Sari la conținut

Reparatii Si Intretinere 929 Rr Fireblade


Postări Recomandate

Salut, iau de la inceput sa aiba logica , daca puteti dati un sfat va rog.

Cumparat de 2 sapt honda 929 rr din 2000 , complet originala , necazuta , 19200 km , motoru optic ireprosabil , gumele 50% , se vedea ca ala care a mers era f bun , uzate complet pana la margine , a mai pus pe ea furtune racing si cam atat.

A doua zi dupa achizitie pus numar rosu si cumparat motul 10w40 double ester 66 ron litru si filtru aer/ulei si schimbat ulei desi cel vechi era bun inca se parea .

Fiind primul motor de 900 si avand doar 1000 km facuti pana in prezent am experienta destul de limitata , conduc din '99 dar nu pe asa ceva , un istoric ar fi motoare rusesti 2 t si un gs 500 .

Uite si problemele :

problema 1 - la pornirea la rece dimineata , motor lasat afara sa fie mai rece sa vad daca e ceva deosebit , pornit cu ambreaz tras , tinut 20 sec si lasat , dupa aprox 1 min in care motoru suna impecabil , normal fara nici o bataie la relanti , se aude ca un cloncanit de lant , sau ceva cloncanit , acesta dispare daca tragi ambreajul . dupa ce se incalzeste inca 5 min dispare aproape complet dar se mai aude slab , la fel daca tragi ambreaj dispare . daca turezi in gol cu ambreaj netras nu urca perfect rotund in ture , se aude cloncanit asa ca un soc , ca si cum ar agata parca in ceva , daca tragi de gaz cu ambreaju tras urca perfect fara zgomote ciudate .

 

Ce poate fi si cam cat ar costa aproximativ reparatia ?

 

problema 2 - cand bag in treapta 1 de pe loc pe motor se simte un soc , destul de puteric , daca motoru sta pe loc , daca e putin in miscare nu se mai simte . cand treci de la 1 la liber e ok dar cand dai 2 asta pe la 5 mii 6 mii ture intra bine in viteza dar scoate sunet ca un carait , nu intra chiar fin cum ar trebui zic eu , nu sare si merge ok odata intrat , restu de viteze le schimba perfect , in 2 am reusit sa fac sa intre si mai usor daca schimb repede sau de la liber accelerez in gol si apoi dau 2 ca o dubla debreere , presupunand ca dau 2 chiar la turatia optima .

 

Ce pot face sa remediez problemele astea sa mearga motoru impecabil , in rest n am ce ma plange , optic e ok , suspensie si electrice si altele ok , faranele brici , gume noi i ar prinde bine mai ales spate , un bec ars la stop pe spate da l schimb , doar problemele astea de la motor vreau sa le rezolv , cat o fi da sa intre usor fara sunete in viteza si sa nu mai aud sunete anormale la motor ca dau cu nervii .

Eu is genu de motorist de ala maniac care tine motoru impecabil de curat , si nu suporta sunete si trancaneli nelalocul lor , eu vreau motoru asa cum la dat fabrica sa mearga perfect si as vrea sa cumpar piesele uzate noi sa remediez aceste probleme .

 

Un pic de ajutor va rog , multumiri .

ps: caut mecanic serios in zona maramures sa repare aceste probleme .

 

uite si o poza cu hondita cand am adus acasa

post-26997-1213738440_thumb.jpg

Editat de white8snow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema 1 e din cauza unui rulment de pe la ambreiaj, nu e problema mare ... e o hiba a CBR-urilor si in general a Hondei, nu e mare chestie, poti sa desfaci si sa schimbi sau poti sa lasi asa, te mai tine lejer 10 000 km sau poate mai mult(daca zici ca e foarte putin sesizabil). Problema numarul 2 e in felul urmator ... oricum o dai, orice motor in general transmite un soc cand bagi a 1-a de pe loc(cand pleci de pe loc), dar daca e socul mult prea mare si daca zici ca face si a la a 2-a probleme, iti zic eu ca iti face si la celelalte viteze dar nu simti tu din diferite motive(viteza, turatia mare a motorului ce transmite vibratii, samd), incearca sa mai strangi cablul de la ambreiaj, pentru ca nu iti debraiaza bine astfel incat iti intra greu si cu probleme in viteze ... mai strangi cablul dar ai grija sa ii lasi o toleranta de cativa mm cursa in gol(daca tragi de maneta sa nu iti actioneze ambreiajul propriuzis, sa fie fix in gol cursa aia) cam 3-4-5 mm

 

aaaa si era sa uit ... SA O PORTI SANATOS, tare frumusica mai e :D

 

 

 

asfalt uscat 2 all

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e nimic anormal din ceea ce ai scris tu ... :D

asa fac toate motoarele cand bagi 1`ia....si a 2`ua ...si la mine face la fel ...cand bag in viteza ...

cat despre rulemtu de presiune ... lasa`l asa ca nu are nimic ... asa se aude cand se uzeaza umpic ... mai merge mult si bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupamasa incerc un reglaj de ambreaj si revin cu detalii sa va zic ce am reusit sa fac.

cat despre rulment il las in pace ca mai am 2700 km pana la schimbul de ulei , atunci o sa l scot si pun nou ca nu l suport sa l aud , is mai sensibil de urechi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe un sait Honda din UK zice ca daca nu actionezi schimbatorul de viteze repede si ferm, la turatii mari, cand schimbi viteza (mai ales dintr-a 1-a in a 2-a) crancane cutia urat cand schimbi.....intr-un fel e si logic.......

"If you are slow to change gear and let the revs drop, you will 'clunk'. If you move the lever slowly, it will 'clunk' "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat sa reglez ambreaj , am mai strans doar f putin si s-a imbunatatit mult schimbatul, acuma aproape nu mai cloncane deloc , dar nu am deloc joc la el , de fapt nici inainte nu aveam .

asta nu e tare bine , as vrea totusi la schimbul de ulei sa fac o revizie acolo sa schimb rulmentu ala si sa reglez ambreaj calumea

cam cat costa rulmentu sau ce piese is pe acolo , eventual si discuri ? stie careva un pret estimativ la treaba asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat sa reglez ambreaj , am mai strans doar f putin si s-a imbunatatit mult schimbatul, acuma aproape nu mai cloncane deloc , dar nu am deloc joc la el , de fapt nici inainte nu aveam .

asta nu e tare bine , as vrea totusi la schimbul de ulei sa fac o revizie acolo sa schimb rulmentu ala si sa reglez ambreaj calumea

cam cat costa rulmentu sau ce piese is pe acolo , eventual si discuri ? stie careva un pret estimativ la treaba asta?

discurile de ambreiaj nu se schimba dupa cum te taie capul ... daca nu te doare capul, de ce sa te legi ???

la faza cu rulmentul ce pot sa iti zic, e vorba de 2-300 de mii, cat poate sa fie un rulment, mai ales la dimensiunea aluia, ideea e ca tre sa umbli oarecum atent acolo sa nu strambi ceva, ca rulmentul ala e bagat acolo fortzat si trebuie scos cu grija cu o presa buna, si aceeasi chestie se aplica si la intorducerea celui nou, chestia asta e mai bine sa o faci la un service. Cred ca ar trebui sa stii de acum ca dupa ceva timp, nu stiu cat sa iti zic acum, zgomotul o sa revina :D ... nu iti baga nasul la ambreiaj, sa schimbi discurile de ambreiaj, nu fa prostia asta ... ai bani si nu ai ce face cu ei? dami-ii mie daca nu ai ce face cu ei, da nu te pune sa faci ceea ce nu e nevoie. Fa-i un schimbi de ulei, schimba-i filtrele ulei, aer, elentual lichidul de frana de pe unde ai, plcutzele de frana daca e nevoie si atat nu te pune sa mai faci altele decat daca e nevoie

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai linistit ca nu fac eu , nici nu ma gandeam sa fac eu , o sa apelez la service care repara motociclete , si la cel mai bun din oras si stau si langa ei .

am facut deja schimb de ulei filtre si de placute nu era cazul , lichid de frana era ok , am verificat presiune la roti , schimbat antigelu si apa distilata , curatat uns lant cu spray motul , si altceva nu am avut ce sa i fac .

 

o sa caut mecanicul maine sau cand am vreme si la urmatorul schimb il pun sa schimbe si rulmentu ala nenorocit , oricum la cum merg eu o sa tina destul . ( preincalzesc , merg intre 3000 si 7000 ture , no ridic , no fortez , la cat mi de draga as pune o cu mine in pat da ma omoara nevasta )

 

care stie cum se regleaza un ambreaj la 929 ?

daca il las sa aiba joc atunci imi intra greu in viteza , daca il las fara joc patineaza ... trebe discuri noi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...