bladexp Postat Ianuarie 6, 2005 Share Postat Ianuarie 6, 2005 Am o jawa 632 din '89. A avut un dinam(6v) modificat pe 12 v. La turatie mica nu mai incarca bateria si in scurt timp ramaneam fara baterie.Am cumparat un alternator de jawa 638. Cum il pot monta? Nu se potriveste in locas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Ianuarie 7, 2005 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2005 nu cunoaste nimeni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
djidji_duru Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 Intreaba-l pe axacuscame ca el e maestru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 Axacuscame e rugata sa dea o reprezentatie!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Februarie 22, 2005 Autor Share Postat Februarie 22, 2005 as fi foarte recunoscator multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Februarie 22, 2005 Share Postat Februarie 22, 2005 Ai avea de ce sa fii foarte recunoscator!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 23, 2005 Share Postat Februarie 23, 2005 Salutare Sorry baieti dar de-abia acum am vazut tema... Montarea alternatorului in loc de dinam la jawa e destul de complicata...trebuie demontat complet motorul, te duci cu carterul la frezat, trebuie sapat un locas pt stator,facute prinderi si calculata inaltimea la care vine, sa se suprapuna periile pe colectoare. Rotorul se potriveste asa. Dupa aia probabil trebuie facuta o flansa care sa mai departeze capacul motorului, sa incapa sandramaua, ocazie cu care prelungesti si axul pedalei de frana sau modifici pedala sa vina mai in afara. Si eu inca mai am Jawa aia 634 cu motor de 632 pe 6 volti , tocmai ieri am dat o tura dupa ce nu a fost pornita de 2 luni si merge ceas. Am preferat sa pastrez sistemul pe 6 volti original, reglat cum trebuie, cu baterie noua , instalatia electrica refacuta de la 0 sa nu am pierderi si merge perfect.E normal ca in relanti sa nu incarce mai deloc, dar de la 2500 rpm baga destul cat sa mergi cu farul aprins. Tota smecheria e sa ai bateria buna sa poti consuma din ea cat stai la semafor, dupa aia se incarca la loc in mers. Acum ai 2 optiuni: 1 Cel amai ieftin: rebobinezi rotorul pt 6 volti ( nu prea pricep cum ai reusit sa scoti 12v in curent continuu) ; 2 te bagi la modificare pt 12 cu alternator, asta inseamna cava bani bagati...dupa aia daca tot treci pe 12 ar fi pacat sa nu ii pui si aprindere electronica pe senzor (de trabant) si uite asa se duc costurile la padure. Oricum, cu toti aia 6 volti ai ei, tipul asta de Jawa mananca pe paine mai multe TS-uri de-alea "noi"(90-92) rusesti la capitolul fiabilitate si stabilitate pe sosea, asa ca incearca sa pui cat mai putine piese de TS pe ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 23, 2005 Share Postat Februarie 23, 2005 Daca esti din Bucuresti incearca sa iei legatura cu <<Profesoru'>> , din cate stiu el a mai facut adaptari din astea cu succes...telefonul lui cred ca il are Don Leoncio de aici de pe forum. P.S. uite si cealalta pagina de manual care se refera la dinam: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja_skija Postat Februarie 23, 2005 Share Postat Februarie 23, 2005 De ce minti ma c-am plimbat jughiu fix acum o luna!Si ce te dai vrei s-o strici si p-aia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja_skija Postat Februarie 23, 2005 Share Postat Februarie 23, 2005 Erata: junghiu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Februarie 23, 2005 Share Postat Februarie 23, 2005 De ce minti ma c-am plimbat jughiu fix acum o luna!Si ce te dai vrei s-o strici si p-aia? Mai bine iti plateai si tu asigurarea aia ca umblu ca haiducii pe stradute Junghiu', auzi... Las ca vezi tu acasa, iti iau talonul si cheile si te uiti la ea pan' la toamna Sorry pt offtopic da nu m-am putut abtine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bladexp Postat Martie 4, 2005 Autor Share Postat Martie 4, 2005 Am gasit(prin cineva) un strungar mai priceput si a facut o flansa. Inca nu am pus motoru pe cadru dar urmeaza, ca nu ma mai pot abtine(am asteptat destul). Cat despre aprinderea de trabant am mai citit pe forum, dar cineva mi-a recomandat sa pun aprindere tranzistorizata(de dacie). Cica ar fi cam acelasi lucru. Astept sa fiu contrazis (sau nu). Oricum, multumesc Axa cu Scame Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Martie 7, 2005 Share Postat Martie 7, 2005 ...cu placere Despre aprinderi: Cea tranzistorizata foloseste tot sistemul de comanda prin platini doar ca iti da o scanteie mai stabila si iti protejeaza platinile la "impuscare" pentru ca prin ele trece un curent mult mai mic. Condensatorii sunt scosi din sistem si pot fi lasati pe locul lor si eventual conectati lal loc in caz de defectare a unitatilor tranzistorizate. Trebuie folosite 2 astfel de aprinderi (cca 350.000 bucata) , cate una pe fiecare bobina, din cele de tip capsulat (mici, rosii, cu un led verde in cap). Mai exista si aprinderi necapsulate, mai mari , reparabila in caz de prejire, dar din pacate poate intra apa in ele si adio scanteie.Dezavantajul sistemului e ca problemele de reglaj al avansului raman....se deregleaza in mod natural de la uzura platinilor, jocuri prea mari, vibratii, diferente de temperatura etc si necesita reglaj cam la 1000 km. Aprinderea electronica de Tranbant elimina platinile ( sistemul e bazat pe senzor magnetic) si daca adaptarea e facuta bine , odata reglat poti uita de teremeni gen "avans" ,"ceas comparator" samd. Din cate stiu, costa cam 1,5-2 milioane fara montaj. Scanteia este stabila si intotdeauna la punct. Pentru informatii legate de reglajul aprinderii clasice de jawa, aici : aprindere Spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.