Sari la conținut

Diferite Puteri Dezvoltate De Motorul De Pe Cbf500


marcone
 Share

Postări Recomandate

Salut si bine v-am gasit!

 

Desi frecventez acest forum de ceva vreme este primul meu post si sper sa fie un prim pas drept in lumea vehiculelor pe 2 roti.

 

Satul de momentele mult prea intime petrecute pe metrou la orele 9AM si 6PM si de faptul ca inca unul care ar invarti nervos de covrig pe stradutele Bucurestiului in fiecare zi ar fi deja prea mult am hotarat ca o motocicleta ar fi solutia deplasarii rapide prin "frumoasa" noastra capitala si ocazional si in afara.

 

Modelul de motocicleta vizat in momentul de fata ar fi o Honda CBF500 ABS din 2005 sau mai noua, motivele alegerii nu le mai enumar ca deviez de la subiectul propus.

Pe site-urile de vanzari din afara am observat ca vine in 2 variate de puteri dezvoltate de motor: 34 si 57 CP si as vrea sa aflu cum se intampla asta si daca trecerea de la o putere la alta se poate face usor.

Stiu ca nu este pe injectie, deci nu poate fi vorba de modificari ale softului ce controleaza injectia; ma gandesc mai degraba la carburatoare diferite sau acelasi tip de carburator dar reglat in mod diferit (vreun jiclor sau ceva asemanator).

Daca cineva stie mai multe despre lucrul asta ii raman dator cu mai multe din astea :bigstar:

Pentru mine ar fi de preferat sa cumpar modelul de 34CP (mai ieftin cu vreo 500 de euro si cred eu mai intelegator cu cineva care doar a pedalat pe 2 roti pana acum) si dupa ce capat ceva experienta sa renunt la limitare si sa pot beneficia de toata puterea motorului :P

 

Multumesc de pe acum,

Mihai

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, si cat costa re-tunarea la 57cp? Eu zic sa cumperi versiunea standard de 57CP chiar daca esti la inceput. CBF500 este extraordinar de ascultatoare. In 4 luni de scoala nu am cazut cu ea niciodata exceptand faptul ca am scapat-o din mana pe loc fiind. Accelereaza fain si daca dai drumul la gaz franeaza destul de bine din motor. Daca e si ABS atunci e super. Suna fain la relanti. Consum OK.Perfecta pentru trafic aglomerat de oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este limitata din carburatoare. si cred ca se poate delimita relativ usor. o sa intreb pe cinva de la honda sa imi zica ce si cum...ia ce vrei. dar sa fie cu abs. am mers cu cbf 500 abs, si este demential. spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Ambele variante au acelasi pret de magazin, nu stiu de ce second au pret diferit. Optiunea de 34 CP e obligatorie prin lege in unele tari din EU (poate chiar toate): in primii 2 ani dupa ce iei permisul nu ai voie sa conduci motociclete mai puternice de 25 kW. In afara Romaniei chestia asta chiar se respecta.

 

Honda Romania nu da informatii despre delimitare, am intrebat eu despre CB500 si nu au scos un cuvant. La CB 500 limitarea e in jicloarele principale (diametru mai mic) si schimbarea lor e simpla (costa 5 EUR setul de jicloare noi), dar legal la service nu se poate face fara reinmatriculare - iti trebuie talon nou in care sa apara puterea motorului corecta.

 

Ca idee, la CB 500 pana pe la 100 km/h si turatii medii nu se simte diferenta de putere, peste 9000 rpm sau la viteze peste 120-140 km/h se vede diferenta. Cu jicloare mici la 10.000 rpm scadea turatia din lipsa de combustibil :bigstar: Tot dau CB 500 ca exemplu pentru ca il cunosc si sunt similare, in mare CBF e un CB 500 modificat pentru normele de poluare mai noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumes pentru indicatii, intr-adevar ABS-ul este un "must-have" mai ales pentru un incepator ca mine.

Cat despre limitare, asta e si banuiala mea, ceva in carburator care se poate indeparta si odata cu indepartarea dispare si limitarea... dar e mai bine sa fii sigur :bigstar:

 

Adrian B1 ai postat in acelasi timp ca mine, mersi pentru sfat, mi-ai confirmat banuielile, intr-adevar odata cu schimarea jicloarelor ar trebui schimbate si datele din talon dar ma intreb cati politisti umba cu bancul pentru masurarea puterii dupa ei :P

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in primii 2 ani dupa ce iei permisul nu ai voie sa conduci motociclete mai puternice de 25 kW. In afara Romaniei chestia asta chiar se respecta.

 

Doar daca nu ai 21 ani. Daca ai deja 21 ani impliniti poti sa conduci si peste 25KW din primul an. Conditia este ca scoala sa fie facuta pe un motor de cel putin 35KW.Probabil ca nu e asa peste tot.In Olanda asta e regula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar daca nu ai 21 ani. Daca ai deja 21 ani impliniti poti sa conduci si peste 25KW din primul an. Conditia este ca scoala sa fie facuta pe un motor de cel putin 35KW.Probabil ca nu e asa peste tot.In Olanda asta e regula.

Pai Olanda e una din tarile alea in care se respecta legea

La noi insasi legea e aburita, ca spune ceva de genul ca "nu ai voie sa conduci o motocicleta mai mare de 25kW decat daca ai 2 ani vechime sau daca ai 21 de ani si treci un test specific ... bla... bla...", dar dat fiind ca nu exista o prevedere in regulament care sa spuna in ce consta testul ala specific restul e abureala; mai mult decat ata nici macar nu se intelege clar din legea noastra daca atunci cand ai implinit 21 de ani nu mai trebuie sa treci testul ala, asa ca virtual aproape 100% din motociclistii din Romania sunt in ilegalitate dar nici nu au o posibilitate rezonabila sa treaca in legalitate.

Politistii chiar daca au o banuiala ca ai umblat la motor nu au cum sa masoare pe loc asa ca ar trebui sa te duca cu forta la RAR (si iar legea e cam lipsa si nu e foarte clara aici nici macar cand faci accident). In plus de asta probabil multi dintre politisti nici nu stiu de paragraful asta, iar aia (pe motoare) care il stiu se fac ca ploua, ca oricum nu au cum sa-l aplice...

De aia cumpara asa de multi incepatori aici vitezane de 600cc si 1000cc, ca desi teoretic e interzis de fapt se poate, si le e frica sa nu le ramana mica pana primavara, si de aia unii din ei (nu neaparat multi) isi mai imprastie creierii prin parcari...

Editat de pmoldovan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Se poate intra usor in legalitate: mergi 2 ani cu ceva mai mic sau nu mergi cu nimic in primii 2 ani, apoi mergi cu ce vrei.

 

Cred ca cei de la service au niste reglementari si nu au voie sa modifice puterea motoarelor cum au ei chef si sa nu se opereze modificari in talon, de aceea nu se baga nimeni sa faca modificarea oficial, iar neoficial nu stiu pe nimeni care sa o faca. La mine am schimbat jicloarele la cererea mea cu unele standard, nu am cerut si nu mi s-a facut delimitare de putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpara'ti cbf 500 si nu vei regreta! e un super-motor, fiabil si relativ ieftin. eu mi-am luat de curind (e adevarat!!), dar am cautat pe forumuri mult timp pareri despre el. este motorul de scoala (si asta spune multe) cel mai cautat in franta si italia.

:P

 

Salut si bine v-am gasit!

 

Desi frecventez acest forum de ceva vreme este primul meu post si sper sa fie un prim pas drept in lumea vehiculelor pe 2 roti.

 

Satul de momentele mult prea intime petrecute pe metrou la orele 9AM si 6PM si de faptul ca inca unul care ar invarti nervos de covrig pe stradutele Bucurestiului in fiecare zi ar fi deja prea mult am hotarat ca o motocicleta ar fi solutia deplasarii rapide prin "frumoasa" noastra capitala si ocazional si in afara.

 

Modelul de motocicleta vizat in momentul de fata ar fi o Honda CBF500 ABS din 2005 sau mai noua, motivele alegerii nu le mai enumar ca deviez de la subiectul propus.

Pe site-urile de vanzari din afara am observat ca vine in 2 variate de puteri dezvoltate de motor: 34 si 57 CP si as vrea sa aflu cum se intampla asta si daca trecerea de la o putere la alta se poate face usor.

Stiu ca nu este pe injectie, deci nu poate fi vorba de modificari ale softului ce controleaza injectia; ma gandesc mai degraba la carburatoare diferite sau acelasi tip de carburator dar reglat in mod diferit (vreun jiclor sau ceva asemanator).

Daca cineva stie mai multe despre lucrul asta ii raman dator cu mai multe din astea :wink:

Pentru mine ar fi de preferat sa cumpar modelul de 34CP (mai ieftin cu vreo 500 de euro si cred eu mai intelegator cu cineva care doar a pedalat pe 2 roti pana acum) si dupa ce capat ceva experienta sa renunt la limitare si sa pot beneficia de toata puterea motorului :makeout:

 

Multumesc de pe acum,

Mihai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda Romania nu da informatii despre delimitare, am intrebat eu despre CB500 si nu au scos un cuvant. La CB 500 limitarea e in jicloarele principale (diametru mai mic) si schimbarea lor e simpla (costa 5 EUR setul de jicloare noi), dar legal la service nu se poate face fara reinmatriculare - iti trebuie talon nou in care sa apara puterea motorului corecta.

 

Difera si galeriile dintre carb si chiulasa cele de 25Kw fiind restrictionate.In mod normal si acestea se inlocuiesc la debridare.

la CB 500 mai exista varianta saibelor de restrictie 20KW pe galeriile admisie .Acestea se pot demonta usor dar dupa demontare nu se mai pot monta inapoi

Editat de AlexM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Am si eu posibilitatea de a cumpara un CBF 500 limitat la 25kw, si vreau sa aduc motorul la puterea lui normala. Am sunat la Honda la service si au zis ca nu stiu sigur daca se poate scoate, ca le trebuie seria de sasiu, etc..

 

Pana la urma, din experienta voastra, se poate delimita motorul sau e limitat definitiv?

@madcox: ai reusit sa afli ceva?

 

Mersi mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, asta ziceam si eu.

 

@madcox - mersi mult pentru informatii si ajutor.

 

In alta ordine de idei, pentru cei care doresc informatii "oficiale":

M-au sunat si cei de la Honda Brasov, pe care-i rugasem sa se intereseze de problema asta si mi-au zis ca nu au nici un fel de informatie referitor la motoarele de CBF 500 limitate. Mecanicul de acolo mi-a spus ca cel mai probabil ar putea fi limitata din axele cu came..., iar schimbarea lor ar duce undeva la 2000EUR!!

 

In sfarsit, eu cred ca o voi cumpara asa, iar daca reusesc sa scot limitarea, am sa postez ce si cum.

 

Toate bune si asfalt uscat si cald cat mai curand!

Editat de baspri
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

limitata din motor..my ass. eu daca as fi nenea HONDA, si as vrea sa fac dintr-o mobra si o versiune limitata, de ce dreacu as proiecta, construi o alta axa cu came, deci cheltuieli mai mari, cand pot sa o limitez f simplu din alimentare.

eu zic ca astia bat campii. ti-am zis..nenea mecanicu' de la honda din ct, mi-a zis ca este din flansele carburilor...deci se rezolva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...