cristinipru Postat Iunie 2, 2008 Share Postat Iunie 2, 2008 Help!!! Caut solutie pt instalatie electrica nipru. Am luat baterie noua, instalatie electrica noua numai ca alternatorul nu baga decat 11,5 volti, am incercat si cu releu electronic si cu mecanic. Daca aveti vreo solutie va rog sa imi spuneti ca am ramas cu ea de 10 ori in drum, nu pot sa merg nici macar cu poyitia aprinsa. Cristi. ps:Sunt nou aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sangre Postat Iunie 2, 2008 Share Postat Iunie 2, 2008 schimba alternatorul...daca scaote doar 11.5 v nu e bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Iunie 2, 2008 Share Postat Iunie 2, 2008 vezi ca in alternator e o punte redresoare, in general sunt 6 diode la care se leaga 3 bobine poate reusesti sa schimbi doar asta sau si mai bine doar diodele arse. ( vb in general , nu pot particulariza pentru ce ai tu acolo ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Iunie 2, 2008 Share Postat Iunie 2, 2008 ...ca si mai sus... ...masori diodele din punte(450-500mV tensiune de deschidere, sau cu un bec de 5W si bateria lui...) ...masori rezistentza infasurarii de excitatie 6-7 ohmi(invartind un pic rotorul pt. ca , contactul se face prin perii...) Vezi starea periilor , cum apasa pe inele colectoare, cat sunt de uzate , daca trebuie le inlocuiesti cu unele noi(gasesti pe la magazinele de aspiratoare si vibratoare ca si piese de schimb....daca nu potrivesc la latime pot fi luate cu grija pe smirghel si pe o suprafatza dreapta...) Masori rezistentza de izolatie a infasurarilor de pe stator(daca ai punere la masa , asta e!) Faci o proba cu excitatia pusa pe direct, atunci ar trebui sa scoata lejer peste 15-16 volti... Daca tot nu, atunci probabil e dusa excitatia sau o grupare de infasurari...adica altu' nou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 2, 2008 Share Postat Iunie 2, 2008 1. Masora impedanta rotorului: >10-11 ohmi; aceiasi valoare trebe sa fie si la capatul periilor dupa remontare 2. Sa nu ai rezistenta parazita intre colectorul rotorului si masa; nici intre capetele bobinelor statorului si masa; 3. Verifica cu multimetrul cele 6 diode, dupa ce deconectezi terminalele statorului(vezi @drobu); 4. Daca cele de mai sus sunt ok, alimenteaza rotorul cu 12V curent alternativ de la un transformator oarecare, inseriat cu ampermetrul de la multimetru timp de cateva minute. Daca rotorul se incalzeste sau ampermetrul arata un consum mai mare de 1,2-1,4A atunci ai scurtcircuit intre spirele bobinajului, inlocuieste-l. 5. Reparatia se face prin inlocuirea pieselor defecte! 6. Daca vrei sa utilizezi un regulator electronic (tip dacia) atunci trebe facuta o adaptare simpla: pui trei diode de 1-3A (1N4004) cu catodul la fiecare iesire a statorului. Aceasta operatie am facuto la mine si merge bine. Am lipit cite o dioda de 1A(1N4007) cu catodul pefiecare cosa, acolo unde se unesc diodele mari. Apoi anozii lor i-am unit cu un terminal cate l-am scos la al treilea surb dela alternator. Am facut acesta modificare pt a utiliza un regulator electronic de Dacia care este fiabil, ieftin si destul de prĂŠcis si astfel am renuntat la regulatorul original. Montajul in sine este foarte simplu si poate fi facut cu succes de oricine. Am testat timp de citeva saptamini buna functionare a sistemului si consider ca totul este OK. Alternatorul nu incarca atunci cind motorul merge la ralanti. Tensiunea este stabila cca 14V, atunci cind turatia motorului este putin marita(2300r/min la alternator) si ramine asa indiferent de cat turezi motorul. Becul de control este de 3-5W/12V si se stinge atunci cind alternatorul produce curent. Nu am verificat din lipsa de timp, daca alternatorul asa cum spune fabricantul, debiteaza 150W. Insa am verificat ca atunci cind toti consumatorii sunt porniti si suplimentar un proiector de 55W, tensiunea la bornele bateriei era 13,9V. Iata schema electrica: Totusi la mersul de oras cu faza aprinsa, alternatorul nu face fata, in schimb la drum nu-s probleme. Succes in continuare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 Help!!!Caut solutie pt instalatie electrica nipru. Am luat baterie noua, instalatie electrica noua numai ca alternatorul nu baga decat 11,5 volti, am incercat si cu releu electronic si cu mecanic. Daca aveti vreo solutie va rog sa imi spuneti ca am ramas cu ea de 10 ori in drum, nu pot sa merg nici macar cu poyitia aprinsa. Cristi. ps:Sunt nou aici. da jos alternatorul,si du-l la un atelier de reparati electrice auto.nu fa experimente acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 da jos alternatorul,si du-l la un atelier de reparati electrice auto.nu fa experimente acasa. ...poate spui si unde! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 da jos alternatorul,si du-l la un atelier de reparati electrice auto.nu fa experimente acasa. ! da e bine de stiut ce se spune si pe aici! unde sa-l duci? la un atelier de bobinat , cauti in Pagini Auri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 ia zi pe unde esti, poate imi bag aparatul de masura pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 ...poate spui si unde! no ...da`l in suparare di triaba bre. nu exista atelier de reperatii electrice auto? acolo unde stai? alternatorul AUTO sau cel de MOTO functioneaza pe acelas principiu.in rest noi sa fim sanatosi,restul e SF. asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 3, 2008 Share Postat Iunie 3, 2008 no ...da`l in suparare di triaba bre. nu exista atelier de reperatii electrice auto? acolo unde stai?alternatorul AUTO sau cel de MOTO functioneaza pe acelas principiu.in rest noi sa fim sanatosi,restul e SF. asfalt uscat Ba da d-le, chiar mai multe! ..inlocuiesc rulmenti, fulii, regulatoare si carbuni, mai mult nu stiu sa faca! Tu chiar crezi ca ar mai exista atatea intrebari pe forum, daca.............??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristinipru Postat Iunie 4, 2008 Autor Share Postat Iunie 4, 2008 Va multumesc la toti pentru raspunsuri. Cred ca o s-o rezolv. Motorul este in salajan pe la statuie. Cum facem sa ne vedem? Ce id de mess ai sau nr de mobil???? Cristi. ia zi pe unde esti, poate imi bag aparatul de masura pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Iunie 4, 2008 Share Postat Iunie 4, 2008 vedem in we ce si cum ai datele de contact pe pm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Firebl@de Postat Decembrie 12, 2008 Share Postat Decembrie 12, 2008 salut am si eu un pic de nev de ajutor. am un scuter cu probleme de incarcare. adica nu face fata la toti consumatorii.eu nu am adaugat nici un fel de consumator. pur si simplu asa a fost gandit de fabricantul chinez. crezi ca putem sa ne intalnim sa vb despre asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tudosoiu_tudor Postat Decembrie 12, 2008 Share Postat Decembrie 12, 2008 SALUT MAN PROBLEMA TA CU ANCARCAREA LA 11,5VCC E FOARTE PROBABIL SA FIE DE LA PUNTEA DE DIODE REDRESOARE SAU UNA DIN CELE 3 ANFASURARI ALE STATORULUI VERIFICA CU UN MULTIMETRU DIGITAL CONTINUITATEA SI REZISTENTZ BOBINELOR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.