emylyo Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Daca nu gasesc ciresul cu ce il inlocuiesc? Am bagat spalaturi cu lichid de frana si cu pensula si apoi un sparay intreg Valvoline,dar asta doar degreseaza si nu prea curata desi pretul si cantitatea au fost destul de maricele.Cu ce pot curata pistonasele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Buretele de spalat vase (partea verde, aspra) si CIF. Vorbesc serios. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Aprilie 10, 2008 Autor Share Postat Aprilie 10, 2008 Am inteles ca nu trebuie sa ramana zgarieturi pe pistonase de niciun fel si din cate stiu eu este destul de rugos si buretele acela si cIf-ul.Am ajuns la concluzia ca trebuiesc curatate deoarece se actioneaza diferit cele 6 pistonase ale unui etrier si se vede la ochi mizeria depusa.Mai pot sa le pun la loc usor daca le scot in totalitate din etrieri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Am inteles ca nu trebuie sa ramana zgarieturi pe pistonase de niciun fel si din cate stiu eu este destul de rugos si buretele acela si cIf-ul.Am ajuns la concluzia ca trebuiesc curatate deoarece se actioneaza diferit cele 6 pistonase ale unui etrier si se vede la ochi mizeria depusa.Mai pot sa le pun la loc usor daca le scot in totalitate din etrieri? Nu tre sa ramana zgarieturi profunde,dupa ce le cureti o sa vezi ca tot raman urme. Eu am curatat si cu smirghel fffoartte fin inmuiat in motorina,ca erau putin ruginite (la DR) si mergeau brici dupa aia.Daca ai avea un flex cu perie de polishat si pasta ar iesi oglinda. Poti sa le pui la loc dar ai grija sa cureti si garniturile si locasul lor,ar trebui suflate bine cu aer si normal ar fi sa schimbi burdufurile de protectie de pe pistonase,alea imbatranesc primele si protezeaza garnitura de mizerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 (editat) Tot referitor la frane... nu mai văd lichid prin hublou de vizare acolo la manetă. Unde completez? desfac alea 2 suruburi si pun acolo lichid pană-s multumit si gata? Si inca ceva... am plăcutele de frână consumate.... dacă le inlocuiesc, cresete nivelu la lichid? Ca cam asa ar trebui ca o sa bag inapoi pistonasele ca altfel nu intra placutele noi. Frana merge foarte bine înca! Editat Aprilie 10, 2008 de sebicozaurus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Am inteles ca nu trebuie sa ramana zgarieturi pe pistonase de niciun fel si din cate stiu eu este destul de rugos si buretele acela si cIf-ul.Am ajuns la concluzia ca trebuiesc curatate deoarece se actioneaza diferit cele 6 pistonase ale unui etrier si se vede la ochi mizeria depusa.Mai pot sa le pun la loc usor daca le scot in totalitate din etrieri? Daca pistonasele sunt blocate ,sau revin greu,problema este din oxozii,sau murdarie in spatele garniturilor, in special prima cea stergatoare de praf! Demonteaza etrieri, pistonasele, garniturile, curata canalele,vasilina siliconica si este ok PS.Pistonasele sunt acoperite de un material care nu retine murdaria ,asa ca putin WD 40 cirpa si sunt luna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Am inteles ca nu trebuie sa ramana zgarieturi pe pistonase de niciun fel si din cate stiu eu este destul de rugos si buretele acela si cIf-ul.Am ajuns la concluzia ca trebuiesc curatate deoarece se actioneaza diferit cele 6 pistonase ale unui etrier si se vede la ochi mizeria depusa.Mai pot sa le pun la loc usor daca le scot in totalitate din etrieri? Nu e nici o problema cu cif - suprafata pistoanelor e f dura, nu se pune problema sa la zgarii cu cif/burete oricat de tare freci - si o sa freci ceva, praful de placute intarit e destul de tare (de-asta am si spus cif, ca altfel daca sunt mai murdare freci de te plictisesti). Oricum, e mult mai putin agresiv decat orice lemn. La partea cu scosul pistonaselor, din pacate esti pe barba ta. Cauciucul in timp imbatraneste si se umfla, si nu mai poti sa le bagi la loc.Exact cand se intampla asta, e cum ai norocul. Dupa niste ani, oricum. Problema e ca sunt incredibil de scumpe (la tine, 12 perechi de garnituri, te va duce la ~300 de euro cred, daca nu mai bine). In mod normal nu se strica garnitura mare, cea care tine presiunea la lichid, ci cea de praf. Dar "ca sa manca si gura lor" nu se vand decat la pereche. Alt aspect la care trebuie avut atentie la introducerea lor la loc este ca trebuie lubrifiate garniturile. Fie cu lichid de frana fie cu o vaselina speciala (rosie). Cu lichid de frana merge mai greu, si in plus se stie ce "prietenos" e lichidul de frana, arde tot ce prinde, de la vopsea la pielea personala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 Tot referitor la frane... nu mai văd lichid prin hublou de vizare acolo la manetă. Unde completez? desfac alea 2 suruburi si pun acolo lichid pană-s multumit si gata? Si inca ceva... am plăcutele de frână consumate.... dacă le inlocuiesc, cresete nivelu la lichid? Ca cam asa ar trebui ca o sa bag inapoi pistonasele ca altfel nu intra placutele noi. Frana merge foarte bine înca! Schimba intai placutele si dupa aia completeaza daca e nevoie,s-ar putea sa nu fie !! Vezi ca lichidul se schimba odata la 2 ani,ocazie cu care cureti si "ochiul"de vizitare !! Da,desfaci cele 2 suruburi adica capacul de la "borcanul"lichidului de frana,vezi ca are o garnitura mai ciudata !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Aprilie 10, 2008 Autor Share Postat Aprilie 10, 2008 Va multumesc.Informatiile imi sunt de un real folos.Moto are 7 ani si este mai mult statuta-10000km,deci sunt toate sansele sa fie un pic imbatranite garniturile.Asa ca nu voi scoate pistonasele de tot.Voi pune placutele noi intre pistonase si le voi curata atat cat permite cu cif si buretele acela rugos de bucatarie.APOI UNGEREA cu lichid de frana si curatare suplimentara,degresare cu spray special si curatare in acelasi timp,iar la final o spalare si cu wd 40 Penzzoil.Dupa tratamentul acesta se pun placutele noi si lichidul nou cum scrie cartea tip DOT4 ,aerisire la etrieri pe ambele parti-are cate doua suburi de aerisire cu o denumire specifica ce imi scapa acum si apoi rodajul la placute si gata operatiunea Frane!Placutele mai noi maresc nivelul lichidului in pahar si schimbarea acestuia in totalitate necesita aerisirea,dar se poate schimba si progresiv pt a nu mai face aerisire,iar nivelul se reface prin desfacerea celor 2 suruburi,scoaterea garniturii de cauciuc si completare la nivel intre maxim si minim-asta pt cei care au intrebat pe acest topic.Asa ca am de lucru si la busa sunt foarte importante franele pt ca oricum ele lasa de dorit,dar cu probele sunt si mai rele. :bigstar:P.S.Acum am vazut ca deja raspunsese ALEX. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Aprilie 10, 2008 Share Postat Aprilie 10, 2008 ar trebui sa cureti pistonasele inainte de a pune placutele noi, pt ca acestea, fiind mai groase, vor impinge pistonasele in etrier. adica exact cu suprafata murdara spre garnitura de etansare, ceea ce nu este bine daca ai posibilitatea, sfatul meu este sa scoti de tot pistonasele si sa le cureti cat mai bine. pt ca, daca mobra a stat nefolosita mult timp iar lichidul de frana este vechi, se depune un fel de "sare" in canalele de sub garnituri si pe fundul etrierului, care trebuie de asemenea curatata. nu-ti face griji, garniturile originale sunt de foarte buna calitate si le poti refolosi fara probleme daca le-ai scos si curatat cu grija (am reconditionat niste etrieri de vulcan din 1986, cu garnituri originale care aratau ca noi). daca depunerile de pe pistonase nu se pot curata prin metodele descrise mai sus, poti incerca cu smirghel granulatie 2000, dar nu insista prea mult intr-un loc, ci incearca sa cureti pe suprafata mai mare. si asa, mai "finut", cum se spune vei avea greutati in a scoate pistonasele din etrier. aerul comprimat e de mare ajutor in cazul asta, dar si asa e destul de greu ( atentie, daca folosesti aerul comprimat, pistonasele "zboara" din etrier realmente ca niste gloante, grija mare!) dupa ce ai curatat totul si ai pus garniturile la loc, ungi pistonasele cu lichid de frana (nu stiu daca garniturile rezista la unsoarea aia rosie cu molibden care se foloseste de obicei la asamblarea motoarelor) si le introduci in etrier PERFECT verticale, in pozitia lor de lucru. daca sunt doar un pic dezaxate nu vor intra si risti sa strici ceva daca nu esti atent. un ultim sfat: NU curata etrierul in benzina. garniturile NU sunt rezistente la benzina, se vor "expanda" si nu le vei mai putea folosi. succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 11, 2008 Share Postat Aprilie 11, 2008 (editat) ar trebui sa cureti pistonasele inainte de a pune placutele noi, pt ca acestea, fiind mai groase, vor impinge pistonasele in etrier. adica exact cu suprafata murdara spre garnitura de etansare, ceea ce nu este bine daca ai posibilitatea, sfatul meu este sa scoti de tot pistonasele si sa le cureti cat mai bine. pt ca, daca mobra a stat nefolosita mult timp iar lichidul de frana este vechi, se depune un fel de "sare" in canalele de sub garnituri si pe fundul etrierului, care trebuie de asemenea curatata. nu-ti face griji, garniturile originale sunt de foarte buna calitate si le poti refolosi fara probleme daca le-ai scos si curatat cu grija (am reconditionat niste etrieri de vulcan din 1986, cu garnituri originale care aratau ca noi). daca depunerile de pe pistonase nu se pot curata prin metodele descrise mai sus, poti incerca cu smirghel granulatie 2000, dar nu insista prea mult intr-un loc, ci incearca sa cureti pe suprafata mai mare. si asa, mai "finut", cum se spune vei avea greutati in a scoate pistonasele din etrier. aerul comprimat e de mare ajutor in cazul asta, dar si asa e destul de greu ( atentie, daca folosesti aerul comprimat, pistonasele "zboara" din etrier realmente ca niste gloante, grija mare!) dupa ce ai curatat totul si ai pus garniturile la loc, ungi pistonasele cu lichid de frana (nu stiu daca garniturile rezista la unsoarea aia rosie cu molibden care se foloseste de obicei la asamblarea motoarelor) si le introduci in etrier PERFECT verticale, in pozitia lor de lucru. daca sunt doar un pic dezaxate nu vor intra si risti sa strici ceva daca nu esti atent. un ultim sfat: NU curata etrierul in benzina. garniturile NU sunt rezistente la benzina, se vor "expanda" si nu le vei mai putea folosi. succes! Un raspuns foarte corect si in detaliu! PS.Asta am vrut sa spun si eu, dar la subiect! Am obosit sa tot explic, pentru ca anumiti oameni, nu vor sa inteleaga chiar daca au toate detaliile din lume :moron --- Mesaj completat în 11 Apr 2008 09:25 ------------- Un raspuns foarte corect si in detaliu! PS.Asta am vrut sa spun si eu, dar la subiect! Am obosit sa tot explic, pentru ca anumiti oameni, nu vor sa inteleaga chiar daca au toate detaliile din lume :moron Nu a fost vorba aici, dar este o chestie generala care se intimpla des pe forum-uri! Editat Aprilie 11, 2008 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Aprilie 11, 2008 Autor Share Postat Aprilie 11, 2008 Am rezolvat-o cu succes.Pana la urma am desfacut complet etrierii si am spalat tot si curatat de mi s-au incretit mainile,dar a meritat-am revizie de nota 10 la frane,lichid nou si placute Brembo.Pe spate am avut surpriza sa gasesc placutele originale-TOKIKO inca in stare buna.Dupa revizie moto nu prea mai franeaza.Secretul este ca trebuie rodate placutele cu franari progresive.Cu CIF s-a curatat cel mai bine ,dar si lichidul de frana si-a facut treaba.Multumiri inca odata.Am apelat la acest tip de informare pt a -mi face serviceul singur la moto deoarece nu prea am fost multumit de prestatiile service specializate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.