Sari la conținut

Ambielaj Simson


MadRider
 Share

Postări Recomandate

Salutare. Din nou probleme la Simson..de fapt nu din nou...ci acestea au fost niste probleme permanente...ambiejalul...

O sa incep cu inceputul...din cauza faptului ca nu am gasit un ambielaj original de simson, si chiar daca as fi gasit ar fi fost uzat, am incercat sa ii schimb sistemul de "rulare" al bielei sa zic asa. Ceea ce am facut a fost sa ii dau jos umarul boltului si sa aduc tot boltul la diameterul de 25 mm, diam, care intra in sunci. Pe acest diam i-am introdus un rulment radial cu ace (NA4905) si i-am gaurit camasa interioara, si boltul pt a avea ungere.

Biela am bucsat-o la diam de 42 mm, diam exterior al rulmentului.

Problema e ca rulmentul nu prea rezista...si nu stiu din ce cauza...teoretic ar trebui sa reziste...totul e ok...chiar si ungerea.

Acum va rog pe voi sa ma ajutati, sa imi dati o alta solutie constructiva sau, daca e ceva gresit la asta sa imi spuneti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare. Din nou probleme la Simson..de fapt nu din nou...ci acestea au fost niste probleme permanente...ambiejalul...

O sa incep cu inceputul...din cauza faptului ca nu am gasit un ambielaj original de simson, si chiar daca as fi gasit ar fi fost uzat, am incercat sa ii schimb sistemul de "rulare" al bielei sa zic asa. Ceea ce am facut a fost sa ii dau jos umarul boltului si sa aduc tot boltul la diameterul de 25 mm, diam, care intra in sunci. Pe acest diam i-am introdus un rulment radial cu ace (NA4905) si i-am gaurit camasa interioara, si boltul pt a avea ungere.

    Biela am bucsat-o la diam de 42 mm, diam exterior al rulmentului.

    Problema e ca rulmentul nu prea rezista...si nu stiu din ce cauza...teoretic ar trebui sa reziste...totul e ok...chiar si ungerea.

Acum va rog pe voi sa ma ajutati, sa imi dati o alta solutie constructiva sau, daca e ceva gresit la asta sa imi spuneti.

modificarea este valabila .Sint vre-o doua cote de rulmenti uzuali care se potrivesc(merge si NA4906).Poate nu ai folosit un rulment de calitate(eu am folosit de la SKF si nu au fost probleme).Am un prieten care merge cu asa ceva de doi ani si a facut vreo 15.000 de km fara probleme.Stiu un moş care merge cu asa ceva de multi ani pe AWO-ul lui.nu am inteles de ce a trebuit sa gauresti boltul, pentru ca el are 2 orifici de ungere din fabricatie.

poate nu l-ai pozitionat corect la montare cu orificiile catre exteriorul traiectoriei pe care o descrie manetonul.

Poate sunt ceva probleme cu centrifuga de ulei.Am intilnit centrifuge fisurate sau semismulse din cele trei suruburi de fixare, care nu-si mai faceau treaba.La montarea centrifugii trebuie folosit fara rezerve un etansant de calitate mai ales daca suprafetele nu mai sint ok, altfel uleiul nu mai ajunge in interiorul manetonului.

Poate este infundat canalul care duce uleiul la centrifuga.In timp se depune calamina, sau mizerii care pot obtura orificiul prin care ţîcoteşte in centrifuga.

Si nu in ultimul rind calitatea lucrarii de strungarie si rectificare.Musai , manetonul trebuie rectificat pentru a fi perfect cilindric.Daca are conicitate, apare un efect de insurubare al bielei si acesta este fortata si impinge in una din cele două şunci.Am vazut asa ceva .Se gată repede , si fenomenul poate fi observat foarte simplu invirtind biela montata pe arbore.Ar mai fi si stringerile.Inelul interior al rulmentului nu are voie sa se roteasca pentru că obtureaza găurile de ungere din maneton, dar nici nu-l poti monta cu stringere mare pentru ca nu mai poti asambla rulmentul.Pentru NA 4906 am folosit o stringere de 1,5-1,8 sutimi la inelul interior si 0,8-1, la inelul exterior.Daca , după rectificare s-a sarit de cota de stringere si nu mai prezinta garantie ca nu se va roti, se poate folosi ceva adeziv special pentru asa ceva , cred ca se găseşte la cei de la Loccite.

De asemenea conteaza foarte mult si centrarea arborelui.Un arbore descentrat solicita oscilant rulmentul de pe maneton, si tipurile ăstea de rulmenti radiali nu prea suportă solicitari la oscilatie.

PS

electroeroziune gasesti pe la uzinele din Bistrita.Acolo am facut si eu o gaura intr-un bolţ.Dar nu pot sa-ti dau nici un fir pentru că am fost undeva la mîna a şaptea si nu stiu persoana de contact.

Ferodoul de pe Ambreiajul de Simson poate fi inlocuit cu ceva similar de la dacia 1100, sau ceva modele de fiat.In Cluj , la dreapa cum iesi din Gara Mica , pe liniile de tramvai la 200m este un magazin mic la parterul unei case unde găsesti asa ceva.Au chiar si banda flexibila de ferodou la metru.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu iti recomad totusi sa pui colivie cu role, nu rulment... adica seria K .

M-am uitat pe catalogul skf - www.skf.com si am gasit un k 25x35x16 . Eu zic sa cautzi cea colivia care ti se potriveste la interior si latzime - K 25x???x16 (daca 16 este latzimea la tine), apoi sa rebucsezi biela la cota exteriorului coliviei. Daca pui rulment, risca sa fuga de pe pozitzie. De asemenea, ideea este sa ai rola cu diametru cat mai mare... Daca esti din Bucuresti, du-te la atelierul fratilor Teodorescu - strada Icoanei si cere-le sfatul, eventual si sa-ti faca lucrarea, pentru ca sunt chiar meseriasi - fac de zeci de ani numai ambielaje si pistoane/cilindrii...

 

De asemenea.. nu inteleg cum vrei tu sa aduci boltzul la 25... - sa ii prelucrezi prin aschiere ??? (se duce draq tratamentul de suprafatza - iar boltzul are tratament de suprafatza, nu de profunzime, ca rulmentzii). Ca la carte se face astfel - cautzi boltz de 25 (trebuie sa fie vreun motor de diesel ceva.. care sa aiba boltz de 25 - sau cat are acum "sunca ambielajului" interiorul. Apoi se fac niste suruburi care le bagi prin insurubare presata pe interiorul boltzului , ca sa il aduci la greutatea originala (eventual mai mult, daca pui si piston mai mare/greu). Apoi biela o bucsezi, dar nu cu orice, ci cu o bucsa "extrasa" prin aschiere dintr-o carapace de rulment, nu te joci cu alte materiale. Colivia sa fie skf - sunt destule firme care aduc la comanda, cam in 3 saptamani (intre timp iti pregatesti boltzul si biela) si nu costa o avere.

 

Cam asta e parerea mea (si nu doar parerea mea, ci si "tehnologia" meseriasilor Teodorescu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie mare cu rulmentii. Pe langa dimensiunile lor fizice mai exista pe ei niste marcaje care specifica conditiile de lucru. Adica pentru aceleasi dimensiuni exista mai multe tipuri de rulmenti. Un exemplu foarte bun: rulmentii de la rotile de masina (dacia si altele) se potrivesc la dimensiuni cu rulmentii de la unele motoare electrice, dar daca pui rulmenti de motor electric nu te tin decat 2-3 mii e km, ca aia nu sunt pt lucru in zone cu vibratii si nici nu sunt facuti mereu pt forte radial-axiale cum se intalnesc la roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O sa incep cu inceputul...si o sa ii raspun in primul rand la drobu...

Prima chestie e ca gaura a fost data in camasa interioara a rulmentului...pentru ca, chiar daca boltul avea gauri, dupa ce i-am bagat camasa interioara a rulmentului acestea s-au astupat si uleiul nu mai putea ajunge la ace pt a se realiza ungerea.

Restul din ceea ce a spus drobul...asa e ...si asa am facut si eu.

Pt moshulik...boltul de aduce de la dian de 37.1 parca la diam de 25 prin rectificare...fiindca altfel nu se poate.. e cementat pt calea de rulare a rolelor.

Si moshulik...daca umplu boltul cu suruburi pe unde mai fac ungerea la rulment sau role...ungerea la simson se face prin bolt...nu pe altundeva...cu ajutorul acelui filtru centrifugal...

Inca ceva...rulmentul, nici interiorul si nici exteriorul nu se rotesc pe bolt respectiv biela, deci gaurile de ungere stau unde trebuie.

Acu nu prea am inspiratie la scris dar sper ca data viitoare sa reusesc sa scriu mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spune-mi tu cat ceri si apoi iti spun si eu daca sunt dispus sa dau atat.

Si ambielajul e bun sau numai bunicel?

Editat de MadRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm, nu mi se pare ca jocul pe care il are e semnificativ, cred ca merge bine, insa nici nu sunt cel mai in masura sa imi dau cu parerea. pretzul e in jur de un milion dar putem discuta. ma anuntzi daca vrei sa il vezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...