Sari la conținut

Am Vazut Moartea Cu Ochii


Miky
 Share

Postări Recomandate

fratilor era sa ma fac praf dar Dumnezeu m-a scapat intreg si nevatamat.

 

in aceeasi zi cu accidentul de la Balotesti si dupa ce ne-am oprit acolo pret de 10 minute, am plecat la Breaza. Cinci motoare: gsxf750 negru, nou -Ovidiu, gsxr750/ 98, galben cu negru, carbon-Gabi, gsxf600 rusu-Adi, bmw R65 rt tip escorta- Victor si eu cu gsxf 750/91.

dupa nenorocirea vazuta am mers pana la Breaza cu limita legala si totul a decurs perfect...

dar la intoarcere ... singur...

 

m-a mancat in c... si ...hai sa vedem cat prinde pe drumul asta drept (inainte de paralela 45) zis si facut.

150,160,...200, depasesc 2 microbuze, 180, 200, 220, ...ok atat ajunge ( ceva spunea s-o las mai moale... ca sunt singur si nici telefonul nu-l am cu mine)...o las mai moale si nu stiu ce-mi vine sa mai alerg odata si cum stateam culcat bine pe rezervor si pe axul drumului simt cum o pala de vant ma tot impingea spre contrasens.

am incercat de doua ori sa trag incet dreapta si chiar cu tot aplecatul spre dreapta nu reuseam iar traiectoria se incapatana sa se duca pe contrasens...am incercat inca odata sa trag dreapta si era cat pe ce s-o culc... si cum masinile din fata se apropiau iar eu eram pe sensul lor (banda 2) am hotarat sa fac stanga cu gandul si intentia sa ma opresc pe langa drum pe bucatzica de margine...dar n-a fost chip si vedeam cum si masinile se apropiau de marginea drumului ...atunci ceva mi-a spus sa ies pe camp si iata-ma cum am pus-o cu vantul si am sarit in camp...si am arat oarece ciulini si ridicat in scarite saua ma batea la c... ghidonul se ducea in toate partile dar l-am tinut bine, hotarat sa nu sar de pe ea decat daca nu mai am incotro si am ajuns (atunci cred ca am respirat prima data ) la un drum de caruta ...care m-a dus inapoi la DN.atunci am vazut o masina de politie oprita si un politist care m-a claxonat sa ma intrebe daca totu-i ok.am dat din cap si a plecat.

 

am stat cateva minute sa-mi revin dupa care am plecat spre Bucuresti.

adrenalina a intrat in vene deabia la Ploiesti cand au inceput sa tremure toti muschii.

 

asa ca de acu`incolo :nexam viteze mari, cand bate vantul mers sub suta, pe banda 1 cat mai mult, ...in concluzie disciplina.

cand te astepti mai putin atunci o furi

 

 

eh..... si toata noaptea am visat numai farurile ce veneau din fata si eu eram pe sensul lor...

 

fratilor grabiti-va incet

 

si ma gandeam la accidentul de la Balotesti...

 

 

va doresc o viata fara evenimente rutiere

 

Miky

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine ca ai scapat teafar si ca ai invatat ceva de aici! Cel de la Balotesti nu a fost asa norocos :)

am incercat de doua ori sa trag incet dreapta si chiar cu tot aplecatul spre dreapta nu reuseam iar traiectoria se incapatana sa se duca pe contrasens...am incercat inca odata sa trag dreapta si era cat pe ce s-o culc...

Poate gresesc, nu am eu cine stie ce experienta, dar cred ca in situatia ta se impunea o contravirare ... mai ales la viteza aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci de replay,

 

am incercat cred eu tot dar vantul era asa de puternic incat a fost singura solutie

 

cred ca aveam in jur de 130-140 cand am iesit pe camp

 

de la 200 am redus gazul si am ridicat pieptul in vant,franand fata fff usor.

 

 

 

din greseli invatam

salve MKY

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca te-ai speriat prea tare pt ca o rafala de vânt tine numai cateva secunde 2-5s. din exerienta iti spun ca daca impingeai ghidonul cu mâna dreapta motorul se apleca instantaneu.mai ales la viteza cu care rulai.nu stiu cu ce viteza ai prins rafala dar in belgia rafalele sunt de 75-100kmh. si sunt la fel de pacatoase.

o alta greseala care ai facut-o : ai fixat masinile care veneau din contrasens si efectiv..te duceai spre ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salve Vio,

 

ce sa-ti spun, stiu ca ai fost la Breaza si ca ai facut drumul asta de cateva ori chiar de curand, stiu ca vantul trebuia sa tina ff putin si sa pot redresa dupa asta dar cu toate astea nu am putut. am aplecat-o pe dreapta de doua ori sa pot vira si simteam ca nu pot s-o duc inapoi pe sensul meu, ceva nu ma lasa si nu m-am speriat atunci ci la vreo 30 de km dupa as putea spune. a treia oara am simtit cum fuge de spate si asta m-a facut sa iau decizia sa ies pe camp unde daca e sa cazi macar nu lovesti ceva frontal sau nu te calca nimic dupa.

frica mi-a fost si cred ca daca nu vedeam accidentul de la Balotesti o pateam eu.asa cat am stat acolo si am tras concluziile de rigoare cred ca astea m-au ajutat si cred ca decizia pe care am luat-o atunci as lua-o si acum.

inca ceva Vio, eu am un gsxf din 91 si cred ca daca era R nu s-ar fi intamplat nimic.

 

mult`am fain

miky

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat de doua ori sa trag incet dreapta si chiar cu tot aplecatul spre dreapta nu reuseam iar traiectoria se incapatana sa se duca pe contrasens...am incercat inca odata sa trag dreapta si era cat pe ce s-o culc...

 

 

Ai auzit de counter steering? O sa incer sa-ti explic unde ai gresit.

In momentul in care vantul te impingea catre partea stanga a drumului, ai incercat sa virezi "din ghidon" spre partea dreapta a drumului. Eu asa am inteles. Problema este ca in momentul ala, motocicleta se inclina spre... stanga!!!!!! Miscarea ta trebuia oprita exact cu viraj usor stanga, pentru a inclina motocicleta pe partea dreapta si a redresa. Daca nu crezi, exerseaza. Mai mult, pot sa-ti spun ca singura modalitate de a vira este counter steering, si anume viraj opus pentru a inclina motocicleta in partea curbei. Chestia cu lasatul pe o parte e relativa, pentru ca punctul de sprijin e motocicleta, care implicit se misca in partea opusa corpului, centrul de greutate ramanand la fel. Toti facem counter steering, fara sa ne dam seama, problema e ca in situatia in care erai tu, trebuia sa o faci constient.

Eu asa cred. Corectati-ma daca aveti alte opinii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu Vio si-mi pare rau , dar nu prea eram in Bucuresti cand ai fost tu,

 

am mai vorbit pe sbz si ceva mesaje private

 

mult succes si sper ca la viitoarea vacanta in Bucuresti sa ne vedem

 

pana atunci vorbim pe net

 

si scuze ca n-am fost prea activ, dar de citit am citit aproape tot

 

salve

 

ps.

LeoVFR a fost pe la mine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Staaaaati putin oameni buni ca eu n-am inteles faza cu counter-steering-ul! eu cand ma aplec in curba (dreapta de exemplu) ma inclin dreapta shi virez din ghidon dupa aia (eu am shi chopper...nu stiu deca se aplica...) in nici un caz nu ma aplec stanga...explicati-mi shi mie ca u m-am mrins de nici o culoare...poate-s mai prost eu de felul meu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai ... in curbe faci practic inconstient toata treaba. Teorie (ca de asta am citit o gramada :angry:): in momentul in care IMPINGI manerul din dreapta al ghidonului (deci nu il tragi SPRE TINE, ci INVERS, il impingi catre fata motocicletei), motocicleta se apleaca pe dreapta si dupa aia totul se desfasoara de la sine. In curbe chestia asta se intampla mai mult sau mai putin inconstient. La drum drept insa trebuie facuta foarte constient ...

 

Miky, uite aici un accident care seamana foarte mult cu cel povestit de tine (doar ca persoana in cauza nu a avut atat de mult noroc :) ). Va recomand sa-l cititi ca e tare instructiv:

 

http://www.msgroup.org/CASESTUDY.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de faza cu "target fixation" despre care se vorbeste in link-ul ala ... a patit vreodata cineva o chestie de genul asta ?! Ca mi se pare tare ciudat ... adica merg si io ca omu linistit pe strada, mi se pun ochii pe ceva (un camion de fo 10t de exemplu), nu mai pot sa mi-i dezlipesc ochii de pe el si ma duc direct in el ??! Creepy !! Doar n-o fi camionu lu David Copperfield sa ma hipnotizeze ... I don't get it. Cum adica ma fixez pe el ?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici eu nu sunt de acord cu asta cand ma gandesc la mine, dar probabil ca altcineva...

 

nu stiu cum e

 

in mod sigur mie nu mi s-au lipit ochii de farurile ce veneau din fata. le-am remarcat de abia cand am constatat ca nu pot reveni pe sensul meu, si calculam daca reusesc sa reintru pe partea mea in timp util.

 

si cum nu as fi putut atunci am virat cu vantul si am luat-o pe camp.

 

miky

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am priceput !!!!!!!!!!!!

 

GRESEALA mea consta in faptul ca vrand sa reduc viteza nu am mai stat culcat pe ea si atunci nu aveam cum sa apas pe ghidon dreapta si aplecatul dreapta si trasul nu a rezolvat situatia touringul dandu-ti o pozitie mult mai dreapta de pilotaj.

 

acum am priceput.daca as fi stat culcat pe ea si apasam pe ghidon dreapta se redresa.

 

asta e?

rog experienta sa-si spuna cuvantul

si promit ca voi invata repede.

 

miky

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de faza cu "target fixation" despre care se vorbeste in link-ul ala ... a patit vreodata cineva o chestie de genul asta ?! Ca mi se pare tare ciudat ... adica merg si io ca omu linistit pe strada, mi se pun ochii pe ceva (un camion de fo 10t de exemplu), nu mai pot sa mi-i dezlipesc ochii de pe el si ma duc direct in el ??! Creepy !! Doar n-o fi camionu lu David Copperfield sa ma hipnotizeze ... I don't get it. Cum adica ma fixez pe el ?!

Crezi ca nu ai treaba cu target fixation? Te inseli!

Si culmea e David Copperfield sau Houdini nu-si dau concursul in nici un fel!

Ptr. darkore

Exercitiu: Cand intri in curba unde te uiti?

Daca te uiti la asfalt imediat in fata ta, liniile de demarcare, acostament ... ei bine o sa constati ca intr'acolo te duci!

Daca te uiti spre iesirea din curba, acolo unde vrei sa ajungi atunci ai sanse mult mai mari sa pui cap compas pe punctul ala!

 

Ptr. Miky

Counter steeringul nu are legatura cu pozitia in care erai (ridicat sau culcat pe rezervor) decat daca ai probleme cu ajunsul la comenzi .... ceea ce e nasol!

In mod normal, avand o pozitie cat mai relaxat stai cu coatele drepte sau usor indoite?

Tot apropo de target fixation, daca zici ca ai franat inseamna ca deja iti fixasei un punct fata de care vroiai sa opresti sau sa-l ocolesti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca ai scapat fara urmari (sperietura face bine, din greseli invatam). Problema cu "fixarea tintei" este ca apropierea pericolului pe care tu il fixezi iti paralizeaza partial reflexele si diminueaza de multe ori forta de reactie; spre exemplu ai impresia ca apesi gidonul cu forta destul de mare, dar motorul se incapataneaza sa nu vireze pt. ca defapt forta din bratul tau este mult diminuata de frica iar perceptia este mult deformata. Eu am patit ceva asemanator pe DN1 calare pe Pegaso 650 (170km/h) cand incercam sa ma intrec cu un Bora 1,8 Turbo care s-a lipit de mine exact cand trebuia sa iau virajul spre stg. drept pt. care am virat putin dreapta si am incercat sa ma inclin pt. a lua din nou viraj spre stg. unde ducea soseaua, in acel moment am realizat ca sunt prea aproape de acostament care era plin cu nisip si pietris frica m-a facut sa cred ca eu apasam pe ghidon destul de tare pt. viraj stg.(dar nimic) am apasat si mai tare cu gandul sa o "culc" pe o parte; motorul a virat cuminte ca prin minune si s-a inscris pe traiectoria corecta.

Se pare ca frica a amplificat perceptia mea de apasare pe ghidon cand de fapt eu de abea il "mangaiam" si toate astea pt. ca ma uitam la acostamentul care se "apropia' mult prea rapid de mine. Ma rog am scapat cu un " mai nebunule tu nu mori acasa" de la Cici (Yamaha Dragstar 1100) cu care ma intorceam de la Salonul moto Bucuresti care a privit totul neputincios din spate de pe motorul lui.Mare lucru stapanirea de sine!!!!!

Morala este ca intodeauna apare ceva neprevazut pt. care trebuie sa fi pregatit sau sa ai f.f.mult noroc dar norocul nu este todeauna prezent ATENTIE!!!!

PS

Tot "spilul" cu evolutia umana este sa invatam din experiente mai mult sau mai putin faste, ale noastre sau ale semenilor nostri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Staaaaati putin oameni buni ca eu n-am inteles faza cu counter-steering-ul! eu cand ma aplec in curba (dreapta de exemplu) ma inclin dreapta shi virez din ghidon dupa aia (eu am shi chopper...nu stiu deca se aplica...) in nici un caz nu ma aplec stanga...explicati-mi shi mie ca u m-am mrins de nici o culoare...poate-s mai prost eu de felul meu...

Pai explica-mi si mie cum crezi tu ca reusesti sa-ti misti corpul in partea dreapta! Care este punctul de sprijin? Nu cumva chiar motocicleta? Deci, tu duci corpul in partea dreapta, prin impingerea motocicletei in partea stanga, echilibrul pastrandu-se.

Counter steering se face inainte de intrarea in curba, pentru a inclina motocicleta.

Atat. De multe ori este insesizabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor,

 

n-am fixat farurile ce veneau din fata decat cand eram pe contrasens si vazusem ca nu pot redresa.nu m-am speriat atunci cand am trecut de axul drumului pentru ca inca nu venea nimic din fata. am incercat sa trec pe partea mea dar vantul era ff puternic si nu am putut. am incercat de doua ori iar a treia oara eram bine aplecat cand am simtit ca derapez de spate. simteam ca spatele o ia in stanga fata si atunci am privit in fata sa vad daca vin masini dupa care am vrut sa ma opresc undeva pe stanga pe margine dupa dunga, lasand masinile sa treaca prin dreapta dar nu am putut s-o tin pe drum si atunci am pus-o in vant si am sarit in camp.

 

iar vantul a fost in continuare ff puternic pana-n Ploiesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de faza cu "target fixation" despre care se vorbeste in link-ul ala ... a patit vreodata cineva o chestie de genul asta ?! Ca mi se pare tare ciudat ... adica merg si io ca omu linistit pe strada, mi se pun ochii pe ceva (un camion de fo 10t de exemplu), nu mai pot sa mi-i dezlipesc ochii de pe el si ma duc direct in el ??! Creepy !! Doar n-o fi camionu lu David Copperfield sa ma hipnotizeze ... I don't get it. Cum adica ma fixez pe el ?!

Crezi ca nu ai treaba cu target fixation? Te inseli!

Si culmea e David Copperfield sau Houdini nu-si dau concursul in nici un fel!

Ptr. darkore

Exercitiu: Cand intri in curba unde te uiti?

Daca te uiti la asfalt imediat in fata ta, liniile de demarcare, acostament ... ei bine o sa constati ca intr'acolo te duci!

Daca te uiti spre iesirea din curba, acolo unde vrei sa ajungi atunci ai sanse mult mai mari sa pui cap compas pe punctul ala!

 

Ptr. Miky

Counter steeringul nu are legatura cu pozitia in care erai (ridicat sau culcat pe rezervor) decat daca ai probleme cu ajunsul la comenzi .... ceea ce e nasol!

In mod normal, avand o pozitie cat mai relaxat stai cu coatele drepte sau usor indoite?

Tot apropo de target fixation, daca zici ca ai franat inseamna ca deja iti fixasei un punct fata de care vroiai sa opresti sau sa-l ocolesti!

Corect, mi-ai luat painea de la gura Adriane, exact asta vroiam sa zic.

 

O singura mentiune, din cate stiu eu, point fixation se face doar in curbe, atunci cand te uit inspre punctul spre care te indrepti la un moment, si nu catre iesirea din curba...

 

 

Miky, iesi la plimbare si exerseaza counter steering, si comentam dupa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Miky, iesi la plimbare si exerseaza counter steering, si comentam dupa.

Da, dar nu azi! Lasa pe maine! :angry: :angry: :)

 

Cu fixatiile am luat-o un picut off topic, da intr-adevar ideea e sa te uiti intotdeauna acolo unde vrei sa ajungi nu aiurea!

Am inteles acum. Multumesc mult pentru lamuriri. Eu intelesesem faza asta cu "target fixation" intr-un fel ceva mai extrem ... ceva de genul te uiti intr-un punct si nu mai poti sa-ti iei privirea de acolo din cauza panicii or smth. Thx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex ai mare dreptate,

 

eh ... uite ca nu le-am citit integral ci numai partea de inceput si asta pentru ca am crezut ca daca conduc din 89 atunci experienta isi spune cuvantul

 

total gresit

 

si asta datorita faptului ca cea mai buna motocicleta, (un BMW R65 pe care am vandut-o din 95) nu mergea decat rar cu 130 km/h.

 

asa ca sunt nou la viteze mari=incepator

 

si mai mult decat atat din 95 pana-n prezent am fost doar admirator.

 

promit sa ma antrenez si ... numai dupa ce citesc tot

 

ps.

 

si cand ma gandesc ca scosesem manualul la imprimanta pentru altii... si asta inca din iarna.

 

mult`am tuturor pentru ajutor

miky

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

invataminte din manual...

 

Secretul unui viraj rapid este de inclina motocicleta rapid in directia in care vreti sa virati. Pentru a inclina motocicleta, contra-virati (contra-virarea inseamna sa virezi intr-o directie pentru a trimite motocicleta in directie opusa). Daca vreti sa faceti dreapta, impingeti ghidonul cu mana dreapta. Asta va face roata din fata sa se miste un pic catre stanga. Rezultatul este o inclinare spre drepta.

In timp ce motocicleta incepe sa se incline, puteti acum sa intoarceti ghidonul in directia in care se inclina, pentru a evita cazatura.

 

daca as fii stiut..................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...