emylyo Postat Martie 22, 2008 Share Postat Martie 22, 2008 La o motocicleta care are injectie si nu are sonda lambda=senzorul de oxigen din evacuare pt a da amestecul aer benzina cine indeplineste aceasta functie?Modificarea evacuarii si a admisiei prin schimbarea tobei cu una cu evacuare rapida si un filtru de aer sport adica mai permisiv modifica parametrii.Nu exista sonda ca sa sesizeze aceasta schimbare si cine "observa" schimbarea si da mai multa benzina pt ca amestecul sa fie sarac?Spun asta pt ca dupa schimbarile acestea motorul papa mai multa benzina.La moto fara sonda lambda cineva preia aceste functii,la cele cu catalizator si sonda au nevoie neaparat de POWER COMANDER pt reglaje al aerului si benzina.Poate cineva sa imi explice ce se intampla tehnic.Multam fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Martie 22, 2008 Share Postat Martie 22, 2008 O posibila explicatie ar fi un senzor de temperatura al aerului sau un senzor MAF (mass air flow). Avand un filtru de aer mai permisiv, acesti senzori sunt capabili sa detecteze aerul suplimentar iar ECU sa ajusteze cantitatea de benzina injectata, atata doar ca hartile pe care se bazeaza tin cont de un filtru de aer standard. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zircon Postat Martie 22, 2008 Share Postat Martie 22, 2008 (editat) FZ6-ul meu din 2005 nu are senzor de oxigen, acesta fiind adaugat doar la modelele 2007-2008. Exista senzori de temperatura si de presiune a aerului, pozitionati in spatele filtrului dar acestia nu compenseaza inlocuirea finalelor si a filtrului cu unul mai permisiv. In principiu se poate rezolva cu Power Commander SAU crescand presiunea la reglarea injectoarelor. Editat Martie 22, 2008 de Zircon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Martie 23, 2008 Share Postat Martie 23, 2008 Teoretic la tipul ala al tau de injectie fara Oxigen sensor Cantitatea de benzina pe care o scuipa injectoarele este "preset map" deci nu o poti modifica . Iar electronica citeste si actioneaza injectoarele in functie de pozitia clapetei de acceleratie (TPS), in functie de turatia motorului,de temperatura si de viteza cu care actionezi clapeta de acceleratie, la diferite valori ale acestora ,dac ai si MAP sensor de obicei este impreuna cu Oxigen sensor atunci aceste valori (timpul sau cantitatea de benzina care trece prin injectoare este reglata si de acesti doi sensori )sunt calibrate ca amestecul aer benzina sa fie optim nici prea bogat nici prea sarac. Un power comander asta face modifica timpul cat stau deschise injectoarele la anumite prestatii ale motorului. Cu consumul e normak sa consume mai mult. Ce ai vrea sa ai putere mai mare si sa consumi mai putin ? de unde marirea aia de putere? ai pus ceva supra alimentare de motor?un charger ceva?. Uite aici niste linkuri daca te descurci cu engleza unde se explica mai pe larg si pe intelesul majoritatii cum lucra diferitele tipuri de injectie ,fara oxigen sensor unde poti sa reglezi diferite harti pentru debitul de benzina ,cu oxigen sensor si MAP sensor unde se regleaza cu un laptop ,si MPEFI unde tot cu lapotop dar explica mai bine decat mine (io nu mai am rabdare) http://www.holley.com/data/Products/Technical/199R10226.pdf http://www.holley.com/data/Products/Techni...77-6%20scan.pdf http://www.holley.com/data/Products/Techni...199R10149-7.pdf Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Martie 23, 2008 Autor Share Postat Martie 23, 2008 Multumesc pt raspunsuri.Acum am de studiu cateva zile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.