Alex_83 Postat Decembrie 9, 2007 Share Postat Decembrie 9, 2007 Daca sa zicem ca as fi suficient de nebun incat sa pun pe nipru o baterie de masina, sa zicem de 35-45Ah, alternatorul ar incarca-o? Adica n-as vrea nici sa omor alternatorul si sa ma lase in drum, si nici bateria sa se descarce din lipsa de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dixi Postat Decembrie 10, 2007 Share Postat Decembrie 10, 2007 Stai linistit ca a fost altul mai nebun ca tine... Eu am avut o baterie de masina legata pe sa,intre mine si rezervor...si sa zic,nu am avut probleme cu ea,dar nici nu am folosit-o prea mult (nu de altceva dar radeau si curcile cand ma vedeau). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bolo Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 de baterii de masina pe comuniste am mai auzit si eu(pe un ij)...bateria era asezata in portbagajul atasului,deci sunt destui nebuni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 Salut. Alo, domnilor, sa nu confundam necesitatea si lipsa banilor cu nebunia. Nu este nici o nebunie sa pui o baterie de 30-55Ah in atasul unei motociclete. Este mai problematic din cauza gabaritului si a greutatii bateriei sa o pui pe una solo. Daca instalatia de incarcare a motocicletei este OK, totul va merge bine. Dar, intotdeauna "ezista" un "dar", nu inseamna ca daca am pe moto o baterie cu capacitate mai mare pot sa montez pe moto consumatori mai multi sau mai mari decit puterea alternatorului. Adica puterea instalata sa nu depaseasca puterea maxima produsa de alternator. Exemplu, putere instalata:1 Instalatie de aprindere aprox.40w, 1 bec far=60w, 2 becuri pozitii 3+5w, 1bec frina21w, 2 becuri inst. semnalizare 21+21w, insumat rezulta aprox. 170w. Aceasta reprezinta puterea instalata la un moment dat. Alternatorul debiteaza o putere de, sa zicem 250w. Diferenta de aprox.80w va fi dirijata de releul de incarcare spre baterie daca este cazul. Problema este la alternatoarele cu putere mai mica, cazul lui Kama3 (si al meu) 150w. Diferenta de putere necesara in instalatie va fi compensata din baterie. Dar alternatorul va lucra la capacitate maxima, chiar peste, in toata aceasta perioada. Evident vor fi si circotasi care vor spune " nu folosesc permanent frina si semnalizarea" dar e suficient sa ciupesc 2 semafoare unul dupa altul de 90 de secunde unde trebuie tinuta moto din frina si este suficient sa dau alternatorul "peste cap" intr-o zi torida. O baterie buna cu capacitate mai mare te ajuta, nu dauneaza cu nimic. Problema este de spatiu si greutate, atit. Nu cred ca se mai pune problema in cazul unui atas. Este parerea mea, nu trebuie neaparat tinut cont de ea. Daca am gresit in socoteli, veniti cu imbunatatiri bune si constructive. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Decembrie 11, 2007 Autor Share Postat Decembrie 11, 2007 Bateria pe care o am acum pe moto e cam pe duca.Am o baterie de masina de 45.Am avut-o pe solenza un an, iar dupa ce a iesit din iarna n-a mai vrut sa invarta demarorul.Nu am incarcat-o.Am scos-o de pe masina(pe masina am pus un bosch de 55 care desi are 4 ani merge fara probleme) si am bagat-o in casa.Nu stiu cat curent mai are in ea si daca e buna.O sa o pun pe redresor si dupa aceea vad cat rezista si daca se descarca sau nu. Nu vreau sa pun alti consumatori pe motocicleta dar vreau sa ramana incarcata fara s-o scot si s-o duc in casa. In conditiile date mai sus merita s-o pun pe motor(daca mai e buna) sau sa iau una noua de motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 Am mers cam 13 000 km cu baterie auto in atas, mai intai una cam varza de 70Ah, apoi una de 55Ah buna. Dupa ce am facut un off-road si mi-a intrat o surubelnita sub baterie si a curs tot acidul am renuntat la idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 si eu am avut una pe portbagajul jawei (solo).Mi-o incarca... dar arata ca dracu... legata cu sfoara. Am dat-o jos dupa putini km .De altfel am auzit de cineva care avea in locul filtrului de aer... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 primii km cu M-ul s-au facut tot cu bateria de masina in locul seii din spate. asa de proba. apoi, odata cu atasul , a venit si bateria de 100Ah, inportbagaj. fara incarcare, rezista cam o saptamana, poate mai mult. evident si fara faruri aprinse sau alte chestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Bateria pe care o am acum pe moto e cam pe duca.Am o baterie de masina de 45.Am avut-o pe solenza un an, iar dupa ce a iesit din iarna n-a mai vrut sa invarta demarorul.Nu am incarcat-o.Am scos-o de pe masina(pe masina am pus un bosch de 55 care desi are 4 ani merge fara probleme) si am bagat-o in casa.Nu stiu cat curent mai are in ea si daca e buna.O sa o pun pe redresor si dupa aceea vad cat rezista si daca se descarca sau nu. Nu vreau sa pun alti consumatori pe motocicleta dar vreau sa ramana incarcata fara s-o scot si s-o duc in casa. In conditiile date mai sus merita s-o pun pe motor(daca mai e buna) sau sa iau una noua de motocicleta? Pune linistit am umblat cu Simsonul 2 ani cu baterie care nu invartea Oltcitul fara probleme. La moto ai 9 Amperi din 45 A daca ai 20A este mult prea suficient. Sanatate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deputamadre Postat Decembrie 18, 2007 Share Postat Decembrie 18, 2007 Nu uitati ca acumulatorul inainte de a fi un furnizor de energie electrica , el este un consumator... In principiu este o idee proasta sa folosesti un acumulator cu mult mai mare pentru ca el este si un consumator mult mai mare pentru care instalatia electrica nu a fost calibrata De exemplu un acumulatos de 9Ah va consuma la incarcare aproximativ 0,9Ah , pe cand unul de 55 Ah va consuma 5,5Ah Sunt convins ca unii dintre voi au experimentat cu succes inlocuirea acumuluatorului cu unul mai mare dar sa nu uitam ca cel care a stabilit ce fel de acumulator va utila o motocicleta a fost un inginer nu un "Nea Mitica Las' Ca Merge" Spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Decembrie 18, 2007 Share Postat Decembrie 18, 2007 Nu uitati ca acumulatorul inainte de a fi un furnizor de energie electrica , el este un consumator...In principiu este o idee proasta sa folosesti un acumulator cu mult mai mare pentru ca el este si un consumator mult mai mare pentru care instalatia electrica nu a fost calibrata De exemplu un acumulatos de 9Ah va consuma la incarcare aproximativ 0,9Ah , pe cand unul de 55 Ah va consuma 5,5Ah Sunt convins ca unii dintre voi au experimentat cu succes inlocuirea acumuluatorului cu unul mai mare dar sa nu uitam ca cel care a stabilit ce fel de acumulator va utila o motocicleta a fost un inginer nu un "Nea Mitica Las' Ca Merge" Spor la treaba treaba sta in felul urmator...daca toti consumatorii unei motociclete au o putere totala de 300W (este exemplu), altrenatorul e facut sa duca acesti toti 300W, nu e prb ca pui acumulator de 10000Ah consuma 300W consumatorii si pune la loc alternatorul, problema intervine cand depasesti aia 300W alternatorul nu mai face fata la incarcare si va merge in sarcina maxima ceea ce va duce la arderea lui sau a releului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiachi Postat Decembrie 18, 2007 Share Postat Decembrie 18, 2007 Dragii mei, vorba lu' nea Nelu: Small is beautiful, but BIG IS POWERFUL! In cazul un care nu se sare peste cal punand un acumulator de locomotiva sau mai shtiu eu ce, care sa ia un curent maricel de incarcare, o baterie de mashina de 35-45-55 Ah poate fi pusa fara gretzuri. Pentru ca, atunci cand se depasheshte amperejul debitat de alternator incepe sa se consume si din baterie- este eronat sa spui ca daca alt poate da 300 W si tu ai consumatori de 400, alt. va da 400W (ma rog, curentul coresp) si va mai si incarca bat pe deasupra. FALS! El va da cat poate, iar restul va veni din baterie. De aceea o baterie de capacitate mare e chiar de dorit cand mergi de exemplu iarna cu mashina, cu faruri, aeroterma, shtergatoare, dezaburitor si mai shtiu eu ce muzica de j' de mii de watti... Alternatorul evident nu va face fatza iar o baterie MARE te ajuta sa nu tzi se pleoshteasca toate prea repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.