luca31 Postat Octombrie 6, 2007 Share Postat Octombrie 6, 2007 (editat) Salutari...... ......pentru cine intereseaza descriu cum azi mi-am curatat pe dinauntru toba de esapament ......si bine ca am facut-o !!!! datele problemei : 1 buc toba esapament 1 kg de soda caustica 1 colier ajustabil cu surub 1 dop din pluta ( tocmai am terminat coniacul) 1 cada baie nenumarati m3 de H2O (cit se poate uman acceptabil de fierbinte) 1 furtun de dus cu "stropitoarea" data jos se amesteca kilu de soda in 3 litri de H2O 1 unitate /3unitati ( acum asta e doza folosita de mine ) se poate schimba desigur dupa rationamentul fiecaruia a-si fi preferat - acum dupa ce am facut toata treaba- sa maresc unitatea de soda cam 1 1/2 3 de H2O....."doza shock" ...la cit cacao a iesit din toba asta trebuie...... .....pasu' urmator se astupa iesirea cu un ceolofan gros peste care se strange colierul cu o surubelnita .....pasu' 3 se Ia un ibric vechi daca nu ceva cu miner si ceva care stringe apa sa curga exact si unde trebuie sa-ti curga .....de ce ???? SODA CAUSTICA ARDE TOT !!!!!! ATENTIE MANUSI DE CAUCIUC ,DACA NU NU STATI CU MIINILE IN AMESTC, ARDE, MAI ALES IN PRIMA JUMA DE ORA DE LA AMESTECUL CU H2O.....IAR CIND DESCHIDETI PUNGA MANIPULATI-O CU GRIJA PRAFU' I-TI INTRA PE NAS CIND INSPIRI - O MASCA SAU UN TRICOU PE GURA SI NAS REZOLVA TOT .....DAR TOT SE SIMTE ...GRIJA MARE!!!!!!!!ATENTIE MARE LA OCHII DIN CAP...... ....pasu' 4 se umple usor pe la intrare pina da pe afara......rasuciti-o inclinati-o ca solutia sa ajunga in toata toba....sunt ceva coturi prin ea asa ca folositiva simtul de apreciere....... .....pasu' 5 punei dopul de pluta si las-o sa musteasca - pt cine are timp cam 3 zile - eu nu suport asa ceva...... dupa 3 ore da drumul la dop si la colier .....daca e toba veche ai de ce sa te miri ...si o sa te miri toata ziua .....iese cacao-ul si e mult ...rau cred ca am clatit -o de 100de ori pe a mea ....H2O ffffffmulta!!!!!! am repetat toti pasi de 3 ori pina a iesit H2O aproape curata ...... se putea si mai bine cu doza sock si timp de expunere mai mare macar o zi si macar de doua ori pasii pe care i-am facut eu....... .....acuma toba e pe aragaz ...am facut punte din ea dupa cum arata exemplul......sa se evaporeze H2O-ul ... o montez la loc si v-a spun ce cacao am facut cheers, Luca cine are intrebari sa ma lase sa stiu x cu replay x mail ori messenger acelasi ca e-mailu....... Editat Octombrie 6, 2007 de luca31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Octombrie 6, 2007 Share Postat Octombrie 6, 2007 Foarte ingenios bravo ! nici eu nu m-as fi gandit la asa ceva,dar puteai sa pui "decanol" in loc de soda caustica si ala nediluat,si ala arde tot tot,inclusiv pielea noastra,oricum bafta in continuare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca31 Postat Octombrie 6, 2007 Autor Share Postat Octombrie 6, 2007 Foarte ingenios bravo ! nici eu nu m-as fi gandit la asa ceva,dar puteai sa pui "decanol" in loc de soda caustica si ala nediluat,si ala arde tot tot,inclusiv pielea noastra,oricum bafta in continuare Salutari ...si multumesc ...ai idee cum se delimiteaza un 49 cm3 Vespa.....te pricepi la rglat carbu.... cheers,Luca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Octombrie 6, 2007 Share Postat Octombrie 6, 2007 nu am nici cea mai mica idee despre delimitare,poate fi din toba,din carburator,din variator,din cdi,etc.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 da,...adevarat...soda caustica curata multe,dar atentie ca iti face si gauri in metal daca o lasi prea mult...si cum tabla de la egalizatoarele de presiune dintr-o toba este subtire poate sa iti faca niste gauri de toata frumusetea.... mult succes... (o sa trec si eu prin operatiunea de curatire dar cred ca la primavara) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca31 Postat Octombrie 7, 2007 Autor Share Postat Octombrie 7, 2007 da,...adevarat...soda caustica curata multe,dar atentie ca iti face si gauri in metal daca o lasi prea mult...si cum tabla de la egalizatoarele de presiune dintr-o toba este subtire poate sa iti faca niste gauri de toata frumusetea.... mult succes... (o sa trec si eu prin operatiunea de curatire dar cred ca la primavara) Salutari..... ....daca face gauri atunci mai usor la doza si mai scurt la expunere ..... ....dimineata am montat toba la loc ....motorul are o alta tinuta ....la incalzire (pe loc) se tura un pic singura ,asta pentru citeva secunde bune .....dupa care revenea la normal.....concluzia finala se simte ca merge mai mai cu " suflet " iar rev-ul cred ca s-a nascut de la faptul ca am rearanjat cablurile -electrice/de comenzi acceleratie si frina prin carena...c-am trancaneau si vibrau .....cu manson de teava de apa calda ....I-am dat o talpa mica prin cartier, merge bine, zic eu , 50 la h.......eu sa fiu sanatos..... luca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N3cks Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 Salutari ...si multumesc ...ai idee cum se delimiteaza un 49 cm3 Vespa.....te pricepi la rglat carbu.... cheers,Luca Ai o saiba la variator. Aceea trebuie scoasa si gata.. ai delimitat. Daca vrei mai multe detalii da un PM. Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gerad Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 sau mai simplu ... umpli toba cu decarbusolf ( parca asta e termenu ... ) lasi 24 ore pe putin .. apoi cureti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca31 Postat Octombrie 7, 2007 Autor Share Postat Octombrie 7, 2007 Salutari..... ....daca face gauri atunci mai usor la doza si mai scurt la expunere ..... ....dimineata am montat toba la loc ....motorul are o alta tinuta ....la incalzire (pe loc) se tura un pic singura ,asta pentru citeva secunde bune .....dupa care revenea la normal.....concluzia finala se simte ca merge mai mai cu " suflet " iar rev-ul cred ca s-a nascut de la faptul ca am rearanjat cablurile -electrice/de comenzi acceleratie si frina prin carena...c-am trancaneau si vibrau .....cu manson de teava de apa calda ....I-am dat o talpa mica prin cartier, merge bine, zic eu , 50 la h.......eu sa fiu sanatos..... luca Salutari....N3sks!!! ...am aflat si de pe alte forumuri despre saiba asta ....este intre cele doua parti care formeaza fulia de pe axul transmisiei....se spune ca trebuie schimbate si rolele ..depinde ce vreau - demaraj viteza la pornire si la accel. max...putere...in fine trebuie sa cunosti si tu despre ce vorbesc... nu mai zic de toba si mai ales iesirea din bloc acolo unde se intilneste cu toba de esapament ...si desigur carburatorul la care trebuie umblat ....multe si marunte si costisitoare ...cit despre saiba si role, da pe aste pot sa le fac si eu...dar nu acum ....sunt prins cu munca si cu diploma.... m-ai ai ceva manuale pt et2/4...asa am inteles ultima oara....? multumesc, Luca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brick23 Postat Octombrie 7, 2007 Share Postat Octombrie 7, 2007 E decarbusolV *, in fine nu conteaza ,este bun si asta,dar mai mult este pentru curatat carburatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca31 Postat Octombrie 7, 2007 Autor Share Postat Octombrie 7, 2007 E decarbusolV *, in fine nu conteaza ,este bun si asta,dar mai mult este pentru curatat carburatoare Salutari.... marti ma duc la rar ...ai idee la ce comenteaza astia .....am doua cauciucuri de marca si tip diferite ...o sa fie problema???ce zici ? multumesc , luca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vince Black Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 salutari in legatura cu desfundatul tobei excelenta ideea! eu mai stiu o idee, daca imi permiteti sa va spun se ia asa : toba , un compresor sau aspirator care sa IMPINGA aerul, un parjolitor (cu care se parjoleste porcul:)) ) sau o lampa de sudura ceva mai mare;)) procesul e urmatoru : cu parjolitorul (sau lampa de sudura) se incalzeste toba uniform, dupa aproximativ 30 de secunde, se pune compresorul (aspirator..etc) in partea aia a tobei care ar intra in motor:) sa impinga aerul afara din toba.. dupa ce se incalzeste bine toba o sa iasa un fum negru negru.. procesul continua incalzind uniform toba , pana ce o sa iasa un fum alb albastrui curat procesul consta in aproximativ 7 - 10 minute , depinde si de marimea tobei succes ! salutari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snake Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 si care ii diferenta intre "procesul" descris de tine si cand toba ii montata si motoru pornit ? toba se incalzeste... de suflat, sufla... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Octombrie 8, 2007 Share Postat Octombrie 8, 2007 ...chiar poti spune ca se incalzeste mai tare in 30 min temperatura normala de functionare decat 30 secunde temperatura mai mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 deci...am un coleg care si-a curatat toba de la un Volkswagen mai vechi cu un arzator cuplat la butelie,la fel ma gandeam si eu sa fac in primavara,ca la faza cu soda caustica mie teama sa nu manance tabla...pai...flacara de la arzator este de temperatura mult mai mare si este uscata,arde mizeria depusa pe toba care apoi daca o bati putin cade ca matreata... si care ii diferenta intre "procesul" descris de tine si cand toba ii montata si motoru pornit ? toba se incalzeste... de suflat, sufla... pai...din camera de ardere de la motor din pacate nu iese numai fum...o parte din amestec este nears,ceea ce face ca peretii tobei sa fie improscati de ulei 2t nears sau partial ars,ulei care formeaza o mazga urata care o stiu toti cei care au desfacut o toba de motor 2t.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vladone-Aprilia Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 Daca tot e vorba de tobe,daca as pune la Aprilia mea o Leo Vince ZX s-ar simte vreo diferenta la ceva?care stiti ziceti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 yo zic alteceva ... se ia toba se fixeaza/ancoreaza bine de pamant.. se bate un "cep" la partea care intra la galeria motorului...... se pune aprox 100-200 ml de benzina ....se amesteca bine..... dupa care se da foc la gaura de la toba finala..... si cu asta va curatati si chiar tunati toba sa arate mai sportiva ))))) acuma sincer problema la mine e ca i`am scos tzeava din finala ....si au ramas doar sitele.....daca pun soda caustica cu apa ...dupa cum a zis omu` .......exista riscu sa "manance" sitele alea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 yo zic alteceva ... se ia toba se fixeaza/ancoreaza bine de pamant.. se bate un "cep" la partea care intra la galeria motorului...... se pune aprox 100-200 ml de benzina ....se amesteca bine..... dupa care se da foc la gaura de la toba finala..... si cu asta va curatati si chiar tunati toba sa arate mai sportiva ))))) adica tu zici sa facem un tun,nu ? pai o sa fac eu asa dar indrept gaura libera de la toba inspre cartieru' Inel2.... acuma sincer problema la mine e ca i`am scos tzeava din finala ....si au ramas doar sitele.....daca pun soda caustica cu apa ...dupa cum a zis omu` .......exista riscu sa "manance" sitele alea? revenind la lucruri mai serioase...eu nu prea as recomanda soda caustica...sau poate,dar sa o ti putin in toba...eu am avut o experienta neplacuta cu soda caustica,cand am curatat caloriferul...mia facut gaura in calorifer (am lasat soda cu apa cca 24 ore)....acuma faci cum crezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca31 Postat Octombrie 10, 2007 Autor Share Postat Octombrie 10, 2007 (editat) adica tu zici sa facem un tun,nu ? pai o sa fac eu asa dar indrept gaura libera de la toba inspre cartieru' Inel2.... revenind la lucruri mai serioase...eu nu prea as recomanda soda caustica...sau poate,dar sa o ti putin in toba...eu am avut o experienta neplacuta cu soda caustica,cand am curatat caloriferul...mia facut gaura in calorifer (am lasat soda cu apa cca 24 ore)....acuma faci cum crezi... Salutari.... ....sunt multe replici la procedeul "soda caustica /curatat toba esapament"...si este bine ca sunt ...e un procedeu la "fel de bun" ca si cele enumerate de alti motoristi aici pe forum...riscuri exista mereu indiferent de procedeu ....procedeul "soda caustica/ curatat toba esapament " este unul dintre cel mai vechi metode de curatat o toba de esapament ... este un procedeu folosit de motociclistii din vest, de acolo l-am si "importat"....folositil cu ratiune si incredere ...FUNCTIONEAZA!!!...si iarasi toate procedeele enumerate pe topic FUNCTIONEAZA SI ELE....TOATE MAI MULT SAU MAI PUTIN.... ...multumesc, Luca Editat Octombrie 10, 2007 de luca31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haste Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 revenind la lucruri mai serioase...eu nu prea as recomanda soda caustica...sau poate,dar sa o ti putin in toba...eu am avut o experienta neplacuta cu soda caustica,cand am curatat caloriferul...mia facut gaura in calorifer (am lasat soda cu apa cca 24 ore)....acuma faci cum crezi... mai faza e ca o sa pun doza mica de soda in apa...si mai mult de 2-3 ore nu o s`o tin acolo( dati`mi si`un raport soda/apa) ....poate chiar mai putin..... ce ai tu cu inel 2 ???? poate`mi bag in toba apa cu carbit.... sa vezi tu acolo tunning )) stii doar ca cine sta in spate... miroase fumu` ca`ti vin gazele chiar in nas:)))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca31 Postat Octombrie 10, 2007 Autor Share Postat Octombrie 10, 2007 (editat) Salutari.....! ...soda caustica distruge:( expunere timp scurt) vopsea/ aluminum/ crom/ fonta/tesut viu... (expunere termen lung) metal.... ... o toba 0Km este cel mai bun remediu, indicat....pentru o toba uzata fizic.... multumesc,Luca Editat Octombrie 10, 2007 de luca31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.