Sari la conținut

Concurentii romani la Paris Dakar 2005


ADMIN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 731
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iterviu cu Romeo Dunca, e suparat tare baiatu':

 

http://www.cotidianul.ro/index.php?a=2007&shift=1

 

Romeo Dunca: âDakar-ul ar trebui interzisâ

Daniel Spătaru

 

Domnule Dunca, mergeţi prin deşert de aproape două săptămîni. Nu vă este teamă de nisipuri mişcătoare?

În prima etapă mi-a fost greu, fiindcă rulam pentru prima oară pe o astfel de suprafaţă. Pe măsură ce am avansat în concurs m-am deprins cu tehnicile de mers. Oricum, este foarte dificil. Sîntem într-un stres continuu, cauzat şi de efortul inuman la care sîntem supuşi, de a alerga zilnic sute de kilometri. Duritatea Raliului se reflectă şi în bilanţul negru din dreptul motociliştilor: 136 de abandonuri, dintre care doi morţi şi 40 de accidentaţi care au necesitat spitalizarea. Din nefericire, printre cei care au părăsit competiţia se află şi cei doi prieteni ai mei, Etienne şi Francois Vouillet, care acum se află internaţi într-un spital din Franţa. Eu am rămas în traseu, iar acum mă pregătesc să mă urc în avion, urmînd să mergem din Mauritania în Mali, de la Kiffa la Bamako, pentru etapa de mîine (n.r. astăzi). Încerc să profit de ziua asta şi să mă odihnesc mai mult, pentru că azi-noapte am ajuns la ora 12.30 în tabără.

âAzi poate mă bărbierescâ

 

Cum e viaţa în bivuac?

Nici nu este nevoie să încerci să te adaptezi. Ajungi acolo frînt de oboseală, mănînci ceva care oricum nu-ţi prieşte şi te trînteşti să dormi, istovit şi nespălat. Astăzi o să încerc şi eu să mă bărbieresc. Efortul fizic şi psihic este inuman, aşa că nu mai ai chef de nimic atunci cînd ajungi la sosire. Cînd aţi aflat de moartea lui Fabrizio Meoni?

Eu am luat startul cu o oră în urma lui, iar prin locul în care a avut accidentul am trecut după o oră şi jumătate. Am văzut motocicleta, care era aproape distrusă, iar cînd am văzut locul în care căzuse mi-am dat seama că urmările au fost foarte grave. Accidentele piloţilor foarte buni sînt mai mereu cu urmări tragice, pentru că viteza cu care merg ei este foarte mare.

âMaşina de asistenţă a fost distrusăâ

 

Aţi fost pînă acum pe punctul de a abandona?

Da, am crezut că va trebui să ne întoarcem atunci cînd ne-a fost distrusă maşina de asistenţă. Într-una dintre etape ea a avut de parcurs o porţiune de 300 km pe traseul piloţilor. Mergea cu 100 km/oră, dar a fost depăşită de un camion de concurs, care rula cu 150 km/oră. Acesta a agăţat-o cu oblonul şi, practic, a ras-o toată. Pînă la urmă am reuşit s-o facem, dar arată ca după război. Am legat-o cu curele, am însăilat-o. În plus, din cauza unui scurtcircuit a rămas două zile în deşert. Au fost momente cînd, rămas fără suportul tehnic, mă gîndeam că nu voi mai putea continua.

âAm vomat pe traseuâ

 

Aveţi o părere diferită vizavi de Raliul Dakar?

Categoric, da! Părerea mea e că este un business din care cîştigă organizatorii, iar pierzători sînt cei care concurează. Sportivii pierd bani, sănătate şi, uneori, viaţa. Cred că n-ar trebui să existe astfel de curse în care condiţiile de stres şi oboseală sînt atît de mari, iar sportivii sînt împinşi de la spate să alerge. A fost o etapă în care am trecut linia de sosire la 25 de ore după ce am luat startul. Au fost 660 de kilometri numai de probe speciale. Am şi vomat pe traseu. Concursul este foarte dur. Nu mi-am putut închipui că poate fi atît de greu. Pe toţi ne afectează foarte mult din punct de vedere psihic. Am vorbit cu mai mulţi piloţi, iar ei sînt la fel de nemulţumiţi. Majoritatea vin aici pentru premiile în bani, dar nu merită efortul. Eu nu voi mai veni a doua oară la Raliul Dakar. În plus, România este o ţară foarte frumoasă, mai ales în comparaţie cu ce-am văzut în ultimele săptămîni. La noi soarele răsare aşa frumos⌠Aici, răsăritul are loc mereu în spatele unei pîcle de ceaţă şi nisip. Îmi doresc să termin cursa şi să mă întorc acasă. După experienţa asta am învăţat să apreciez mai mult oamenii şi lucrurile care-mi sînt aproape.

Editat de Smokey
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iterviu cu Romeo Dunca, e suparat tare baiatu':

 

http://www.cotidianul.ro/index.php?a=2007&shift=1

 

Eu aveam asa o senzatie in acest sens despre Dakar; ma refer la organizatori in sensul in care zice Romeo.

Dar se vede treaba ca este o realitate.

Adica chiar 20 si ceva de mii de euroi pentru inscrierea unui motociclist si cam tot atat pentru masina de asistenta este chiar exagerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

una peste alta, competitia motocicletelor este relansata astazi - transponderul lui Romeo se pare ca e intr-o zi buna astazi, iriTrackul il arata asteptand startul.

 

bafta Romeo, mai ai putin :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu aveam asa o senzatie in acest sens despre Dakar; ma refer la organizatori in sensul in care zice Romeo.

Dar se vede treaba ca este o realitate.

Adica chiar 20 si ceva de mii de euroi pentru inscrierea unui motociclist si cam tot atat pentru masina de asistenta este chiar exagerat.

Referitor la articolul din ziar am tot discutat cu Renatta. Nu sunt chiar cuvintele lui Romeo.Daca erea sa renunte renunta de mult .Romeo stia ce-l asteapta (cine a fost la conferinta de presa stie).In prima proba de legatura i-a explodat bateria si a tras tare sa nu se intunece (900km).A sosit al 26-lea in parcul inchis.Acest ziaris a vrut senzationalul.O sa verificam aceasta declaratie.Legatura prin satelit cu Romeo nu functioneaza de ceva timp si masina de asistenta nu raspunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu aveam asa o senzatie in acest sens despre Dakar; ma refer la organizatori in sensul in care zice Romeo.

Dar se vede treaba ca este o realitate.

Adica chiar 20 si ceva de mii de euroi pentru inscrierea unui motociclist si cam tot atat pentru masina de asistenta este chiar exagerat.

Voi ati vazut ca sunt 9 elicoptere si vreo 15 avioane care merg cu caravana ?!? :wave: Plus echipamente pentru decolat / aterizat in plin desert. Radare aeriene. Piloti. Controlori de trafic. :huh: Plus nu-stiu-cate camioane de asistenta (ale organizatorilor), de recuperat motoare prajite si masini blocate. Doctori. Legaturi telefonice si de date prin satelit, cu antenele si bineinteles tehnicienii aferenti. :moron: Arbitri in fiecare CP si pe parcurs. Bucatari. Mancare si apa in bivuac. Mancare si apa parasutate in desert la cei ramasi blocati. :ph34r: Benzina, atat pentru concurenti, cat si pentru camioanele de asistenta, si pentru elicoptere, si pentru avioane. Zboruri tot timpul la Dakar si in alte orase mai mari, ca sa duca raniti / abandonati si sa aduca apa, mancare, benzina, etc. :drums:

 

Nimeni nu face nimic pe gratis. Toate astea inseamna ENORM de multi bani, nici nu stiu sa calculez, ca habar n-am cu cat trebuie sa platesti un pilot de AN sa-ti decoleze / aterizeze noaptea, in desert, in plina furtuna de nisip, pe o chestie care nici nu e pista si nici nu e luminata. :whip:

 

E foarte posibil ca banii din taxe de participare sa nici nu ajunga sa plateasca toate astea. E drept ca se mai adauga alte milioane bune din drepturile de difuzare media, si probabil ca de fapt organizatorii din astea castiga. Dar imi este destul de clar ca banii de taxe nu sunt aruncati aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte corect. As mai adauga ceva. Pe langa banii din taxe de participare mai exista si banii veniti de la cei ce sponsorizeaza evenimentul (Telefonica fiind cel mai mare sponsor). Oricum, organizatorii raman cu ceva banuti frumusei in buzunar, dar cred ca au si bataie mare de cap. Pe undeva se compenseaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine observat. cine a organizat vreodata un ceva poate sa mareasca scara si are o idee despre problemele care apar si bugetul necesar. logistica e ceva incredibil in acest raliu. despre bani eu cred ca grosul vine din sponsori drepturi si reclame nu din taxe de participare. de ramas avere nu cred ca ramine. oricum nui lucru usor si de pe margine e usor sa vorbim. totusi parerea mea e ca se merge prea tare. goana dupa secunde e exagerata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...