tyyy84 Postat Octombrie 17, 2007 Share Postat Octombrie 17, 2007 am cumparat o baterie de 12v 7 amp...acum 1 luna... a mers f bine ...de cand a dat frigul...parca este cea veche...de abia invarte... o pornesc impinsa...culmea este ca si dupa amiaza cand plec pe la 16 cand este ok tot greu invarte...pana ac um dupaamiaza macar pornea acum si dupaamiaza o pornesc tot impinsa... ce sa fac??? ce poate avea...este de la baterie sau ce sa fie... totusi dupa ce porneste merge fff bine ,trage nu are nici o problema.... am o yamaha XJ 600s diversion mutumesc...si sper sa ma ajute cineva ca m-am saturat sa imping la ea ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexRap Postat Octombrie 17, 2007 Share Postat Octombrie 17, 2007 i primul rand ii bateria cu acid cu gel sau ascata ? si cand ai achizitionato tiai formatato ? ai cumparat o baterie de un amperaj egal sau putin mai mare decat cel scris in cartea tehnica ( nu ce o fost ininte ) si am avut bateria de 5 amperi cand am luat moto si in carte scrie 8 eu am pus una de 9 cu gel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Octombrie 17, 2007 Share Postat Octombrie 17, 2007 Intai trebuie sa vezi daca e pe voltajul/amperajul necesar motocicletei tale Apoi trebuie sa verifici daca releul de incarcare isi face treaba corespunzator Bateria, indiferent ca e cu gel sau acid - trebuie formatata la inceput - adik se pune pe un redresor special de baterii pt moto Apoi, daca ai consumatori externi (alarma, GPS, etc) ce functioneaza in permanenta, inseamna ca iti consuma prea mult. Oricum o baterie se "termina" daca o tii pe loc cu alarma pe ea o perioada mai indelungata (depinde de alarma, tipuri de senzori, etc) Din cauzele de mai sus, pentru a fi valida garantia, producatorii recomanda sa se verifice (de vanzatori) releele de incarcare la cumpararea acumulatorului pentru a se stabili daca incarca corect si daca sunt consumatori prea mari pe fir. Nu in ultimul rand poate bateria a fost fabricata cu un defect. (DOAR)Daca cele de mai sus sunt corespunzatoare, poti sa te duci frumos cu bonul si cu acumulatorul, reclami problema si mai mult ca sigur ca se rezolva pe cale amiabila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Octombrie 17, 2007 Share Postat Octombrie 17, 2007 12v8ah depinde de codul d emotor pe care ihl ai si anul de fabricatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Octombrie 17, 2007 Share Postat Octombrie 17, 2007 oricum, ar fi bine sa pui un multimetru pe ea sa vezi cum sta cu voltii sa nu ai ca mine un scurt. la mine m-a lasat brusc si nu m-am prins decit dupa ce am schimbat bateria si un releu. dupa ce s-a descarcat si cu al doilea releu am concluzionat ca e un scurt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Octombrie 17, 2007 Share Postat Octombrie 17, 2007 Acum am vazut ca ai alarma pe ea /index.php?...mp;#entry869313 . Cel mai probabil asta este cauza ca ti-a murit bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tyyy84 Postat Octombrie 17, 2007 Autor Share Postat Octombrie 17, 2007 (editat) 1.bateria este cu acid.... 2.in cartea tehnica imi spune ca trebuia de 12v si 8 amp...m-am uitat prea tarziu 3.din pacate nu am formatat-o!!!ce-l care mi-a vandut-o (targ vitan magazin)mi-a desigilat-o iin fata mea si a turnat acidul in ea...am intrebat daca mai treb sa ii mai fac ceva si mi-a spus ca nu trebuie... 4.mi-a verificat-o un vecin electrician daca incarca si totul e ok ....incarca 5.de unde pot face si eu rost de un redresor de moto...am de masina dar cred ca este mult prea puternic....??? de mers merg cu ea mai mereu deci nu o las de o parte mai mult timp acum 5 min am plecat cu ea...si nici macar acum nu a mai pornit ...tot impinsa faza este ca acum o imping putin si o ia dar dimineata ...cred ca ma filmeaza asitia pe aici...imi vin spumele ieri am desfacut bujiile ,le-am curatat putin ca erau cam negre si am reglat distanta cu lera la 0,6 mm era la 0,7 si din cate am citi pe aici iarna e mai bine mai putn... Editat Octombrie 17, 2007 de tyyy84 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
anybody Postat Octombrie 17, 2007 Share Postat Octombrie 17, 2007 din cate stiu redresorul auto daca nu se poate regla are un curent de 5 amp...tie iti trebuie pt o baterie de 8 amp un curent de maxim 0,8amp! poti sa-ti iei un redresor pt moto de pe louis.de Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexRap Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 eu am redresor universal pot incarca bateri de pana la 200 de amperi cu el . puterea de incarcare trebuie sa fie de 10 ori mai mica decat puterea acumulatorului si bateria se lasa aproximativ 10 ore la incarcat , daca trebuie conplecteaza cu apa distilata , si neaparat sa desfaci capacele de la acidd . pe parcursul incarcari acidul din interiorul bateriei fierbe. ( eu imi mai incarca bateria si la computer ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tyyy84 Postat Octombrie 18, 2007 Autor Share Postat Octombrie 18, 2007 am luat bateria in casa sa o incarc...cand am desfacut-o.......... era inauntru uscata....nu stiu daca e normal eu nu cred....???????? cand am cumparat-o mi-a pus ce-l de la care am cumparat-o acidul in ea dintr-un bidonas al ei.... acum este goala nu mai are nimik... ce sa fac?????sa pun apa distilata sa o incarcc asa???? e normal???? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 (editat) nu e normal se gasesc pe la benzinarii si unele magazine bidoane de 1L cu solutie de acid concentratie 1.28% (sau 1.18, nu mai stiu sigur, oricum pe-acolo). Se toarna ca atare in baterie pana la nivelul marcat. Doar cu apa distilata nu cred ca rezolvi nimic daca zici ca e uscata-uscata. Editat Octombrie 18, 2007 de sharpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 Trebuie sa aiba si apa si acid in elementi. Daca o incarci fara lichid in elementi risti sa o sulfatezi. Mai sunt si pe la Metro redresoare reglabile din cate stiu.Nu cunosc magazinul de care zici, dar nu are garantie bateria asta??? Du-te si da-le-o in cap la aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 @tyy84: man, totusi dupa doar o luna sa ramana fara pic de lichid e dubios rau. verifica incarcarea. daca baga prea mult (>14.4V) bateria fierbe, lichidul (electrolitul) se evapora. @nick28: 1. trebuie sa aiba acid diluat in apa , concentratia e de 1,28g/cm3 2. fara lichid nu prea ai ce incarca, electrozii stau aiurea in aer 3. daca incarcarea e defecta iti scoate bateria din garantie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexRap Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 si eu zic sati masori incarcarea ar trebuie sa fie in jur de 14V - 14,6 V fara consum prea mare si dupaia sa te duci cu bateria is bonul de unde ai cumparato. dar sa nu o desfaci sau sa icnerci sa faci ceva cu ea pana atunci daca nu vrea sa tio schimbe incearca sa o resuscidezi tu acid + apa distilatta . daca nu o sa mearga orienteazate spre o baterie cu gel . ( miam luat o bateria cu gel de 12V 9 A ) intradevar o firma fantoma cu 130 lei inloc de 120 cat era una pe acid. am auzit ca is mult mai bune cele pe gel . In ultima vreme ii foarte frig dimineata si eu pornesc la primu buton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharpe Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 scuze, se pare ca nu se pune acid intr-o baterie care a avut deja. uite ce am gasit pe forumul Dacia: Bateria de acumulatoare este un element destul de delicat al instalatiei electrice a masinii si poate produce mari neplaceri, mai ales in sezonul rece. Multi considera ca, daca au o baterie moderna de tipul "fara intretinere" nici nu trebuie sa o mai ia in consideratie. Gresit! Deasemenea, referitor la aceasta tema circula mult "folclor" care te innebuneste de cap si nu sti ce sa mai crezi.Ce trebuie sa stim? Marea majoritate a bateriilor de pe masini sint baterii cu plumb si au ca electrolit o solutie diluata de acid sulfuric. Mai exista si baterii alcaline (care sint mai scumpe) si deasemenea mai exista si produse "ultimul racnet" pe baza de litiu sau alte elemente. In continuare ma voi referi exclusiv la bateriile cu plumb. Costructiv, fiecare element contine doua seturi de placi asezate intretesut, fiecare set fiind legat la cite o borna a elementului. Placile sint realizate sub forma unor gratare de plumb in ochiurile carora este presata o pasta pe baza de compusi (oxizi) de Pb. Compozitia pastei este diferita pentru placile pozitive si cele negative. Deasemenea, reteta exacta a acestor paste constituie "secretul" calitatii unor anumite firme. Pentru a nu se atinge, placile sint separate de niste membrane izolante si poroase numite "separatori". Si tehnologia de fabricatie a acestori separatori este pastrata cu sfintenie de firmele "tari". Porozitatea lor (care trebuie sa fie cit mai mare) e hotaritoare pentru rezistenta interna a bateriei, si implicit influenteaza curentul maxim de pornire. Pentru a nu se scutura pasta de pe placi si a produce scurtcircuite, in ultimul timp se folosesc separatori-plic, care retin eventualele bucati de pasta desprinse de pe placi. In mare, principiul de functionare este descris in continuare. Intr-un acumulator incarcat, densitatea electrolitului este maxima, in jurul valorii de 1,28g/cm3. Pe masura ce se consuma curent din baterie, radicalul acid SO4 din electrolit reactioneaza cu pasta din placi dind sulfat de plumb, iar densitatea electrolitului scade. Prin incarcare, sulfatii din placi se descompun si elibereaza radicalul acid SO4 in solutie, dind acid sulfuric, care face sa creasca desitatea electrolitului. Daca descarcarea acumulatorului se face peste o anumita limita, reactia devine ireversibila si sulfatul de plumb nu se mai poate descompune prin incarcare. Spunem ca placile "s-au sulfatat" si atunci "bye, bye acumulator". Observatie importanta: unii "mesteri", cind vad ca densitatea este mult scazuta (1,0..) considera ca "s-a evaporat acidu' ", si dau fuga sa puna electrolit de 1,28 in acumulator. Acel acumulator este cu desavirsire "terminat" deoarece numai apa se evapora, nu si acidul sulfuric, care este absorbit in placi. Daca placile sint suprasaturate de sulf, si tu mai vii in plus cu acid sulfuric... Deci, ca regula, PE TOATA DURATA DE VIATA A ACUMULATORULUI, DACA NIVELUL ELECTROLITULUI A SCAZUT, NU SE COMPLETEAZA DECIT CU APA DISTILATA, PENTRU CA ACIDUL ESTE IN PLACI, NU S-A EVAPORAT! Principalii parametri ai unei baterii sint: - Tensiunea nominala, exprimata in Volti. Acumulatoarele cu Pb dezvolta o tensiune de 2V/element, deci pentru 12V este necesar sa aiba 6 elemente. In timpul incarcarii tensiunea creste la 2.4V/element, si de aceea releele de tensiune de pe alternator sint calibrate la 14.4V. Daca se depaseste aceasta tensiune, acumulatorul incepe sa "fiarba" si apa din electrolit se evapora. Fierberea nu este una termica ci numai efectul vizual este asemanator, desi se produce si o incalzire a electrolitului, dar sub 100* C. Daca se pierde electrolit si nivelul acestuia scade sub nivelul placilor, partea ramasa in contact cu aerul se oxideaza si nu mai poate participa la reactiile reversibile din acumulator, ducind la scaderea capacitatii. De aceea, atentie la nivelul electrolitului, si la tensiunea data de alternator! Descarcarea acumulatorului nu trebuie sa se faca sub 1,2V/element deoarece se produce asa-zisa "sulfatare". - Capacitatea nominala, se masoara in Amperi x ora (Ah). Ea defineste cantitatea de electricitate ce poate fi inmagazinata de acumulator. De exemplu, in cazul unui acumulator de 45Ah complet incarcat, putem considera ca vom obtine 45A timp de o ora, sau 4,5A timp de 10 ore. De regula, capacitatea acumulatorului se reduce prin imbatrinire, dar exista si multi factori care pot accelera aceasta reducere. Pentru ca un acumulator sa-si pastreze capacitatea, el nu trebuie descarcat prea adinc. Se spune intr-un studiu, ca energia pierduta de acumulator la o singura pornire, se reface in cca. 9Km de parcurs. Daca ai dat doua chei mai lungi = 18Km, s.a.m.d. Daca faceti multe drumuri scurte prin oras, cu multe porniri, ginditi-va ca alternatorul nu ajunge sa mai compenseze energia pierduta, si acumulatorul isi micsoreaza capacitatea. De aceea, se recomanda ca macar la 2 saptamini sa faceti un drum mai lung, sau sa luati acumulatorul si sa-l puneti pe un redresor pina la incarcarea completa. Un alt factor care micsoreaza capacitatea acumulatorului este folosirea sa cu electrolitul sub nivelul placilor (am explicat mai sus de ce). Deasemenea, temperaturile foarte scazute duc la pierderea capacitatii acumulatorului. De aceea, la iarna, daca aveti in plan sa nu circulati mai mult timp, luati acumulatorul de pe masina si pastrati-l la o temperatura peste 10*C. - Curentul de pornire, exprimat in amperi reprezinta curentul maxim pe care acumulatorul il poate da demarorului pentru o perioada scurta de timp (sub 10sec). El depinde de rezistenta interna a bateriei. In magazine putem vedea acumulatori de aceeasi capacitate, dar produsi de firme diferite, care au curenti maximi de pornire foarte diferiti (cu cit mai mare cu atit mai bine, dar sa fie real, nu abureala). Aceste diferente provin din "gaselnitele" tehnologice pe care le aplica fiecare firma produselor sale. In cazul bateriilor puternice, cu curenti de pornire mari, nu exagerati ca timp de actionare a demarorului in cazul ca motorul nu porneste. O actionare prelungita poate duce la incovoierea placilor acumulatorului si producerea de scurtcircuite interne care scot definitiv din functiune acumulatorul. Incarcarea acumulatorului se face cu redresoare mai simple sau mai sofisticate dar care trebuie sa permita reglajul continuu al curentului de incarcare, si de preferinta sa poata fi citita pe un instrument aceasta valoare. Incarcarea cea mai "ortodoxa", pe indelete, se face cu un curent ce reprezinta 1/20 din Cn (Ex: la Cn=55Ah I=2,75A, 20ore). Se poate face si o incarcare mai rapida, cu I=1/10Cn (5,5A timp de 10 ore). Timpul de incarcare poate fi mai scurt sau mai lung in functie de starea de descarcare a acumulatorului. Acumulatorul se considera incarcat atunci cind incepe "fierberea" si densitatea electrolitului a atins 1,28...1,30g/cm3. Daca se continua incarcarea peste aceasta limita, nu se mai produce o incarcare ci numai se descompune apa prin electroliza, ceea ce duce la scaderea nivelului electrolitului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tyyy84 Postat Octombrie 18, 2007 Autor Share Postat Octombrie 18, 2007 perfecta explicatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
christian Postat Octombrie 18, 2007 Share Postat Octombrie 18, 2007 (editat) am luat bateria in casa sa o incarc...cand am desfacut-o.......... era inauntru uscata....nu stiu daca e normal eu nu cred....???????? cand am cumparat-o mi-a pus ce-l de la care am cumparat-o acidul in ea dintr-un bidonas al ei.... acum este goala nu mai are nimik... ce sa fac?????sa pun apa distilata sa o incarcc asa???? e normal???? multumesc pai ai putea sa cumperi apa distilata sa ii pui... acid trebuie sa mai aiba in ea. cred ca ar fi ceva sanse sa isi revina, la mine a functionat ceva timp si bateria pot sa spun ca era batrana! dar curios cum s-a uscat fiind noua... recomand apa distilata ,dar nu in nesimtire pusa, apoi pornita impinsa si nu pusa pe redresor decat in cel mai naspa caz! e doar o parere ,bafta! Editat Octombrie 18, 2007 de Luc1f3r Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.