Sari la conținut

Releu De Incarcare?


moxzal
 Share

Postări Recomandate

salut. help with this one pls.

 

povestea ar incepe cam asa.

acum vreo luna am avut niste probleme cu farul fata de la VN 400 al meu. si ca baiatu care se crede destept am facut o smecherie pe panoul de siguranta, mai exact am cositorit pe acolo, am pus un fir cu buton si am facut sa mearga farul ala (nu ca as fi tinut la asta buton, dar doar asa i/am dat de cap si a doua zi trebuia sa fug pe mobra undeva). toate bune si frumoase, numai ca a doua zi ma trezesc pe la ploiesti ca mi se descarca bateria. am inteles ca a mers doar pe baterie, deci smecheria mea cu farul nu a tinut. am rezolvat/o atunci la modul destul de primitiv - scos buton, rupt fir, zgaraiat panoul de siguranta etc + graba sa ma intorc pe lumina inapoi ca nu mai aveam far. in fine, am reusit sa incarc bateria de pe o masina, am ajuns unde trebuia si m/am si intors.

intre timp am schimbat acel fuse box (panoul cu sigurantele), dar problema cu descarcatul bateriei persista. mai exact. azi am mers vreo 250 de km, dus intors, iar cand parchez mobra ce ma gandesc eu sa mai verific inca odata daca e in viteza sau pe netru (am pacatuit uitand sa spun si ca senzorul de neutru e busit si nu am gasit inca sa imi cumpar altul / dar banuiesc ca asta nu ar avea nicio treaba cu descarcatul bateriei). numai ce apas ignition si imi dau seama ca bateria e praf. nimic, descarcata total.

acum ma gandesc ca e clar ca nu a incarcat in mers deloc si am avut bafta ca am ajuns cu ea inapoi in bucuresti. so, primul lucru care imi vine in cap e releul de incarcare. am verificat oricum si panoul de siguranta, nicio siguranta arsa.

poate fi altceva decat releul de incarcare? si daca da, cum as putea sa verific mai empiric asa (a se citi corect pana de bani luna asta si urmatoarea) chestia asta. in fine, daca e totusi releulde unde pot gasi unul nou (imi bag picioarele ca nu mai iau nimic SH).

cam atat in mare.

MS MUUUUUUUUULT. :finger:

 

PS. eu maine plec pe la botosani, unde banuiesc ca nu am net. revin abia pe sambata cand pot multumi ptr eventuale sugestii. asta daca nu am bafta si aflu raspunsul in seara asta, ca oricum imi va sta toata saptamana pe cerebel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand iti recomand un multimetru si o iei pas cu pas incepand de la alternator. Daca alternatorul isi face treaba atunci verifici releul. Eu am patit-o ca mi s-au rupt carbunii la alternator si am ramas cu ea in camp. Poate fi ceva minor de genul unui fir desprins de unde nu trebuie dar daca te apuci singur de ea iti recomand cu caldura sa ai la tine schema electrica a motocicletei. Daca spuneai mai devreme ca mergi la Botosani poate ne intalneam sa-ti explic mai detaliat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand iti recomand un multimetru si o iei pas cu pas incepand de la alternator. Daca alternatorul isi face treaba atunci verifici releul. Eu am patit-o ca mi s-au rupt carbunii la alternator si am ramas cu ea in camp. Poate fi ceva minor de genul unui fir desprins de unde nu trebuie dar daca te apuci singur de ea iti recomand cu caldura sa ai la tine schema electrica a motocicletei. Daca spuneai mai devreme ca mergi la Botosani poate ne intalneam sa-ti explic mai detaliat.

 

Salut... Asa este cum zice Jorjel.. mai intai cu multimetru, de la alternator, pana la baterie, unde trebuie sa ai obligatoriu peste 13 V ca sa poata incarca si bateria. Ideea este, daca la intrare in releul de incarcare ai min 13 V, inseamna ca ai ori fir slab la regulator, ori regulatorul e dus. Si eu sunt in pana cu regulatorul meu, deocamdata e in fabricatie unul nou acasa. Mai bine verifici tensiuni, si iti dai seama repede. Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut... Asa este cum zice Jorjel.. mai intai cu multimetru, de la alternator, pana la baterie, unde trebuie sa ai obligatoriu peste 13 V ca sa poata incarca si bateria. Ideea este, daca la intrare in releul de incarcare ai min 13 V, inseamna ca ai ori fir slab la regulator, ori regulatorul e dus. Si eu sunt in pana cu regulatorul meu, deocamdata e in fabricatie unul nou acasa. Mai bine verifici tensiuni, si iti dai seama repede. Numai bine

 

 

mersi frumos. am reusit sa rezolv treaba. adica am facut rost de un releu nou. intr/adevar, la masuratoare aveam doar 10 V, deci releu bulit. imi era teama sa nu fie alta tampenie. asa am gasit un releu la un kawa fx 500 si am reusit sa il pun pe ala.

mersi oricum de rapsuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica si sa nu ai vre-o scurgere de curent pe undeva, ca altfel nici releul asta n-o sa traiasca mult.

Cu contactul luat, scoti firul de plus de la baterie si cu un multimetru masori curentul care trece intre fir si borna. Daca e mai mare de cativa mA (plus o eventuala alarma) e o problema.

Nota: ideal, curentul scurs asa ar trebui sa fie zero. In realitatea pana la cativa mA este normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

diode ar trebui sa gasesti si la astia care repara televizoare. nu cred ca au nimic special fata de cele moto. nu stiu exact cum e cu puntea. dar eu nu stiu ca releul de incarcare sa aibe diode, astea stiu ca sunt puse p panoul de siguranta.

e posibil sa gresesc.

Editat de moxzal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...