Maniax Postat Octombrie 22, 2003 Share Postat Octombrie 22, 2003 Fratilor, am si eu un jupiter si as vrea sa ii pun pe spate o roata de Tico (cauciucul are profil oarecum asemanator celui de motor) si am dat peste 2 mari probleme. Una este ca lantul arfreca in cauciuc si a doua e ca lantul ar cadea in unghi fata de pinion ceea ce ar duce (presupun) la distrugerea in timp a pinionului si/sau a lantului chiar sa il faca sa sara de pe pinion. O a treia problema e ca nu prea stiu ce sa fac cu frana pe spate, sa uit de ferodouri si sa pun una pe disc (simplu da scump) sau sa fac o modificare ceva la janta si sa folosesc ferodouri. astept sfaturi pt ca banuiesc ca s-a mai lovit cineva de problema asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Octombrie 23, 2003 Share Postat Octombrie 23, 2003 Eu, daca chiar as vrea sa fac toata treaba asta, uite cum as face : As lua roata de tico cu tot cu butuc (de pe spate) si ai avea acolo si rulmentzi, si butucul respectiv cu tot cu sabotzii de frana. Acuma... de improvizat o instalatzie de franare pe lichid, ca sa folosesti pistonasul original, mi se pare cam prea riscant, deci ramane sa gandesti un mecanism mecanic de parghii, excentrice, cama, care sa-ti lucreze sabotzii pe butucul original. Dupa ce vei fi gaurit butucul, ca sa-ti treaca axul ce va tine roata in bascula, si vei fi aranjat asa cum trebuie axul, cu degajari, flanse, si o colivie de rulment in roata plus un rulment in aceasta colivie pentru a fixa roata pe ax (dincolo e butucul, asigurat cumva pe bascula), pentru a fixa roata din punct de vedere axial si totodata sa "calce" pe urma rotzii din fatza, ai libertatea de a lua pinionul-foaia de pe roata veche si sa o sudezi cum te pricepi pe roata. (Butucul cu frana pe stanga, lantzul pe dreapta... cred, ca eu n-am ij, am simson). Acuma... daca forma conica a rotzii nu iti permite sa te plimbi cu foaia stanga-dreapta incat aceasta foaie sa se vada cu pinionul de atac (prin lantz), atunci cred ca trebuie facuta vreo jmecherie, incat sa te plimbi cu pinionul axial. Per ansamblu, cred ca o sa castigi la design sufucient incat sa nu trebuiasca sa umbli la cadru - roata de tico, cu tot cu cauciuc, cred ca are diametrul sensibil mai mic decat roata originala, deci se lasa pe spate frumos. De asemenea, datorita circumferintei mai mici, castigi clar la raportul de transmisie. Castigi putere, demaraj, in defavoarea vitezei maxime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motomaniac Postat Octombrie 24, 2003 Share Postat Octombrie 24, 2003 Ce mai faci omule?(Maniax).Bagi roata de Tico la Ij?Misto.Daca ai nevoie de ajutor da un semn pe la Botosani.Ia zi prietenul ala al tau Ioan nu i-si modifica Ijul lui.Stiu pe cineva care s-ar putea sa-l ajute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Octombrie 24, 2003 Share Postat Octombrie 24, 2003 M-am mai gandit la o solutzie, dar cred ca e mai laborioasa. Deci. - Pastrezi butucul original de IJ si il imbraci in janta de Tico, dupa ce ai decupat din ea centrul atat cat trebuie si de pe butuc ai dat jos spitzele. Acuma... e problema fixarii pieselor inainte de sudare. Pentru asta, faci 3 prinderi cu 6 suruburi(doua suruburi si doua piulitze la fiecare prindere, piulitzele montate in unghi de 90 de grade), care sa-ti permita doua grade de libertate, in doua plane (o data pentru sincronizarea planului gentzii cu planul butucului, a doua pentru centrarea butucului in centrul rotzii), te duci la unu cu echilibrari de rotzi care are multa rabdare si timp si centrezi roata ca lumea, din suruburi, inainte de a face sudura. Apoi poti renuntza la prinderile alea. Avantajul e ca apoi ai prinderile originale ale rotzii, franele, tot butucul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Octombrie 28, 2003 Share Postat Octombrie 28, 2003 eu zic ca nu prea are rost sa te complici cu roata de tico....are diametro mic + o gramada de magarii pe care tre sa le faci ca treaba sa sa fie functzionala & estetica. daca vrei o roata mai lata eu zic sa incerci urmatoarea varianta...cumperi jante de ij turnate...ai frana pe disc pe fatza cu tambur pe spate. aia de pe fatza e pe 19 ai de pe spate e pe 18 si incape pe ea cauciuc cu balon...arata bine de tot. un prieten de-al meu are asa.cred ca varianta asta de roata e mai usoara decat roata de tico. toata chestia asta te poate costa max 200 $...adica 2 rotzi complete + sistemul de franare de pe fatza + ca scapi de munca pe care ai fi avut-o cu roata de tico (construirea unui nou butuc, largirea basculei ,sistem de franare) chestia cu roata de tico mi se pare cam naspa..chiar daca o scotzi la capat cu instalrea & functionarea , la capitolul estetica cred ca o sa fie tare naspa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator ulise Postat Noiembrie 28, 2003 Share Postat Noiembrie 28, 2003 Sergiule..ce inseamna cauciuc cu balon? Cat de lat este?S-ar putea monta un astfel de cauciuc si pe fata? Si cel mai important lucru,unde se pot gasi astfel de cauciucuri? Eu ma gandeam ca s-ar putea pastra butucul de la roata de motocicleta care ar putea fi montat pe o janta de roata de masina dupa ce aceasta din urma a fost decupata din interior.Un meseriash ar putea monta spitele pe janta decupata de la masina(cel putin asha cred eu).Ramane in schimb problema frecarii lantului de roata si unghiul naschpa. Imi dau shi eu cu parerea ca de altfel sunt incepator. Numai bine!Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DrVre Postat Noiembrie 28, 2003 Share Postat Noiembrie 28, 2003 Cea mai simpla metoda e cu o roata pe 16 de Voshod, bascula de Ij festival si pinionul de atac modificat.Iti intra balon de 160(poate si mai mult,nu mai tin minte).Modificarea asta am avut-o eu si pot sa spun sigur ca merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jethro tull Postat Noiembrie 29, 2003 Share Postat Noiembrie 29, 2003 hai si io sa va ajut(incurc) 1.se ia bascula de ij,se taie partea prin care trece axul,si se scot cu grija,cele 4 bucsi,si un distantor. 2.dintr-o alta teava de diam 36 se confectioneaza ceea ce ati stricat,mai lunga,de280,in care se asaza bucsile recuperate,asa fel incat sa si lucreze...se face un nou ax,de 320 cu filete la capete m 12 3.se taie bratele basculei la l=360,si se sudeaza piesa obtinuta mai sus... 4.noua bascula se va monta in locul scaritelor din spate(atentie )sa fie in acelasi plan,obtinandu-se astfelo bascula functionabila,latita,care permite o janta de masina ... 5.se scoate,din roata de ij cuplajul,taindi-se cu un flex niturile,scotand rulmentii,si distantorul din cuplaj,(sunt doua zeghereinauntru),si se depreseaza cu atentie de pe butuc.,dupa care asezati la loc rilmentii din interior(refaceti cuplajul) 6.se confectioneaza la un bun strungar o flansa de d=146,pe care se prinde un disc de frana de dacia,si o alta flansa pe care se pune in 4 suruburi roata de masina si in cele 8 suruburi cuplajul(diam flansei=114)se obtine o piesadin flansa fr disc,axdiam=60 l=80,flansaroata+cuplaj. 7mici amanunte,doar celor foarte interesati... 8.functioneaza perfect!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maricughe Postat Noiembrie 8, 2011 Share Postat Noiembrie 8, 2011 (editat) hai si io sa va ajut(incurc) 1.se ia bascula de ij,se taie partea prin care trece axul,si se scot cu grija,cele 4 bucsi,si un distantor. 2.dintr-o alta teava de diam 36 se confectioneaza ceea ce ati stricat,mai lunga,de280,in care se asaza bucsile recuperate,asa fel incat sa si lucreze...se face un nou ax,de 320 cu filete la capete m 12 3.se taie bratele basculei la l=360,si se sudeaza piesa obtinuta mai sus... 4.noua bascula se va monta in locul scaritelor din spate(atentie )sa fie in acelasi plan,obtinandu-se astfelo bascula functionabila,latita,care permite o janta de masina ... 5.se scoate,din roata de ij cuplajul,taindi-se cu un flex niturile,scotand rulmentii,si distantorul din cuplaj,(sunt doua zeghereinauntru),si se depreseaza cu atentie de pe butuc.,dupa care asezati la loc rilmentii din interior(refaceti cuplajul) 6.se confectioneaza la un bun strungar o flansa de d=146,pe care se prinde un disc de frana de dacia,si o alta flansa pe care se pune in 4 suruburi roata de masina si in cele 8 suruburi cuplajul(diam flansei=114)se obtine o piesadin flansa fr disc,axdiam=60 l=80,flansaroata+cuplaj. 7mici amanunte,doar celor foarte interesati... 8.functioneaza perfect!!!! salutare, vad ca este o discutie foarte veche, posed o jawa 350ts si a-s dori sa ii pun o roata mai lata pe spate........... aveti la vinzare asa ceva sau pe unde pot gasi, astept un raspuns. Editat Noiembrie 8, 2011 de maricughe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.