binox Postat Mai 21, 2005 Share Postat Mai 21, 2005 Acum vreo luna mi-am cumparat saboti cu ferodouri din piata de la Gl pt IJ-u meu. Ferodourile vechi erau duse si am zis ca mai bine dau 250K pe o pereche de saboti cu totul decat sa stau sa-mi schimb ferodourile. Initial nu am observat ca sabotii astia noi nu sunt chiar la fel cu cei vechi: sunt din aluminiu si difera putin si sistemul de prindere pe bolt; am facut alt bolt ca daca tot i-am cumparat sa nu stau sa ma uit la ei. Dupa ce i-am montat frana spate se comporta cam ciudat adica primele 3-4 frane nu prea tinea dupa care incepea sa tina poate chiar prea tare. Intr-o zi dupa un drum de 25km incepuse sa tina f. tare frana spate, numai putin ciupeam pedala si imediat bloca roata. Dupa ce am ajuns la destinatie am pus mana pe butuc si era cam cald. Dupa vreo 2 ore de stationare frana spate nu mai tinea aproape de loc,desi dupa vreo 5 km am mai intins tija da degeaba, pedala nu ajungea la capat dar nici nu frana cum trebuie. Azi (dupa nici 300km cu sabotii noi) m-am apucat sa dau roata jos sa vad ce s-a intamplat si surpriza: ferodoul de pe un sabot e crapat in 3 locuri, o bucata de la un capat era desprinsa total si pe suprafata ambelor ferodouri au aparut niste mici cratere. Am polizat niturile alea 2 care nu mai aveau ferodou dar degeaba frana tot nu tine. Acum trebuie sa-mi cumpar ferodouri dar nu sunt hotarat pe care saboti sa le montez: pe astia de Al sau pe aia vechi de otel? Nu stiu cum sunt la ij-urile mai noi dar mie sabotii de Al nu mi se par o idee prea buna pentru ca se dilata cand se incalzesc si incep sa frece ferodourile Voi ce imi recomandati: ce fel de ferodouri sa cumpar si pe care saboti sa le montez? Am vazut ca au moldovenii aia de la Gl si ferodouri flexibile dar parca nu mai am incredere in marfa lor. Mai au si saboti de Al cu ferodouri prinse prin lipire cu o rasina si sunt tot la 250k. Despre astea ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 Am vazut ca au moldovenii aia de la Gl si ferodouri flexibile dar parca nu mai am incredere in marfa lor. Mai au si saboti de Al cu ferodouri prinse prin lipire cu o rasina si sunt tot la 250k. Despre astea ce parere aveti? Cumpara! Sunt bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 22, 2005 Autor Share Postat Mai 22, 2005 Cumpara! Sunt bune. La care te referi la cele flexibile sau la cele lipite pe saboti? Alea lipite pareau sa fie din acelasi material cu cele pe care le-am cumparat si n-au rezistat nici 300km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix_Harley Postat Mai 22, 2005 Share Postat Mai 22, 2005 Cele flexibile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kombat Postat Mai 23, 2005 Share Postat Mai 23, 2005 nu ai specificat ce tip de roti ai/ daca te dai inca cu 19 cumpara ferodouri ma moi dar iti recomand sa treci pe 18 mai cauta ferodou de camion rabba ai mult de pilit dar merita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 24, 2005 Autor Share Postat Mai 24, 2005 Am roti de 19 si cred ca am luat saboti pt roti de 18( nu stiu daca e diferenta la diametrul butucului) Oare asta sa fie motivul pentru care s-au distrus asa repede ferodourile de pe saboti noi? Acum mi-am luat niste ferodouri flexibile. Aveti idee cu ce le-as putea lipi de saboti? (ma gandeam ca ar fi mai bine lipite pentru ca nu mai exista niturile care ajung la suprafata ferodoului dupa o perioada, impiedicand franarea eficienta) La ferodourile de camion trebuie pilit enorm de mult si nu e recomandat pt ca materialul din care sunt facute ferodourile e cancerigen. Pe fata am pus ferodouri de lada dar si la alea a trebuit pilit o groaza. De ce sa trec pe roti de 18? Ce avantaje o sa am? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 24, 2005 Share Postat Mai 24, 2005 1- pilesti cu masca de tifon pe bot daca iti e frica 2- Obligatoriu sabotii sa fie din otel, altfel se uzeaza ff repede la capatul unde actioneaza excentricul (chiar si astea de otel au de suferit dar stau mai bine decat alea de aluminiu) 3 - cand mai iei o piesa si nu te pricepi bine ia cu tine piesa veche si vezi daca seamana . 4 - dupa ce schimbi ferodourile pe spate e obligatoriu sa reglezi tija de la frana(un capac mare cu hexagon pe capacele din spate, il scoti si inauntru e o treaba pe care o reglezi cu o surubelnita, vezi sa nu mearga infranata cand ai pasager) 5 - pune dreaq nituri ca e mai simplu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Mai 24, 2005 Share Postat Mai 24, 2005 Uite ce am patit eu la simson o data - imi lipsea sigurantza de la boltzul care tzine sabotzii (pe partea opusa camei). Ei bine, sabotzii se plimbau axial cu boltzul si in unele cazuri ba se blocau (dadeau socuri in pedala), ba nu franau, depinde cum alergau ei pe-acolo. Am crezut ca pot ajunge acasa asa, tzinand frana un pic apasata, ca sa nu mai fie antrenatzi sabotzii de butuc, dar asta a suprasolicitat motorul, care s-a incins pana s-a blocat. In fine, nu mai conteaza. - Vezi deci daca ai sigurantzele la locul lor - o data trebuie sa fie o sigurantza de tip zigger care tzine sabotzii pe boltz, apoi trebuie sa fie ceva ca un cui care tzine boltzul in "statorul" butucului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 24, 2005 Autor Share Postat Mai 24, 2005 3 - cand mai iei o piesa si nu te pricepi bine ia cu tine piesa veche si vezi daca seamana . asta n-am putut pt ca m-am dus cu motoru la Gl; 4 - dupa ce schimbi ferodourile pe spate e obligatoriu sa reglezi tija de la frana(un capac mare cu hexagon pe capacele din spate, il scoti si inauntru e o treaba pe care o reglezi cu o surubelnita, vezi sa nu mearga infranata cand ai pasager) asta am facut-o Ei bine, sabotzii se plimbau axial cu boltzul si in unele cazuri ba se blocau (dadeau socuri in pedala), ba nu franau, depinde cum alergau ei pe-acolo nu e cazu pt ca sabotii stau pe bolt intr-un sant destul de adanc si n-au cum sa sara de acolo (boltul asta e facut si nu stiu cum arata cel original pt sabotii de Al dar nu au cum sa fuga sabotii axial pe bolt) apoi trebuie sa fie ceva ca un cui care tzine boltzul in "statorul" butucului. boltul asta facut se prinde cu piulita de butuc si dupa piulita am o gaura in filet prin care bag o siguranta=> nu are cum sa plece de la locul lui. 2- Obligatoriu sabotii sa fie din otel, altfel se uzeaza ff repede la capatul unde actioneaza excentricul (chiar si astea de otel au de suferit dar stau mai bine decat alea de aluminiu) Cred ca asa o sa fac dar acum imi trebuie alt bolt pt sabotii de otel pt ca pe cel vechi l-am polizat cu flexul ca sa-l scot de pe butuc ( era prins prin nituire ) Mai trebuie sa-l si gasesc pt ca nu mai stiu ce am facut cu el si nici dimensiunile nu le stiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.