Sari la conținut

Simson Sport


Niku Chopper
 Share

Postări Recomandate

am si eu o intrebare pt mecanicii priceputi :blbl:

 

pana akum am umblat cu simsonul(sport) cu piston de skoda ,iar akuma am facut rost de un cilindru si un piston de awo

se pare k setul de awo nu pot sa-l pun pe bloc de sport si oricum ar fii greu sa gasesc o chiulasa de awo buna

 

deci intrebarea este...pot sa pun piston de awo pe motor(set) de sport?exista vreun risc sa crape ceva datorita micirii camerei de ardere?sau sa nu dea bine supapele?

 

 

astept un raspuns....sunt sigur k stiu multi de pe forum ;) :D

multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o intrebare pt mecanicii priceputi :blbl:

 

pana akum am umblat cu simsonul(sport) cu piston de skoda ,iar akuma am facut rost de un cilindru si un piston de awo

se pare k setul de awo nu pot sa-l pun pe bloc de sport si oricum ar fii greu sa gasesc o chiulasa de awo buna

 

deci intrebarea este...pot sa pun piston de awo pe motor(set) de sport?exista vreun risc sa crape ceva datorita micirii camerei de ardere?sau sa nu dea bine supapele?

astept un raspuns....sunt sigur k stiu multi de pe forum ;) :D

multumesc anticipat!

iti va creste raportul de compresie undeva intre 10 si 11...

...trebuie sa vezi , sa ai un spatiu de garda intre degajarea de supapa de pe piston si supapa corespunzatoare de cel putin 2mm cand pistonul este la PMS si supapa actionata la la cursa maxima...

Pistonul de skoda are 250 de grame, cel de simson sport 230-228 si cel de AWO 210 grame....se schimba echilibrarea ...va vibra altfel.

Vezi cum il montezi , ca nu este simetric!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti va creste raportul de compresie undeva intre 10 si 11...

...trebuie sa vezi , sa ai un spatiu de garda intre degajarea de supapa de pe piston si supapa corespunzatoare de cel putin 2mm cand pistonul este la PMS si supapa actionata la la cursa maxima...

Pistonul de skoda are 250 de grame, cel de simson sport 230-228 si cel de AWO 210 grame....se schimba echilibrarea ...va vibra altfel.

Vezi cum il montezi , ca nu este simetric!

 

speram sa raspunzi tu...am incredere in spusele tale(am citit unele posturi d-ale tale)multam!!

 

deci pana la urma exista vreun risc sa faca POC?

iar chestia cu vibratile poate dauna in vreun fel?

distanta dintre supape si piston o pot verifica cu guma de mestecat?(parca tu ziceai),e valabila?

 

stiu k nu e simetric insa nu mai stiu care parte vine spre stanga si care spre dreapta privind motocicleta din spate(cea mai mare=unde?,cea mai mica=unde?)

 

mersi inca odata pt drobu:cheers:

Editat de Niku Chopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...mai in gluma mai in serios , treaba cu guma de mestecat(in cazul meu , caramele :D ) a functionat...

poti face o montare preliminara cilindru piston qiulasa si nu folosesi arcurile originale care sant destul de tari..

Folosesti orice fel de arc care sa iti tina supapa sus(sau o rondea de furtun de cauciuc trasa pe coada care sa nu lase supapa sa pice in cilindru)

...Marchezi (cu un marcher :blbl: ) pe tija supapei pozitia la actionare maxima, si cu pistonul la PMS(vezi sau verifici pe la locasul bujiei...) mai apesi supapa si vezi cat se mai duce pana atinge pistonul...

Un pic de mocoşit, dar o faci cu rabdare si o singura data pentru urmatorii 2-3 ani...

Contagreutatile de pe ambielaj echilibreaza in proportie de 30-40% masa pistonului a unei parti de biela...bolt...

Daca folosesti un bolt de Dacia scurtat(sau de skoda) se reduce dezechilibrul...Boltul de simson original(de care nu cred ca mai ai in stare buna) este evazat la interior inspre capete si in consecinta este mai usor...

La comportarea dinamica a supapei (revine mai lent la turatii mari, sare pe scaun, arcurile sant imbatranite...) se mai adauga si eventualele jocuri de la ambielaj si boltul pistonului...si trebuie sa fii sigur(chiar cu sacrificarea raportului de compresie) ca nu ajung sa se atinga in functionare(am patit-o! si acum pot sa recunosc sunetul :eek: )

..hai ca deja a devenit prea elaborat topicul asta...si iar o sa am probleme cu caramelele ;)

 

<small>--- Mesaj completat în 27 Oct 2007 00:17 -------------</small><br/>

cu plastilina e cel mai bine. guma sucks. doar ai grija sa dai la pedala cu mana usor si fara bujie.

baaai! nu se mai gaseste !..ca nu mai e euro... :lol: ..si are gust nasol cand o mesteca copilasii la 'gradi'...

...si da, dat cu grija la pedala...

 

--- Mesaj completat în 27 Oct 2007 00:27 -------------
cand te uiti din fata ambielajul se invarte spre drepta...

asta insemna ca, cursa de urcare a pistonului se face cu biela pe stanga...

Cand manetonul este exact pe axa verticala, biela trebuie sa faca un unghi mic cu verticala care sa ajute iesirea din PMS...

Si asta se face doar daca este inclinata spre stanga!Adica pistonul se pune cu boltul decalat spre stanga..."jumatatea mica" spre stanga si "jumatatea mare" spre drepta...Barbarism dar asa pe uscat nu am cum sa explic altcumva.. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult baieti!

 

inca o chestie care ma pune pe ganduri...se reduce cu mult viata ambielajului din cauza compresiei mai mari?

 

k l-am pus nu demult fara pic de joc si mi-ar parea rau dupa el:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...mai in gluma mai in serios , treaba cu guma de mestecat(in cazul meu , caramele :D ) a functionat...

poti face o montare preliminara cilindru piston qiulasa si nu folosesi arcurile originale care sant destul de tari..

Folosesti orice fel de arc care sa iti tina supapa sus(sau o rondea de furtun de cauciuc trasa pe coada care sa nu lase supapa sa pice in cilindru)

...Marchezi (cu un marcher :blbl: ) pe tija supapei pozitia la actionare maxima, si cu pistonul la PMS(vezi sau verifici pe la locasul bujiei...) mai apesi supapa si vezi cat se mai duce pana atinge pistonul...

Un pic de mocoÂşit, dar o faci cu rabdare si o singura data pentru urmatorii 2-3 ani...

Contagreutatile de pe ambielaj echilibreaza in proportie de 30-40% masa pistonului a unei parti de biela...bolt...

Daca folosesti un bolt de Dacia scurtat(sau de skoda) se reduce dezechilibrul...Boltul de simson original(de care nu cred ca mai ai in stare buna) este evazat la interior inspre capete si in consecinta este mai usor...

La comportarea dinamica a supapei (revine mai lent la turatii mari, sare pe scaun, arcurile sant imbatranite...) se mai adauga si eventualele jocuri de la ambielaj si boltul pistonului...si trebuie sa fii sigur(chiar cu sacrificarea raportului de compresie) ca nu ajung sa se atinga in functionare(am patit-o! si acum pot sa recunosc sunetul :eek: )

..hai ca deja a devenit prea elaborat topicul asta...si iar o sa am probleme cu caramelele ;)

 

<small>--- Mesaj completat în 27 Oct 2007 00:17 -------------</small><br/>

baaai! nu se mai gaseste !..ca nu mai e euro... :lol: ..si are gust nasol cand o mesteca copilasii la 'gradi'...

...si da, dat cu grija la pedala...

 

<small>--- Mesaj completat în 27 Oct 2007 00:27 -------------</small><br/>cand te uiti din fata ambielajul se invarte spre drepta...

asta insemna ca, cursa de urcare a pistonului se face cu biela pe stanga...

Cand manetonul este exact pe axa verticala, biela trebuie sa faca un unghi mic cu verticala care sa ajute iesirea din PMS...

Si asta se face doar daca este inclinata spre stanga!Adica pistonul se pune cu boltul decalat spre stanga..."jumatatea mica" spre stanga si "jumatatea mare" spre drepta...Barbarism dar asa pe uscat nu am cum sa explic altcumva.. :D

piston de AWO[apropo si Simson Sport e tot Awo,poate vrei sa zici Awo Touren]in set de Sport va avea joc excesiv [e recomandat intre 0,04-0,06 mm]ptr. ca cilindrul de Awo era din fonta si toleranta trebuia sa fie mai mare.de asemenea raportul de compresie va scade[nu va creste]ptr. ca in motorul de Awo era de 6,6:1,iar la Sport e de 7,8:1.boltul de Dacia e gol la interior la fel.diferenta de greutate e data de lungimea mai mare si diametru.greutate suplimentara in grupul biela,piston,bolt inseamna dezechilibru mai mare motor fara o reechilibrare a ambielajului.zborul supapelor la turatii mari apare din cuza intrarii in rezonanta a arcurilor de rapel,tocmai de aceea[si din ratiuni de spatiu in plus]inginerii Awo au optat ptr. arcuri tip clema de par[Harnadel in germ. aprox.]care desi sunt mai moi decat cele elicoidale din cauza modului cum lucreaza intra mai tarziu in rezonanta[motorul de Awo modificat de uzina ptr. curse dezvolta 24 cp la 7500 rpm turatie la care folosea chiulasa originala insa cu supape marite].

boltul se monteaza dezaxat in piston[de obicei cu 1mm]ptr. a compensa fortele ce apar pe fata pistonului ce se sprijina pe camasa cilindrului in cursa de detenta.

baaai! nu se mai gaseste !..ca nu mai e euro... :lol: ..si are gust nasol cand o mesteca copilasii la 'gradi'...

...si da, dat cu grija la pedala...

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piston de AWO[apropo si Simson Sport e tot Awo,poate vrei sa zici Awo Touren]in set de Sport va avea joc excesiv [e recomandat intre 0,04-0,06 mm]ptr. ca cilindrul de Awo era din fonta si toleranta trebuia sa fie mai mare.de asemenea raportul de compresie va scade[nu va creste]ptr. ca in motorul de Awo era de 6,6:1,iar la Sport e de 7,8:1.boltul de Dacia e gol la interior la fel.diferenta de greutate e data de lungimea mai mare si diametru.greutate suplimentara in grupul biela,piston,bolt inseamna dezechilibru mai mare motor fara o reechilibrare a ambielajului.zborul supapelor la turatii mari apare din cuza intrarii in rezonanta a arcurilor de rapel,tocmai de aceea[si din ratiuni de spatiu in plus]inginerii Awo au optat ptr. arcuri tip clema de par[Harnadel in germ. aprox.]care desi sunt mai moi decat cele elicoidale din cauza modului cum lucreaza intra mai tarziu in rezonanta[motorul de Awo modificat de uzina ptr. curse dezvolta 24 cp la 7500 rpm turatie la care folosea chiulasa originala insa cu supape marite].

boltul se monteaza dezaxat in piston[de obicei cu 1mm]ptr. a compensa fortele ce apar pe fata pistonului ce se sprijina pe camasa cilindrului in cursa de detenta.

10,7 raport de compresie cu piston de AWO , masurat de mine...difera dimensiunile camereii de ardere intre AWO si Sport, si difera inaltimea cilindrului...

Bolturile originale de Simson nu sant cilidrice pe interior, au o forma evazata spre capete pentru a avea o masa cat mai mica fara a afecta rezistenta... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ah...deja sunt incurcat..

 

2 intrebari intrebari simple:

 

1.pun sau nu pun pistonul de awo touren inmotor de awo sport?

2.am sanse sa merg un timp indelungat cu el asa..sau raman la piston de skoda?

Editat de Niku Chopper
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ah...deja sunt incurcat..

 

2 intrebari intrebari simple:

 

1.pun sau nu pun pistonul de awo touren inmotor de awo sport?

2.am sanse sa merg un timp indelungat cu el asa..sau raman la piston de skoda?

Un prieten bun mecanic si-a marit raportul de compresie la Simson de a ajuns la 24 CP mergea grozav dar 2000 Km si era gata ambielajul. Nu este facut motorul pt. turatii asa de mari. Creste-i compresia dar nu cu mai mult de 20% mergi mai cu mila faci si un ambielaj de schimb si va fi OK.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten bun mecanic si-a marit raportul de compresie la Simson de a ajuns la 24 CP mergea grozav dar 2000 Km si era gata ambielajul. Nu este facut motorul pt. turatii asa de mari. Creste-i compresia dar nu cu mai mult de 20% mergi mai cu mila faci si un ambielaj de schimb si va fi OK.

Succes!

doar prin marit raport de compresie 24 CP?si pe ce dinamometru a masurat puterea asta ma rog?apropo:e si la roata ,nu?AWO-ul de curse de uzina avea 24 CP la 7500 rpm cu:chiulasa cu supape mai mari si raport de compresie 9,5:1,piston modifict,ambielaj usurat,arbore cu came modificat ,carburator BVF cu diam. difuzor de 30 mm si evacuare cu megafon. :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://cgi.ebay.de/Kolben-AWO-S_W0QQitemZ1...VQQcmdZViewItem

Piston bombat, trivial zis piston de AWO s-a folosit si la Sport. Tind sa cred ca la varianta de 15.5cp.

piston Sport in toata regula.de altfel omul si zice:AWO S[de la sport].pistonul de Sport e ltfel fabricat decat cel de Touren[e cu fusta cu expansiune controlata avand niste insertii metalice deasupra boltului,asta ca sa permita utilizarea cu toleranta mica cilindru-piston,necesara reducerii zgomotului si micsorarii pierderilor pe langa segmenti].la Touren pistonul lucra in cilindru din fonta,cu o toleranta de cam 0,1 mm,pe cand la Sport aceasta este de 0,04-0,06 mm[jumatate].care va sa zica un piston Touren in cilindru Sport nu merge decat daca ii lasi o toleranta mai mare,ceea ce cam da peste cap socotelile inginerilor nemti.zic eu! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suna stiintific, dar daca te uiti in caretea tehnica de Touren, vei vedea ca pistonul se monteaza cu o toleranta de 4-6 sutimi fata de cilindru, pe cand la Sport toleranta e de 5-7 sutimi. Teoria e frumoasa, si eu traiesc intr-o lume teoretica, dar cele 2 sutimi in minus nu cauzeaza calare si in plus nu cauzeaza bataie. Nici pistonul de Skoda nu e facut pt cilindru cu racire pe aer, si tot bine se descurca.

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

c...e pot sa spun eu din observatii si tot felul de povestiri asociate de fiecare data cu vodka si chestii asemanatoare...

Cilindru de fonta, racit cu aer, piston aluminiu...caleaza mai usor(AWO, si mai nou Ural...)probabil din cauza diferentelor mari de coeficient de dilatare, si mai mult ca sigur din cauza felului in care evolueaza temperatura in cele doua...

Aveam si o gluma in legatura cu NSU-ul din poza din avatar...Ala de fiecare data cand porneam la drum cu el , cala! Asa cam la 10 minute de la pornire! ;) "Gavrila isi raceste Batranica!Iar a incins-o!Pai , daca o incaleca atat de rar ...se incinge saraca..."

Dupa aia mergea fara probleme...chiar nu se putea opri(se mai bloca acceleratia :pow: )

Pistonul se incalzeste mult mai rapid decat un cilindru de fonta vopsit argintiu...si cand se mai egalizau temperaturile mergea ciorsu' de numa radea...

Cilindrii de Sport probabil ca au alta conductivitate termica, si "misca" mai la unison cu pistonul..

Pe de alta parte ma mira Uralul lui Aleko care face ture cu atasul prin traficul din Bucuresti si nu are nici o treba...Probabil s-a ajuns la un ajustaj foarte slobod intre piston si cilindru :ok:

Argumente stiintifice nu pot aduce...sau nu asa pe 'uscat'... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar prin marit raport de compresie 24 CP?si pe ce dinamometru a masurat puterea asta ma rog?apropo:e si la roata ,nu?AWO-ul de curse de uzina avea 24 CP la 7500 rpm cu:chiulasa cu supape mai mari si raport de compresie 9,5:1,piston modifict,ambielaj usurat,arbore cu came modificat ,carburator BVF cu diam. difuzor de 30 mm si evacuare cu megafon. :ok:

Nu stiu cu ce a masurat puterea nici nu garantez ca avea 24 CP dar cand mi-am terminat acum 10 ani Simsonul l-a ascultat 2 minute si a spus ca este grozav dar parca se aude putina bataie la boltul pistonului. Avea dreptate nu schimbasem bucsa. Nu stiu ce modificari ia mai facut, in orice caz nu avea retineri sa duca o chiulasa la rectificat ca sa mareasca raportul de compresie.

Cu bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pus la simson sport piston bombat si nici nu a calat, nici nu a distrus ambielajul inainte de vreme.totul este sa ai tolerante pe care o sa le gasesti in manualul de reparatie.pistonul original de sport nu era plat ca cel de scoda ci avea o inaltatura in forma de trunchi de con si doua frezari unde veneau supapele.

cat am avut simson am incercat de la pistonul de awo(cel bombat), cel original(seama in constructie intru-n fel cu cele de dnepr), cel de skoda si un experiment de-al meu cu piston de dacia 1100.toate au mers, deci cel mai bine il pui pe cel bombat, verifici sa nu dea supapele in el (cu toate ca nu cred, dar nu se stie ce modificari ai mai avut tu la el, eu nu am avut problemele astea), verifici si cilindrul(eu am avut un cilindru care se uzase oval si orice piston puneam cala, mergea doar cu unu cu care facuse aceeasi uzura) si daca

si tolerantele sunt ok, pti sa-l pornesti.dupa ce s-a incalzit poti sa-i verifici compresia cu un aparat de mas compresia, sa te asiguri ca nu depaseste compresia din carte,. imi pare rau ca nu iti pot da valori concrete ca nu am cartea de simson disponibila dar daca o gasesti, sigur ai tot ce-ti trebuie in ea.

chiar asa nu are nimeni manualul de simson in format electronic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e Uralul, nu caleaza, chiar si dupa segmentare cu cilindrii lui de fonta si baia de ulei de tabla la stat o ora in coloana si mers 1 km. Si asta e valabil la ambele motoare: unul '92 cu 6-7000 km pe el si unul din anii '60 cu cine stie ce istorie.

Motoarele nu bat, consuma ulei dar trag bine.

Proiectarea generoasa e raspunsul, Uralul oricum isi unge setul mai bine ca Niprul. De asemenea gropitele de coroziune (ambele motoare au stat pe dreapta o vreme) pe cilindri lubrifiaza. Si faptul ca obisnuiesc sa lustruiesc chiulasele si pistoanele si tin nivelul de ulei la maxim, chiar daca asta inseamna sa trag pe dreapta sa mai bag vreo 200 mL la 100 km.

Cand a fost intalnirea de atase toate boxerele mai putin al lui Nae si Cristi Ciornei (nu mi-am permis sa-i pun sa verifice) erau pe minim.

 

Nici de Nipru nu ma plang in acelasi trafic, am grija la presiunea de ulei si e prea OK. Ambele consuma ulei, dar isi fac treaba.

 

 

 

In schimb imibagpla in alternatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rulment si maneton . pregatite pentru asamblarea unui ambielaj de Simson Sport..

Strangerea la inelul interior 2 sutimi...

strangerea la ochiul bielei 1 sutime....

Orificiile de ungere au fost facute cu electroeroziune(necesita debavurare dupa...)

...manetonul si ochiul mare al bielei trebuie rectificate la mare arta....

...plus o pereche de saibe de centrare la noua cota a manetonului...

...mai sant si alti"specialisti" in afara 'regelui simson'...specialisti care nu au vazut in viata lor decat o singura data ambielaje de simson dar , au stiut sa dea o solutie corecta(verificata!) , fara sa aiba cunostinta despre literatura esoterica asociata simsonului...

post-3884-1194641131_thumb.jpg

post-3884-1194641184_thumb.jpg

post-3884-1194641220_thumb.jpg

post-3884-1194641240_thumb.jpg

post-3884-1194641251_thumb.jpg

post-3884-1194641264_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos documentat. Tu stii tot efortul necesar acestei reparatii plus pt asta trebuie sa ai o pereche sanatoasa de sunci si un maneton bun pt rectificat. Luand in considerare ca in Romania eu foarte multe ambielaje le-am vazut sudate si reparate pt ultima data, pretul de 2 mil nu m-i se pare deloc exagerat. Evident in mare contrast cu acel atas...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumos documentat. Tu stii tot efortul necesar acestei reparatii plus pt asta trebuie sa ai o pereche sanatoasa de sunci si un maneton bun pt rectificat. Luand in considerare ca in Romania eu foarte multe ambielaje le-am vazut sudate si reparate pt ultima data, pretul de 2 mil nu m-i se pare deloc exagerat. Evident in mare contrast cu acel atas...

..atasul il iei asa cum e cu 4 kg de chit pe el , sau cu petice...nu are importanta , mai incap alte 4 kg...

Dar un ambielaj trebuie pipait, mirosit , verificata centrarea, verificat daca nu apare efect de insurubare la biela datorita rectificarilor conice...si nici asa nu e sigur 100% ca este o lucrare bine facuta..(nu ai cum sa stii cum s-a facut presarea , daca are strangerea suficienta, daca au fost perchi si nu adunate din gramada lui Sheherezada..)

2 milioane nu e mult pentru un ambielaj cu care mergi 30.000km...dar daca e numai pentru un sezon doua , e cam mult...

parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta era marele DACA pe care l-am omis. Evident vorbeam de o lucrare buna. De imperecherea suncilor chiar am vrut sa zic ceva la maria sa, ca in poza apar in gramada jumatati fara pereche...

Nu le imperecheaza le pune in numar impar ca sa tina.

salatari.!

 

 

--- Mesaj completat în 11 Nov 2007 13:43 -------------

..atasul il iei asa cum e cu 4 kg de chit pe el , sau cu petice...nu are importanta , mai incap alte 4 kg...

Dar un ambielaj trebuie pipait, mirosit , verificata centrarea, verificat daca nu apare efect de insurubare la biela datorita rectificarilor conice...si nici asa nu e sigur 100% ca este o lucrare bine facuta..(nu ai cum sa stii cum s-a facut presarea , daca are strangerea suficienta, daca au fost perchi si nu adunate din gramada lui Sheherezada..)

2 milioane nu e mult pentru un ambielaj cu care mergi 30.000km...dar daca e numai pentru un sezon doua , e cam mult...

parerea mea...

Sa- faci bine trebuie sa ai si scule si meseriasi anul acesta am umblat cu un ambielaj facut de mine si dus la centrat (am pus si centrat aproximativ dupa pornire se centreaza singur) dar nu am certitudinea ca o sa tina cu toate ca daca a tinut vreo 2000 Km s-ar putea sa am noroc. Urmatorul o sa-l fac cu rulment.

Salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...