ubord Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 mai aveti putin si scrieti o carte despre "Metode de recuperat fiare vechi uitate prin fundul gradinii si super-ruginite prin toate incheieturile" ...daca nu te-ai prins pana acum, doar despre asa ceva se vorbeste aici! Simson, MZ, DKW, JAWA au ciclul de fabricatie incheiat de acum 20-50 de ani...niprul sa 'savarsit' acum 5 ani, uralul mai se taraie cu fabrica de la Irbit nu se stie cat timp... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 stiu stiu , si eu am o "bijuterie" din 1960 inca n-am ajuns la vopsea... dar CINE STIE?! poate nu are pic de rugina pe cadru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 Salutare!!!acelashi lucru am patzit si eu.weekendul asta am muncit 2 zile sa-l fac sa porneasca.am un ij planeta 5,(e al fratelui) si nu a mai fost pornit de 2 ani jumate.piston ruginit pe cilindru,ambielajul blocat.am pus degripant shprei wd 40,si cu o bucata de lemn am batut in capul pistonului.mentzionez ca cilindrul era DESFACUT de blocul motor eu il tzineam in mana si fratele batea in lemn.dupa 2 ore de chin l-am scos,si a mers refolosit si piston si segmentzii...dovada ca am ajuns in seara asta acasa cu el pe ploaie.(50 de km).ambielajul l-am deblokat in felul urmator:am turnat in el motorina...si cu mishkari mici ale rotzii in viteza si ale pedalei kickstarter,progresiv l-am deblokat si pe el.era full de rugina.deci se poate.poate sa fie corodat tot...substantzele ataca rugina oricata ar fi.depinde acum cat de eficient e degripantul.eu asta am facut la ij.nush cum e prinderea la mz a cilindrului;orikum tre sa fitzi macar doi inshi sa potzi face fatza.singur nush daca te potzi descurca...in rest potzi folosi si motorina si multa multa rabdare.nu te grabi.pistonul poate fii refolosit;daca nu are "ciupituri" sau altceva suspect la el merge-e din aliaj-NU RUGINESHTE...segmentzii nu shtiu,aia sunt din otzel tratat,alte chestii;depinde cat de atacatzi sunt.numai bine si sa ne spui ce ai mai facut la el.BAFTA!!!... segmentii sunt din fonta. cilindrul si ambielajul de la planeta aia sunt varza. ea merge dar merge PROST! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 7, 2008 Autor Share Postat Aprilie 7, 2008 astazi nu am apucat sa ma distrez pe la motor din lipsa de timp. vineri abia reiau lucrul. pana acum am lovit in piston cu un ciocan de cauciuc. vineri foi folosi si un lemn de diametrul pistonului. este posibil sa ceara lovituri mai puternice. am sanse sa fisurez pistonul si sa nu-mi dau seama? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
batranul_lup2000@yahoo.com Postat Aprilie 7, 2008 Share Postat Aprilie 7, 2008 Salut.Am avut motocicleta in 2 timpi ,MZ1961,stiu ce inseamna piston blocat in cilindru deci pune lichid de frina in capul pistonului si toarna si prin admisi si evacuare ,lasal o perioada ca lichidul sa isi faca treaba si incearca sa il scoti cu o bucata de lemn.Daca nu iese inseamna ca este prea ruginit si trebuie sa il spargi pt al scoate,oricum acolo unde a ramas blocat este deteriorata suprafata cilindrului si trebuie sa il alezezi.Cauta un piston original cu o cota mai mare ca al tau si dul la rectificat.Pistonul original are un tratament mult mai bun decat cele facute acum,si nu se gripeaza cand mergi cu motorul.Daca ai avut si ambielajul blocat trebuie sa ii schimbi colivia si boltul dintre manetoane,asta e problema cu piesele blocate de rugina ele trebuiesc schimbate ,ele sunt inima motorului.Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TOR Postat Aprilie 9, 2008 Share Postat Aprilie 9, 2008 BAH ..VI NICI MACAR NU STITI CE FOLOSITI? WD40 NU E W40 WD 40 E UN SPRAY DEGRIPANT ..FOLOSIT IN TOATA AMERICA..SI CARE FUNCTINEAZA BINE..... W40 --E ULEI ROMANESC..... SI 2...SIGUR PISTONU ALA E BLOCAT DIN CAUZA CA S A RUPT UN SEGMENT ...SI A PRINS PE LANGA ...PISTON ...SAU AMBIELAJUL E BLOCAT IN RUGINA SI IN RULMENTI RUGINITI ..... ITI RECOMAND SA NU MAI DAI IN EL POATE E SI IN VITEZA )) DEPRESEAZAL .....SCOATEI CUTIA PRIN LATERAL ...INCEARCA SA SCOTI CAT MAI MULTE DE PE EL...ETC... APOI ..CIOCANU ...NU INAINTE ..CA ORICUM O SA CUMPERI PIESE..DOAR NU O SA PUI ACEEASI PISTON??? DUPA CE L AI LOVIT ..SI FISURAT MAI MULT CA SIGUR + TRATAMENT TERMIC...SA NU PATESTI CA UN AMIC DE AL MEU CARE PE CAMP A DAT ...CILINDRU JOS A LEGAT PISTONU CRAPAT IN 2 CU O SARMA ... A INCHIS MOTORU SI S A INTORS ..IN ORAS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Aprilie 9, 2008 Share Postat Aprilie 9, 2008 mai aveti putin si scrieti o carte despre "Metode de recuperat fiare vechi uitate prin fundul gradinii si super-ruginite prin toate incheieturile" daca nu tzi-ai dat seama asta e coltzul comunistelor;deci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Aprilie 9, 2008 Share Postat Aprilie 9, 2008 BAH ..VI NICI MACAR NU STITI CE FOLOSITI? WD40 NU E W40 WD 40 E UN SPRAY DEGRIPANT ..FOLOSIT IN TOATA AMERICA..SI CARE FUNCTINEAZA BINE..... W40 --E ULEI ROMANESC..... SI 2...SIGUR PISTONU ALA E BLOCAT DIN CAUZA CA S A RUPT UN SEGMENT ...SI A PRINS PE LANGA ...PISTON ...SAU AMBIELAJUL E BLOCAT IN RUGINA SI IN RULMENTI RUGINITI ..... ITI RECOMAND SA NU MAI DAI IN EL POATE E SI IN VITEZA )) DEPRESEAZAL .....SCOATEI CUTIA PRIN LATERAL ...INCEARCA SA SCOTI CAT MAI MULTE DE PE EL...ETC... APOI ..CIOCANU ...NU INAINTE ..CA ORICUM O SA CUMPERI PIESE..DOAR NU O SA PUI ACEEASI PISTON??? DUPA CE L AI LOVIT ..SI FISURAT MAI MULT CA SIGUR + TRATAMENT TERMIC...SA NU PATESTI CA UN AMIC DE AL MEU CARE PE CAMP A DAT ...CILINDRU JOS A LEGAT PISTONU CRAPAT IN 2 CU O SARMA ... A INCHIS MOTORU SI S A INTORS ..IN ORAS Coane, daca erai atent, omu' a zis deja ca a crapat motorul, ca i-a ramas ansamblul: ambielaj, bolt, piston si cilindru, toate intr-una, separat de cartere... Iar despre wd 40, stim si noi ce e ala, dar mai gresim si noi la dactilografie, ca de... avem degete groase, de la cit de mult am folosit ciocanele Toate bune! PS: pestele ala, uite-asa un ochi avea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 9, 2008 Autor Share Postat Aprilie 9, 2008 Astazi am scos pistonul. Dupa ce a stat doua zile in apa, rugina s-a inmuiat, azi l-am pus la uscat, am curatat cam ce am putut. A avut parte de un preludiu de 20 de minute cu un baiat numit WD-40, apoi lemn si ciocan. Nu vroia sa iasa cu ciocan mare dar vroia sa iasa cand loveam cu ciocan mic (mz-urile astea au un sistem automat de protectie, tehnologie inca necunoscuta omenirii). A iesit putin cam greu dar a iesit si mai important, a iesit fara sa se zgarie. Pistonul il dau pe pasla si e bun de folosit, segmentii i-am aruncat fiindca erau cam uzati, toti trei aveau o deschidere de aprox 1 mm cu pistonul bagat pe cilindru. Numai unul din cei 3 ruginise. Cilindrul trebuie aranjat dar asta nu e o problema. Am dat cu WD-40 si s-a deblocat si ambielajul, acum merge la mana. Urmeaza sa ii pun role noi, ii fac bolt in functie de role si gata. Ceea ce tinea pistonul fix in cilindru era rugina de la baza pistonului, rugina depusa pe cilindru si parca lipita pe piston. Maine revin cu niste poze daca am noroc sa mearga bine forumul. Va multumesc tuturor pentru implicare! Numai bine! BAH ..VI NICI MACAR NU STITI CE FOLOSITI? WD40 NU E W40 WD 40 E UN SPRAY DEGRIPANT ..FOLOSIT IN TOATA AMERICA..SI CARE FUNCTINEAZA BINE..... W40 --E ULEI ROMANESC..... SI 2...SIGUR PISTONU ALA E BLOCAT DIN CAUZA CA S A RUPT UN SEGMENT ...SI A PRINS PE LANGA ...PISTON ...SAU AMBIELAJUL E BLOCAT IN RUGINA SI IN RULMENTI RUGINITI ..... ITI RECOMAND SA NU MAI DAI IN EL POATE E SI IN VITEZA )) DEPRESEAZAL .....SCOATEI CUTIA PRIN LATERAL ...INCEARCA SA SCOTI CAT MAI MULTE DE PE EL...ETC... APOI ..CIOCANU ...NU INAINTE ..CA ORICUM O SA CUMPERI PIESE..DOAR NU O SA PUI ACEEASI PISTON??? DUPA CE L AI LOVIT ..SI FISURAT MAI MULT CA SIGUR + TRATAMENT TERMIC...SA NU PATESTI CA UN AMIC DE AL MEU CARE PE CAMP A DAT ...CILINDRU JOS A LEGAT PISTONU CRAPAT IN 2 CU O SARMA ... A INCHIS MOTORU SI S A INTORS ..IN ORAS Domnule racheta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 9, 2008 Share Postat Aprilie 9, 2008 Si unde refaci ambielajul? Ai pe acolo pe unde ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Aprilie 9, 2008 Autor Share Postat Aprilie 9, 2008 da, am facut mai demult un alt ambielaj la un nene si a iesit binisor. --- Mesaj completat în 10 Apr 2008 20:22 -------------pozili Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Aprilie 12, 2008 Share Postat Aprilie 12, 2008 segmentii sunt din fonta. cilindrul si ambielajul de la planeta aia sunt varza. ea merge dar merge PROST! te contrazic,merge chiar bine si are o compresie de invidiat!sincer.rulmentzii sunt dushi,huruie.iar ambielajul am citit tot pe aici prin topicuri ca merge sa-l pui si daca a fost sudat.voi vedea cand voi "crapa" motorul si voi vedea ce e akolo.deokamdata stau sa-i fac actele sa scap de o grija.numai bine! --- Mesaj completat în 13 Apr 2008 01:24 ------------- da, am facut mai demult un alt ambielaj la un nene si a iesit binisor. <small>--- Mesaj completat în 10 Apr 2008 20:22 -------------</small><br/>pozili ma bucur ca ai reushit!pui piston si segmentzi noi;cilindru alezat si e super OK.multa bafta in readucerea la viatza;)). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.