gn77b Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 @ calinD nu am negat nicio secunda eficienta net mai mare a franei fata. Te rog sa citesti cu atentie dezbatarea amicala cu ddmkro si nu sa "descarci" fara sens cunostiintele tale. Discutia se rezuma strict la sfatul lui (cu care eu nu sunt de acord) Am inteles perfect. Totusi, avind in vedere ca sintem pe un topic de la sectia "Accidente", poate ar fi mai bine sa discutam despre cum sa le evitam, caz in care frinarea de urgenta e mult mai on topic. Anyway, legat de blocat roata spate, ramin la ideea mea ca nu e cazul sa se ajunga in situatia aia. Stiu pe cineva care a evitat un accident infingindu-se in frina spate, dar era vorba de un chopper, lung si greu (270 kg). Oricum , stai linistit, nu ma leg de nimeni, pina la urma urmei e vorba despre cum sa ne tinem kuru' departe de asfalt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pretzeL Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 (editat) Imi poate explica cineva de ce ar trebui sa ajunga cineva in situatia de a bloca roata spate la 120 la ora? Hai sa nu ne mintim. Si daca ai un 125 ai sa mergi cu 120. 120 nici macar nu e mult, daca ai un 500-600 care nu e din 1900 toamna prinzi 120 in oras fara sa te gandesti. Si de aici sunt sigur ca iti poti imagina cum poti ajunge in situatia sa blochezi frana spate (mai ales daca vorbim de un incepator si mai ales daca e vorba de un dozaj fin care se face cu piciorul ) Oricum , stai linistit, nu ma leg de nimeni, pina la urma urmei e vorba despre cum sa ne tinem kuru' departe de asfalt Nici eu la randul meu nu ma leg de nimeni. Desi nu este neaparat datoria mea, incerc sa infirm niste afirmatii si sfaturi care in opinia mea sunt gresite si chiar periculoase. Nu de mult am fost si eu incepator absolut si credeam ca tot ce zboara se mananca. Nu stiu cat de bine era sa aud si sa iau de buna ca e bine sa blochezi spatele pana sa opreste mobra. Editat Martie 18, 2008 de pretzeL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Coxanelu Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 daca nu reusesti sa deosebesti o poanta de o pereche de galosi, cred ca aia cu dobitocu ti se aplica perfect mai pseudo-comediantule, ma refeream la aberatiile acelui mega pilot care spune sa tinem roata spate blocata se opreste mobra.....vrei sa iti creasca gradele bagandu-te in seama cu mine? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Hai sa nu ne mintim. Si daca ai un 125 ai sa mergi cu 120. 120 nici macar nu e mult, daca ai un 500-600 care nu e din 1900 toamna prinzi 120 in oras fara sa te gandesti. Si de aici sunt sigur ca iti poti imagina cum poti ajunge in situatia sa blochezi frana spate (mai ales daca vorbim de un incepator si mai ales daca e vorba de un dozaj fin care se face cu piciorul ) Pai tocmai de asta incepatoru' ala (cum is eu) ar trebui sa invete ce-i frina de motor si frina fata, si sa lase picioru' drept tzapan pe scarita (asa cum fac eu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pretzeL Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Pai tocmai de asta incepatoru' ala (cum is eu) ar trebui sa invete ce-i frina de motor si frina fata, si sa lase picioru' drept tzapan pe scarita (asa cum fac eu) Nu, un incepator cum esti tu ar trebui sa isi ia mobrisca si sa faca cum am fost eu sfatuit de oameni cu experienta. Sa gasesti tu o portiune buna si LIBERA de asfalt (fara trafic, nisip, pietris) si sa exersezi 50-100 de franari/zi la diverse viteze, pana inveti care este limita blocarii. Atunci vei invata sa franezi bine si eficient. Daca tii piciorul drept tzapan pe scarita macar da frana jos ca scapi de niste greutate . Si oricum mult mai periculos este sa folosesti numai fata ca incepator si sa te sperii si sa o blochezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Nu, un incepator cum esti tu ar trebui sa isi ia mobrisca si sa faca cum am fost eu sfatuit de oameni cu experienta. Sa gasesti tu o portiune buna si LIBERA de asfalt (fara trafic, nisip, pietris) si sa exersezi 50-100 de franari/zi la diverse viteze, pana inveti care este limita blocarii. Atunci vei invata sa franezi bine si eficient. Daca tii piciorul drept tzapan pe scarita macar da frana jos ca scapi de niste greutate . Si oricum mult mai periculos este sa folosesti numai fata ca incepator si sa te sperii si sa o blochezi. Corect, cel mai sanatos e sa exersezi pina inveti unde e limita blocarii. Dar si mai corect si sanatos e sa nu depasesti, ca incepator, viteza unde frinarea de urgenta incepe sa ceara prea mult skill pt. a fi facuta in siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T Rex Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 mai pseudo-comediantule, ma refeream la aberatiile acelui mega pilot care spune sa tinem roata spate blocata se opreste mobra.....vrei sa iti creasca gradele bagandu-te in seama cu mine? prietene, am avut impresia ca pe mine ma faci dobitoc, doar atat, daca am inteles gresit, mea culpa, si, nu, nu ma bag in seama cu tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pretzeL Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Corect, cel mai sanatos e sa exersezi pina inveti unde e limita blocarii. Dar si mai corect si sanatos e sa nu depasesti, ca incepator, viteza unde frinarea de urgenta incepe sa ceara prea mult skill pt. a fi facuta in siguranta. Hai sa nu fim mai catolici decat papa. Si in fond daca masina din fata ti-a intors la 40 la ora si tu esti la 3m de ea tot franare de urgenta sa cheama. Deci viteza cea mai sanatoasa este 0 la ora, respectiv statul in casa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
brujaandrei Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 circumstante:motor luat de 2 zile,experienta tot 2 zile,ies seara in oras,in fata eu in spate un prieten,plecam ,la vreo 30 m in fata,pe o strada cu masini dreapta masini stanga iese un caine sa-mi muste roata fata,frana(surprinzator de bine franat pt cate stiam eu atunci),ma opresc si evit sa calc si cainele,insa imediat cum ma opresc dau ghidonul in stanga maxim ,acolo era cainele(cred ca vroiam sa-i dau o roata in dinti),si ......ma trezesc culcat pe dreapta cu piciorul sub motor.eu amuzat si in acelasi timp enervat pe caine,cel din spate sperietura curata.urmari:mai nik,pantalonii de piele putin zgariati,manusile cu protectii la fel(inca le port deci nu grav),motorul nik,poate putin scarita dreapta zgariata.ridicat si plecat mai departe. amuzant,am cazut si cu bicicleta mai tare decat atunci cu motorul.de-ar fi toate 'accidentele moto' asa....... safe ride. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Hai sa nu fim mai catolici decat papa. Si in fond daca masina din fata ti-a intors la 40 la ora si tu esti la 3m de ea tot franare de urgenta sa cheama. Deci viteza cea mai sanatoasa este 0 la ora, respectiv statul in casa. Bine, acuma as putea sa zic ca n-ai ce cauta la 3 m in spatele ei Oricum, am zis ce gindesc legat de subiect, restu' o sa vad exersind, ca oricum tre' sa merg in poligon cu ea - nu prea am siguranta la viteze mici. Back on topic. --- Mesaj completat în 18 Mar 2008 12:34 ------------- insa imediat cum ma opresc dau ghidonul in stanga maxim ,acolo era cainele(cred ca vroiam sa-i dau o roata in dinti),si ......ma trezesc culcat pe dreapta cu piciorul sub motor. Ma, tu ma copii Doar ca eu am reusit sa ma cracanez inainte s-o culc, si-am ramas in picioare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Barz@ Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Asta-vara...plec de la semafor(omeneste),imediat dupa semafor,statie de troleibus,cand ma trezesc in fata mea,la nici doi metri,cu un batran cu bicicleta si strang tare frana fata,ghidonul intra sub mine si ma trezesc pe jos.Mobra nu a patit nimic,ca mi-am prins picirul sub ea.Vreo 2 saptamani nu am putut sa ma incalt...noroc ca era cald afara! RIDE SAFE!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T Rex Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 Asta-vara...plec de la semafor(omeneste),imediat dupa semafor,statie de troleibus,cand ma trezesc in fata mea,la nici doi metri,cu un batran cu bicicleta si strang tare frana fata,ghidonul intra sub mine si ma trezesc pe jos.Mobra nu a patit nimic,ca mi-am prins picirul sub ea.Vreo 2 saptamani nu am putut sa ma incalt...noroc ca era cald afara! RIDE SAFE!!! stai ca nu ma prind, cum adica intra sub tine? aveai 280 la ora? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Barz@ Postat Martie 18, 2008 Share Postat Martie 18, 2008 stai ca nu ma prind, cum adica intra sub tine? aveai 280 la ora? Nu omule,stai flexat ca nu aveam 280/h...cand am strans frana de fata,sa blocat roata fata! Te-ai prins acum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Martie 19, 2008 Share Postat Martie 19, 2008 Off-topic - ptr faza cu blocatul rotii spate "Releasing a locked rear tire when it is misaligned with the front tire will generate sudden and violent sideways movements in the motorcycle’s frame and chassis, and can spit the rider off, sideways and forward, in a violent high-side crash. " de la bmw citire, tot articolul e aici -> http://www.bmwmoafoundation.org/motosafe/article0703.html Idem in "Proficient Motorcycling" Ibidem in "Twist of the wrist 2" In ultimele "Proficient Motorcycling" explica mai amanuntit. Oricum gasiti pe net o multime de resurse despre subiectul asta. Sper din tot sufletul ca cei care m-au combatut sa o fi facut doar din dorinta de a invata si de a intelege. Eu inchei aici subiectul legat de franare ptr ca nu e asta tema - cu ocazia asta imi cer scuze si fata de initiatorul temei ca am deviat un pic. La cat mai putine posturi pe topicul asta ! ( cat mai putine cazaturi adica) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 19, 2008 Share Postat Martie 19, 2008 ddmkro, Mie mi-a fost nu stiu cum sa citez o carte. Nu de alta, dar imediat sa gasesc ciumegi cu erunu, zetics su geseicseruri in avataruri, care sa ne puna la punct prin replici utile si pline de invataminte, in genul celei de mai sus: "ce dobitoc". Cu aceasta ocazie, tin sa-i multumesc userului cu pricina pentru noianul de informatie utila, pertinenta si argumentata, pe care ne-a comunicat-o prin aceasta replica. Ma simt mult mai in siguranta cind stiu ca pot invata de la astfel de specialisti. Bine oameni buni, invatati-va intre voi numai de bine, si lasati-ne pe noi, fraierii astia care abia s-au suit pe motor, sa credem niste bosorogi care nu depasesc limita de viteza si in loc sa se dea pe-o roata stau si scriu carti. I'm outta here. Scuze pt. offtopic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anjin Postat Martie 19, 2008 Share Postat Martie 19, 2008 Ontopic: faza clasica : pornesc motorul si incep sa il dau in spate( parchez pe alea de la intrare in bloc unde e prea ingust sa intorc ) mergand pe langa si tinand doar cu o mana de ghidon. La un moment dat se inclina frumos pe partea cealalta si ma trage si pe mine. Calcul simplu : cadem amandoi sau cade doar el. Alegere simpla, dau drumul la ghidon. Nici un damage in afara orgoliului ranit . Din fericire la ora la care plec eu la servici nu prea e nimeni pe afara sau pe la fereastra. Bine spunea cineva inainte : in astfel de manevre, mai bine calare decat pe langa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.