Sari la conținut

OFENSIVA PENTRU OMOLOGARI LEGALE A INCEPUT?


dead_man_walking
 Share

Postări Recomandate

stati sa vca spun ultima noutate!!! am un ij modif. chopper, pe care este montat motor de honda, de 250 cmc. m-am dus la RAR, sa vad cum pot sa omologhez jukaria...si aia mi-o zis ca tre sa trimita motocicleta la Bucuresti, sa-i faca teste aerodinamice :bigstar: cica, asea is noile norme europene cu privire la shimbarea motorului la masini, si de motocicleta nu stiu nik... :baldy: stie careva ceva despre asta?

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 107
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pai stai ca eu nu inteleg...Ce are aerodinamica cu motorul. Cred ca aia nu aveau chef de motocicleta ta,pentru ca de fapt habar nu au care sunt noile norme europene si ca sa afle ar fi trebuit sa se intereseze.Cred ca ti-au zis asa ca sa scape de tine.Cred...dar la noi este posibil sa fie cum au zis.Nu ma mai mira nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai stai ca eu nu inteleg...Ce are aerodinamica cu motorul. Cred ca aia nu aveau chef de motocicleta ta,pentru ca de fapt habar nu au care sunt noile norme europene si ca sa afle ar fi trebuit sa se intereseze.Cred ca ti-au zis asa ca sa scape de tine.Cred...dar la noi este posibil sa fie cum au zis.Nu ma mai mira nimic.

este pe site-ul RAR formular de cerere pentru schimbarea motorului, in care se specifica si daca specialistul RAR solicita/nu solicita efectuarea testului aerodinamic...dar, nu stiu nik despre motociclete...

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca nu stie nimeni nik... sau nu intereseaza pe nimeni. :bigstar: tineti aproape, frati chopperisti, la cat mai multe topicuri gen " nume de outlaws" , " meseriile chopperistilor", "inaltimea si greutatea chopperistilor" si alte asemenea, care fac cinste ideii de chopper.

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de fapt, se zice teste dinamice, si care costau acum 1 an si ceva vreo 20 de bulioane,

indiferent ca le picai sau le luai.asta era valabil la auto.la motoare sigur sta altfel treaba.

nu stiu ca prostii de la RAR au stand de moto.stiu ca poti sa pui alt motor, dar sa nu depaseasca

nu stiu cat la suta din puterea vechiului motor. nu cred ca are treaba UE, cu asta, caci fiecare tara e

cu legea ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia-s niste boi,schimbarea de motor de face usor,trebuie doar sa respecte niste norme(gen:daca ai avut ij 350cc poti pune in loc maxim 400cc)...si sa nu fie modificari majore la prinderi.

daca ij-ul e pe numele tau,eu zic sa pui motorul de jap si gata.

daca nu,fa intai RAR-ul cu motorul de ij si apoi modifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia-s niste boi,schimbarea de motor de face usor,trebuie doar sa respecte niste norme(gen:daca ai avut ij 350cc poti pune in loc maxim 400cc)...si sa nu fie modificari majore la prinderi.

daca ij-ul e pe numele tau,eu zic sa pui motorul de jap si gata.

daca nu,fa intai RAR-ul cu motorul de ij si apoi modifici.

da... m-am gandit si io la alternativa asta, dar, vreau sa fiu in legalitate cu motorul... daca Doamne fereste vreun accident, sau un control mai sever.. sa n-am probleme...mai ales ca io ramas numa numele si seria cadrului de ij..., deci, se prinde orice politist in trafic ca e modificata.... Ciudat e ca, la RAR nu s-au luat de aspectul estetic al motorului (n-am taiat in cadru).

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aia-s niste boi

 

sa-ti fie rusine mah black-ule, asa exemplu dai tu? ce faci, jignesti b.oii?

:grinbandit:

ce chestie: b.oii nu trece de filtru. sau ma rog, nu trec, ca este mai multi :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da... m-am gandit si io la alternativa asta, dar, vreau sa fiu in legalitate cu motorul... daca Doamne fereste vreun accident, sau un control mai sever.. sa n-am probleme...mai ales ca io ramas numa numele si seria cadrului de ij..., deci, se prinde orice politist in trafic ca e modificata.... Ciudat e ca, la RAR nu s-au luat de aspectul estetic al motorului (n-am taiat in cadru).

:grinbandit:

 

 

iti faci prea multe griji...eu stiu cateva motociclete rusesti cu motor de japoneza....

daca vrei neaparat sa fi legal,vinde ij-ul si ia-ti japoneza originala....dar,unde e adrenalina?hehehe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cadrul taiat si motocicleta cand va fi gata va fi cu totul altceva decat a fost. Am dat jos tot de pe ea. Nu mai am nici bord si nici aripa pe fata. Cadru,rezervor,motor si roti. Si mi se rupe de astia. M-am gandit si eu la asta cand m-am apucat sa-l modific si probabil daca nu il aveam cu tote actele in regula ,verificari si alte dinastea ,ma gandeam si eu de doua ori inainte. Daca este sa stai dupa astia nu mai ajungi nici unde si nu o sa faci nimic calumea. Stii cum este. Chopper-ul fara cadru taiat nu este chopper de obicei. Daca este sa ne gandim tot timpul la faza cu taiatul cadrului mai bine ne apucam de Stret Fightere ( cred ca si la alea trebuie sa tai cadul ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chopper-ul fara cadru taiat nu este chopper de obicei.

ei...am zis si io asea...e taiat , dar nu se observa :baldy: altfel, stai pe ij, ca pe wc :bigstar:

@ "iti faci prea multe griji...eu stiu cateva motociclete rusesti cu motor de japoneza....

daca vrei neaparat sa fi legal,vinde ij-ul si a-ti japoneza originala....dar,unde e adrenalina?hehehe"

ai zis bine "unde e adrenalina".... n-ar fi aceeasi kestie daq as avea unul de la first bike, desi la o adica, si aluia poti sa-i pui alt motor, cred... dar, e facut de mana mea...ma rog, stiti voi care-i senzatia...

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , pot sa ma bag si eu ? Cred sincer ca in curind ciopareala o sa cam dispara din Romania. Legi nu sint , socialistele o sa ajunga la fiare vechi, mai bine cumperi o japoneza, chiar daca nu e facuta cu mina ta, macar nu are un motor pe care tre' sa stai mereu calare cu cheia si patentul. Legi nu sint pt. ca nu o sa le dea nimeni daca nu-i presat si nimeni nu-i preseaza pe masturbatorii aia din Parlament , nici macar saracia de Primul Motociclist al Tarii, adica domn' Tariceanu , Harlistu' . Mai demult ma gindeam sa stringem semnaturi , sa facem o initiativa , ceva, sa fortam mina politicienilor. Dar tare ma tem ca noi mai bine mergem pe motoare fara acte legale decit sa ne fortam sa facem ceva pt. omologari ca in America. In felul asta sint sigur ca ar apare multi cioparisti , daca ar fi mai usor si mai ieftin cu omologatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , pot sa ma bag si eu ? Cred sincer ca in curind ciopareala o sa cam dispara din Romania. Legi nu sint , socialistele o sa ajunga la fiare vechi, mai bine cumperi o japoneza, chiar daca nu e facuta cu mina ta, macar nu are un motor pe care tre' sa stai mereu calare cu cheia si patentul. Legi nu sint pt. ca nu o sa le dea nimeni daca nu-i presat si nimeni nu-i preseaza pe masturbatorii aia din Parlament , nici macar saracia de Primul Motociclist al Tarii, adica domn' Tariceanu , Harlistu' . Mai demult ma gindeam sa stringem semnaturi , sa facem o initiativa , ceva, sa fortam mina politicienilor. Dar tare ma tem ca noi mai bine mergem pe motoare fara acte legale decit sa ne fortam sa facem ceva pt. omologari ca in America. In felul asta sint sigur ca ar apare multi cioparisti , daca ar fi mai usor si mai ieftin cu omologatul.

si de ce nu incepem sa strangem semnaturi?poate nu suntem toti dornici de a baga flexul si de a calari ce am construit, dar toti cunoastem mai multi sau mai putini motociclisti ce ar putea da cate o semnatura pt a ne ajuta pe noi ce dorim sa construim cate ceva :cheers: .ar trebui facut ceva mai ales acum cand fenomenul moto ia amploare si fenomenul de custom si buid off este cat de cat mediatizat(toata lumea ma intreaba daca am vazut pe mosu ala de pe dicovery cu mustati mari ce construieste motociclete,chiar si unii care nu au nici o treaba cu motocicletele,ex.femeia de servici din bloc :eek: ).Daca se incepe un asa proiect ma bag io sa strang semnaturi din galati.ce parere aveti ,incercam?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

INCERCAM . Cine se mai baga ? Din toate orasele , cu mic , cu mare , nu cred ca trebuie sa semneze NUMAI motociclistii , poate sa se bage toata lumea , nu stiu cam de cite semnaturi este nevoie , poate cineva sa ne spuna ? Cam care este formula legala de promovare a unei legi ? Cioparismul inseamna initiativa si creativitate , noi avem asa ceva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca ne pierdem timpul degeaba... chiar daca, sa presupunem ca am avea castig de cauza, legea s-ar promulga pentru ateliere, etc, care te rup la bani... spre exemplu eu, daca ar fi fost sa platesc manopera pe tot ce am modificat la motor, m-ar fi ajuns 1500-2000 euri...si-am facut doar modificari estetice, nu radicale, in cadru, etc.Daca ar fi sa-ti faci un atelier, ala ar cere investii considerabile... trebuie sa-ti pui si problema amortizarii investitiei, si in romania, custom-ul e ceva mai putin mediatizat, banii is scurti... greu sa amortizezi intr-o viata de om o investitie de cateva zeci de mii de euri...poate sute. parerea mea. Partea proasta e ca autoritatile nu stiu cum sa aplice nici legislatia actuala...( a se vedea taxa aia de prima inmatriculare... unii sustin ca tre platita pentru motoare..altii nu...)

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama ce investitie uriasa , un aparat de sudura , polizor , bormasina , flex si un banc de facut cadre. Pai astia care cioparesc pe forumu' asta inseamna ca sint toti niste miliardari excentrici si nu vorbesc de schimbat o aripa sau un rezervor ci de cadre facute de la zero. Sa zica ei cit a costat investitia in scule. Hai sa incercam sa nu mai incepem orice argument cu "nu se poate" , ca discutam degeaba in cazul asta. Uite ca altii au gindit pozitiv si au reusit ( colegii nostri cioparisti). Facem cev in sensul asta sau iar m-am bagat aiurea ? Tin sa precizez ca daca e ceva mai nasol pe lumea asta , atunci e expresia "nu se poate" , fiindca totul e posibil , limita e cerul. Sau Indian Lary a fost un nebun ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama ce investitie uriasa , un aparat de sudura , polizor , bormasina , flex si un banc de facut cadre. Pai astia care cioparesc pe forumu' asta inseamna ca sint toti niste miliardari excentrici si nu vorbesc de schimbat o aripa sau un rezervor ci de cadre facute de la zero. Sa zica ei cit a costat investitia in scule. Hai sa incercam sa nu mai incepem orice argument cu "nu se poate" , ca discutam degeaba in cazul asta. Uite ca altii au gindit pozitiv si au reusit ( colegii nostri cioparisti). Facem cev in sensul asta sau iar m-am bagat aiurea ? Tin sa precizez ca daca e ceva mai nasol pe lumea asta , atunci e expresia "nu se poate" , fiindca totul e posibil , limita e cerul. Sau Indian Lary a fost un nebun ?

prietene, daca ne unim cu semnaturi pentru promulgarea unei legi, NICIODATA n-o sa se promulge o lege de genul " cei care au un flex, aparat de sudura, kef si imaginatie, pot sa taie cadrurile, dupa cum isi imagineaza ei". pentru asta, trebuie proiecte, teste, etc. ori...toate astea costa bani... ceea ce facem noi in romania, se keama carpeala, si pentru asta, n-o sa promulge nimeni, niciodata o lege. m-am facut inteles? :eek:

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da , te-ai facut inteles si e normal. Eu ziceam de investitie , sigur ca trebuie sa te duci cu schite , planuri si alte acte cind vrei sa dai drumu' la lege , da de la asta pina la jde'mii de euro mi se pare drumul lung. De aia ar trebui sa sara in ajutor si niste avocati , ingineri , etc. , sa vedem cam cum se scriu aceste acte. Da totusi , semnaturile alea multe noi tre' sa le dam , daca vrem sa se schimbe ceva. Si nu cred ca noi facem cirpeala , desi eu inca nu am construit nimic. Admir munbca baietilor cu singe de cioparist , sint unii care daca ne raportam la nivelul de tehnologie pe care il au , se cam pisa pe OCC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu cred ca noi facem cirpeala , desi eu inca nu am construit nimic. Admir munbca baietilor cu singe de cioparist , sint unii care daca ne raportam la nivelul de tehnologie pe care il au , se cam pisa pe OCC.

la chestia asta, ai perfecta dreptate.cand am zis "carpeala" m-am referit la faptul ca, noi nu modificam dupa o documentatie, ci doar dupa simtul estetic.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca este neapara nevoie de ateliere cat este nevoie de aparatura de testare(a sudurii a liniei cadrului a franelor etc),aparatura ce trebuie sa existe in dotarea RAR,aparatura ce nu exista deoarece suportul legal de construire unei motocicletre custom nu exista.prin promulgarea unei legi care sa legifereze realizarea customurilor aceasta aparatura va aparea si in romania si atunci va fi dupa ureche dar daca nu respecti anumite principii nu vei primi aprobarea RAR.

PS-AM UN PRIETEN PROGRAMATOR LA DAMEN SI MIA SPUS CA ESTE RELATIV SIMPLU DE CALCULAT REZISTENTA UNUI CADRU DE MOTOCICLETA(el calculeaza rezistenta navelor).un asemenea calcul+un test al sudurii facute la cadru+testarea geometriei cadrului +frane,lumini samd,pot face posibila inmatricularea.am sau nu dreptate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu' eu cred ca nicaieri in lume nu se cerceteaza toate sudurile la toate vehiculele. Se face un proiect in care se specifica parametrii si apoi e treaba sudorului autorizat sa stie ce face , ca de aia e autorizat , adica are scoala si raspunde de suduri . Ideea e ca ar trebui facut un plan pe greutati de motoare nu pe tipuri, ca tipuri de motoare sint multe , nu poti sa faci planuri l infinit. Sa fie frine , directie si lumini si sa zic 3-4 tipuri de teava , ca toata se sudeaza cam la fel , poate sa difere electrozii si amperajul. Pt. motoare intre 100-150 kg o teava , intre 150-200 alta teava si peste alta teava , toata de acelasi STAS , cu grosimi in functie de gabarit. Exemplu , motor de IJ , motor de Nipru , acelasi cadru , alt gabarit. Mai bagati si voi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stati sa va spun o stire de ultima ora :angry:

azi, imi iau inima in dinti si sun la RAR-Bucuresti.mi se face legatura cu biroul specializat in omologari individuale, si intreb daq e necesar testul aerodinamic, avand in vedere ca am schimbat motorul, etc, si cei de la RAR-Suceava nu stiu daca tre sa merg cu motorul la Bucuresti pentru testele alea. mi se raspunde " BINEINTELES CA TREBUIE SA VENITI, MOTOCICLETA FACE PARTE DIN CLASA AUTOVEHICULELOR!" bun...si urmeaza intreabarea mea logica " aveti stand de proba pentru executarea acetor teste? si rapunsul a fost "NU!" :cheers: abia dupa aia..mi-o zis ala sa fac o hartie la seful RAR-ul Bucuresti, in care sa explic situatia si sa mi se trimita o rezolutie... :D a priceput careva ceva? ca io sigur nu.... :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca nu am un chopper,va raspund eu exact:eu am construit un trike cu motor de alfa romeo si am vrut sa-l omologhez[adica doar cadrul necesita omologare].treaba sta cam asa:faci un dosar care sa contina toate datele...,etc.,si, de ex.sudura:sudorii sunt autorizati,in romania,pt.instalatii{gaz,apa canalizare},nu exista in toata tara un sudor autorizat pt.structuri de rezistenta,adica cadruri,sasiuri,etc.[legislatia nu prevede o asemenea autorizare],si cam asa se intampla cam cu 75% din actele pe care ti le cer la dosar.nu poti sa intrunesti conditiile cerute,imposibil!nu vreau sa va plictisesc cu detalii,dar eu am umblat foarte mult,la un moment dat din ambitie,si doar am pierdut timp si bani!asta cu actele.clar,pt.omologare ,trebuia dus trike-ul la bucuresti.domnii de la RAR,dupa ce au concluzionat ca asa ceva nu exista[trike-ul,adica],mi-au spus sa-l las acolo vreo 2-3 luni :cheers: pt.teste.si pretul 120 milioane,acum 2 ani!!!!asta fara spagile de rigoare!ceea ce am aflat in acesti 2 ani de batut la toate usile este ca:laboratorul de testari moto din austria s-a modernizat,iar aparatura veche[dar in stare perfecta de functionare]a fost donata sectiei TCM din POLITEHNICA TIMISOARA,si sta acolo,deoarece nu vor cei de la metrologie din bucuresti sa o omologheze!!!asa ca am rugat pe cineva sa-mi gaseasca un trike accidentat,nefunctional,undeva in schrott-urile de afara,dar care sa aiba acte pe sasiu,de fapt am nevoie doar de act,si gata,2 ani de umblatura,bani si timp pierdut se rezolva in cateva zile.nu la noi in tara!!!DACA TOTUSI MAI VRETI SA EXPERIMENTATI PE PIELEA VOASTRA,SUCCES! SI FACETI CA MINE:SPUNETI-LE PRIETENILOR SA VA STRIGE DON QUIJOTE!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...