bizoo_n Postat Decembrie 28, 2004 Share Postat Decembrie 28, 2004 Dragii mosului, Io nu ma pricep mai deloc. Am si eu iubirea mea, o Yamahutza Virago 250 si-uite ce-mi face: Cand am luat-o anu' asta avea vreo 3500 km, cand am ajuns la 5000, i-am facut schimbul de ulei (acolo intra 1,4 l). Asa, si-a bagat nenea de la service uleiu asta, numa' ca am schimbat si filtrul si ulterior am aflat ca la operatiunea asta se pune mai mult ulei. Bun, astea-s amanunte. Ideea e ca acum, cand am pregatit-o pt. iarna cand am scos uleiul vechi... (acu are 8000km) ce sa vezi... cam 1,1 l. Unde Doamne-iarta-ma s-au dus aia 0,3 l? Se poate sa fi absorbit filtru ala nou atat?!? Si m-am cam speriat putin ca unii cunoscatori mi-au spus ca-i bai. Si alta chestie: cand am verificat cele doua bujii. Stare impecabila, doar ca... una avea putin ulei pe filet, cealalta uscata. Si ca o mentiune: motocicleta mea, draga de ea, pana acum, merge de RUUUUUPE, absolut nici o problema in 5000 de km. Si-acum... Imi traduce cineva, va rog, si mie ce-am scris mai sus? Miliarde de multzumiri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Decembrie 28, 2004 Share Postat Decembrie 28, 2004 Adik tu zici ca ti-a papat 300ml ulei la 3000 km? E super bine! (Parerea mea). E normal sa pape ulei. Nu exista motor etansat complet. E imposibil. Ar fi anormal sa nu pape Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cyborg Postat Decembrie 28, 2004 Share Postat Decembrie 28, 2004 bineinteles ca si filtrul a inghitit ceva. n-ai verificat si tu nivelui in astea 3.000 km? sper ca n-ai mers cu nivelul sub minim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Decembrie 28, 2004 Share Postat Decembrie 28, 2004 este biine 100ml ulei la 1000KM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bizoo_n Postat Decembrie 28, 2004 Autor Share Postat Decembrie 28, 2004 Aha, m-am mai linistit un pic de tot. Nu, uleiul n-a fost sub minim niciodata. La Virago asta drag nivelul se vede pritr-un gemulet si tre' sa recunosc ca (parerea mea) e cam greu de masurat. Ca moto tre' sa fie super dreapta, etc. Si la toate masuratorile mele vedeam altceva de fiecare data. Bine, banuiesc ca depinde si daca motorul este cald, rece, etc. Oricum, sub minim n-a fost niciodata. Deci e ok... Pai multumesc inca o data si... IARNA SCURTA LA TOT POPORU!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 28, 2004 Share Postat Decembrie 28, 2004 un filtru de ulei pt auto ia cam 300 ml. la tine hai sa spunem jumate, deci 150. Cand scurgi uleiul mai ales la rece, mai raman in motor niste mililitri, macar 50 distribuiti in pompa de ulei, pe perti, in canalele de ungere. Si orice motor (mai ales cu racire pe aer), chiar daca e nou, consuma ulei cam 1% din benzina consumata (minim), adica la un consum de 3l/100km ai 90 g de ulei consumate in mod sigur (carte tehnica honda de vre-o 12 cai). Aduna si vezi ca iese Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Ianuarie 4, 2005 Share Postat Ianuarie 4, 2005 Consumul de ulei e specific pt fiecare motor in parte.Un monocilindru mare racit cu aer de ex mananca mai mult decat unul mai mic si tot asa...Calculul pe care l-ai expus mai sus se traduce prin "nu mananca ulei" E normal sa mai ramana prin filtru si prin circuitul de ungere.Ar fi bine sa faci rost de un manual in care producatorul spune clar toate amanuntele, cum masori uleiul,la cald sau la rece, cu joja infiletata sau nu, cat ulei intra cu schimbare de filtru si cat fara, etc. Incepi sa-ti pui probleme doar atunci cand da fum de ulei la pornirea la rece,dar asta inseamna ca inca mai merge, iar daca incepe sa dea fum la cald in sarcina la schimbari de turatie atunci te pregatesti de reparatie.Dar la un motor de 5000 de km nici nu de pune problema, e de-abia rodat ca lumea si te asteapta multe plimbari fara probleme. Verificatul uleiului ar trebui sa-ti intre in reflex,cel putin pentru motociclistii care tin la fierul lor e o "religie". Un motor scapat mult sub minim se autodistruge intr-un timp record si dupa aia Eu il verific de cate ori imi aduc aminte, nu mai rar de 500 km, ocazie cu care ma manjesc oleaca pe maini sa-i cercertez vascozitatea,il miros pt urme de benzina,il gust etc La cea mai mica banuiala ca a iesit din parametri bag ulei nou...e mult mai ieftin un ulei bun schimbat la timp decat un motor de schimb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.