edyneagu Postat Iunie 25, 2014 Share Postat Iunie 25, 2014 Intradevar, in carte scria raportul de 1/25, dar benzina era cu plumb iar uleiurile erau altfel rafinate. Pana nu demult foloseam ulei Prista pe care era specificat si recomandat un raport de 1/50. Raportul de 1/25 la comuniste afuma bujiile, ai scurgeri pe toba, si nu poti face un reglaj corect al motorului. Si cam ce ulei imi recomandati sa folosesc? » Post actualizat in 25 Jun 2014 10:41 Să înțeleg că la 4T, dacă acum 13 ani trebuia pus 4 litri de ulei în motor, dar de calitate inferioară, acum pot pune doar 3,5 litri, pentru că este superior ca specificații și unge mai bine?! Consider că și la 2T contează cantitatea, iar pe deasupra, un ulei mai bun nu va mai ancrasa bujia, nu va mai scoate atâta fum și nu vor mai fi scurgeri pe evacuare... In cazul dvs, concret care este raportul benzina / ulei pe care il puneti la MZ? Eu tot intreb pt ca desi am moto in curte de joia trecuta, inca nu a pornit-o ca nu stiam procentul recomandat, dar acum ca m-am edificat cat de cat voi incerca probabil week-endul asta sa ma ocup putin de ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Iunie 25, 2014 Share Postat Iunie 25, 2014 (editat) Să înțeleg că la 4T, dacă acum 13 ani trebuia pus 4 litri de ulei în motor, dar de calitate inferioară, acum pot pune doar 3,5 litri, pentru că este superior ca specificații și unge mai bine?! Consider că și la 2T contează cantitatea, iar pe deasupra, un ulei mai bun nu va mai ancrasa bujia, nu va mai scoate atâta fum și nu vor mai fi scurgeri pe evacuarule Nu este bun exemplul cu 4t pentru ca la 4t uleiul are un circuit inchis. In mod normal acel ulei nu se consuma si atata timp cat uleiul este peste nivelul minim ungerea va fi facuta in aceeasi parametri fie ca ai 3 litri de ulei fie ca ai 5 litri de ulei in motor. Sa raspund si la treaba cu amestecul, pentru motoarele in 2t ceva mai avansate contructiv gen MZ ETZ amestecul de 25 ml de ulei la 1 litru de benzina este suficient pentru o buna functonare. La mz-ul meu am facut un test si 25 ml de ulei la 1 litru de benzina este putin. Undeva la 30 35 ml de ulei la 1 litru de benzina este un amestec sanatos sa zic. Cu aceasta valoare bujia are o culoare caramizie. La treaba cu bujiile afumate foarte important este carburatorul . Acesta este principala cauza pentru afumarea bujiilor.De cand am montat un carburator nou, nu am reusit sa afum o bujie oricat de mult ulei as pune. Tot ce am scris cred ca este valabil si pt MZ-urile ES 175 si 250. Ca ulei folosesc ulei STHIL din acela rosu petru drujbe . Il recomand cu incredere. Isi face foarte bine treaba. Chiar daca pui putin mai mult ai mai putin fum decat la folosirea altor uleiuri. Pentru 10 lei in plus la litru de ulei eu zic ca se merita. Editat Iunie 25, 2014 de sharky_boy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 poate aveti nevoie..... mz es 0/1, 175 si 250 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 poate aveti nevoie..... mz es 0/1, 175 si 250 cutie 175-250.jpg Foarte interesanta explicatia , pinioanele sant ale tale , ai reusit sa pui bine saibele . Oricum de apreciat faptul ca mai reconditioneaza si altii mz-uri gat de lup . spor in toate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat Iunie 27, 2014 Share Postat Iunie 27, 2014 (editat) Foarte interesanta explicatia , pinioanele sant ale tale , ai reusit sa pui bine saibele . Oricum de apreciat faptul ca mai reconditioneaza si altii mz-uri gat de lup . spor in toate. nu-s ale mele pinioanele, n-am facut decat o traducere reconditionam, mai ales daca primim si ajutor .....sa punem corect saibele, sa folosim cheia dinamometrica si sa nu ciocanim carcasele.....am observat ca le place caldura » Post actualizat in 27 Jun 2014 17:40 la pinioane le-am facut dus si ambielajul l-am dus la fitness Editat Iunie 27, 2014 de BLACK SPIDER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgemierlut Postat Iunie 30, 2014 Share Postat Iunie 30, 2014 (editat) Buna seara! Sunt nou aici si in general in moto.Am un mz / etz 250 din 86 si de la o vreme observ ca din cand in cand raman fara ambreiaj (cablul e moale,maneta la fel),scoasa din viteza nu o pot porni,cum sa ma explic,pedala merge usor,chiar si cu mana,parca nu are compresie.Daca o pun in viteza,oricare pot sa o imping usor,fara sa trag ambreiajul,nu e normal,dar daca ma joc cu schimbatorul isi revine si o ia,dar se aude la relanti un tacanit la pedala de viteze,dupa ce o accelerez dispare,dar apare din nou la relanti in orice trapta.Ce sa fie? Imi place sa surubaresc dar nu vreau sa ma bag daca cineva crede ca e mai grav decat un arc sau ceva.Motorul merge si trage bine nu da semne de patinaj sau altceva.As vrea sa il repar dar nu vreau sa l stric mai tare.Un sfat/o parere sunt binevenite.Nu vreau mecanic,vreau sa il fac singur. Va multumesc! Editat Iunie 30, 2014 de georgemierlut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 (editat) Ambreiajul ramane debreiat. din diverse motive(multe posibile, de la snec blocat la ambreiaj cu placile de otel varza, arcuri din ambreiaj terminate) Asta explica atat maneta moale cat si imposibilitatea de pornire la kick - la ETZ pornirea e transmisa prin ambreiaj, la un ETZ bun daca tragi de maneta de ambreiaj nu o sa pornesti niciodata. Iarasi cand ramane debreiat e normal sa o poti impinge in viteza. Faptul ca poti gadila ambreierea din pedala de schimbator, ma face sa gandesc ca mai problema e mai degraba din ambreiaj decat din snec, si atunci sunt indoiti dintii interni, adica cei ai discurilor de pluta. Ceea ce necesita un extractor. Daca iti lpace sa surubaresti cum zici, da jos declul stanga si vezi ce are. Dar e mai grav decat un arc sau ceva, fiindca nu e vorba de arcul de kick ci e ceva din ansamblul de ambreiaj. Dar daca iti place sa surubaresti, da jos de pe net cartea de service si da-i bataie. Daca nu repari si continui sa folosesti, e pe barba ta, nu te plange cand se blocheaza roata spate la 80 la ora si cazi. PS: ai un singur post aici dar sigur imi aduc aminte de ID-ul tau deci ti-am mai vazut problema asta undeva, ca am un deja-vu » Post actualizat in 01 Jul 2014 14:19LE: aha, gata mi-am amintit :-) Editat Iulie 1, 2014 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgemierlut Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 Buna, Merci de raspuns si sfat, cred ca o voi desface,ideea cu cazutul la 80 la ora nu ma incanta. Aici am postat acum prima data,nu am mai postat ca am motorul de 1 luna. Stiam ca vor fi mici probleme,dar am acceptat ideea de la inceput.Am cartea si filmul de service asa ca o sa incep.Mai ramane sa imi fac rost de scule.Eu inca sper sa fie de la cablu sau de la un arc ceva. Va tin la curent. O zi buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 revin cu intrebarea: ma poate indruma cineva catre un furnizor din tara (nu Germania ca acolo stiu si singur) pentru chederele de ES 250/0 - inclusiv cele de la carenajul spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 revin cu intrebarea: ma poate indruma cineva catre un furnizor din tara (nu Germania ca acolo stiu si singur) pentru chederele de ES 250/0 - inclusiv cele de la carenajul spate? http://www.piese-mz.net/ro/cheder-beige-pour-les-phares-et-reservoir-mz-es-125-1251-150-1501-175-250-300-551.html incearca aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 Bateria „nominală” de ES avea 8 Ah. Totuși, cea pe care o ai este de ajuns. Azi intamplator am intrat intr-un magazin care vindea si baterii moto si am intrebat de una pe 6v. Surprinzator pt. mine, vanzatoarea, care nu prea parea in domeniu, imi cere modelul de moto la care vreau sa o folosesc si baga datele intr-un program din care reiese faptul ca pt. MZ ES 250 fabricat intre '57-'62 s-ar potrivi o baterie de 6V si 11Ah. Credeti ca daca comand una este ok sau trebuie neaparat sa fie ca cea specificata in cartea moto de 6V si 8Ah ? Eu oricum trebuie sa imi iau o baterie pt ca acum am pe ea un acumulator stationar (asa cred ca se numeste) de 6V cu 4.5Ah si banuiesc ca din acest motiv nu functioneaza releul de tensiune si nu se incarca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 Dinamul trebuie sa incarce si daca mobra nu are baterie deloc, il invatesti (inpingand mobra, sa in alt mod) si, daca este functional produce curent. Nu Iti recomand sa ti depanezi incarcarea pe 6V decat daca esti in domeniu si ai siguranta ca nu deteriorezi ceva. Posted 02 April 2013 - 11:09 AM Man, poti explica in pic mai in detaliu si pe intelesul tuturor cum se leaga componentele instalatiei de incarcare pe 6v. Deocamdata esti singurul de pe aici care ei explicat cum stau lucrurile cu dinamul, si poate datorita sfaturilor tale vor putea si neinitiatii sa si faca macar o constatare daca nu si o depanare de generator 6v Merci! Posted 02 April 2013 - 02:00 PM Mira-m-as neinitiatii sa faca depanare de dinam. Nici initiatii nu pot face mare lucru. Dinamul nu e o mare smecherie, se preda la Fizica in clasa a X-a daca nu gresesc. Daca se intelege lectia aia, se cam intelege principiul, daca nu, nu are rost, vad ca thread-ul asta de service e exclusiv electric, deci frica e mare, nimeni nu a vazut campul electric. Va spun, la 6V e tot asa, considerati ca aveti un dinam care scoate 12V si gata, e de 12V. E de 6 ca scoate dinamul 6V si nu 12V. http://www.referat.r...inuu_a6bcb.html Mai sus e explicat cum functioneaza dinamul in care rotorul are o singura infasurare, cine nu intelege, nu are rost sa continue. Unde in poze vedeti statorul magnet permanent, se inlocuieste cu un electromagnet, ca asa este construit cel din motor, astfel incat se poate controla campul magnetic prin curent statoric de excitatie. Rotorul real este construit din mai multe bobine, pentru a avea o frecventa mare a "semialternantelor" iar curentul continuu pulsatoriu sa poata fi redresat mecanic pe colectorul de perii intr-o forma acceptabila. Cu ohmmetrul, punand pe 2 placute dispuse la 180 de grade(opuse) masuram rezistenta unei infasurari. Intre o infasurare si oricare alta nu trebuie sa existe rezistenta electrica. Se poate folosi 220V si un bec pt testarea izolatiei intre infasurari, cu atentie ca e 220V. Un Ohmmetru nu strapunge chiar daca izolatia e dusa. La fel cu 220V se testeaza izolatia intre rotor si masa, si intre stator si masa. Problema cea mai mare a dinamului este colectorul. Cand e nou, izolatia tip "intrefier" dintre placutele de cupru este foarte ingusta, incat peria trece rapid de la una la alta. Cu timpul, colturile se rotunjesc, distanta intre placute creste si cand trece peria de la o placuta la alta, se produce scanteie, care vaporizeaza mai departe. In plus, inalta tensiune are ocazia sa strapunga izolatia bobinajului de pe rotor si atunci cam aia e. "Primul ajutor" la un colector uzat este slefuirea fina a placutelor colectoare, se reduce un pic colectorul in diametru si isi mai revine distanta de intrefier. Daca e uzat tare, aleluia. Normal se desface la fabrica, se pun placute de colector noi, se preseaza la loc cu rasina, se rectifica si se masoara bataia laterala. Comparativ, colectorul de alternator e o simplitate de 2 inele, mult mai omeneste discuti cu ele in caz de ceva. Exista probleme comune cu alternatorul - plutirea carbunilor pe colector, datorita bataii axului de ambielaj, regulatorul chiar daca e de 6V se poate face electronic,(iar conjunctor-disjuntorul se inlocuieste cu o dioda) fiindca principiul e acelasi - controlul curentului de excitatie - dar cine are de gand sa restaureze cu electromecanice, are de suferit la reglaje. Am vorbit cu un neamt, a pus releu regulator de 12V pe MZ ES, baterie de 12V, consumatori de 12V, regulatorul da excitatie cat poate de mult si ii urca tensiunea pe la 12,8V, merge de 20000km asa si totul e ok, mai pune redresorul pe baterie ca 12,8V e cam scazuta tensiunea si sufera bateria pe termen lung. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 1, 2014 Share Postat Iulie 1, 2014 Tanti trebuia sa spuna si ca bateria aia de 6V si 11Ah nu e pe Pb, ci NiCd, cu electrolit de potasa caustica, asa era bateria originala specificata in carte. Oricum nu se mai gaseste asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Deci, e buna daca imi iau de 11Ah? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sharky_boy Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 O iei degeaba ca tot nu o sa incarce! asta este concluzia spuselor de mai sus! Si eu folosesc tot un acumulator stationar de vreo 4 ani si merge perfect. Nu are treaba incarcarea cu valoarea amperajului bateriei. mai pun si eu o schema ce o aveam prin calculator. Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 @dracones - multumesc, stiam si de asta. Sa reformulez: ma poate indrepta cineva catre un magazin/producator de chedere nu neaparat din lumea moto de unde pot cumpara cheder la metru? Ce are ES-ul pe el nu sunt chedere speciale, sunt profile comune problema este ca inca nu am gasit locul de unde sa pot cumpara la metru. Nu vreau beige vreau negre cum au fost de fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 La REMAT si la dezmembrari e fabrica de chedere, masinile noi nu au chedere, cauti si jumulesti ceva vechi pana gasesti ce-ti convine. Daca te costa o jumate de tuica e mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgemierlut Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 Salutare! Revin cu problema,am observat ca daca bag in viteza 1 ,la plecare de pe loc moare instant motorul,cablul de ambreiaj e tras la maxim,intins pana la capat,deci nu mai e loc de intins, dar tot moare motorul.Daca o bag in viteza,o accelerez,pot pleca de pe loc cu ea,dar asta trebuie facute intr-o secunda toata operatia,ca daca nu accelerez,motorul moare. Va tin la curent daca o desfac sa ma uit la ambreiaj. Daca nu intereseaza pe nimeni problema, sa imi ziceti ca sa nu mai postez. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat Iulie 2, 2014 Share Postat Iulie 2, 2014 (editat) @dracones - multumesc, stiam si de asta. Sa reformulez: ma poate indrepta cineva catre un magazin/producator de chedere nu neaparat din lumea moto de unde pot cumpara cheder la metru? Ce are ES-ul pe el nu sunt chedere speciale, sunt profile comune problema este ca inca nu am gasit locul de unde sa pot cumpara la metru. Nu vreau beige vreau negre cum au fost de fabrica. nu-s speciale si nici comune, numa' nu le gasesti, is ceva mai finute, asa ca apeleaza la piese-mz.net si te rezolva cristoph, are pe stoc negre, nu ca beige n-ar fi de fabrica....... Editat Iulie 2, 2014 de BLACK SPIDER Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgemierlut Postat Iulie 3, 2014 Share Postat Iulie 3, 2014 @dracones - multumesc, stiam si de asta. Sa reformulez: ma poate indrepta cineva catre un magazin/producator de chedere nu neaparat din lumea moto de unde pot cumpara cheder la metru? Ce are ES-ul pe el nu sunt chedere speciale, sunt profile comune problema este ca inca nu am gasit locul de unde sa pot cumpara la metru. Nu vreau beige vreau negre cum au fost de fabrica. Incearca si aici: http://www.motoregano.ro/contact.htm Eu am vb cu ei de niste piese pt etz.Poate te ajuta. Stima! » Post actualizat in 07 Jul 2014 19:53 Salutare! Cum se regleaza un carburator?(aer-Benzina) pt ca motorul sa merga in cel mai optim(rotund) mod? Etz 250. Multumesc! » Post actualizat in 07 Jul 2014 20:44 Am gasit.Nemtii astia au spus tot! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edyneagu Postat Iulie 10, 2014 Share Postat Iulie 10, 2014 MZ -ul meu, ES 250, nu are semnale din fabrica, dar am inteles ca la RAR (trebuie sa ii fac cartea si inspectia) imi cere sa aiba. Ce semnale imi recomandati sa ii pun? Cele universale sau vreun tip folosit si la celelalte modelele de MZ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BLACK SPIDER Postat Iulie 10, 2014 Share Postat Iulie 10, 2014 MZ -ul meu, ES 250, nu are semnale din fabrica, dar am inteles ca la RAR (trebuie sa ii fac cartea si inspectia) imi cere sa aiba. Ce semnale imi recomandati sa ii pun? Cele universale sau vreun tip folosit si la celelalte modelele de MZ. mie nu mi-au cerut asa ceva, nu cred ca-i necesar sa aiba semnale, ele au fost omologate fara semnale.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusMZ Postat Iulie 10, 2014 Share Postat Iulie 10, 2014 revin cu intrebarea: ma poate indruma cineva catre un furnizor din tara (nu Germania ca acolo stiu si singur) pentru chederele de ES 250/0 - inclusiv cele de la carenajul spate? am gasit acum cativa ani...ceva universal ,am pus la aripa fata...la vitan...5 lei metrul....negru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moldy007 Postat Iulie 11, 2014 Share Postat Iulie 11, 2014 E brambureala totala cu semnalele ,tipic romanesc , normal un articol din legislatia rutiera zice ca nu ai voie sa pui nici o lumina in plus pe vehicol fata de ce a pus fabrica.In mod normal la motocicleta se foloseste si semnalizarea cu mana .Sa pui semnale ulterioare pe un oldtimer mi se pare "falsificare " normal ar duce la pierdere de valoare.Nu demult am vazut un Mercedes 1938 restaurat super , cu semnale mecanice-electrice functionale , dar RARul a cerut si luminoase ,asa ca au fost montate dar arata groaznic ,. Am si eu un MZ 125 RT din 1961 restaurat 90% ,mai am putin , pana dau ochii cu rarul...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fishy86 Postat Iulie 11, 2014 Share Postat Iulie 11, 2014 (editat) @moldy007 : Mergi cu manualul original , unde nu are semnalizatoare Asa am facut eu si era ok ... Editat Iulie 11, 2014 de Fishy86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.