Chopper Postat Noiembrie 7, 2004 Share Postat Noiembrie 7, 2004 (editat) Totul a inceput cind saracu XT a inceput sa mearga exact ca Jawa...erau anumite momente cind mai mult de 140 nu voia nicicum.Ba citeodata nici atit.Dupa ceva scormoniri pe net,m-am hotarit sa fac modificarile cele mai la indemina,care promiteau sa dea rezultate.Acum,daca nu bate vintul tare din fatza,fuge 160(no joking) si consuma 5,04 in regim de blana cronica.Sa nu credeti insa ca 160 inseamna sa stai tzeapan precum Baiazid pe tron.Mai degraba ca Jianu fugarit de potera,adica aplecat tare peste ghidon,cit mai aerodinamic.Sa trecem la subiect,si o sa expun principalele modificari,in ordinea importantei lor. Mai intii AICI se afla un link util pt. traducere on-line de texte din germana in engleza,pt.ca majoritatea textelor foarte utile sint in limba lui Adolf. 1.Filtrul de aer. Printre cele mai importante aspecte.Recomand filtrele K&N,care,cu toate ca sint cam scumpe(55euro)isi merita toti banii,pentru ca lasa sa treaca aerul mai bine ca orice filtru,si in plus sint si refolosibile(nu e nevoie sa le mai schimbi veci,cu conditia sa cumperi si solutiile originale de curatat care costa inca 15 euro),dar cind te gindesti ca un filtru ordinar(DELO)costa 15 euro si se infunda destul de usor(citeva mii de Km-depinde de cit praf iei de pe drum),situatia e clara.De regula,cind filtrul e infundat,motorul incepe sa nu mai traga bine in turatie,la viteze mari,odata cu cresterea consumului(cam cu 1l/100Km).Cu K&N ati scapat de problema.Chiar daca se infunda,daca il cureti cum trebuie,e ca nou.Mai bine decit sa tot dai cite 15 euro pe filtre proaste de carton ordinar(DELO).Pentru detalii:FILTRE K&N 2.Capacul filtrului de aer. La modelele 3TB si mai recente(1990 incoace),sub sea,se afla un capac al cutiei filtrului de aer.Capacul asta obtureaza la jumatate suprafatza de admisie a aerului,si are un efect negativ asupra curgerii aerului spre carburator,in sensul ca favorizeaza mici turbulente ce frineaza aerul in trecerea lui.Deci..Jos cu el!Sa nu va surprinda insa grohaitul motorului ce o sa se auda de sub sea.Intr-un fel,e chiar placut,ca se aude motorul mai bine,iar latura practica e faptul ca se poate urmari functionarea carburatorului daorita faptului ca se aude mai bine cind se deschide si celalalt corp(grohaie mai tare).Detalii Aici(XT 600 tuning) 3.Reglajul carburatorului. AICI aveti un link foarte util despre punerea la punct a carburatorului.In linii mari,operatiile care trebuiesc facute sint urmatoarele:se procura un carb de XT 600 mai vechi(sub 1986) si se schimba pulverizatoarele cu tot cu jicloarele principale cu altele luate de la un TT 600 (59X).Se poate lasa si carbul de XT600 vechiasa cum e,daca nu se gasesc piesele de TT.Mai scrie acolo ca,XT-urile noi sint putin "castrate" din carburatie pentru a se incadra in noile norme ecologice de emisii de noxe,de aia alea vechi merg mai bine(nu e o impresie,chiar merg, eu am probat doua pina acuma,si asa e).Va dati seama,oricum,ca de unde dreacu sa fac eu rost de alt carburator,asa ca,l-am invocat pe "Bulan Exagerat"a lui Axa, si am ridicat ambele cuie jicloare cu cite o linie mai sus."Bulan Exagerat" a fost milostiv,si prin bunavointa SA,cei 45 CP ai XT-ului au iesit la iveala!Cu un consum mai mic chiar.(filtrul de aer l-am schimbat dupa)AICI aveti date foarte importante despre carburatoare de Xt,si nu numai.Sa nu uit.Surubul de reglaj al aerului trebuie dessurubat la 3 ture.Oricum,asta nu afecteaza decit functionarea in prima parte a turatiei,pina la 1/5 din deschiderea totala a clapetei de gaz,asa ca daca e putin dereglat,nu o sa aveti probleme mari.Parca tot aici scrie si treaba asta. 4.Pinioanele de tractiune. Eu nu folosesc motorul pt hard-enduro,asa ca am montat un raport de transmisie mai lung(15 dinti pinionul de atac al lantului/39 dinti cel de tractiune).In felul asta poti merge linistit cu 120,in regim de croaziera,cu motorul la 4-5000 de ture,adica unde-i place lui mai bine)Atentie!nu mergeti subturat(sub 3000) ca se buleste ambielajul(de la "www.XT600.de" cetire).Deasemenea,in felul asta poti sa folosesti treapta a 4-a in situatii de "depasiri spectaculoase".Daca e musai,in felul asta il poti duce cu a4-a pina in 125-(cred ca merge si 130 dar nu recomand),fara probleme,numai sa nu il tii mult acolo. 5.Esapamentul. Majoritatea Xt-urilor noi(cred ca si alea vechi),au in capatul terminal al avacuarii un capac demontabil(surubM6) prin care trece tzeava finala de evacuare(aceasta e sudata pe capac)Daca il lasi,ai cuplu mai mare in turatii joase,dar pierzi la turatii ridicate(ii obtureaza evacuarea-comparati diametrul tevii finale cu cea a cotului de evacuare primar,dupa imbinare,sa vedeti ce diferenta).Daca il dai jos,motorul urca mai bine in ture,si in plus obtii un sunet mai autoritar.Alegerea va apartine. 6.Conducta cu gaze de carter("epuratorul") Este destul de clar ca introducerea conductei respective in cutia filtrului de aer s-a facut din motive pur ecologice.De fapt,prin conducta asta,particule de ulei ajung pe filtrul de aer si il obtureaza porii mai tare.Asta in cazul filtrelor normale,de carton.La filtrele K&N scrie foarte clar,in instructiunile de folosire ca e interzisa folosirea uleiurilor de motor,sau de alt fel pentru ungerea lor.Au ei un ulei special care nu ataca materialul filtrant.In cazul asta,va dati seama cit de frumos ajunge uleiul de motor pe frumusetea de filtru de 55 de euro,punindu-i viata in pericol.Asa ca...jos cu furtunul de gaze de carter.Ei,nu chiar jos,ca pot ajunge serpi in uleiul din motor si asta nu e bine.Inafara de asta,se poate observa si gradul de uzura al motorului.Daca scapa compresie pe la segmenti,la o pornire la rece va iesi fum pe furtunul in cauza. Ducu(DCSAN) a sugerat o solutie destul de buna ce consta in introducerea unei texturi de sirma(de la o spalatoare de ex.)pe furtunul respectiv,pentru a condensa particulelel fine de ulei.Ca sa fie sigur,eu l-am scos cu totul din cutia filtrului de aer,am astupat gaurile de acolo,si l-am dus pina sub rezervor unde i-am pus sirma si de acolo l-am dus jos,inspre lant(daca e sa picure cumva ulei,sa picure unde e nevoie de el).Ma gindesc totusi sa ii montez un filtru de benzina sau de motorina ca nu cumva sa ajunga praf sau altceva in ulei. Cam asta e.Acuma,in sfirsit sint si eu multumit de cum imi merge dihania,si sper sa o continue tot asa.Am uitat sa va spun ca,in regim de mers ca batrinii(80-90 la ora extraurban) consumul scade in jur de 4.1,fatza de 5-5.1 cit era inainte. Asa ca... Hora mare/Pe motoare!!!! Editat Noiembrie 7, 2004 de Chopper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 7, 2004 Share Postat Noiembrie 7, 2004 vezi cu furtunul ala care vine de la carter - e bine sa nu il lasi in aer liber pt ca in momentul in care opresti trage umezeala pe acolo si asta numai bine nu face la uleiul tau din motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Noiembrie 7, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 7, 2004 Daca o sa montez pe furtunul respecticv un filtru de motorina sau de benzina(la o inaltime cit mai mare fata de sol),si dupa aceea il ung cu ulei pe sita filtranta, nu cred ca o sa mai trecaca umezeala pe acolo.El de fapt o sa fie tot timpul cu ulei de la vaporii de ulei din carter,problema e,cred, sa nu obturezi tare diametrul furtunului,ca poate creapa niscaiva garnituri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 8, 2004 Share Postat Noiembrie 8, 2004 poti sa incerci sa folosesti un separator de gaze de la oltcit. E un soi de nuca, de culoare neagra, in care intra 3 furtune. Rolul pt care a fost proiectata este acela de a separa picaturile de ulei din gazele de carter inainte de a le recircula in admisie. Mai exista sistemul de la audi mai vechi - gazele din baia de ulei sunt bagate intre filtru si carburator, deci nu mai afecteaza elementul filtrant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Noiembrie 8, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2004 Mersi pt. pont.Cred ca o sa incerc cu separator de Oltcit.Oricum,in cazul de fatza furtunul cu gaze de carter e cunectat la cutia filtrului de aer,intre filtru si carburator,dar tot degeaba.Nu stiu cum naiba se face de tot ajung vaporii de ulei pe filtru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Noiembrie 8, 2004 Share Postat Noiembrie 8, 2004 Nu e bun ala de Oltcit crede-ma pune sita cum ti-am spus si mai desfaci capacul de la filtru o data sau de doua ori sa te convingi ca nu este ulei in carcasa filtrului.La mine asa este si nu am mai avut probleme. MAXIMA SANATATE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.