arian46 Postat Noiembrie 23, 2004 Share Postat Noiembrie 23, 2004 Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi.Am o JAWA 634 din 83 care sta cam mult in garaj din cauza ca e pe 6v;niciodata nu are destul curent.Am auzit la multi de modificarea instalatiei si trecerea pe 12v,dar nu am vazut la nimeni.Nu stiu nici un cunoscator din Tm care ar putea sa o faca si ma gandeam sa incerc eu,dar cand ma uit mai atent vad ca totusi nu e asa usor cum pare.Am scos statorul si nu am reusit sa vad pana care tine rotorul de la alternator.Daca pun un alternator de TS oare mai reusesc sa fac avansul??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
morarugeorge Postat Noiembrie 23, 2004 Share Postat Noiembrie 23, 2004 si eu am o jawa din 60 tot pe 6v si am aceleasi probleme, daca reusesti cumva sa faci adaptarea te rog frumos sa postezi un mesaj cum ai facut si ce ai utilizat, ca e rau rau rau sa stai cu motoru in garaj, oricare fel de motor ar fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 23, 2004 Share Postat Noiembrie 23, 2004 pune un alternator de ts si un platou cu senzori+aprindere de trabant daca vrei sa faci treaba. Cu asta din urma am mai pus niste poze pe aici. Aprinderea de trab se face in ungaria. Sunt curios ce pret are in timisoara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Noiembrie 23, 2004 Share Postat Noiembrie 23, 2004 Salutare! Modificarea se poate face dar nu e asa simplu.Iti trebuie alternator de TS, releu&punte pe 12v, bobine pe 12 v,baterie pe 12v, toate becurile schimbate.Pe langa asta pentru fixarea statorului e nevoie de o adaptare a carterului si nu cred ca merge decat frezat, daca incerci o flansa nu se mai potriveste rotorul in stator. Frezat=demontarea completa a motorului. Daca reusiti toate astea va mai trebuie o flansa care sa departeze capacul motorului de carter ca altfel alternatorul nu incape.Si daca tot o treci pe 12, e pacat sa nu pui si o aprindere electronica de trabant care te scuteste de multe belele si reglaje. Daca stai sa aduni costurile nu prea merita facuta modificarea decat daca ai relatii la o uzina/atelier/ceva pt lucrari, si gasesti un alternator la mana a doua bun. Sistemul pe 6 v functoioneaza ok atata timp cat ii faci bine reglajele la releu si ai grij aca toate contactele sa fie ferme, mai ales pe rutele de putere gen far, unde trebuie pus si cablu mai gros sa nu ai pierderi. Becuri de 6 v se gasesc la magazinele de Trabant. Stilul de condus trebuie adaptat sistemului "power to the people" , adica nu folosesti farul in relanti prea mult pt ca dinamul ala de 60-75W nu iti da mare lucru sub 3000 de ture. .Daca ai ramas fara curent de tot (nu se intampla decat daca ai bateria varza sau nu iti incarca deloc dinamul) poti lua curent pt pornire de la orice auto pe 12 v, atata timp cat alimentezi bateria in serie printr-un bec . (Eu pe vremuri bagam direct prin stopul pe frana cand imi mai facea figuri bateria obosita iarna). Spor la treaba si nu le tineti in garaj numai pt ca nu mai au vreo 6 v in plus...pe mine una de-asta m-a purtat prin toata tara anul trecut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arian46 Postat Noiembrie 24, 2004 Autor Share Postat Noiembrie 24, 2004 Va multumesc pt sfaturi...din cate mi-ati spus(axa cu scame) nu prea merita efortul schimbari instalatiei si cred ca mai convenabil ar fi sa curat foarte atent toate contactele,bornele de la baterie,statorul,sa verific firele de la perii si sa vad daca nu s-au decalit arcurile si sa plec la drum.Pe aici nu am gasit alternator de TS la mana a doua,iar unul nou e undeva pe la 150 de euro,si asta la un magazin de afara. Multumesc inca o data! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.