Sari la conținut

Cuge Ulei Din Ea


Postări Recomandate

salutare , dupa cum ziceam in titlu am probleme cu Transalpu meu , imi curge ulei din ea din zona busonului . imediat cum am observat am incercat sa mai strang busonu da n-am avut ce strange ca e strans bine . Uleiul este schimbat recent n-am nici 500km . cand am schimbat uleiu am verificat nivelul si este la limita superioara (cu motoru rece nepornit) , iar in seara asta dupa ce a curs cam o balta de 8-9 cm diametru nivelul este peste limita superioara cam cu 1mm. am pus ulei de care aveam si inainte Motul 5100 10W40 . Mentionez ca nu o forjez merg linistit cu ea. ce as putea sa fac ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca uleiul curge din zona busonului, inseamna ca e prea mult, cand se incalzeste, se dilata, deci da afara pe unde apuca si el. las ca e bine ca a curs pe la buson si nu a spart garnituri.

Editat de krupp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut... am si eu o problemă oarecum asemanatoare cu motocicleta mea Yamaha XJ 600 din 95 cu racire pe aer

. Fiind incepator.. nu prea am stiut sa ma uit peste tot la ea. Dupa ce am achizitionat-o, am observat ca avea urme de ulei in partea frontala a motorului. Am crezut ca toate gazează, cum se spune.

Dupa ce i-am facut schimbul de ulei.... i-am pus la unu care se pricepe Motul 5100 semisintetic, ester, cu schimbarea filtrului.. au intrat exact 2,6 l ulei cum scria in manualul ei tehnic.... am observat ca iar scapa ulei, se prelingea pe undeva..iar eu il stergeam cu servetele.

 

Ca simptome:

- am observat ca pierdea ulei pe o tijă care se gaseÂşte vertical intre aripioarele cilindrului intern, pe stanga...tija aia fiind mereu umeda. Abia imi intra mâna sa o sterg, ca trebuia sa o bag printre tevile de evacuare care faceau legatura cu tobele

- pierdea ulei doar cand mergeam, deci doar dupa ce mergeam , a 2-a zi cand ma uitam,vedeam in zona unui Âşurub care prindea carcasa motorului iar ulei.

- cantitatea de ulei pierduta varia ... sa spunem 1-2 ml la fiecare deplasare mai lunga.. lunga insemnand peste 30 km.

- ii verific mereu nivelul de ulei dimineata si observ prin acea fereastră de sub baia de ulei ca nivelul e la limita superioară, adica constant

- eu o tin in curte, sun motot nu am observat niciodata pete de ulei.Adica sa scape cand e nepornita, lucru care se intampla doar cand merg cu ea.

- la drum se comporta bine,adica nu se ineacă, are putere, sunt multumit de ea sub acest aspect

 

 

Stie cineva sa imi spuna ce e de facut?E vreo garnitura slăbită,arsa pt ca nu a fost folosita mult timp? ca am luat-o din Italia si in ultimii 2 ani nu s-a mai mers cu ea deloc...E normal? Reamintesc ca si cand am luat-o era murdara de ulei, dar nu am crezut ca va scapa mereu. :)

Multumesc pt raspunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut... am si eu o problemă oarecum asemanatoare cu motocicleta mea Yamaha XJ 600 din 95 cu racire pe aer

. Fiind incepator.. nu prea am stiut sa ma uit peste tot la ea. Dupa ce am achizitionat-o, am observat ca avea urme de ulei in partea frontala a motorului. Am crezut ca toate gazează, cum se spune.

Dupa ce i-am facut schimbul de ulei.... i-am pus la unu care se pricepe Motul 5100 semisintetic, ester, cu schimbarea filtrului.. au intrat exact 2,6 l ulei cum scria in manualul ei tehnic.... am observat ca iar scapa ulei, se prelingea pe undeva..iar eu il stergeam cu servetele.

 

Ca simptome:

- am observat ca pierdea ulei pe o tijă care se gaseÂşte vertical intre aripioarele cilindrului intern, pe stanga...tija aia fiind mereu umeda. Abia imi intra mâna sa o sterg, ca trebuia sa o bag printre tevile de evacuare care faceau legatura cu tobele

- pierdea ulei doar cand mergeam, deci doar dupa ce mergeam , a 2-a zi cand ma uitam,vedeam in zona unui Âşurub care prindea carcasa motorului iar ulei.

- cantitatea de ulei pierduta varia ... sa spunem 1-2 ml la fiecare deplasare mai lunga.. lunga insemnand peste 30 km.

- ii verific mereu nivelul de ulei dimineata si observ prin acea fereastră de sub baia de ulei ca nivelul e la limita superioară, adica constant

- eu o tin in curte, sun motot nu am observat niciodata pete de ulei.Adica sa scape cand e nepornita, lucru care se intampla doar cand merg cu ea.

- la drum se comporta bine,adica nu se ineacă, are putere, sunt multumit de ea sub acest aspect

 

 

Stie cineva sa imi spuna ce e de facut?E vreo garnitura slăbită,arsa pt ca nu a fost folosita mult timp? ca am luat-o din Italia si in ultimii 2 ani nu s-a mai mers cu ea deloc...E normal? Reamintesc ca si cand am luat-o era murdara de ulei, dar nu am crezut ca va scapa mereu. :)

Multumesc pt raspunsuri

 

in cel mai rau caz este dusa garnitura capacului de la culbutori, sau una dintre garniturile de pe suruburile ce strang acest capac pe chiulasa

verifica de asemenea sa nu fie scurgeri de ulei pe la electrovalva de ulei aflata pe cealalta parte a motorului, sub carburatoare. e posibil ca, daca pierde pe undeva pe la furtunele acesteia, uleiul sa se prelinga printre cei doi cilindri din mijloc si sa difuzeze in praful depus sub tevile de esapament

 

pt initiatorul topicului: verifica o-ringul busonului de ulei sa nu fie rupt. daca ti se pare ca este tasat si nu mai etanseaza bine, schimba-l cu unul rezistent la ulei. daca nu gasesti rapid unul, poti face un "o-ring" dintr-o bucata de sarma sau altceva (grosimea o stabilesti la fata locului) si il pui sub o-ringul de cauciuc, in canalul busonului. bine, asta este o "carpeala" de moment, pana gasesti un o-ring ok, in caz ca este nevoie

verifica si nivelul uleiului (motocicleta tinuta dreapta, nu pe cric), nu trebuie sa depaseasca semnul de maxim. cel mai bine e sa ca nivelul sa fie undeva la mijloc intre cele 2 semne min/max

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ooooo, salut Draku :) ... nu te-am mai vazut demult pe aici..ti-ai vandut Yamaha ta din 1994??

da,cu un amic i-am dat acu vreo 2 sapt jos rezervorul sa vad starea filtrului de aer. Filtru era Ok, era nou, creca l-a schimbat italianca recent. Atunci am vazut ... nu stiu mecanică... pe partea internă acea tijă dintre aripioare ..era innegrită de ulei semivâscos.... nu in cantitate mare .M-am uitat si pe la furtunase..sunt ok... nuvad sa scape pe acolo.

Acu...ce naiba sa fac,daca e vreo garnitură..ca prin zona mea nu se baga nimeni sa schimbe vreo ceva,nu sunt mecanici care sa se priceapa. Daca merg asa ca nu ma deranjeaja...pana oi afla de unu care stie sa rezolve problema... stric ceva prin motor??

Merci. :)

 

uitasem... uleiul nu se aduna sub tevile de esapament ci acolo,unde se imbina carcasa motorului..in partea frontală, cam la o palma de filtrul de ulei e un Âşurub cu dispozitie oblica. Pe surubul ala se scurge...adica il murdareste mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm... tija intre aripioare...nu-mi dau seama acum si nici n-am mobra aici sa ma uit...

oricum, curata bine zona si dupa un timp verifica iarasi. vei observa exact pe unde curge

dupa asta poti lua decizia buna

daca e vb de garnituracapacului de la culbutori, aia o poti schimba si tu cand faci rost de ea, daca esti convins ca pierde pe acolo. doar trebuie dat jos capacul de la culbutori care este prins cu 8 suruburi de chiulasa. nu se deregleaza/strica nimic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci de raspuns.. acu ma duc la un motociclist care le are cu mecanica si sa vad ce spune el si te anunt si pe tine ca sa vedem ce prognostic ii dam, ca stiu ca Âşi tu ai tot un Diversion.Eu cu mecanica sunt in plop, ca sunt medic veterinar... :)

da.. tija aia e pe cilindrul interior ca are 2 pe dreapta 2 pe stanga,unu lateral, unul intern... va anunt eu mai pe seara cand ma intorc..Bafta!

Sper acu sa porneasca ca nu am mai pornit-o de 7 zile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@csman: bre, tu la motoreta trebuie sa ai undeva o gaurica sa dea pe la supraplin in caz ca pui mai mult.......pe la surubu ala n-are voie...si iti da la supraplin in mers, ca are loc scandal in motor :)

 

si la minsk aveai una B) unde ti-e practica? :)

Editat de Mr_ORL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@csman: bre, tu la motoreta trebuie sa ai undeva o gaurica sa dea pe la supraplin in caz ca pui mai mult.......pe la surubu ala n-are voie...si iti da la supraplin in mers, ca are loc scandal in motor :)

 

si la minsk aveai una B) unde ti-e practica? :)

 

da , tin minte foarte bine la minsk :D dar cine stie pe asta n-am desfacut-o si nu am de gand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut man,

Vezi ca e posibil sa se fi dus shaiba de la buson cand ai strans. (presupun ca e vorba de busonul de golire, adica surubul, ca pe la cel de umplere nu vad cum sa curga stand pe loc...) Sterge bine peste tot si vezi exact pe unde picura.

Nu cred sa aiba ceva gen supra-plin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...