Sari la conținut

:) Yamaha Xt


bayron
 Share

Postări Recomandate

Asadar , de ieri 09.06.2008 ,sunt noul posesor al unui motor yamaha xt de 600, din anul 1990, stiu ca poate multi o considerati cam veche dar asta e de ata am avut banuti (deocamdata):P.

Acum cand am cumparat-o sincer nu pre am stiut la ce sa ma uit am vazut ca porneste din prima , am facut o tura cu ea pe strada si fiind la prima mea motocicleta am dat banu la om .

Ieri cand am pus-o in curte nu m-am putut rabda si am incercat-o , am incercat sa pornesc dar am observat ca nu porneste decat daca o pun pe neutral la viteze si de asemenea daca dau piciorul de sprijin la loc cel putin asa o i-a din prima as vrea sa va rog sa imi spuneti care stie ce legatura are , la toate e asa .

De asemenea vreau sa rog ceilalati posesori sa imi spun cam la cel ar trebui sa ma uit ca sa nu am probleme mai tarziu , adica cam ce se duce mai repede , de unde vine moartea acestor tipuri de motoare , chestii de baza asa ca pentru un novice .

In speranta ca nu am suparat pe nimeni cu intrebari prea aiurea multumesc anticipat pt. raspunsuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia cu neutralul si piciorul lateral sunt reguli generale.Despre probleme specifice mai intreaba ca nu se supara nimeni.

Si bun venit. :D

k mersi de bun venit man si bine va gasesc , da cum am spus acu incep sa invat , sper sa ma dau repede pe brazda si sa ne luam la "tranta " prin padurile patriei :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos de cric, ori taie cablul de senzor, ori modifica putin la el incat in toate situatiile cand e sus sa fie pe contact. Daca nu faci asta e posibil ca, daca sari/dai de un damb mare, cricul sa se miste si sa-ti taie curentul pe CDI, deci sa-ti moara motorul fara sa stii de ce. Eu l-am modificat pe al meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ehe:) prima iesire cu "vacuta in aer liber " si a doua zi din viata pe o motocicleta , , plus :P fite in mine de "mare" endurist , rezultatul cred ca se anticipeaza usor = prima tranta .

Acu toate bune si frumoase dar cand am cazut a murit si motoru si cand am ridicat-o, sa mori ca parca se suparase nu mai pornea nici in ruptul capului .

Fara sa pot sa imi dau seama ce s-a intamplat am tot dat la pedala vre-o 15 minute dupa care tot asa din senin a inceput sa zbarnie .

Acu o mica intrebare cand am cazut, m-am dus jos pe stanga,ma gandesc sa se fi lovit schimbatorul de viteze asa de tare incat sa nu imi fi intrat in neutral sunt chiar asa sensibile ?.....intreb pt. ca martorul din bord care imi arat cand e pe neutral n-a mai vrut sa se aprinda ..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Data fiind constructia cutiei de viteze, exista posibilitatea ca, uneori, sa nu poti gasi neutrul sau sa nu poti schimba viteza atat timp cat motoreta nu se misca. Altfel, e destul de normal sa nu-ti porneasca din prima dupa o cazatura. Impinge-o sau bag-o pe o vale cu a 2-a sau a 3-a.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ieri cand am pus-o in curte nu m-am putut rabda si am incercat-o , am incercat sa pornesc dar am observat ca nu porneste decat daca o pun pe neutral la viteze si de asemenea daca dau piciorul de sprijin la loc cel putin asa o i-a din prima as vrea sa va rog sa imi spuneti care stie ce legatura are , la toate e asa .

 

(Auzi la el, picior lateral :P )

 

Nu stiu exact cum ai procedat sau daca stii deja chestiile pe care ti le spun. Daca ai motocicleta cu senzor de cric (ceea ce se pare ca ai) poti sa o pornesti asa:

- bagata intr-a 1a, cu cricul ridicat si tinand de ambreiaj

- lasata pe neutru, cu cricul oricum si fara ambreiaj. Inainte sa pleci de pe loc (sa ii dai a Ia) trebuie sa ridici totusi cricul ca moare

Concluzie: cric lasat cu a I-a nu se pupa.

Concluzie2: recomand si eu scurtcircuitarea senzorului de cric. Probabil ca o sa pleci de cateva ori cu cricul lasat, dar nu se poate sa nu iti dai seama.

 

De asemenea vreau sa rog ceilalati posesori sa imi spun cam la cel ar trebui sa ma uit ca sa nu am probleme mai tarziu , adica cam ce se duce mai repede , de unde vine moartea acestor tipuri de motoare , chestii de baza asa ca pentru un novice .

 

Daca vei merge cu el des enduro, va trebui sa: cureti/inlocuiesti filtrul de aer (la maxim 1000km, poti si la 3-4 iesiri, depinde pe unde mergi), cureti si lubrifiezi lantul (la maxim 500km, poti si mai des). In rest, operatiuni mai putin frecvente caracteristice ar fi: schimbatul simmeringurilor (garniturile de ulei de la furca), schimbatul uleiului de motor; eventual completatul cu apa/antigel daca il fierbi serios.

 

Acu toate bune si frumoase dar cand am cazut a murit si motoru si cand am ridicat-o, sa mori ca parca se suparase nu mai pornea nici in ruptul capului .

Fara sa pot sa imi dau seama ce s-a intamplat am tot dat la pedala vre-o 15 minute dupa care tot asa din senin a inceput sa zbarnie .

 

De obicei cand o culci, motorul se ineaca. Nu stiu exact care e procedura de pornire in cazul in care ai doar kickstart si nu buton. Poti sa incerci sa il lasi 5-10 minute in pace, pana se evapora benzina in exces. Cand cazi, primul lucru pe care il faci motocicletei e sa ii iei contactul. Dupa-aia poti sa incepi sa te gandesti cum o apuci ca sa o ridici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vei merge cu el des enduro, va trebui sa: cureti/inlocuiesti filtrul de aer (la maxim 1000km, poti si la 3-4 iesiri, depinde pe unde mergi), cureti si lubrifiezi lantul (la maxim 500km, poti si mai des). In rest, operatiuni mai putin frecvente caracteristice ar fi: schimbatul simmeringurilor (garniturile de ulei de la furca), schimbatul uleiului de motor; eventual completatul cu apa/antigel daca il fierbi serios.

 

Daca e XT600 nu are racire cu apa ci cu aer, deci ai scapat de fiert sau verificat apa/antigel. Eu zic sa ii schimbi prima data uleiul si filtrul, pentru ca de la ulei uzat sau mai ales insuficient poti sa omori motorul la XT. In rest e foarte fiabil. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vei merge cu el des enduro, va trebui sa: cureti/inlocuiesti filtrul de aer (la maxim 1000km, poti si la 3-4 iesiri, depinde pe unde mergi)

Promiti sa nu ma impusti daca zic ca eu nu l-am curatat pe al meu de 7000km, desi am bagat la praf si nisip de mi-au iesit pe nas? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Promiti sa nu ma impusti daca zic ca eu nu l-am curatat pe al meu de 7000km, desi am bagat la praf si nisip de mi-au iesit pe nas? :crack:

 

Nu promit nimic :friends: .

Eu m-am gandit ca toate mobrele sunt ca a mea. De-aia nici nu am luat in calcul mai sus posibilitatea ca XT-ul sa fie racit pe aer. Filtrul meu, Pipercross, e burete dintr-ala care se da cu ulei. Al tau nu stiu cum e, dar al meu dupa 2 luni (de mers preponderent prin oras) si sub 1000km se umpluse de praf. Avea ca o patura peste el si abia tragea aer; implicit, abia tragea motorul. Dupa ce l-am curatat am zis ca merg pe alta mobra.

Poate si pozitionarea filtrului meu e de vina. Este sub sa, in partea din spate, cu admisia chiar deasupra coditei.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci :

1. Bun venit intre noi cei cu enduro si mai ales bun venit intre noi cei cu vaci !

2.Motoarele astea sunt foarte fiabile sa sti : daca ai luat-o acuma schimba-i uleiul ,filtrul si filtrul de aer .

3.In legatura cu pornitul ,mie mi se pare ca porneste chiar foarte fain pentru un motor de 600 .

Nu stiu cum reusesti sa stai pe ea cu cricul lasat ( piciorul lateral ) atunci cand vrei sa o pornesti .

Eu fiind mai mic,ridic cricul ( oricum nu porneste cu el lasat din cauza senzorului ) fiindca se mai lasa cand urc pe ea sa-i dau pedala -ceea ce te sfatuiesc si pe tine . Tot la pornire ,ai grija cu decompresorul ,daca e reglat pornirea e usoara,daca nu o sa simti pe propriul picior .

In legatura cu gasirea neutralului e o problema destul de generala la enduro ( parerea mea ) ,asa ca procedeaza astfel : cand opresti pe loc ,treci in treapta I dupa care cu ambreiajul apasat , dai un sprit si ridici usor pedala schimbatorului si s-ar putea sa ai succes,daca nu opreset in viteza I si dupa aia ,la rece ,e destul de usor sa treci in neutral.

4. Uita-te aici :http://www.tenereclub.ro/,aici sunt baietii cu Yamaha XT si alte neamuri ale XT-ului ,niste baieti de nota !) care stiu meserie si te vor ajuta de fiecare data cand ai necazuri.

 

Bafta cu utilajul !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...