Sari la conținut

Suzuki DR800 Big


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uite aici istoria modelului:

 

Suzuki DR750S/DR800

 

si diferentele intre ele, pe scurt:

 

Technical Data

 

Eu am primul model, din '88. Ce pot sa-ti spun despre ea e ca bicicleta e foarte faina, extrem de manevrabila iar amortizoarele sunt super-ok. Ar fi ideala pentru drumuri mai lungi, daca saua ar fi un pic mai comoda (am inteles ca la modelele mai noi, e ceva mai lata). In fine, asta se mai poate aranja.

 

Modelele mai noi au o serie de avantaje (frana pe disc pe spate, disc mai mare pe fata, decompresor automat, socul pe ghidon in loc sa-l cauti printre furtunase pe sub rezervor :cheers: dar si dezavantaje (rezervorul mai mic, eu am 29 litri! si, mai important, sunt mai grele).

 

Motorul, daca e intretinut, se zice ca e indestructibil. Eu nu am avut decat probleme electrice la al meu pana acum. Ce ma mai supara e pompa de benzina. Ori e a mea stricata, ori asa sunt ele. Uneori amorseaza foarte greu cand trebuie sa trec pe rezerva si s-au golit furtunasele (carburatoarele sunt ceva mai sus decat baza rezervorului). Am curatat-o si tot asa face.

 

Ultima oara cand am facut consumul imi lua mai putin de 5.5l/100 mixt (350km afara si vreo 120km in oras). Acum imi consuma si mai putin, da' e mai puturoasa.

 

Nu am scos-o de pe sosea, nu pot sa-ti zic cum se comporta la off-road. Din ce zice gura lumii, nu e chiar rea. Feelingu' meu e ca nu as avea nici o greata pe un drum forestier, sau chiar poteca. La anu' o sa-mi schimb gumele de strada pe care le am acum cu unele mai "cramponate", si o sa vad.

 

In oras e asa si-asa. Pe de-o parte, e foarte buna la gropi, canale, sine de tramvai, etc si e inalta. Pe de alta parte, e destul de lata, adica nu tine mereu sa te strecori printre masini (printre dacii te strecori, ca ai ghidonul mai sus de oglinzile lor, dar daca dai de un jeep/microbuz ... :cheers:

 

Nu stiu pentru ce te intereseaza pe tine, dar mie mi se potriveste la fix: plimbari afara, 70% sosea 30% soft-enduro. Trebuie sa mai lucrez la ultima parte :cheers:

 

Cheers :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi mult pentru datele oferite....

ma gandeam sa ma arunc la un credit la vara si sa-mi cumpar unul.....

e mai bine sa asculti mai multe pareri inainte sa faci pasul decisiv...nu?.... :cheers:

oricum, toate cele bune si sa ne vedem sanatosi...

 

Shaq

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am tot DR 750 din "88 . In general e o motocicleta buna dar este cam grea . Manevrabilitatea este excelenta , frinele bune si ele . Ceea ce este avantajos e ca ai un cilindru : Ein Zylinder ,ein problem ! Cind umbli la portofel scoti bani doar de un rind de piese.

Motorul atunci cind e bine ingrijit e nesimtit de puternic. In teren datorita greutatii nu ti-as recomanda sa te bagi oriunde. Daca o scapi jos si esti singur greu o ridici !!!

Piese de schimb gasesti la B&S Motors . Sunt destul de scumpe dar pasiunea se plateste !

La drum lung cu bagaje si pasager zboara frumos si lin . Nu are vibratii . Un adevarat Reiseenduro !

 

Einmal Big - immer Big

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut din nou....

uite ca m-am mai interesat si gasit cateva chestii pe net......k de exemplu o adresa a unor fani de Suzuki Dr800 din Brazilia.

http://www.clubedr800.cjb.net

Aceasta adresa contine date tehnice despre motor, cat si manualul motocicletei....cu poze, cu codul componentelor motocicletei si cu tot ce vreti voi....

sper sa ne fie de folos....

manualul are 3,3M, e in format *.pdf si poate fi download-uit.

 

Shaq

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acolo e doar lista de piese, buna si aia. Cu manualele e mai complicat, in engleza poti sa obtii doar de la suzuki. Exista un manual in nemteste si un Revue Moto Technique in franceza. Clymer sau Haynes nu au manual pentru DR BIG.

 

Daca stii nemteste, te-ai scos: www.dr-big.de. Sunt foarte multi useri pe forum. Pe mine unul m-a scos din buda cand am avut o belea la aprindere.

 

Uite inca niste linkuri:

 

(gasesti aici cote de uzura si reglaje)

Le Site du Motard Vosgien

 

DR-800 Maintenance

 

(lista de mail)

Suzuki DR750/DR800 Homepage

 

(toate DR-urile)

Suzuki Owners Club UK

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc din nou pt informatii.....

cand o sa-mi iau BIG-ul o sa va invit la o friptura si o bere rece....

momentan trebuie sa imi dau licenta si sa-mi vad de sanatate. Motorul il vreau la vara....:cheers:)

remu1 - cand o sa-l iau, o sa-ti cer cartea imprumut. vedem noi atunci ce si cum o sa facem.

cu stima

 

Shaq

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

e si la alfamotors unul de vanzare in 2000 euri.

am vorbit la tel cu aazaazel cred, si mi-a zis ca nu porneste decat cu ambreiajul tras, cica nu are putere starterul sa invarta motorul cu tot cu cutie, chiar de este pe liber... aici intervine suspiciunea mea. mi se pare cel putin ciudat. si cica ar mai fi ceva cu decompresorul!?! (ce-o fi ala, ca sunt profan la motoare enduro).

 

vreau si eu mai multe informatii, ca deja pun saptamana asta de un credit de 2000 euroi... si am de ales intre DR 750-BIG-ul de la alfamotors, si un virago xv 400 (model japan only) la aceiasi bani de la o persoana fizica.

 

vreau pareri, opinii, sfaturi care sa ma ajute in alegere.

 

numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

nu-ti lua moto japan sau USA only....nu-s bune aici...

pornirea la DR BIG se face cu ambreiajul strans. Problema cu decompresorul e nashpa....vezi daca se poate repara. mai multe detalii cred ca-ti pot da REMU! si cmatei. trimite-le un mail si te vor lamuri...

toate alea bune

 

 

Shaq

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici o treaba ambreiajul daca cutia e scoasa din viteza. Daca nu poti porni fara sa strangi ambreiajul e vorba de un banal contact (senzorul de neutru) care doar taie electromotorul. Scos din viteza nu am strans niciodata ambreiajul ca sa-l pornesc. Daca e in viteza... fireste... ambreiajul tras :baldy:

 

Starter-ul intr-adevar nu are destula putere sa invarta motorul fara DECOMPRESOR, nu ambreiaj. Decompresorul e un mecanism prin care se blocheaza supapa de evacuare pe pozitia "deschis" ca sa micsoreze compresia motorului la pornire (totusi, e vorba de un singur cilindru de 750+ cm3, deci un volum mare de gaze care trebuie comprimat cand urca pistonul spre PMS).

 

BIG-urile mai noi de 90 au decompresorul automat. Habar nu am cum e ala :what:

 

La mine ('88) pornirea e asa: se scoate din viteza, se strange maneta decompresorului, buton, lasat vreo 2-3 ture sa se invarta, eliberat decompresor, et voila! :laugh: Teoretic, din cate am inteles, decompresorul ar trebui sa ramana blocat pentru o tura dupa ce-l tragi, astfel incat nu e nevoie sa tii de maneta pana se invarte motorul, ci doar sa tragi de ea o data, inainte sa dai la buton. La mine nu merge, asa ca pornirea e ca mai sus.

 

Daca nu strang decompresorul si dau la boton, se intampla una din doua chestii: fie nu se invarte deloc, fie se invarte un pic si se opreste. Nu are destula forta sa invinga rezistenta motorului pe compresie (nici cu bateria incarcata 110% :hug:

 

De asemenea, cu decompresorul manual e fain ca poti opri motorul cu el, si nu mai face acel cloncanit suspect cand da pistonul inapoi, ca la toate monocilindrele mari.

 

Intre variantele tale, eu as alege BIG-ul, daca e in mintile lui (2000 euro e relativ putin, daca adaugi vama & shit peste preturile din germania - deci trebuie sa fii atent). Daca nu, n-as lua-o pe niciuna. Motoarele de 400cm3 sunt pentru piata japoneza, e nasol cu piesele (scumpe si de adus doar din japonia).

Editat de cmatei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BIG-urile mai noi de 90 au decompresorul automat. Habar nu am cum e ala :laugh:

 

E mai simplu ca la al tau...adica nu mai ai maneta pt. decompresor.In momentul in care apesi pe butonul de starter, actioneaza un electromagnet care trage de decompresor atat timp cat face o rotatie motorul, eliberand-ul apoi.

@ares666: Si mie mi se pare mai sanatos sa nu iei ceva de 400 cc.Mai greu cu piesele daca te lasa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt modelul nou:

 

Plusuri : putere şi cuplu sănătos, viteză şi comoditate la touring, merge încărcată cu nesimţire (pt exemplificare vezi foto), demaraj bun la stop :what: şi în depaşiri, îi place mult enduro ”greu”, nu cross, dacă o scapi e bine sa te ajute şi prietenul (vezi foto :laugh: ), uşor de condus şi foarte ascultătoare (spre deosebire de 1 vulkan 1500 care are ”personalitate”)

 

Minusuri: nu ştie ”burn-out” prea bine :baldy:

post-7-1102000236_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asa mergi tu ? fara casca si in pielea goala ?  :laugh:

HAHA m-ai prins.... :what:

 

a se adauga mai sus:

 

pe această motocicletă, deşi e foarte manevrabilă şi prietenoasă cu motocicliştii, casca şi echipamentul e obligatoriu pentru că poate fi şi foarte nărăvaşă câteodată. :baldy:

Editat de roa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea, cu decompresorul manual e fain ca poti opri motorul cu el, si nu mai face acel cloncanit suspect cand da pistonul inapoi, ca la toate monocilindrele mari.

 

Am auzit ca nu e asa buna modalitatea asta de oprire a motorului...Cica se poate ca pistonul sa loveasca supapa de evacuare si sa o indoaie.....si sa vezi atunci bucurie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai problema mea se vede asa:

 

1. Virago de 400 (adevarat, este model japan, sunt doar 2 in Romania), am mers cu ea, am testat-o, pe toate forumurile de virago xv 535 se zice ca motorul este "bulletproof", nu prea se strica nimic pe ea, are cardan, proprietarul anterior a uzat doar cauciucurile, porneste fain de tot, la primul buton fara nici o ezitare... arata.... bine... deh chopper, crom, pozitie confortabila.

Reversul medaliei: e veche ('87), are cam 34.000 km (?!?), si nu stiu nimic de piese, de unde se pot lua, doar ca aud ca se potrivesc cele de la xv535, totul in afara de motor.

 

2.DR-BIG 750, nu stiu anul, nu am testat, omul zice ca nu are probleme de nici un fel, ci doar mi-a explicat cum porneste motorul, si exact ca si cmatei, mi-a zis ca se trage decompresorul si se invarte motorul de cateva ori, abia apoi porneste. nu a zis nimeni de probleme, numai ca nu am auzit prea multe lucruri bune despre aazazeel (alfamotors), si am vagi indoieli. Imi place si pe enduro, dar la un drum de 50 km pe asfalt ma dureau incheieturile de la vibratii (guzzi)

 

poate careva care are DR-BIG si stie despre ce e vorba, sa mearga cu mine sa testam motorul respectiv. se pare ca este tot la 2000 eur, si este inscris, cu acte in regula.

 

 

p.s. multumesc pentru informatii si ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Spionutz: am citit o discutie despre asta pe un forum suzuki englezesc. Concluzia era ca din moment ce la pornire nu are cum s-o loveasca, nu are cum s-o loveasca nici la oprire. Decompresorul nu lasa supapa atat de mult deschisa incat sa fie in drumul pistonului. De altfel, ar fi cam absurd (ca design) sa lasi pe ghidon comanda pentru distrus motorul (alta decat acceleratia :what:

 

Ca o fi bine sau rau, cert e ca am oprit de nenumarate ori motorul asa (de fapt, in majoritatea timpului asa-l opresc) si nu s-a intamplat nimic :laugh:

 

@ares666: daca e 750, e '88 (tambur pe spate) sau '89 (disc). Din '90 l-au marit la 800. BIG-ul nu vibreaza cine stie ce, are doua (sau una? nu mai stiu) axe cu contragreutati in motor, pentru echilibrare. Daca nu da ninsoarea pana vineri, si mergem in etrusco, o sa vin cu el, mai era cineva interesat. Nu prea am cum sa te ajut la testat, eu si mecanica suntem rude foarte indepartate, sorry :baldy:

Editat de cmatei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ares666: vezi ca are Fox de vanzare vreo 2(750 si 800) la preturi Ok zic eu.Ti-as recomanda big-ul de 800.mai pui 3-400 de euro si ai ceva mai nou si mai bun :laugh:

daca ar fi asa de simplu... as pune...

 

eu iau credit de la banca, si din cate aud de la consilierii bancii, maxim 2200 eur.

 

iar fox este PREA departe de bucuresti. nu cred ca ma descurc sa vin calare pe big (ar fi primul drum cu asa motor), atata drum. la naiba, poate pe la munte e si zapada, si cum sunt incepator, nu prea ma coafeaza.

 

ma rog, saptamana asta, sau cel tarziu pe luni marti sper sa intru in posesia banilor si dupa aia o sa incerc sa decid cat mai corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-as incumeta eu sa merg cu tine sa vedem Big-ul , asta si in functie de cind poti tu si cum sunt eu de serviciu , bineinteles daca te hotarasti pentru el si nu pentru chopper !

Cmatei ti-a spus foarte clar ce si cum e pornirea ! Eu spun ca piese pentru el se gasesc la B&S Motors dar e de preferat sa nu intri in Circul Pieselor ce trebuie schimbate ca innebunesti nu alta !

Asa ca fii atent ce cumperi ! Ai rabdare si nu arunca banii aiurea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai io-s in bucuresti, vad ca ai nr de MS.

 

cred ca luni as incerca sa vad ce poate big-ul, de aia am apelat la voi care aveti, macar sa testam una alta; dup-aia in timp , daca mai pica cate ceva la el, asta e... nu e vina nimanui.

 

sa inteleg ca mergi cu mine numa daca renunt de tot la ideea de chopper? pai tocmai de asta vreau sa testez si big-ul macar sa vad cum e pe el... sa vad in ce stare e, pentru ca vreau sa evit aruncarea unor bani care nici macar nu sunt ai mei, ci imprumutati de la banca...

 

si matei mi-o zis ca merge sa ne uitam, numa ca nu se baga sa-si dea cu parerea la partea mecanica.

 

va dati seama ca nici eu nu ma pricep prea bine, doar nu o sa ma duc acolo sa-i desfac motorul sau chestii din astea, dar vreau sa stiu chestiile "grave" care pot costa enorm sa le repar daca imi iau tzeapa, gen daca patineaza ambreiajul, daca are batai la motor, etc. daca porneste relativ simplu, daca nu a fost accidentata (deci ma uit si eu la alinierea rotilor cu ochi critic/paranoic, vad daca are jocuri pe la ghidon etc...)

 

@remu si matei lasati-mi va rog niste numere de mobil la care va gasesc sa stabilim o intalnire dupa ce am banul in mana.

eu am 0745 102 805, (beep si sun eu)

 

multam fain baieti,

 

P.S> cred ca o mai puneti de-un soft-endurist...:laugh:

Editat de ares666
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ares eu sunt tot in bucuresti . Luni ar fi chiar bine . La mecanica lui ma pricep oarecum ca i-am desfacut motorul si i-am schimbat unele piese dar am facut asta sub supravegherea unui prieten care este mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...