Midnight_Caller Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 Salut lume... Din nou am probleme cu motorasul meu. Am scapat de cel vechi, am luat un Piaggio Ciao din '99 (pe carterul motorului scrie ca e din '96) Mi s-a parut mie ca nu prea "trage" cum trebuie, si am zis sa ii verific compresia. Supriza mare, cu bujie sau fara, compresia e aproape la fel ! Am desfacut cilindrul, am scos pistonul, totul era OK. Scos segmenti, curatat calamina din canale, pistonul parca era bombardat in cap !!! Parca asta se face de la temperatura foarte mare ? Erau niste cratere parca in calamina din capul pistonului, de culoare caramizie, si totul era scortzos rau. Ma uit mai bine in cilindru si... surpriza, parca era dat cu smirghel inauntru ! Ori a dat bivolu' de italian fost posesor cu smirghel "sa-l curete", ori e de la o honuire, pentru ca sunt cumva in diagonala zgarieturile pe cilindru, parca ar fi niste irizatii. Se simt foarte fin la mana, daca dai cu unghia agata putzin. Ma rog, imi fac cruce, ma inchin, pun totul la loc cu speranta si ... canci, merge la fel ! E aberant, ralantiul il tine, dar se tureaza greu (are o inertie mare de la ralanti, de cand apesi acceleratia si pana ajunge pe la 3000 de ture sa zic). O ciudatenie pe care am vazut-o este ca segmentul de sus are o buza, din profil este ca un "T" intors ( cam asa : --| ) si este foarte moale. Am inteles ca astia ar fi segmenti de atac mai mult, compresia fiind facuta in mare de segmentul de jos. Dar invartit cu mana, compresia nu se simte deloc ! Ceva sfaturi pentru mine ? PANA sa ma duc la nea Mishu si sa arunc alti bani pe fereastra... Multumesc mult ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Mai 15, 2005 Autor Share Postat Mai 15, 2005 Ahhh, am uitat sa specific, segmentii sunt buni, la cota, au max. 0.2 - 0.3mm intre capete. Deci segmentii uzati se elimina din discutie. Carburatia e buna, am incercat si cu filtru de aer si fara, fara filtru evident nu are putere dar se tureaza. O chestie pe care am observat-o e ca pe loc, fara sa fie in sarcina, cam la orice turatie motorul parca merge impleticit, in sensul ca in loc sa faca "bzzzzzz"-ul specific 2T-ului, face mai degraba un "brrrrrrrrrr" ca si cum ar pierde scanteie sau l-ar limita ceva (amestec sau avans). Am aprindere CDI, stiu ca astea au avans fix, dar face la orice turatie, nu stiu daca asa ar trebui sa faca cand nu e in sarcina sau are probleme. Careva cu "ureche muzicala de 2 timpi" se ofera ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 15, 2005 Share Postat Mai 15, 2005 din cate stiu e mult 0,3, ar trebui sa fie 0.1-0,2. Daca zgarieturile sunt in diagonala inseamna ca sunt de la alezare si honuire. Poate nu s-a mai facut honingul klumea dupa. Cert e ca in situatia ta singura solutie e Nea Mishu. Vezi ce spune si Nea Mishu. Poate mai slefuieste un pic. Si-ti pui segmenti noi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Mai 15, 2005 Autor Share Postat Mai 15, 2005 Ma rog, eu auzisem de 0.1 - 0.4, mai sus se schimba segmentii. Motoru' celalalt avea la segmenti 2mm (!!!!) intre capete, si mergea bine-mersi. Mai ciudat a fost ca dupa ce i-am schimbat segmentii, mergea absolut IDENTIC, nici o schimbare !. Stiu, dureaza cam o saptamana sa se mai rodeze, dar nici dupa aia nu a fost nici o imbunatatire. Am scapat de ala si am cazut din lac in putz ) O scot eu la capat pana acu', problema e ca sunt in lipsa acuta de fonduri, si nu ma apuc sa desfac cilindru' sa ma duc cu el la nea Mishu pana nu pun mana pe niste banutzi. Ma gandeam la solutia nr. 2 - cilindru + piston noi. Sa vad pe unde ma duce... Asfalt uscat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 16, 2005 Share Postat Mai 16, 2005 verifica decompresorul sa etanseze corect, si cablul sa culiseze usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Mai 16, 2005 Autor Share Postat Mai 16, 2005 Decompresorul a fost scos de pe cablu. Si oricat ar fi, are o garnitura mica pe-acolo, e gandit si el Deci se elimina si problema cu decompresorul. Alte idei ? Compresie doar la turatie peste 1000rpm ? Am mai auzit de seturi "fleashca" la compresie care mergeau bine-mersi la regim. Dar stiti voi cum e cu perfectziunea Pana la urma l-am pus in vanzare, daca il ia cineva, bine, daca nu, merg cu el asa, da-l in masa ! Nu il dau ca tzeapa, ca nu e terminat motorul. Multumesc mult tuturor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 16, 2005 Share Postat Mai 16, 2005 Decompresorul a fost scos de pe cablu. Si oricat ar fi, are o garnitura mica pe-acolo, e gandit si el Deci se elimina si problema cu decompresorul. Alte idei ? Compresie doar la turatie peste 1000rpm ? Am mai auzit de seturi "fleashca" la compresie care mergeau bine-mersi la regim. Dar stiti voi cum e cu perfectziunea Pana la urma l-am pus in vanzare, daca il ia cineva, bine, daca nu, merg cu el asa, da-l in masa ! Nu il dau ca tzeapa, ca nu e terminat motorul. Multumesc mult tuturor ! Mai au nu glumesc cu decompresorul. Am avut un piaggio bravo si am decompresor si la asta de acum. La moped poti sa mergi cu decompresorul tras partial si se comporta la fel ca al tau. vezi daca nu a prins calamina sau altceva sub supapa. Chiulasa cum etanseaza pe cilindru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Mai 17, 2005 Autor Share Postat Mai 17, 2005 Cand l-am desfacut, am curatat de calamina tot, si decompresorul, si scaunul pe care se aseaza Ziceti unu', si vin pana la voi cu el, desfacem 3 shuruburi si ne uitam, ca eu e clar ca nu am ochi de priceput !!! Nu pot sa-mi dau seama daca rasufla pe-acolo, pt. ca (cel putin in mers) motorul are si racire fortata cu turbina, si sufla aia mai mult decat ar putea sufla decompresorul ! (Stii, daca ai avut Bravo, e acelasi motor) L-am stresat si pe moshulik cu problema asta si nu a reusit sa se pronuntze. Multumesc mult de raspunsuri, poate reusim sa-i dam de cap pana la urma ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 aaaaaa... nu poti sa pui degetul la decompresor si sa invarti motorul cu mana? la mine asa mi-am dat seama, de "gaura" dintre chiulasa si cilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 17, 2005 Share Postat Mai 17, 2005 sau se vad in zona urme de scursura, de jeg negru si umed Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Midnight_Caller Postat Mai 17, 2005 Autor Share Postat Mai 17, 2005 Nu am cum sa-mi dau seama de "jegul negru si umed" din nefericire, pentru ca decompresorul (din pacate) elibereaza o cale catre evacuare, nu catre exterior Si din nou faza cu fasaitul nu se poate verifica Eu zic sa nu va mai bat la cap, ca unii din voi aveti si alte probleme mai importante decat un scuter amarat Oi vedea eu cum o rezolv. Inca o data MULTUMESC DIN SUFLET pentru proptitudine si amabilitate. PS : Apar maine la Arc, pe la 18:00, sunt cu un Piaggio Ciao argintiu metalizat, daca sunteti amabili si ati putea sa veniti voi spre mine, ca mai usor sare un moped in ochi in zecile de motoare de pe-acolo ... ma refer la cei care au incercat sa ma ajute la topicul acesta Multzam mult ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.