Metal Postat Aprilie 10, 2005 Share Postat Aprilie 10, 2005 Salut am si eu nevoie de cateva pareri in urmatoarea situatie Am o Jawa 350 twin model 354 din anul 1960 Normal porneste doar in pistonul drept, daca ridic fisa de pe bujia stanga si o tina la aproximativ 1 cm de capatul bujiei si face arc electric cu bujia merge si pistonul stang, daca pun fisa normal si face contact cu bujia iar se opreste pistonul , Daca dau bujia jos din piston si pun fisa pe ea, o tin la 1cm de masa motorului si dau la pedala imi da scanteie si in element si arc electric cu masa... daca o tin in contact cu masa nu mai da scanteie in element deloc... aveti idee ce pot face? sau de ce se intampla asa? Am instalatia pe 6v dar am o mobilna de 12 V de jupiter pe pstonul drept care merge si o bobina tot de 12 V dar de dacie pe pistonul stang care nu merge.... Astept sfaturile sau parerile voastre Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Aprilie 10, 2005 Share Postat Aprilie 10, 2005 Prima data ar trebui incercata bujia. Verifica daca iti functioneaza pe celalalt cilindru sau cu cealalta bobina. O alta problema ar putea fi condensatorul de pe platina respectiva. Platina cilindrului din stanga e cea de jos, daca bine imi amintesc. Verifica sa nu fi apucat ulei de pe pasla ce unge cama pe platinile de jos. Deschiderea platinilor tre sa fie undeva la minim 0,6mm. Eu ,cand am avut acest tip de JAWA ,foloseam deschidere de 0,8-1mm la platini si 0,6-0,8mm distanta intre anodul si catodul bujiilor. Mai e ceva... verifica bujia (bujiile) pe un stand. Ele trebuie sa rupa scanteia pana pe la 11-12 atmosfere, media fiind undeva la 8-9 atm. Nu te lasa indus de faptul ca da scanteie asa la rece, sub presiune se schimba treaba. Si nu in ultimul rand, verifica si fisele. Ar fi bine , daca ai putea, sa inlocuiesti bobinele de 12V cu ceva de 6V de Trabant. Se mai gasesc prin talciocuri. Bobina de IJ are rezistenta primara mai mica decat bobina de dacia si lucreaza relativ bine si la tensiuni mai mici de 12V reusind sa induca in secundar un curent relativ mare pentru consistenta scanteii si de la 6V. Inca ceva, la bujii fii atent ca scanteia sa se produca doar intre electrozi (anod si catod) nu si prin alte parti ale ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Manuel Postat Aprilie 10, 2005 Share Postat Aprilie 10, 2005 am mai auzit chestia asta la mosnegi..tre sai faci un asa zis paratrasnet...??? si merge altfel dupa cum zici si tu nu prea.. pe o bucata de izolator(textolit de ex)faci doua gauri la o dist aprix de 1 cm ..de o gaura te legi cu fisha de ailalta cu o sirma pe care o agatzi de bujie...fara sa sa faca contact fsha cu sirma care duce la bujie....scinteia "sare" pin aer intre fisha si sirma si mot mere normal..io zic k e o sol temporara asa k apucate si "inspecteaza probleme" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 10, 2005 Share Postat Aprilie 10, 2005 pui bujie noua ca are izolatorul crapat(e bine sa le schimbi pe amandoua). si schimba si fisele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Aprilie 11, 2005 Share Postat Aprilie 11, 2005 Bujia nu e buna, mai mult ca sigur. Scinteia ideala are culoare albastru-inchis si e "plina", nu e mica si alba. Poate fi si bobina/condensatorul. Schimba-le intre ele si o sa te lamuresti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 11, 2005 Share Postat Aprilie 11, 2005 Daca era bobina nu mai dadea scanteie deloc daca era condensatorul atunci se impusca platina daca e platina impuscata atunci iar nu mai da scanteie Nu e cazul la el. Problema e cat se poate de clara: Daca dau bujia jos din piston si pun fisa pe ea, o tin la 1cm de masa motorului si dau la pedala imi da scanteie si in element si arc electric cu masa... daca o tin in contact cu masa nu mai da scanteie in element deloc... aveti idee ce pot face? sau de ce se intampla asa? Asta inseamna ca e crapat izolatorul dintre electrod si corpul bujiei=buna de dat in geamuri cu ea. Curentul pt scanteie ia drumul cel mai lejer(fisa, electrod, corp filetat, masa) in loc sa il ia pe ala corect (fisa, electrod, spatiul dintre varfuri unde face scanteia, corp filetat, masa). Solutia = BUJII NOI. Oricum e bine sa ai in permanenta un set la tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.