Sari la conținut

Minsk


binox
 Share

Postări Recomandate

Un prieten si-a luat un Minsk dar are probleme electrice

De pornit, porneste, merge da lumini nu are de loc. Defapt intr-o pozitie a comutatorului de lumini, se aprinde un bec de spate si ala de pozitie din far,dar becurile se aprind slab, am masurat tensiunea si e 7V cand motorul e turat.

Tensiunea asta mica poate fi din cauza magnetoului sau doar contacte oxidate?

Am gasit aici pe forum o schema de minsk dar nu am reusit sa identific toate elementele cum ar fi :

- 27 (am gasit pe motocicleta in cutia din dreapta o chestie rotunda cu 3 fire , e cumva releu de semnalizare?)

-26 probabil e o siguranta da n-am gasit-o pe motor

-24 o fi claxonu?

-9,10 am banuit ca e bobina si fisa da bobina n-am localizat-o inca

 

As mai avea nevoie si de o descriere a firelor care ies si intra in cutia cu aprinderea daca are cineva asa ceva, in special ma intereseaza care este iesirea de tensiune din magnetou ( + cum ar fi la cele cu baterie da aici am inteles ca e instalatie in c.a.)

De unde ar trebui sa incep identificarea problemelor? (cel mai mult ma ingrijoreaza tensiunea mica de la becuri)

Multumesc anticipat!

post-334-1120804588_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate, eu mai mult decat cu un manual de voshod (cu speranta ca nu sunt mari deosebiri la electrica) nu te prea pot ajuta.

 

chestia aia rotunda cu 3 fire este intr-adevar releu de semnalizare.

24 pare sa fie claxonul, iar 9,10 bobina si fisa. eu asa le vad.

 

contactele se oxideaza in timp, si de asta apar probleme.

 

din pacate, cam asta-i tot ce stiu :bounce:

 

a, inca ceva: tensiunea ai masurat-o cu un voltmetru de cc sau ca? pt ca pe misk/voshod e numai c.a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la minsk luminile se leaga la borna 02 a iessirii din cutia aia, MAsoara cu un voltmetru pentru tensiune alternativa. E posibil sa fie legate pa alt pin (01 e o iesire de 7 volti cc, nu stiu ce se leaga pe el), sa ai probleme la cutiuta (incerci cu alta) sau sa ai niste lipituri nasoale in magnetou (alea care unesc bobinele de pe stator), sau contacte nasoale

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am masurat tensiunea care ajungea la bec cu un voltmetru de c.a. si indica 7V cand motorul era turat.

Data viitoare o sa incerc sa masor borna 02 sa vad care-i treaba; modulul de aprindere nu cred ca e defect, pentru ca e aproape nou, a fost folosit f.putin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

modulul de aprindere nu cred ca e defect, pentru ca e aproape nou, a fost folosit f.putin.

199230[/snapback]

e rusesc, nu e un criteriu :bounce:

la 02 tre sa ai cam 14 v alternativ. VEzi sa ai un voltmetru capabil sa urmareasca variatia rapida a tensiunii, ca ai mult mai mult de 50 Hz

DAca nici la borne nu ai atunci masoara infasurarile statorului. sunt interesante bornele cele mai din dreapta, rezistenta intre ele si masa.

Una are o valoare de ordinul sutelor de ohmi si da energie pt aprindere, cealalta de ordinul ohmilor si e pentru lumini

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt a avea acces la magnetou trebuie sa desfacut capacul din dreapta?

Ce fel de voltmetru mi-ar trebui? Acum am un multimetru analogic din ala mic si prost, si 2 digitale unu mic si unu mai mare, cu capacimetru si temp, etc, dar ambele sunt ieftine , nu-s de firma. Eu am masurat cu ala digital mai mare, si mi-a dat 7V da oricum nu cred ca erau mai multi pt ca becul se aprindea slab.

As putea sa incerc sa masor cu osciloscopu da e mai complicat pt ca tre sa trag un prelungitor din casa pana afara.

 

Mai am o intrebare, de data asta mecanica: la pedala de schimbare a vitezelor lipseste arcul(sau e sarit de la locul lui), la Ij stiu unde este pozitionat dar cum minsk n-am desfacut niciodata n-am idee.

E cumva asemanator ca la IJ , adica trebuie desfacut capacul din dreapta al cutiei de viteze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, magnetoul il gasesti in dreapta. are pe el 4 borne. Alea 2 din stanga au treaba doar cu senzorul. Celelalte 2 vin de la 2 setui de bobinute separate. In functie de tipul magnetoului ai inauntru una sau 2 bobine cu numar mare de spire si sarma subtire care dau tensiune pt bobina (au impedanta intre 100si ceva si 400 si ceva de ohmi alea cu 2) si ma imulte bobine cu sarma groasa care furnizeaza energie pt lumini, impedanta lor e de ordinui ohmilor.

Punctul lor comun e la masa, la unul din surubelele care fixeeaz senzorul printr-un papuc care tre sa fie ff bine prins.

Pe lumini cedeaza (devin 'reci') lipiturile dintre bobinele cu sarma groasa si tre sa le refaci cu cu pistolul.

Poti folosi un voltmetru normal de c.a. dar iti va indica o tensiune ceva mai mica (voltmetru normal digital de 150 k de la piata arata cam 10 v ).

Totusi iti recomand urmatoarea metoda: masori magnetoul sa fie ok, Apoi legi un bec de far de la iesirea cutiei notata cu 02 si vezi daca il aprinde corect.

Mecanica de minsk nu stiu. Eu am ij cu aprindere de minsk :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu alte probleme: Cand a luat motorul , minskul a pornit dupa prima pedala data cu contactul pus(desi nu fusese pornita de 4 ani). A doua oara (dupa vreo sapt)a pornit ceva mai greu da a pornit.; a treia oara ( dupa inca o sapt) a pornit numai impinsa, dar dupa ce s-a incalzit pornea usor si la pedala. Azi, a patra oara cand am scos minskul la plimbare nu mai porneste decat impinsa chiar daca motorul e cald si nici relantiul nu tine cum trebuie desi inainte tinea si nu a umblat nimeni la surub; am incercat sa-l maresc putin da degeaba, la turatie f. mica cred ca nu mai are curent suficient pt scanteie deaia cred ca nici nu mai porneste la pedala.

Intrebare: ce verificari tre sa-i fac? de unde sa incep si cum.

Avansul se poate regla sau e fix? Daca da cum? (am vazut ca senzorul are un reglaj da din cate mi-am dat seama e doar pt reglare distantei fata de rotor)

PS : la astea cu magnetou nu ma pricep de loc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce spui tu e infundat circuitul de benzina, verifica sa ii treaca prin robinet, curata decantorul de la robinet daca are , si carburatorul sa fie curat, incclusiv jiglerele. in 4 ani face multa rugina.

Pe electrica ori merge ori nu merge, nu porneste greu.

Iti porneste inpinsa ca face depresiune mai mare si mai apuca sa traga ceva gaz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfat, cred ca ai dreptate, nu e jegos rezervoru pt ca a fost depozitat fara benzina, problema cred ca era mai mult din cauza lipsei de benzina, acum am observat ca nu mai era nici o picatura in rezervor, si totusi impinsa tot a luat-o, probabil cu ce mai avea prin carb. Data trecuta i-am pus 1l si s-a plimbat baiatu cu ea vreo 2 ore, mers incet cu a1-a ca sa se obisnuiasca cu ea( da de carnet in curand). Azi mai avea ceva benzina da probabil din cauza nivelului f. scazut din rezervor nu mai curgea cum trebuie, si totusi a mai parait-o vreo ora.

Am desfacut si capacul de la magnetou, am masurat infasurarile, una da 440ohmi spre masa iar cealalta are sub 1 ohm, banuiesc ca asta e cea pt far. Farul se aprinde, desi cam slab si numai cu o faza, da pana la urma sper sa o rezolv, inca n-am desfacut comenzile de pe ghidon sa vad ce e pe acolo; instalatia electrica pare originala.

Totusi n-am aflat cum sau daca se regleaza avansul. Am vazut ca statorul magnetoului se poate roti pe carter; momentan e prins exact pe mijlocul fiecarei gauri ovale. Banuiesc ca daca se roteste statorul se modifica si avansul dar cum ar trebui reglat si la ce valoare?

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avansul se regleaza rotind statorul. trebuie sa refaci contactele ca sa se aprinda farul mai bine. Reglajul ala de la senzor te ajuta sa il apropii sau sa il departezi de senzor ca sa nu se loveasca. Trebuie sa aiba o anumita distanta. Daca merge momentan lasa-l asa.

Sa stii ca dauneaza mai mult sa lasio rezervorul complet gol. in mod normal il umpli cu benzina pana sus pe perioada stocarii, benzina pe care apoi o arunci. Oricum curata circuitul de benzina - nu e nevoie sa fie mizerii mari, ajunge un praf fin de rugina sa infunde sita din decantor sau sa se depuna in jiglere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza cu rezervorul gol o stiu, dar cum motoru a stat pana acum intr-un uscator de bloc , babei care-l avea i-a fost frica sa-l lase cu benzina; momentan sta tot acolo si ne pune defiecare data sa-i golim rezervorul (cred ca ii e frica de explozie :birthday: )

Am inteles ca avansul se regleaza din rotirea statorului dar cum ar trebui sa-l reglez totusi? care e procedura si care sunt valorile? La astea cu baterie e simplu , pun comparatoru si vad cu un led cand se deschide platina sau senzorul da la asta cu magnetou nu stiu cum se face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut.

Uitate sub seaua si vezi daca mufele fac contact si daca sunt unde trebuie.

O alta varianta e sa te uiti la apindere daca firele sunt la locul lor.

Daca nu fati rost de o alta aprindere. :finger:

BAFTA :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...