Semaca Postat Iulie 6, 2005 Share Postat Iulie 6, 2005 (editat) Va rog sa ma ajutati sa-mi rezolv o nelamurire. Am o baterie moto pe care scrie 12V 12Ah 72A si care e descarcata. La reprezentanta Varta am gasit una asemanatoare ca marime dar care era 12V 12Ah 42A. Vanzatorul de acolo mi-a spus ca 42A reprezinta curentul de descarcare si ca de fapt 12Ah reprezinta intensitatea curentului pe care il genereaza bateria si ca eu de fapt de aia am nevoie ca sa se puna starterul in miscare. Lamuriti-ma va rog care e treaba cu a treia cifra (72A si respectiv 42A) din coada fiecarei specificatii si mai ales spuneti-mi daca o pot inlocui fara probleme pe cea veche cu asta de la ei fara sa prajesc sau sa subalimentez ceva. Va multumesc. P.S. Si da, la fizica am trecut ducandu-ma cu flori la profesoara. Editat Iulie 6, 2005 de Semaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Iulie 6, 2005 Share Postat Iulie 6, 2005 Daca motrul tau are pornire cu demaror atunci te sfatuiesc sa iei baterie fix de care ai avut, sau de care iti recomanda in cartea tehnica.. Ultima cifra este curentul maxim pe care il poate da la scurta durata bateria, cateva secunde.. Acesta variaza destul de mult in functie cu temperatura.. Poate ca functie bine si cealalta baterie de 42A cand este cald, si motorul porneste usor.. Dar cand este mai frig imedeat simti diferenta, poate nici nu iti porneste... In afara de pornire, nu are nici un efect asupra instalatiei electrice de pe motor bateria de 42A.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaicbr Postat Iulie 6, 2005 Share Postat Iulie 6, 2005 Daca motrul tau are pornire cu demaror atunci te sfatuiesc sa iei baterie fix de care ai avut, sau de care iti recomanda in cartea tehnica..Ultima cifra este curentul maxim pe care il poate da la scurta durata bateria, cateva secunde.. Acesta variaza destul de mult in functie cu temperatura.. Poate ca functie bine si cealalta baterie de 42A cand este cald, si motorul porneste usor.. Dar cand este mai frig imedeat simti diferenta, poate nici nu iti porneste... In afara de pornire, nu are nici un efect asupra instalatiei electrice de pe motor bateria de 42A.. 197528[/snapback] si eu trebuie sa imi iau alta baterie si intentionez sa iau una cu vreo 3-4 amperi mai puternica decat cea din manualul de utilizare. una mai slaba inteleg ca poate face probleme la pornire, adica sa nu invarta destul. una mai puternica(amperaj si curent maxim in d(t) ) poate strica ceva? eu stiam ca nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Iulie 6, 2005 Share Postat Iulie 6, 2005 Al treilea rating (in Ah) este ceea ce se cheama "cold cranking amps". The rating used to define a battery's ability to start an engine in cold temperatures is called Cold Cranking Amperage (CCA). The CCA of an auto battery is the amount of current a given battery can deliver for 30 seconds at 0 °F (-18 °C) without dropping below 7.2 volts for a 12 volt battery. To find the power of a car battery we multiply the CCA number by 7.2 volts. Cold Cranking Amps is a rating used in the battery industry to define a battery's ability to start an engine in cold temperatures. The rating is the number of amps a new, fully charged battery can deliver at 0° Farenheit for 30 seconds, while maintaining a voltage of at least 7.2 volts, for a 12 volt battery. The higher the CCA rating, the greater the starting power of the battery. http://www.google.com/search?q=cold+cranking+amps Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 Revin: in romana, traducerea pentru "cold cranking amps" este "curent de soc". De exemplu, o baterie de masina: BATERIA 12 V - 72Ah ; CURENT SOC : 400 A; DIMENSIUNI : 295x175x190 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Iulie 7, 2005 Share Postat Iulie 7, 2005 una mai puternica(amperaj si curent maxim in d(t) ) poate strica ceva? eu stiam ca nu. 197551[/snapback] In manual (probabil) este specificat intervalul maxim cat poti sa tii apasat starterul, si intervalul cat trebuie sa astepti pana apesi din nou daca nu porneste. Daca montezi o baterie mai puternica, primul interval trebuie micsorat si al doilea marit, altfel scurtezi durata de viata a starterului sau chiar il arzi. Urmarind rationamentul de mai sus, daca ai probleme cu pornirea nu rezolvi nimic cu o baterie mai puternica, pentru ca daca vrei sa protejezi starterul vei fi obligat sa il utilizezi mai putin si vei porni si mai greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Iulie 7, 2005 Autor Share Postat Iulie 7, 2005 (editat) "Urmarind rationamentul de mai sus, daca ai probleme cu pornirea nu rezolvi nimic cu o baterie mai puternica, pentru ca daca vrei sa protejezi starterul vei fi obligat sa il utilizezi mai putin si vei porni si mai greu. " In cazul meu e vorba de o baterie mai putin puternica decat cea pe care o aveam. Din pacate manual tehnic va trebui sa descarc de pe net, motorul fiind adus in tara luna asta, cel care l-a adus cred ca numai grija asta (cu manualul) n-a avut-o, am sa-l intreb totusi... Deci, ca si concluzie, merge sa folosesc o Varta de 12V 12Ah 42A. Doar ca pe vreme rece e posibil sa porneasca un pic mai dificil. Va multumesc tuturor pentru raspunsuri. Daca ar mai fi ceva de adaugat va rog sa o faceti. Editat Iulie 7, 2005 de Semaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.