Sari la conținut

Atentie Curbe


sabin
 Share

Postări Recomandate

Hai sa discutam discutii... Pai faza cu curbele este elementul care face diferenta intre piloti si mai putin intre motoare. Daca un pilot oarecum amator poate sa mearga in blana pe linie dreapta cu cam orice motor existent (daca nu face pe el de frica...), atunci cand da de curbe va fi cu siguranta mult mai putin stapan pe el si va incetinii vizibil, incercand sa ia curba cat mai precaut ca sa nu "asfalteze" motorul. Deci, asa cum se intampla si prin campionatele de viteza, un pilot cu experienta va negocia un viraj mult mai curat si mai rapid decat unul care incearca doar sa dea gaz la herghelie si sa ajunga cu "capra" in shantz. Insa si aici intervine calitatea unui motor... Daca ai un bike cu o manevrabilitate buna, cu o masa scazuta si forma dinamica, atunci vei aborda virajul mai usor, mai sigur pe tine si cu efecte mult mai bune. Cu ceva mare si greu (ZX-9R, VFR, Busa chiar...) acest lucru va necesita mai mult efort din partea pilotului si un rezultat mai slab la iesirea din viraj. Deci, asa cum au dovedit-o cei de la revista "SuperBike" din Anglia intr-un test comparativ foarte interesant, David il cam bate pe Goliad pe curbe... Testul era intre ZX-9R, TL 1000 S, Aprilia RS 250, CBR 600 F, modele din '98 toate (ca atunci era scris articolul). Pe circuit, RS-ul era destul de bara la bara cu ZX-9R-ul, care insa disparea pe liniile drepte mult in fata... Si pe drum RS-ul a facut o figura buna, mai ales pe serpentine, unde motorul in 2 timpi il ajuta prin turatiile ridicate si nervozitatea lui, precum si prin masa si dimensiunile reduse ale bike-ului. Deci, cei mai mici pot face minuni. Asa e si cu R6 care incearca sa cucereasca prin manevrabilitate mai mult decat prin confort, viteza maxima sau franare. Si poate a si reusit... Pacat de furca fata care e putin cam moale. Dar se rezolva cu niste ulei mai vascos.

Deci curbele sunt punctul cheie, asa cum zicea-i si tu, mai ales daca motoarele sunt cam egale in performante... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CURBELE SUNT CEA MAI MARE PLACERE A UNUI MOTOCICLIST ACOLO EL CASTIGA SAU PIERDE.SUSPENSIA ESTE CU ADEVARAT UN INCONVENIENT MARE LA NOI IN TARA ATAT PE CIRCUIT CAT SI PE STRADA.CAUCIUCURILE AR FI DUPA PAREREA MEA CEL MAI MARE INCONVENIENT.PENTRU CEI CE STIU SA-SI CONTROLEZE CENTRUL DE GREUTATE IN VIRAJ MOTOCICLETA VA RASPUNDE MULT MAI BINE DENIVELARILOR IAR CAZATURILE VOR FI MAI DEPARTE DE EL.

post-6-1063358761.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La noi in tara, din fericire, sunt totusi destui motociclisti de viteza care au scule destul de noi si performante, in care au investit bani, timp si pasiune si care nu pot sta prea departe de curbe si mai ales de viteza. Deci, combinand cele doua aspecte, va rezulta curbe luate in viteza. Eu cunosc destui care se pricep destul de bine la pilotat sportiv, dintre care unii sunt chiar in campionatul national de viteza... Pe strada nu poti merge zilnic in maniera super-sport, pt ca traficul nu permite asa ceva; dar daca iti propui sa mergi la limita cu motorul si bineinteles ca vei merge cu el pe strada, deoarece piste la noi nu prea sunt, atunci vei cauta o zi si o perioada din zi in care traficul e mic pe o anumita portiune de sosea pe care o sti bine si acolo vei putea sa-ti etalezi talentele in liniste. Asta se chema pe la noi "ture"... la care este si asistenta bogata pe marginea drumului si unde spectacolul nu lipseste cu siguranta. :) :angry: :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toata lumea are drepatte dar cei care sunt la inceput nu au de la cine sa invete la scoala te plimbi printre jaloane si dupa aceea vrei sa iei curbe la vit mari pai nu prea merge trebuie ceva Km la ghidon si dupa aceea mai vb!!! :) :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

frumos scris :angry:  motormaniac1  :angry: iti dau perfecta dreptate......

 

:) pacat insa ca la noi in tara nu e nimeni care sa stie cum sa ia o curba :angry:  in viteza :angry:

Pe strada ta sigur nu sunt curbe :angry:

Daca vrei sa inveti despre ce este vorba cu motocicletele astea, inainte sa devii critic cum ar fi normal, pentru baietii cu patinaj sinapsic avem un instructor de teapa lor.

 

La scoala cu tine baiete.

 

Curbele raman pentru cei experimentati ce stiu sa treaca prin ele atat de bine incat trasele sunt parca desenate pe asfalt.

 

Cu ochii vezi tot virajul insa trasa ideala ti-o spune doar antrenamentul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma... eu am luat ultima curba silit de imprejurari, deoarece eram la volan auto si mi-a taiat unul calea cu o Dacie si uite asa am cam zobit o masinutza din 2001 tare faina. Pe motor nu m-am mai urcat de ceva vreme din lipsa de timp si mai nou de motor, dar sper sa apuc iarna asta sa "fur" ceva de afara ca sa incep sezonul viitor calare. Deci, fara curbe spre x pt mine, inca... Dar sigur cineva tot a mai asfaltat vreun motor pe undeva prin tara asta mare... deci, bagati subiect pe paine... :angry:

 

Apropo... stie cineva unde se gasec slidere de vanzare... noi. Adica aparatori pt genunchi la costumele din piele pt speed... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

PUBLICUL INTOTDEAUNA ALEGE CEEA CE VREA.

LASA SEMNELE ASTEA DEOPARTE CA POTI FI DESCALIFICAT (1999-BUCURESTI-IUNIE) AM FOST DESCALIFICAT CA IN TIMPUL CURSEI II FACEAM NISTE SEMNE LUI FANE BICICLISTU.DEFAPT II FACEAM SEMN SA MA DEPASEASCA SA AM CU CINE SA MA DISTREZ DAR EI AU INTELES ALTCEVA.

 

ASTA CA SA FACEM CONVERSATIE PE SITE. NE CRESTE POPULARITATEA SI VOM PRIMI MARELE PREMIU...

 

APROPO MULTI DIN CEI CE SCRIU AICI AU TALENT SI AR PUTEA SA INTRE PE LA VREO REVISTA SUCCES .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

APROPO DE CURBE MI-AM FACUT MASINA ZOB.AM INTRAT IN POM CU EA SI S-A STRICAT BMW-ul.AM LUAT UN VIRAJ IN DR-TABEREI ACUM DOUA ZILE SI AM INTRAT IN ACVAPLANARE PIERZIND SPATELE,AM INCERCAT S-O PUN INVERS DAR ERAM CU BARCA PE VALURI FARA ADERENTA SI LA CONBINATIA ASTA AM PIERDUT VREO 5000EURO.

 

DACA ASA A VRUT DOMNUL ...

S-A FACUT VOIA SA.

 

AH CURBELE ASTEA MI-AU MANCAT TINERETILE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e la BMW-uri... ca au tractiune spate si cam scapa la apa si zapada... Orice eveniment din asta e neplacut... mai ales in Romania unde asigurarile, politia si hartiile necesare unei reparatii dureaza, costa si enerveaza enorm. Si eu am avut probleme cu un 206 pe care l-am implantat intr-un bou ce mi-o taiat calea la fix. De 5 sapt e masina in service si inca nu-i gata. Asta-i tara noastra cea plina de minunatzii... :P :D

 

Succes in reparatzii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce bmw aveai?nu aveai atcs sau dsc3 pe el?

525I 1994 FULLOPTION IMPECABIL CU TOATE FIGURILE DE M-POWER TEHNIC,TRANTITA SI FOARTE FRUMOASA.AM VANDUT CAROSERIA CU 1000$.ACUM MAI AM DE RECUPERAT 4000$ DIN ACTE.O FI POSIBIL?

 

NU MA LAS SI O FAC EU LA LOC CA ABIA O LUASEM PE ASTA SI DINTR-O BANALITATE N-AM SA FAC O PIERZANIE.

 

BLA BLA BLA,BLA BLA,BLA BLA.

post-6-1067252851.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce bmw aveai?nu aveai atcs sau dsc3 pe el?

525I 1994 FULLOPTION IMPECABIL CU TOATE FIGURILE DE M-POWER TEHNIC,TRANTITA SI FOARTE FRUMOASA.AM VANDUT CAROSERIA CU 1000$.ACUM MAI AM DE RECUPERAT 4000$ DIN ACTE.O FI POSIBIL?

 

NU MA LAS SI O FAC EU LA LOC CA ABIA O LUASEM PE ASTA SI DINTR-O BANALITATE N-AM SA FAC O PIERZANIE.

 

BLA BLA BLA,BLA BLA,BLA BLA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Indraznesc sa va fac o propunere daca aveti chef de viraje. Personal am fost incantat de traseul Odorheiul-Secuiesc- Rupea - Brasov, asfaltul este OK, viraje destule, circulatie "de bun simt" nu cum este pe Valea Prahovei.

Hai pa ; este soare afara si nu stiu cand mai prind un timp ca asta .

Va urez o iarna cat mai usoara!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand,...salut Sabin....caci ne cunoastem...Oresti. Am aparut si eu acum 4 zile pe situl acesta, si vreau sa spun ca discutia aceasta despre "curbe" este una care ma intereseasa, pasioneaza. Acum 2 saptamani am ciordit un ducati mh 2003 si cu 4 km la bord am iesit weekendul trecut, impreuna cu vasile (ducati 999 galben) la o tura-rodaj pe sinaia-brasov. Am avut parte in 21 de ani de motociclism de peste 100 de motociclete performante-bine echilibrate dar nimic nu se compara cu acest mh. Deoarece in rodaj, nu m-am putut bucura de power-bandul sau ci numai de cele 6000 rpmuri ingaduite, si cu toate ca puterea acesteia era redusa la mai putin de jumatate, mh preia curbele in orice maniera posibila ingaduinduti orice greseala. Curbe de 180 grade in care poti intra-iesi in a doua, a treia, chiar si a patra. Unghiuri de inclinare incredibile....etc...etc....abia astept sa ies din rodaj. Ma laud cu faptul ca ma consider Curbo-Maniac si nicidecum Speed-Crazy.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde ai "furat" mh ca e super... faptul ca exista si la noi in tara asa ceva...  :P

 

Desi arata cam ciudat designul asta interbelic, am impresia ca merge binisor... Banuiesc ca e monopost...??

 

Sa-l porti sanatos si sa nu-l asfaltezi pe cat posibil ca-i pacat...

 

Bafta

Multumesc. Furat a fost de la Vova din magazin (Daytona Twins) acum 3 saptamani. Am iesit o singura data cu el. Este inca in rodaj, asa ca inca nu pot dezvalui ce poate. Pot spune doar ca pe curbe e super.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...