buniku Postat Martie 9, 2008 Share Postat Martie 9, 2008 Cred ,a discuta de gume e ok,dar de ce nu ne descurcam ,nu s-a vorbit.Parerea mea si ma adresez celor care nu circula pe asfalt ci cauta mereu trasee noi ,dificile,conteaza daca merg pe mousse sau camera si daca merg cu anvelopa de cross sau enduro care pot fii de compozitie moi sau dure.Ca si paranteza ,importante sant setarile suspensiei ,care trebuie sa mentina contactul cu solul, adica moale. Doresc sa discutam aceasta tema pentru a ajuta pe cei ce pun pe mobra un anume cauciuc (nu pe bani putini) si in loc de a avea placerea de a colinda prin munti arunca poseta(motorul)la prima urcare mai dificila (pe uscat)ori de ploua pleaca motorul de sub el si nu stie de ce(nici nu ajungi la panta).In mod cert ,un mousse moale pe roata de spate si cu o guma bine aleasa pentru traseul ce va fii parcurs e combinatia ideala.Pe fata poate fii camera (riscul de a face pana e mai mic decat pe spate)sau mousse (dar nu moale). De cativa ani folosesc combinatia mousse pe spate si camera fata. Si in paralel putem discuta de cum se comporta anvelope de diferite compozitii pe uscat ,noroi, pietre,frunze. Impigi,cazi ori urci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Martie 9, 2008 Share Postat Martie 9, 2008 buniku + baia mare = costi ludovic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cetateanulx Postat Martie 9, 2008 Share Postat Martie 9, 2008 mousse-urile sunt una din cele mai tari inventii,am de 2 ani asa ceva pus pe motor si sunt super multumit am mers si pe sosea cu ele si s-au comportat super 150km/h nu simt nimic,in + nu ai grija presiunii si ce este mai important,nu faci pana,iar pe coclauri se comporta impecabil in orice situatie.conteaza si guma pe care o ai,marca ei si mai ales profilul,ptr padure este bun cel cu caramelele rare,prinde la noroi si frunze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick boissy Postat Martie 10, 2008 Share Postat Martie 10, 2008 Cred ,a discuta de gume e ok,dar de ce nu ne descurcam ,nu s-a vorbit.Parerea mea si ma adresez celor care nu circula pe asfalt ci cauta mereu trasee noi ,dificile,conteaza daca merg pe mousse sau camera si daca merg cu anvelopa de cross sau enduro care pot fii de compozitie moi sau dure.Ca si paranteza ,importante sant setarile suspensiei ,care trebuie sa mentina contactul cu solul, adica moale. Doresc sa discutam aceasta tema pentru a ajuta pe cei ce pun pe mobra un anume cauciuc (nu pe bani putini) si in loc de a avea placerea de a colinda prin munti arunca poseta(motorul)la prima urcare mai dificila (pe uscat)ori de ploua pleaca motorul de sub el si nu stie de ce(nici nu ajungi la panta).In mod cert ,un mousse moale pe roata de spate si cu o guma bine aleasa pentru traseul ce va fii parcurs e combinatia ideala.Pe fata poate fii camera (riscul de a face pana e mai mic decat pe spate)sau mousse (dar nu moale). De cativa ani folosesc combinatia mousse pe spate si camera fata. Si in paralel putem discuta de cum se comporta anvelope de diferite compozitii pe uscat ,noroi, pietre,frunze. Impigi,cazi ori urci. Cred ca pot sa-ti dau un sfat! Personal nu folosesc mousse!numi place feeling lor folosesc camera super ranforsata ultima mea pana a fost acum doi ani am calcat pe o potcoava in care mai era un cui Capitolul cauciucului folosesc FIM cat mai mare 140 Cu greutatea mea 120 kg pun o presiuna de 0.6 bar dar pentru cineva mai slab merge de 0.4 bar Daca esti intr-un loc foarte pietros poti sa faci in felul urmator: despica camera veche din interior ,pune camera despicata deasupra camerei nou care trebuie sa fie usor umflata ,trebuie lipit camera veche cu niste pete ca sa nu alunece camera pe camera nou,trebuie lipite pete de 20-25 cm lungime SUCCES!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi bv Postat Martie 10, 2008 Share Postat Martie 10, 2008 despica camera veche din interior ,pune camera despicata deasupra camerei nou care trebuie sa fie usor umflata ,trebuie lipit camera veche cu niste pete ca sa nu alunece camera pe camera nou,trebuie lipite pete de 20-25 cm lungime SUCCES!!! Salut. Asta inseamna "camera super ramforsata", sau este ceva special? Cum sunt cauciucurile FIM? Poate pui si o poza si eventual pret. Mersi fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Martie 10, 2008 Share Postat Martie 10, 2008 Salut. Asta inseamna "camera super ramforsata", sau este ceva special? Cum sunt cauciucurile FIM? Poate pui si o poza si eventual pret. Mersi fain. Camera de care zice Patrick e o camera groasa de 6 cm. Are el Vee Ruber de vanzare. FIM inseamna cauciucuri agreate de federatia internationala pentru competitiile tip enduro/cross country. Au cramponul mai mic decat cele de cross si sunt din cauciuc mai moale. Si eu prefer tot FIM - se tocesc mai repede decat cross-urile dar au grip mult mai bun pe piatra, lemn, iarba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Martie 10, 2008 Share Postat Martie 10, 2008 camerele de la Kenda nu sunt la fel de bune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buniku Postat Martie 10, 2008 Autor Share Postat Martie 10, 2008 Da ,parerile sant impartite si e bine sa fie asa(Patrick e endurist cu experienta si are preferintele lui). Avantajul consta nu atat in faptul ca nu faci pana(caz in care ti-ai stricat ziua si poate nu numai a ta ci si a celor cu care esti in padure ;doar nu-ti parasesti coechipierul la necaz) ci in faptul ca aderenta este deosebit de buna(exceptie un mousse tare).Multi din cei pe care-i cunosc folosesc mousse foarte moale si am avut ocazia de a vedea diferentele in teren.Dar conteaza si amvelopa ,aleasa cu grija.Eu evit a merge cu gume de compozitie Hard(nu zic nume pt a nu face antireclama) dupa ce am avut cateva experiente neplacute .Prefer cauciucurile mai moi,care nu au mult plastic in compozitie(poti deosebi prin faptul ca sant mate ). Asta nu inseamna ca se uzeaza mai repede,dar asigura aderenta sporita datorita faptului ca e maleabil agata asperitatile cele mai mici ,e aderenta pe piatra radacini etc. In principiu,cred, e mai bine sa incerce fiecare mai multe combinatii ,care se preteaza zonei Si poze, un amic .De unde nu te scoate nici guma cea mai buna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 ...Prefer cauciucurile mai moi,care nu au mult plastic in compozitie(poti deosebi prin faptul ca sant mate ). Asta nu inseamna ca se uzeaza mai repede,dar asigura aderenta sporita datorita faptului ca e maleabil agata asperitatile cele mai mici ,e aderenta pe piatra radacini etc... chiar daca ar insemna ca faci reclama poti sa dai cateva nume de gume? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 Dintre FIM-uri eu am mers cu Metzeler, Pirrelli Scorpion si cu Michelin Enduro 3 Competition. Michelin mi-a placut cel mai mult. Combinat si cu un mousse moale (de 2 ani) zici ca e dat cu super glue Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atillas Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 camera superanfortata 6 mm vee rubber 25€ FIM VRM 211 140/18 47,60€ FIM VRM 211 120/18 42.84€ patrick..se gasesc si in romania camerele astea??? si spune-mi si mie ce presiune folosesti fata+spate ca mereu am probleme cu presiunea,ori e prea moale si fac pana ori e prea tare si sunt mereu in cap.. PS.exista diferente de presiune intre vee rubber si o camera clasica?daca da da-mi si mie niste valori..eu trag mult mai greu la cantar ca tine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick boissy Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 patrick..se gasesc si in romania camerele astea??? si spune-mi si mie ce presiune folosesti fata+spate ca mereu am probleme cu presiunea,ori e prea moale si fac pana ori e prea tare si sunt mereu in cap.. PS.exista diferente de presiune intre vee rubber si o camera clasica?daca da da-mi si mie niste valori..eu trag mult mai greu la cantar ca tine... AM 125 KG SI PUNE 06 BAR PRESUINE!!!! PT CAMERELE POT SA TE TRIMIT!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buniku Postat Martie 11, 2008 Autor Share Postat Martie 11, 2008 (editat) Ce tragedie,icerc sa vorbesc de mouss-suri,cu un Michelin mergi doua sezoane,iar Patrick lanseaza vanzarile de camere,super groase cu care oricum faci pana. Dar nu ma pot supara pe el ,il cunosc destul de bine. Succes! Editat Martie 11, 2008 de buniku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 topicul e dfeschis, fiecare isi exprima parerea.si eu am ales tot camerele groase, nu merg la concursuri si stiu/pot sa fac o panA in padure.am luat in calcul si varianta mousse, dar pe site ul michelin durata medie de viata este mica, de cca 6 luni, in conditii de folosire hobby, desi se pare ca de fapt rezista mai mult.totusi pretul mare si greutatea care sunt sigur ca se simte in plus m au facut sa optez pentru camere groase, pe care astept sa le montez.ideea cu utilizarea unei camere vechi drept protectie cred ca e utila, mai ales la presiuni f f m ica, de 0,6 sau mai jos, cum spune patrick.din experienta mea, diferenta de presiune este vitala, mai importanta decat un cauciuc nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buniku Postat Martie 11, 2008 Autor Share Postat Martie 11, 2008 Ideea e alta si anume faptul ca e total diferit a merge cu mousse decat cu camera,aderenta e diferita,mult mai buna: si cu cat e mai moale , te ajuta mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cetateanulx Postat Martie 11, 2008 Share Postat Martie 11, 2008 eu recomand mousse uri le am de aproape doi ani si sunt ok va dau sa incerca ti motorul cu ele si va garantez ca este ok.poate ei zic 6 luni folosite zi de zi dar nu stiu cine merge prin padure si prin rape 7 zile din 7 timp de 6 luni...........mmmmmmmm ce bine ar fi. isi merita banii,uiti ca le ai,uiti de presiune,uiti de pene singurul dezavantaj este pretul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick boissy Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 topicul e dfeschis, fiecare isi exprima parerea.si eu am ales tot camerele groase, nu merg la concursuri si stiu/pot sa fac o panA in padure.am luat in calcul si varianta mousse, dar pe site ul michelin durata medie de viata este mica, de cca 6 luni, in conditii de folosire hobby, desi se pare ca de fapt rezista mai mult.totusi pretul mare si greutatea care sunt sigur ca se simte in plus m au facut sa optez pentru camere groase, pe care astept sa le montez.ideea cu utilizarea unei camere vechi drept protectie cred ca e utila, mai ales la presiuni f f m ica, de 0,6 sau mai jos, cum spune patrick.din experienta mea, diferenta de presiune este vitala, mai importanta decat un cauciuc nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 Si eu sunt tot pentru mousse-uri, in primul rand pentru excluderea penelor si in al doilea rand pentru grip. Mousse-ul meu spate intra in al 3-lea sezon; pe cel fata l-am schimbat anul trecut dupa 1 sezon si jumatate, insa sunt sigur ca s-a dus mai repede din cauza ca am mers la multe curse de rally; daca mergeam doar enduro eram si acum cu el pe motor. la mousse mai ai un dezavantaj mare - e chinul naibii sa schimbi cauciucul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktmoldboy Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 un trick , apropo de moussse-urile " expirate ": am taiat 1 canal in care am introdus o camera de bicicleta de 20 ", pe care dupa montaj pe janta am umflat-o la 1 atm. este OK: mousse-ul este moale ca unul uzat si guma sta pe janta ! Dar este si mai greu sa pui pe janta guma cu mousse cu camera in el..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Martie 12, 2008 Share Postat Martie 12, 2008 asta e chiar culmea masochismului, sa bagi o camera in mousse, si dupa sa pui si cauciucul peste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buniku Postat Martie 12, 2008 Autor Share Postat Martie 12, 2008 (editat) asta e chiar culmea masochismului, sa bagi o camera in mousse, si dupa sa pui si cauciucul peste. Da si asa se poate face, eu fac altfel si anume,se taie camera pe interior si se pune pe exteriorul mousse-lui,in asa fel se prelungeste durabilitatea in timp. Se mai intampla sa intre putina mizerie in guma, daca ploua si dai de noroi..... Editat Martie 12, 2008 de buniku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
buniku Postat Martie 31, 2008 Autor Share Postat Martie 31, 2008 (editat) chiar daca ar insemna ca faci reclama poti sa dai cateva nume de gume? Se stie cred ,ca nu exista o guma ,cu care sa te descurci pe orice tip de teren in orice conditii meteo.Daca vrei sa tina mult,nu e sigur ca ajuta pe piatra(fie parau,fie drum),in noroi, pe radacini ori trunchiuri de copaci. Din gumele incercate ,Dunlop 908 F /907F,pe fata,sant preferatele noastre,tin mult si top la cum stau pe noroi,ori piatra (crampoanele laterale nu se rup).E singura guma cu care am mers cu mousse foarte moale,ori camera cu foarte putin aer (fara sa fac pana) si sa am control fara sa pierd fata.Ca si varianta de consum,ca-ci Dunlop nu e ieftin,de anul trecut mergem pe fata cu Heidenau K69 care e la pret bun si se comporta bine,doar ca necesita mousse nou,ori camera umflata mediu. Dunlop 908 140/80/18 merge cam peste tot ,se comporta deosebit de bine,singura care mi-a placut la fel cu mousse si camera ,dar se uzeaza repede(la trei iesiri trebuie intoarsa) .Pirelli Scorpion e guma universala ,care se comporta bine,cu mousse foarte moale.Varianta pe spate ,ca si alternativa pret calitate tot Heidenau, K74 dar tot cu mousse foarte moale(de compozitie medie, destul de durabil totusi) sau Mfc 16 care l-am folosit si cu camera. Editat Martie 31, 2008 de buniku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calinsnow Postat Aprilie 1, 2008 Share Postat Aprilie 1, 2008 (editat) am si eu o intrebare....de ce este mai bun Michelin Enduro Competition III decat Michelin Cross Competition S12 in conditii de padure, noroi, frunze......S12 are crampoane mai mari....compozitia e cam aceeasi...deci nu ar trebui sa fie mai bun??? Editat Aprilie 1, 2008 de calinsnow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Aprilie 1, 2008 Share Postat Aprilie 1, 2008 am si eu o intrebare....de ce este mai bun Michelin Enduro Competition III decat Michelin Cross Competition S12 in conditii de padure, noroi, frunze......S12 are crampoane mai mari....compozitia e cam aceeasi...deci nu ar trebui sa fie mai bun??? Eu pana acum am tocat vreo 3 S12 si 2 Enduro Comp III. S12 tine super mult si ai tractiune excelenta in noroi. Enduro Comp III tine mai putin, insa imi place mai mult pe iarba/lemn/piatra. Comp III are cramponu mai mic si e mai moale. La piatra si la lemne e bine sa ai crampon mic si moale. E chestie de preferinte personale. Mie acum imi place Enduro Comp III cel mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Aprilie 1, 2008 Share Postat Aprilie 1, 2008 eu am acum montat un s12, impresia mea este de aderenta buna, nu spectaculoasa cum ma asteptam, iar rezistenta la uzura imi pare ff mica, guma este foarte moale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.