Sari la conținut

Schimbare Placute De Frana


Postări Recomandate

salut.am si eu o problema si va rog sa ma ajutati ! am scos placutele de frana (alea uzate), dar nu mai pot sa le bag pe cele noi.din cate am vazut placutele noi lovesc in pistonas(sau cum se numeste. chestia aia care le inpinge spre disc) si nu intra la loc. ati mai patit careva asa? . mentionez ca placutele noi is identice cu cele vechi. va rog spuneti-mi si mie cum sa le bag? dati-mi ceva sfaturi! motorul este un rs 50.

multumesc anticipat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai placutele nu sunt la fel cu cele vechi, sunt mai groase :bow:

pistonasul trebuie bagat inauntru cu o presa speciala.

atentie, in pistonas nu se bate, si nici nu se lasa zgarieturi .

fara presa speciala nu pot sa rezolv problema? :bow:

normal ca placutele noi sunt mai groase ! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea este sa nu zgarii pistonasu sau sa spargi etrieru. incearca sa faci o parghie sau doua cu ceva de lemn sa bagi pistonasu inauntru. Poti sa il si bati dar cu o pana de lemn inainte de ciocan ... sau mai bine nu, nu stii cum reactioneaza garniturile din pompa la socuri. Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are dreptate psycho_vox!

 

Am avut totusi de furca odata cu un Suzuki DR 800 BiG care nu vroia neam sa isi retraga pistonasele in "carapace" :bow:. L-am rezolvat prin deschiderea aerisitorului, am apasat in voie, a scuipat neste lichid iar dupa schimbarea placutelor si montarea la loc a etrierului am aerisit sistemul si am completat, dupa nevoie, cu lichid, rezultand o frana zdravana! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul de franare poate sa fie cu pistonase de ambele parti ale etrierului, sau cu etrier flotant - care se deplaseaza pentru a compensa uzura placutelor si are pistonasele de o singura parte. Mai exista si cu disc flotant, dar mai rar (la bmw). Modelul cel mai folosit este cu etrier flotant (asa sunt si la masini). E... pentru a "parca" pistonasele in locul de repaus ca sa intre placutele eu fac asa - scos boltzul de asigurare de la placutze (sau boltzuri), lasat placutele pe pozitie cat de cat (tinute cu mana eventual), apoi parghie cu surubelnita intre placutza de pe partea fara pistonase si disc. Aici fie intrati cu surubelnita in zona cu ferodo, fie in zona adiacenta - care permite introducerea surubelnitei. E, dupa asta, faceti in felul urmator - scoateti placuta respectiva (tot de pe partea cu "gheara" a etrierului, deci nu partea cu pistonasele - o scoateti doar jumate - si o folositi apoi ca parghie, intre gheara etrierului si disc, eventual succesiv de o parte si alta (in sensul circumferintei discului fata de pozitia normala a placutei) . La mine s-a deplasat etrierul vreo 2-3 milimetri chiar prin simpla apasare a lui catre disc, cu mana, fara parghie.

 

In felul asta pistonasul e parcat, lichidul de frana fiind impins in rezervor, prin fata pistonului din pompa de frana (orificiul de alimentare cu lichid din rezervor se afla in fatza pistonului de la pompa, in starea de repaus a manetei).

 

Cam asa trebuie sa functioneze treaba, daca sistemul este in regula. Daca nu functioneaza asa, atunci sistemul este plin de mizerie si cam trebuie desfacut si curatzat, altfel vor apare probleme si pe viitor - pistonasele raman blocate, placutzele raman pe disc, nu elibereaza - se incing ca dracu - lichidul fierbe - face bule - ramaneti fara frana. Tot de la supraincalzirea cauzata de blocajele din instalatia hidraulica se poate ajunge la ovalizarea pistonaselor, distrugerea garniturilor, deci defecte cam iremediabile.

 

La sistemele cu etrieri ficsi si discuri fixe (pistoane de ambele parti) - merge ceva mai greu metoda asta cu parghia cu placutza, dar in principiu merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fara presa speciala nu pot sa rezolv problema? :bow:

normal ca placutele noi sunt mai groase ! :bow:

 

Ia o placuta veche...du-te la un sudor si spunei sa-ti faca o gaura in ea... pe gaura sa-ti sudeze o Piulita. Pui un surub pe masura in piulita...Bagi placuta in etrier si deschizi o aerisire la vasul de expansiune al pompei de frana... (unele pompe de frana au un aerisitor)...apoi strangi usor surubul... pe masura incepi sa insurubezi impingi pistonasul in spate...lichidul de frana se intoarce in Vasul de expansiune... Nu deschide ventilele de aerisire de pe etrier... deschide vasul de expansiune...ca se prea poate sa dai pe afara...lichid de frana...in cazul in care ai mai completat lichid de frana...inainte de schimb...

 

In cazul in care ai spatiu...si etrierul are mai multe pistonase... poti folosi cealalta placuta sa impingi toate pistonasele simultan... vezi si tu ca nu-i mare filozofie...

:bow:

Nu uita dupa ce le schimbi sa inchizi aerisirea... si sa purjezi aerul care poate exista in instalatie... asta in cazul in care a respirat sistemul...

Atunci poti sa folosesti purjele etrierelor cand actionezi frana... inchide purjele inainte de a da drumul franei... verifica la sfarsit sa ai un nivel normal de lichid in vasul pompei de frana...

 

 

Nu te arunca in trafic...testeaza-ti franele inainte de a iesi... :bow: la atac...

 

ale bune ;)

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...