cristineo Postat Iunie 14, 2008 Share Postat Iunie 14, 2008 am scos bateria de la motor... si am zis sa o pun la incarcat... si trebuia sa ii scot busoanele alea... cand am desfacut... uimire... era uscata... atunci am realizat ca este un GELL CELL si am auzit ca daca o desfaci... adio.... eu nu am stiut ca am asa ceva la motoreta... ca nu am umblat la ea de cand am luat-o...si desteptu` ala care a montat bateria a rupt jumatate din eticheta, exact acolo un scria ce sa nu ii faci... (cuvant urat). stie cineva daca pot sa ii mai fac ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Iunie 14, 2008 Share Postat Iunie 14, 2008 am avut si eu o baterie la ocmen, am incarcat-o de mai multe ori pe soba, a mers, pana a inceput sa curga ceva albicios/fainos din ea. am cumparat alta. ca sa fiu serios, nu ar fi bine sa treci si tu la profilu ala ceva chacat de informatie, sa stim despre ce vorbim, baterie de motocicleta, ori de vibrator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
suzuki_pill Postat Iunie 15, 2008 Share Postat Iunie 15, 2008 nu conteaza ca ai desfacut capacul nu se strica asa usor ,punele la loc si pune-o pe redresor dar sa fie pt motociclete,daca bateria e ok se va incarca fara probleme daca nu inseamna ca nu mai este buna(logic nu?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 am scos bateria de la motor... si am zis sa o pun la incarcat... si trebuia sa ii scot busoanele alea... cand am desfacut... uimire... era uscata... atunci am realizat ca este un GELL CELL si am auzit ca daca o desfaci... adio.... eu nu am stiut ca am asa ceva la motoreta... ca nu am umblat la ea de cand am luat-o...si desteptu` ala care a montat bateria a rupt jumatate din eticheta, exact acolo un scria ce sa nu ii faci... (cuvant urat). stie cineva daca pot sa ii mai fac ceva? ce inseamna "a redresa" o baterie????????????????? si ce daca i-ai desfacut dopurile?????????? nu are nimic. asa cum a mai zis cineva, pune-o la incarcat, vezi daca se incarca si tine curent, daca nu, inseamna ca e compromisa. nimic mai simplu, vezi sa nu-i dai curent ca la balamuc ca sigur reusesti sa o faci praf, in cazul in care este doar descarcata. curentul de incarcare trebuie sa fie maxim 10% din curentul nominal al bateriei. daca folosesti curent mai mare, o sulfatezi, e tot pe baza de acid sulfuric sau e pe baza de soda caustica? am scos bateria de la motor... si am zis sa o pun la incarcat... si trebuia sa ii scot busoanele alea... cand am desfacut... uimire... era uscata... atunci am realizat ca este un GELL CELL si am auzit ca daca o desfaci... adio.... eu nu am stiut ca am asa ceva la motoreta... ca nu am umblat la ea de cand am luat-o...si desteptu` ala care a montat bateria a rupt jumatate din eticheta, exact acolo un scria ce sa nu ii faci... (cuvant urat). stie cineva daca pot sa ii mai fac ceva? tu esti bart, cumva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shin Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 Si eu bacterie pe gel. Moarta, nu mai misca nimic. Pusa pe redresor vreo 10 ore si inca mai merge, desi era usor umflata. Incarcata acu' 2 saptamani, inca tine.. Cred ca o sa fie ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 (editat) Si eu bacterie pe gel. Moarta, nu mai misca nimic. Pusa pe redresor vreo 10 ore si inca mai merge, desi era usor umflata. Incarcata acu' 2 saptamani, inca tine.. Cred ca o sa fie ok de ce a murit? teoretic, daca te-a tinut 2 saptamani in stand by, inseamna ca e inca foarte buna. daca zici ca s-a umflat, nu sunt decat 2 cauze care pot produce asta: 1. ai pus-o la incarcat ca taranul la curent enorm si a fiert in draci, s-a incins, s-a deformat 2. ai lasat-o descarcata afara, iarna, in ger, a inghetat si apa din ea si-a marit volumul, deformand si placile. exista cazuri in care scapa si te mai poate tine si cativa ani, exista cazuri in care poate muri in scurt timp. sfatul meu este sa o lasi in pace, sa pui un aparat de masura pe bornele bateriei atunci cand motocicleta merge si sa masori tensiunea din instalatie la diferite turatii fara consumatori(sunt suficiente 2 masuratori, una in ralanti si una la turatie mare) si apoi, aceleasi 2 masuratori cu toti consumatorii cuplati. in toate cele 4 masuratori, tensiunea la bornele ei trebuie sa fie in limitele 13,5V si 14,4V (ma rog, nu vad sa fie o problema daca ai 13,4 sau 14,5V). daca ai tensiuni de 16-17V sau 11-12V, nu e bine. nu stiu ce fel de motocicleta ai si ce fel de generator are. exista 2 mari tipuri de generatoare folosite pe la auto/moto: dinam si alternator. dinam nu se mai foloseste de prin anii '60 (vezi simson), asa ca, numai daca ai o babaciune de motocicleta il poti intalni. alternatoarele sunt si ele de 2 tipuri: cu excitatie si fara, cu magneti permanenti. primul tip de alternator se intalneste pe la guzzi, bmw-urile boxer, ij-uri, dnepr, etc. cele fara excitatie sunt pe la cele japoneze, f650 atat aprilia cat si bmw, etc. defectele posibile intalnite, in episodul viitor, caci acum mi s-a facut brusc lene Editat Iunie 16, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shin Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 nu am incarcat-o prea tare, era deja asa.. mobra o am de nici o luna ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 (editat) nu am incarcat-o prea tare, era deja asa.. mobra o am de nici o luna ... porneste-o, pune un voltmetru la bornele bateriei si fa masuratorile descrise acolo. e posibil pur si simplu sa nu fi fost folosita de mult timp si sa se fi descarcat de la sine. am vazut acum ca ai cbr ..... de care o fi..... ai alternator cu magneti permanenti. daca tensiunea e mare, atunci ai prajit releul de incarcare (ma rog, e putin si ciudat spus releu de incarcare, ca ala e un montaj complex, electronic si, tot in aceeasi carcasa, este si puntea redresoare), mai precis, partea de stabilizator din ea, alcatuita din 3 tiristoare si un bloc de monitorizare/comanda. daca tensiunea e mica, sunt 2 cauze: ai diode in scurt in puntea redresoare, ai tiristoare in scurt in partea de stabilizator a "reului" (in ambele cazuri, singura solutie este sa schimbi releul) sau, mia poti avea spire in scurt sau intrerupte in infasurarile alternatorului, in acest caz ai 2 posibilitati: rebobinezi alternatorul sau il schimbi. Editat Iunie 16, 2008 de bogdanawo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 Bateriile cu gel care-s umflate au inceput de sfarsit. Am intalnit si baterii umflate(chiar explodate) care nu s-au umflat nici din cauza incarcarii nici din cauza sarcinii si nici din cauza temperaturii , erau doar vechi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 Bateriile cu gel care-s umflate au inceput de sfarsit. Am intalnit si baterii umflate(chiar explodate) care nu s-au umflat nici din cauza incarcarii nici din cauza sarcinii si nici din cauza temperaturii , erau doar vechi hmmmmmmm.......nu prea-mi vine sa cred ca se umfla doar din cauza timpului...... de ce a murit? teoretic, daca te-a tinut 2 saptamani in stand by, inseamna ca e inca foarte buna. daca zici ca s-a umflat, nu sunt decat 2 cauze care pot produce asta:1. ai pus-o la incarcat ca taranul la curent enorm si a fiert in draci, s-a incins, s-a deformat 2. ai lasat-o descarcata afara, iarna, in ger, a inghetat si apa din ea si-a marit volumul, deformand si placile. exista cazuri in care scapa si te mai poate tine si cativa ani, exista cazuri in care poate muri in scurt timp. sfatul meu este sa o lasi in pace, sa pui un aparat de masura pe bornele bateriei atunci cand motocicleta merge si sa masori tensiunea din instalatie la diferite turatii fara consumatori(sunt suficiente 2 masuratori, una in ralanti si una la turatie mare) si apoi, aceleasi 2 masuratori cu toti consumatorii cuplati. in toate cele 4 masuratori, tensiunea la bornele ei trebuie sa fie in limitele 13,5V si 14,4V (ma rog, nu vad sa fie o problema daca ai 13,4 sau 14,5V). daca ai tensiuni de 16-17V sau 11-12V, nu e bine. nu stiu ce fel de motocicleta ai si ce fel de generator are. exista 2 mari tipuri de generatoare folosite pe la auto/moto: dinam si alternator. dinam nu se mai foloseste de prin anii '60 (vezi simson), asa ca, numai daca ai o babaciune de motocicleta il poti intalni. alternatoarele sunt si ele de 2 tipuri: cu excitatie si fara, cu magneti permanenti. primul tip de alternator se intalneste pe la guzzi, bmw-urile boxer, ij-uri, dnepr, etc. cele fara excitatie sunt pe la cele japoneze, f650 atat aprilia cat si bmw, etc. defectele posibile intalnite, in episodul viitor, caci acum mi s-a facut brusc lene am impresia ca trebuie sa ma corectez......13,7V ar cam fi limita inferioara..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 hmmmmmmm.......nu prea-mi vine sa cred ca se umfla doar din cauza timpului...... Eu am intalnit astfel de cazuri in tot felul de surse ce au acumulator de backup din asta cu gel, deobicei 12V7Ah. Dupa mai multi ani ( deobicei dupa 4 ani) s-a intamplat sa gasesc acumulatori umflati sau explodati . Am pus altul in loc si totul ok, circuitul de incarcare functiona perfect, suprasarcina nu avea cum pt ca sursele sunt protejate. Probabil ca din cauza timpului se fac punti aiurea intre placi ca alta explicatie n-am gasit......, oricum sursele astea daca simt ca acumulatorul nu mai e in parametri opresc incarcarea si dau semnal de "fault" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iunie 16, 2008 Share Postat Iunie 16, 2008 Eu am intalnit astfel de cazuri in tot felul de surse ce au acumulator de backup din asta cu gel, deobicei 12V7Ah. Dupa mai multi ani ( deobicei dupa 4 ani) s-a intamplat sa gasesc acumulatori umflati sau explodati . Am pus altul in loc si totul ok, circuitul de incarcare functiona perfect, suprasarcina nu avea cum pt ca sursele sunt protejate.Probabil ca din cauza timpului se fac punti aiurea intre placi ca alta explicatie n-am gasit......, oricum sursele astea daca simt ca acumulatorul nu mai e in parametri opresc incarcarea si dau semnal de "fault" pai, vezi, ma? alea se umfla pentru ca stau in caldura acolo, sursele alea au ceva temparatura in interior, ca de aia li se pun ventilatoare. temperatura nu face bine bateriilor, care, oricum se incalzesc in urma incarcarii. normal, trebuie sa aiba si senzor de temperatura pe langa ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.