Sari la conținut

Spite rupte


Postări Recomandate

Problema..

ieri cand mergeam spre casa, pana pe spate.caut in cauciuc, nimic.cand colo, o spita s-a infipt in camera dupa ce s-a rupt. In total 4 spite rupte.( 3 apropiate si una diametral opus,care a si gaurit camera)

Nu a fost groapa,nimic...eram pe DN1, la plimbare lejera spre casa.

Acelasi lucru a mai patit o data si fostul proprietar, atunci am banuit o bucsa care plesnise..Am facut-o la strung( dupa cum isi amintea el ca a fost, era aproape identica cu una de langa ea..) si totul a mers OK mai bine de 1300 km...

 

Aveti idee ce ar putea cauza ruperea spitelor? parerea mea e ca au tensionat f mult cele 4 spite la centraj si toata sarcina era in ele.Apropo: spitele puse au fost originale, aduse pe comanda la repr. Gilera in Mainz, Germania.

 

Si inca o intrebare: e o varianta buna montarea unor spite taiate si refacut filet la dimensiunea necesara ?ca banui ca voi gasi unele mai lungi si le manaresc cei de la firma unde duc roata la centrat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt toti posesorii de Gilera, orice model ca nu gasesc nicaieri ca al meu.

 

Va rog, trimiteti o poza a rotii spate cu detaliu bucsile din partea dreapta, care vin intre roata si bucsa axului...mai sunt acolo 2 bucsi care sustin etrierul,una o aveam si una am facut-o dupa amintiri..

 

Nu gasesc nicaieri manuale tehnice, nu am auzit pe nimeni in tara cu Gilera Eaglet.La inmatriculare, s-a platit omologare, ca era prima.Dar nici de atunci incoace - nimic.Chiar nimeni sa nu aiba ?

 

Daca are cumva cineva roata demontata si poate poza bucsile , e cu atat mai bine..Exista posibilitatea sa fie la fel la mai multe modele, SPER EU ! :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La capitolul spitze.. experientza mea se reduce la biciclete.

Masina de centrat roata de bicicleta stiu ca era una in Pitesti, pe vremuri. Problema la centratul pe masina - spitzele se strang foarte tare, roata nu mai misca (nu se ovalizeaza in timp), in schimb se mai rup spitze, din cand in cand. Partea buna e ca alea care raman continua sa-si faca treaba. Partea nasoala e ca daca mai continua sa se rupa, se termina si nu prea e bine...

 

Deci eu zic ca daca faci rost de spitze, sa le pui in locul celor rupte si sa le strangi putzin de tot, doar ca sa fie acolo si ele, sa nu strice geometria rotzii.

 

In nici un caz sa nu te apuci sa respitzezi toata roata, ca iese greu de tot. Eu am reusit la o roata de bicicleta, dar merge foarte greu operatziunea - ba iese la diametre (sa fie cerc, nu oval), ba iese la coplanaritate (si se duc diametrele...) Una peste alta ai de ales intre o centrare lejera (cu spitzele stranse putzin, cat sa nu inceapa sa "traga" de janta) sau o centrare tare (cu spitze stranse tare si predispuse la rupere).

 

In Bucuresti nu stiu nici un meserias, nici atelier, nici masina automata de spitzat. Mai las-o asa daca nu s-a strambat janta, intre timp vezi cum faci rost de spitze. Totusi nu inteleg de ce ti-a gaurit camera... spitza nu trebuie sa iasa prin piulitza din janta si in cel mai rau caz trebuie sa se opreasca intr-un talon de cauciuc rigid care protejeaza camera...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e o firma in Brasov, se numeste "Doua roti", acolo a fost dusa roata si tura trecuta.... sper sa reuseasca aia...mie imi e teama sa nu fie buca aia facuta de vina, sa aiba alte cote care sa tina roata deformata...

ata ete, azi la vulcanizare, maine dimin la firma DOO ROTI si sa vedem ce iese, sper ca maine dupa amiaza sa fiu iar calare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi si tu la supermeseriasii aia ca daca a gaurit spita camera sigur a centrat-o cu cauciucul pus si nu a mai polizat dupa centrare spita. Se mai pot rupe si din cauza ca nu se invarteau piulitele pe spita a fortat desteptul ala si cand a dat un pic de greu a cedat. Un bun meserias cand centreaza isi da seama cand spitele sunt prea stranse centratul se face nu numai strangand piulitele ci si desfacand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si inca o intrebare: e o varianta buna montarea unor spite taiate si refacut filet la dimensiunea necesara ?ca banui ca voi gasi unele mai lungi si le manaresc.

.......da este o varianta buna si poti sa stai linistit ca mergi la fel de bine ca si cu

 

alea originale sau chiar mai mult.

 

daca ai gasit spite mai lungi dute la un strungar... pe bani putini iti face filet nou

 

In Cluj un prieten centreaza janta scoate 8-uri etc si nu lucreaza scump. daca te intere....... te ajut

 

 

 

E destul sa se rupa o spita ............ dupa care se rup si restu la putin timp

 

poate sa aiba doar capul rupt si tu nu iti dai seama daca te uiti numai la ea si pt

 

motivul din cand in cand e bine sa-ti controlezi spitele batand in ea.

 

:wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa vezi bazaconie...

dau roata jos, ma duc cu ea in mana la firma DOO ROTI...ca data trecuta, numai ca nu aveau oamenii timp sa si dea cauciucul...asa ca m-au trimis la vulcanizare...luat taxi, mers, "Nu pot dom'le ca n-am presa de motociclete"... :wave: ,

Pana la urma gasesc un baiat,la alta vulcanizare la 1 km de prima, care in 2 miscari cu 2 leviere ,scoate cauciucul si rezolva camera...

Am mers iar la firma "doo roti" si am lasat roata desfacuta, deci acum poate centra lejer, si mia poate si taia ce ramane in plus..

Omul era f amabil si stiu ca e mester mare, dar e si f ocupat.A zis ca pana la 3 e gata...i-am spus ca am pararea ca cele 4 spite erau tensionate prea tare si mi-a promis ca va face el mai bine de data asta !

Tre sa caut niste spite serioase, zicea omul ca ar fi bine sa pun de 4 mm, ca am de 3...dar nu acum , cu alta ocazie...

sa vedem ce o iesi.... spite mi le taie pe cele mai lungi si le rezolva el..nu trebe strung, am si eu acasa o filiera de 3 ( de la navomodele).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

numai sa nu fie filet exterior de 3.5 pe spita de 3 ............ normal ca nu trebuie

 

strungar :what: dar de obicei ei se ocupa si au filiere

 

asteptam sa ne zici si pretul manoperei :banana:

 

 

PS. cred ca e un haos in toata tara cand e vorba de schimbat cauciucuri la moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul il stiu deja, ca am achitat.

La vulcanizare fix 100.000, asta pt demonatat cauciucul de tot + vulcanizare camera

 

La firma de biciclete, mi-a cerut 200 000 pt a pune 4 spite si centra roata. Spitele le aveam eu, una originala (mi-a ramas de tura trecuta cand le luasem pe comanda din Germ) si restul mai lungi. Cu spitele lor, nu cred sa fie mult mai mult, cred ca pana in 15-20 000 de spita- dar atentie - de bicicleta(dar tot de 3 mm, nu stiu daca materialul are rezistenta necesara), si ei cauta de motoare si nu gasesc.

 

Deci total 300.000 plus vreo 150.000 plimbarile cu taxiul intre vulcanizarile care nu puteau sa dea jos cauciucul,ca "n'are presa moto dom'le "

Sa vedem cat o tine....

 

uitasem: mi-o mai lua vreo 30-40 sa imi puna cauciucul la loc, iar tre sa caut o vulcanizare amabila.

Editat de skywalker
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul il stiu deja, ca am achitat.

  La vulcanizare fix 100.000, asta pt demonatat cauciucul de tot + vulcanizare camera

 

    La firma de biciclete, mi-a cerut 200 000 pt a pune 4 spite si centra roata. Spitele le aveam eu, una originala (mi-a ramas de tura trecuta cand le luasem pe comanda din Germ) si restul mai lungi. Cu spitele lor, nu cred sa fie mult mai mult, cred ca pana in 15-20 000 de spita- dar atentie - de bicicleta(dar tot de 3 mm, nu stiu daca materialul are rezistenta necesara), si ei cauta de motoare si nu gasesc.

 

  Deci total 300.000 plus vreo 150.000 plimbarile cu taxiul intre vulcanizarile care nu puteau sa dea jos cauciucul,ca "n'are presa moto dom'le "

  Sa vedem cat o tine....

 

uitasem: mi-o mai lua vreo 30-40 sa imi puna cauciucul la loc, iar tre sa caut o vulcanizare amabila.

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Si eu am avut probleme de genul acesta la mobra...

Spitele se pot rupe din cauza ca sunt subtiri...

Dar foarte mult conteaza ce presiune ai in roti... Sa nu pui mai mult de 2.4 in roata din spate si nici in cea din fata. Eu am circulat o vreme cu 3 Atm, spite groase sa nu uzez cauciucul din spate si m-am trezit cu geanta indoita, rupta...

Sa verifici daca lucra bine telescopul.. daca are cursa corespunzatoare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...