchmentid=295626]

 

si iata ce imi trebuie: post-11327-1205759879_thumb.jpgpost-11327-1205760100_thumb.jpgpost-11327-1205760159_thumb.jpg

 

 

spuneti-mi si mie de unde pot sa iau exact tipul asta de saboti de frana, sau daca au vreun nume anume :crack: ca sa stiu cum sa cer cand ii comand.

 

aici si poze cu restul ansamblului:

 

post-11327-1205760353_thumb.jpgpost-11327-1205761053_thumb.jpg

post-11327-1205759699_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da te rog mai multe detalii: de unde i-ai comandat? ai cerut saboti de nipru? ai incercat sa-i montezi si nu e posibil?

 

--- Mesaj completat în 18 Mar 2008 07:49 -------------
trebuie sa recunosc, uitandu-ma la poza mi-e greu sa cred ca se potrivesc.

 

--- Mesaj completat în 18 Mar 2008 07:54 -------------
Si inca ceva: sistemul tau de franare pe fata e deosebit de al meu, al tau are o singura cama (ca frana pe spate) ceea ce-i micsoreaza eficienta. daca te pasioneaza alta piesa de aia si cu o pereche de saboti (second) da-mi un telefon si vedem cum facem (dau moca, dar trebuie sa te descurci cu drumul :rusinica: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da te rog mai multe detalii: de unde i-ai comandat? ai cerut saboti de nipru? ai incercat sa-i montezi si nu e posibil?

 

<small>--- Mesaj completat în 18 Mar 2008 07:49 -------------</small><br/>trebuie sa recunosc, uitandu-ma la poza mi-e greu sa cred ca se potrivesc.

 

<small>--- Mesaj completat în 18 Mar 2008 07:54 -------------</small><br/>Si inca ceva: sistemul tau de franare pe fata e deosebit de al meu, al tau are o singura cama (ca frana pe spate) ceea ce-i micsoreaza eficienta. daca te pasioneaza alta piesa de aia si cu o pereche de saboti (second) da-mi un telefon si vedem cum facem (dau moca, dar trebuie sa te descurci cu drumul :rusinica: )

 

pai sabotii i-am luat de la danyoldmoto. i-am cerut pur si simplu saboti pt frana fata la dnepr. cand m-a intrebat mari sau mici, am zis mari, pt ca intr-adevar sunt mari :crack: marimea e exact cat trebuie, insa difera sistemul

 

in cazul in care nu o sa gasesc sa comand saboti exact de care imi trebuie cred ca o sa schimb tot sistemul de franare, numai ca mi-e teama ca o sa trebuiasca sa schimb toata roata, pt ca nu stiu cum o sa fac cu spitele - sunt scurte, adica facute pt ce am acum pe ea. si din cate stiu nu prea se potrivesc. ar fi perfect sa nu am dreptate :crack:

Editat de Geesus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sant un model folosit la ural...

 

La sfarsit de saptamana pot vorbi cu un amic, si sa-l intreb daca nu are nevoie de asa ceva la uralul lui...

..daca vrei sa-i schimbi nu ma bag....dar daca nu te grabesti , pot pune o intrebare si poate ii trimiti incoace... :rusinica:

 

 

...si poti reabilita foarte usor sabotii vechi!Gasesti ferodouri care aproape potrivesc la curbura , (de la ceva dacia papuc), sau este ferodou flexibil la metru...Niste adeziv poliuretanic din doua componente(Bizon) si niste nituri(merg si cele care se monteaza cu pistol, dar trebuie zencuit putin capul dupa montare), si niste bucatele de lemn si sarma ca sa fixezi dupa lipire...

adeziv 8 lei

1m ferodou flexibil 13 lei(iti ajunge pentru toate trei rotile)

nituri 2 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...