Sari la conținut

Cablu Acceleratie Rupt


mihaio07
 Share

Postări Recomandate

As prefera sa am de-a face cat mai putin cu service-urile, de aceea imi permit sa va stresez si eu pe-aici. Problema mea este oarecum simpla: mi s-a rupt cablul de acceleratie. Cand am desfacut, am vazut ca se rupsese doar in dreptul butoiasului aluia (sau cum ii zice) dinauntrul manetei de acceleratie. Am luat un kit (ba nu, doua ca am zis sa am si mai incolo :cheers: ) de cabluri de la Louis (despre care eu credeam/ma asteptam sa fie universale), dar surpriza, erau vizibil mai groase decat ce aveam eu, desi s-ar putea sa intre pe camasa.

 

Pana la urma am aruncat butoiasul ala vechi cu bucatica de cablu rupta in el si am pus unul nou din set, neinlocuind cablul. Problema este ca acceleratia nu mai e deloc ca inainte. Este mult prea sensibila acum. In acest moment, daca o duc la un sfert din cursa, este ca inainte cand duceam la jumatate. M-am gandit ca este din cauza ca cablul a fost scurtat (cu 1-2mm), dar nu pot sa cred ca are un asemenea efect. Apoi m-am mai gandit ca s-ar putea sa nu il fi montat eu bine (are doua sau trei gauri in care intra butoiasul).

 

Ce ar trebui sa fac? Mi-e greu sa merg asa, la fiecare damb sau smucitura imi scapa mana in gaz si imi este greu sa incetinesc fara sa o smucesc. Trebuie sa schimb pana la urma cablul? Nu m-am aventurat la o asemenea operatiune pentru ca din cate am vazut s-ar putea sa trebuiasca sa dau jos sa + rezervor ca sa ajung la capatul celalalt al firului.

 

Orice sugestii / sfaturi sunt apreciate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, pana la urma va trebui sa inlocuiesti cablul cu unul nou (nu kit). Kitul de reparatie este doar ce-i spune numele - de reparatie. In general nu tin prea mult (ca sa nu zic destul de putin).

Ce se intampla acum e din cauza ca ai scurtat cablul, si nu mai ai joc. Vezi daca poti sa ii mai dai drumul din alta parte - cam la toate se poate da drumul si de la carb, si daca ai noroc din inca un sistem de reglaj care este pe cablu, undeva langa manson.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai care ar fi diferenta dintre kit si cablu, setul ala de pe Louis continea un cablu de acceleratie, unul de ambreiaj si multe alte piulite si surubele. Nu zicea nicaieri ca ar fi de reparatie.

Joc am, chiar daca nu la fel de mare ca inainte. Am un surub deala de reglat langa manson si l-am strans la maxim, deci am slabit cablul la maxim. Cu el slabit la maxim tot am un joc de 1mm, cam jumate din cat aveam inainte.

Totusi, mansonul se invarte (aproape) complet - am incercat cu motorul oprit. Cu el pornit mi-e frica sa invart mai mult de 1/4 din cursa ca urca mult de tot in ture. Ar trebui sa incerc sa vad ce se intampla cu gazul deschis la maxim, daca intra in limitatorul de ture, dar mi-e frica sa nu pateasca ceva motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Diferenta este ca la cablul normal capetele sunt fixate mult mai bine decat poti strange surubul de la kit, la care daca insisti ori rupi filetul ori tai cablul.

In continuare cred ca ai cablul prea intins, si de-asta face asa. Acuma, evident ca nu pot sa bag mana in foc pentru asta, dar na, astea sunt limitele service-ului pe net. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de obicei ablurile au 2 intinzatoare. unul la maneta si unul la motot.

cred ca-i cazul ca sa-i dai drumul de la celalat intinzator.

Kit-urile sunt bune dar trebuie lucrat nitel cu lampa si cu alama. asa desiguranta. Si vizavi de cabluri, de la louis poti comanda doar cablul de dimensiunea care-ti trebuie. In kit sunt doar dimensiunile mai uzuale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi.

 

Diferenta este ca la cablul normal capetele sunt fixate mult mai bine decat poti strange surubul de la kit, la care daca insisti ori rupi filetul ori tai cablul.

 

Sa inteleg ca un cablu de bicicleta (cu capat fix) este mai bun/rezistent? S-ar potrivi si ca grosime. Dar motocicleta cu cablu de bicicleta suna a carpeala. :cheers:

 

de obicei ablurile au 2 intinzatoare. unul la maneta si unul la motor.

cred ca-i cazul ca sa-i dai drumul de la celalat intinzator.

 

Am incercat sa mai umblu la maneta de acceleratie, aveam eu o teorie ca daca bag capatul in cealalta gaura (am doua locase) e mai bine. Dar era mai rau, asa ca am pus totul la loc. O sa incerc sa mai slabesc din celalalt capat. Dar daca trebuie sa dezmembrez jumate de mobra ca sa ajung la el, mai bine astept sa se rupa iar si iau alt cablu (de first bike :huh: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru sfaturi.

Sa inteleg ca un cablu de bicicleta (cu capat fix) este mai bun/rezistent? S-ar potrivi si ca grosime. Dar motocicleta cu cablu de bicicleta suna a carpeala. :cheers:

Am incercat sa mai umblu la maneta de acceleratie, aveam eu o teorie ca daca bag capatul in cealalta gaura (am doua locase) e mai bine. Dar era mai rau, asa ca am pus totul la loc. O sa incerc sa mai slabesc din celalalt capat. Dar daca trebuie sa dezmembrez jumate de mobra ca sa ajung la el, mai bine astept sa se rupa iar si iau alt cablu (de first bike :huh: )

Da, un cablu de bicicleta este mai bun decat kit-ul - forta transmisa prin cablul de frana la bicicleta e oricum mult mai mare decat ai nevoie la acceleratie. Intrebarea este daca se potriveste lungimea.

 

Chestia cu "am 2 gauri" ma face sa ma gandesc si la altceva: nu cumva trebuia sa ai 2 cabluri de acceleratie (tractiune/retur)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 - trebuie sa spui ce motocicleta ai ca baietii sa ti poata da un raspuns sigur

I scrie la profil

II nu este tocmai relevant pentru ca e rara. Motorul este de Suzuki DRZ.

 

3 - eu zic ca nu ai nici o problema (din cauza ca ai pus un cablu nou acceleratia merge mult mai usor . motivul : cablul vechi era imbacsit si de aceea mergea greu .

I nu am pus cablu nou

II cablul nu a fost si nu este imbacsit

III poate ca nu este tocmai o problema, dar ceva diferit tot e

 

4-cursa la acceleratie se regleaza lasand un mic joc

I stiu

II am un mic joc, dar este jocul maxim pe care pot sa il obtin (si este mai mic decat ce aveam inainte)

 

5- cele doua gauri de pe acceleratie sunt mai mult ca sigur pt 2 cabluri de acceleratie ,adica tur-retur proiectat in cazul in care cablul de acceleratie se blocheaza , cablul 2(retur) fortand maneta de acceleratie in sens invers(pt decelerare) va trage de cablu 1 adica cel de accelerare si l va aduce in pozitia dorita

I mobra este aproape noua ca KM si neumblata la piese/motor. Nu avea doua cabluri.

II mie mi se pare ca alea sunt tot pentru reglarea firului in vreun fel. Sunt unul langa altul foarte apropiate, si acuma am firul pe cel superior. Din pacate, cand am desfacut prima oara nu m-am uitat sa vad pe care gaura era pus firul.

III repet, motor de DRZ, cu carbelitor de DRZ. Nu cred ca se preteaza la cabluri duble.

 

Later edit: in focul creatiei am uitat ca defapt carburatorul nu e de DRZ. E Keihin FCR de 39. Tot nu cred ca se preteaza la doua cabluri.

 

Mao-san, cat m-ar costa o inlocuire de cablu (cu cablul tau). S-ar putea sa ai de munca (dat sa respectiv rezervor jos). Sa iei in calcul si stresul de rigoare: mers cu ea, reglat cablu, mai mers putin, iar reglat cablu, pana "se simte bine la mana (a mea)".

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...