diana.d Postat Septembrie 6, 2007 Share Postat Septembrie 6, 2007 Acest topic este dedicat incepatorilor care au cumparat o motocicleta suzuki sau asemanatoare si doresc sa faca schimbul de ulei singuri . O sa descriu in amanunt cum am facut eu la a mea , pentru prima data , ca de la incepator la incepator : 1 am comandat ulei asa cum e recomandat in manual 10w40 si filtru de ulei nou . 2 am cautat sub motor unde e filtrul si surubul de la ulei ca nu stiam ... 3 am descoperit filtrul asa cum se vede si in poza fiind intre cele 2 tevi de exapament sub un capac de aluminiu prin in 3 suruburi pe care s-a potrivit o cheie tubulara de 10 . 4 am pus un vas de vreo 5 l sub motor si am desfacut surubul de la ulei care nu avea garnitura asa cum ma asteptam sa aiba ca la scenicul meu unde am mai facut . 5 a curs in vas uleiul vechi si am lasat sa se scurga cam jumate de ora pana nu a mai curs . Tin sa specific ca uleiul era cald bine de tot cum am mers cu ea si din cate am inteles trebuie sa fie cald motorul cand faci schimbul . Am mai folosit si manusi ca era sa imi ard mala la tobele fierbinti . 6 am scos filtrul si am sters acolo cu o carpa de mai multe ori 7 am pus filtrul nou exact asa cum a fost ala vechi si am pus capacul la loc 8 am pus surubul de la ulei la loc sa nu curga uleiul pe jos 9 am pus ulei nou in motor exact atata cat am si scos , am masurat cu o sticla . 10 am pornit si s-a apris becu la ulei si dupa pornire , ceea ce nu mai facuse , am vrut sa opresc imediat dar pana sa pun mana la cheie s-a stins becu si am zis ca e ok asa . 11 am lasat sa mearga vreo 2 min apoi am oprit si am revenit dupa ce am baut o cafea , am completat inca putin de tot sa fie chiar deasupra liniei de maxim . a intrat in total 2.8 litri de ulei Cehstii neobisnuite care s-au intamplat : 1 am pus pe o carpa alba sa vad daca nu curge cumva in timp ce functioneaza si dupa 10 min la relanti si chiar turata a cazut o singura picatura , care am descoperit sa fie de pe toba cum a curs pe ea la schimb. 2 a inceput sa fumege destul de tare de sub motor , dar am descoperit ca era uleiul care se ardea pe toble incinse si nu venea de la motor asa ca am considerat normal mai ales ca in vreo 10 min a inceput sa cam dispara . Acuma o sa tot urmaresc sa vad daca e totul ok si daca este destul ulei acolo sau daca nu scade cumva . Cam atat , bafta si la voi . Eu am decis sa fac schimbul pe la 4 mii , adica in fiecare vara . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hussa Postat Septembrie 7, 2007 Share Postat Septembrie 7, 2007 Multumim de sfat. Cred ca ar fi bine sa incepem sa schimbam singurei uleiul (eu il schimb la mecanic) pentru ca iti permiti sa fi meticulos si sa zabovesti cat timp ai chef. In schimb, la mecanic, e mai nesigur pentru ca se grabeste. Propun mai multe "tutoriale" de genu asta si puse intr-o categorie speciala. De ex: cum strang/ schimb lantul, lichidul de frana, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arte Postat Septembrie 7, 2007 Share Postat Septembrie 7, 2007 Sunt tot incepator, as aduce niste mici completari din ce am sesizat ca a facut mecanicul meu. - pe filtrul nou a turnat niste ulei inainte de a-l pune (probabil pt a minimiza timpul in care uleiul sa recircule in tot sistemul) - motocicleta perfect dreapta (cric central, zona dreapta) a verificat nivelul, nu a depasit nivelul de maxim... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moscku Postat Septembrie 12, 2007 Share Postat Septembrie 12, 2007 Acest topic este dedicat incepatorilor care au cumparat o motocicleta suzuki sau asemanatoare si doresc sa faca schimbul de ulei singuri . O sa descriu in amanunt cum am facut eu la a mea , pentru prima data , ca de la incepator la incepator : 1 am comandat ulei asa cum e recomandat in manual 10w40 si filtru de ulei nou . 2 am cautat sub motor unde e filtrul si surubul de la ulei ca nu stiam ... 3 am descoperit filtrul asa cum se vede si in poza fiind intre cele 2 tevi de exapament sub un capac de aluminiu prin in 3 suruburi pe care s-a potrivit o cheie tubulara de 10 . 4 am pus un vas de vreo 5 l sub motor si am desfacut surubul de la ulei care nu avea garnitura asa cum ma asteptam sa aiba ca la scenicul meu unde am mai facut . 5 a curs in vas uleiul vechi si am lasat sa se scurga cam jumate de ora pana nu a mai curs . Tin sa specific ca uleiul era cald bine de tot cum am mers cu ea si din cate am inteles trebuie sa fie cald motorul cand faci schimbul . Am mai folosit si manusi ca era sa imi ard mala la tobele fierbinti . 6 am scos filtrul si am sters acolo cu o carpa de mai multe ori 7 am pus filtrul nou exact asa cum a fost ala vechi si am pus capacul la loc 8 am pus surubul de la ulei la loc sa nu curga uleiul pe jos 9 am pus ulei nou in motor exact atata cat am si scos , am masurat cu o sticla . 10 am pornit si s-a apris becu la ulei si dupa pornire , ceea ce nu mai facuse , am vrut sa opresc imediat dar pana sa pun mana la cheie s-a stins becu si am zis ca e ok asa . 11 am lasat sa mearga vreo 2 min apoi am oprit si am revenit dupa ce am baut o cafea , am completat inca putin de tot sa fie chiar deasupra liniei de maxim . a intrat in total 2.8 litri de ulei Cehstii neobisnuite care s-au intamplat : 1 am pus pe o carpa alba sa vad daca nu curge cumva in timp ce functioneaza si dupa 10 min la relanti si chiar turata a cazut o singura picatura , care am descoperit sa fie de pe toba cum a curs pe ea la schimb. 2 a inceput sa fumege destul de tare de sub motor , dar am descoperit ca era uleiul care se ardea pe toble incinse si nu venea de la motor asa ca am considerat normal mai ales ca in vreo 10 min a inceput sa cam dispara . Acuma o sa tot urmaresc sa vad daca e totul ok si daca este destul ulei acolo sau daca nu scade cumva . Cam atat , bafta si la voi . Eu am decis sa fac schimbul pe la 4 mii , adica in fiecare vara . ce pot spune ?!? Felicitari este extraordinar pentru o fata ca are curaj sa incerce sa fac schimbul de ulei la motocicleta.... sunt multi baieti care nu au habar ce e o piulita de 6, sau cum se infileteaza.... totusi, este un pic exagerata grija ta pentru motor ( sa schimbi uleiul le 4000 de km.) e cam prea des.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CDCriss Postat Septembrie 12, 2007 Share Postat Septembrie 12, 2007 ce pot spune ?!? Felicitari este extraordinar pentru o fata ca are curaj sa incerce sa fac schimbul de ulei la motocicleta.... sunt multi baieti care nu au habar ce e o piulita de 6, sau cum se infileteaza.... totusi, este un pic exagerata grija ta pentru motor ( sa schimbi uleiul le 4000 de km.) e cam prea des.... ... ..poate nu pare des ... ca il face in fiecare '' vara '' ...adica o data pe an ... doar atat te plimbi ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert27 Postat Septembrie 12, 2007 Share Postat Septembrie 12, 2007 si eu am schimbat uleiul nu demult si nu e mare lucru nu mi se pare a merita sa dam bani pentru asa ceva la mecanic,totul e doar vointa Iar cind sa schimbam uleiul eu unu il voi schimba la 5000 km desi am bagat in el 15w50 full sintetic a fost 45lei litru destul de scump dar de ulei si benzina depinde viata motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 13, 2007 Share Postat Septembrie 13, 2007 La o motocicleta mai veche de 7 - 10 ani (bine, depinde si de nr. de km si conditiile in care au fost facuti), nu prea e bine sa respecti recomandarile producatorului de 10W40, mai cu seama in cazul orasului nostru aglomerat unde se incing motoarele ca dracii !!! Trebuie un indice de viscozitate ceva mai mare - un 15W50, mai ales pt. GS-ul 500 care NU are nici o alta racire in afara de ventilatia naturala! Am observat asta in cazul multor motoare racite doar pe aer, subtiau repede uleiul (si asa subtire) 10W40 iar unele il si mancau pe deasupra! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexrider Postat Septembrie 14, 2007 Share Postat Septembrie 14, 2007 salutare. si eu imi schimb singur uleiul , nu ma fost niciodata la un mecanic, pentru ca am invatat singur in garajul meu , incercand s ami repar primul meu motor care era facut praf dupa accident. Eu la Ducati bag Motul dublu ester 15w50. TOT respectul meu pentru motocilista. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.