Sari la conținut

Probleme Jawa 350 Ts


Auxois350
 Share

Postări Recomandate

Ultima data dupa ce am alimentat, am observat ca motorul nu trage cum trebuie, reprizele sunt mai scurte, iar in urcare nu se infinge normal. Se aude si o clantzaneala de la motor, ceva de genul, cum se aude de sub capota de la daciile vechi cand pui in ele benzina fara plumb. Problema mea e ca acu nu se mai gaseste benzina cu plumb, cu care jawa mergea foarte bine. Sunt ferm convins ca e din cauza carburantului. Care sunt reglajele avansului si a deschiderii pentru benzina fara plum 95 ca sa mearga normal jawa?

 

Va multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima data dupa ce am alimentat, am observat ..............................................Va multumesc!

Benzina cu plumb nu mai exista, totusi in locul tetraetilului de plumb se utilizeaza un inlocuitor. In cazul utilizarii benzinei fara plumb poti reduce putin avansul, astfel vei reduce detonatia care apare in sepcial la sarcina. Avansul optim il vei obtine dupa cateva teste facute la drum. Ai dreptate in privinta calitatii carburantului, chiar stiu un cunoscut care acum cateva zile a desfacut un motor degeaba. Dupa ce a alimentat si a mai rulat cativa km motorul i s-a oprit. Inainte de a se opri motorul, a auzit batai puternice in motor(detonatii). Bine inteles ca n-a gasit nimic la motor, a remontat motorul, a inlocuit benzina si totul a fost ok. Avand in vedere faptul ca cea mai mare parte de timp, motorul lucreaza in sarcina, eu cred ca mai important este sa gasesti avansul optim in sarcina, ralantiul conteaza mai putin. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

personal nu am observat nici o diferenta intre cel fara plumb95 si cu plumb...de la omv alimentez.de cand am motorul de 2x am alimentat cu plumb dupa aceea sa scos de la omv si doar fara plumb se gaseste....@cristi 57 sigur ca daca ii benzina proasta face figur motorul dar @Auxois350 de unde a alimentat?daca tot de la aceeasi peco nu prea as crede ca ii benzina de vina...si credema ca nu se observa diferente intre cele 2 tipuri de benzina...

@Auxois350 da jos benzina si pune una de la petrom si posteaza rezultatul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

personal nu am observat nici o diferenta intre cel fara plumb95 si cu plumb...de la omv alimentez.de cand am motorul de 2x am alimentat cu plumb dupa aceea sa scos de la omv si doar fara plumb se gaseste....@cristi 57 sigur ca daca ii benzina proasta face figur motorul dar @Auxois350 de unde a alimentat?daca tot de la aceeasi peco nu prea as crede ca ii benzina de vina...si credema ca nu se observa diferente intre cele 2 tipuri de benzina...

@Auxois350 da jos benzina si pune una de la petrom si posteaza rezultatul!

 

Problema e ca benzina nu e proasta. E prea buna. Arde prea repede. Ca sa mearga bine motoarele astea trebuie benzina mai proasta. Sa nu-mi mai amintesc cu ijul de belele aveam din cauza benzinei, tot din motivul ca are prea "aspra"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e ca benzina nu e proasta. E prea buna. Arde prea repede. Ca sa mearga bine motoarele astea trebuie benzina mai proasta. Sa nu-mi mai amintesc cu ijul de belele aveam din cauza benzinei, tot din motivul ca are prea "aspra"

 

incearca s-o amesteci cu putina motorina (cam 3-400 ml la un rezervor) :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator georgebushyo
Ultima data dupa ce am alimentat, am observat ca motorul nu trage cum trebuie, reprizele sunt mai scurte, iar in urcare nu se infinge normal. Se aude si o clantzaneala de la motor, ceva de genul, cum se aude de sub capota de la daciile vechi cand pui in ele benzina fara plumb. Problema mea e ca acu nu se mai gaseste benzina cu plumb, cu care jawa mergea foarte bine. Sunt ferm convins ca e din cauza carburantului. Care sunt reglajele avansului si a deschiderii pentru benzina fara plum 95 ca sa mearga normal jawa?

 

Va multumesc!

:blbl: asa "tzacane" motoru' de jawa... nici benzina adecvata nu mai gasesti pentru motorul asta... :disappointed: pune ulei Motul in benzina ca se alege praful de motor...daca nu s-a ales deja... http://www.motozone.ro/magazin-online/ulei...prix-2t-1l.html

 

si mergi mai putin cu motorul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incearca s-o amesteci cu putina motorina (cam 3-400 ml la un rezervor) :disappointed:

 

 

sfat prost oferit de un pafarist. omul are carbul varza sau reglat aiurea sau amandoua. benzina nu e prea aspra pt. nici un motor. doar uzura isi spune cuvantul. si ignoranta pe de alta parte. nu mai ascultati toti mosii senili si toti meseriasii care au invatat de la ei. uleiul in plus sau motorina adaugata nu fac nimic decat sa scada amestecul de aer-benzina. adica mai mult aer, mai putina benzina. motorul merge mai prost, chiar daca nu mai sunt detonatii, omu' zice ca merge mai bine ca plm, trage mai bine de fapt decat cu benzina noua. nu conteaza ca motorul consuma mai mult si tragi mai mult de gaz. merge mai bine la verze. mai invatati ma despre motoare inainte sa spuneti prostii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator georgebushyo
sfat prost oferit de un pafarist. omul are carbul varza sau reglat aiurea sau amandoua. benzina nu e prea aspra pt. nici un motor. doar uzura isi spune cuvantul. si ignoranta pe de alta parte. nu mai ascultati toti mosii senili si toti meseriasii care au invatat de la ei. uleiul in plus sau motorina adaugata nu fac nimic decat sa scada amestecul de aer-benzina. adica mai mult aer, mai putina benzina. motorul merge mai prost, chiar daca nu mai sunt detonatii, omu' zice ca merge mai bine ca plm, trage mai bine de fapt decat cu benzina noua. nu conteaza ca motorul consuma mai mult si tragi mai mult de gaz. merge mai bine la verze. mai invatati ma despre motoare inainte sa spuneti prostii...

:) lasa mah ca a bagat un amic de-a meu vreo 5 litri de Motorina, in loc de benzina intr-un minsk... si mai avea cam 2-3 litri in rezervor... culmea... tot functiona dar , se tura muuult mai greu... :disappointed: daca nu scoteam busonul la rezervor si miroseam , nu il credeam... da' asa a fost... :blbl: incredibil dar adevarat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sfat prost oferit de un pafarist. omul are carbul varza sau reglat aiurea sau amandoua. benzina nu e prea aspra pt. nici un motor. doar uzura isi spune cuvantul. si ignoranta pe de alta parte. nu mai ascultati toti mosii senili si toti meseriasii care au invatat de la ei. uleiul in plus sau motorina adaugata nu fac nimic decat sa scada amestecul de aer-benzina. adica mai mult aer, mai putina benzina. motorul merge mai prost, chiar daca nu mai sunt detonatii, omu' zice ca merge mai bine ca plm, trage mai bine de fapt decat cu benzina noua. nu conteaza ca motorul consuma mai mult si tragi mai mult de gaz. merge mai bine la verze. mai invatati ma despre motoare inainte sa spuneti prostii...

 

Pai am 8000km cu setul motor, carbul e cumparat anul trecut, curatat de o luna, platinile is montate noi de vreo 300km...deci varianta uzura excesiva sau carburatie varza se exclude. Problema s-a rezolvat prin micsorarea avansului cu 0.1mm. Din postul tau nu inteleg mare lucru ce vrei sa zici, dar raman la convingerea mea ca tzacaneala e datorita faptului ca avansul era prea mare astfel incat benzina respectiva era detonata.

Cat despre chestia cu motorina pot sa zic ca merge, dar e o solutie de moment. Utilizata indelung, coxeaza iar mai mult ulei, se accepta pana in 40-45g la litru, peste aceasta valoare ancraseaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai am 8000km cu setul motor, carbul e cumparat anul trecut, curatat de o luna, platinile is montate noi de vreo 300km...deci varianta uzura excesiva sau carburatie varza se exclude. Problema s-a rezolvat prin micsorarea avansului cu 0.1mm. Din postul tau nu inteleg mare lucru ce vrei sa zici, dar raman la convingerea mea ca tzacaneala e datorita faptului ca avansul era prea mare astfel incat benzina respectiva era detonata.

Cat despre chestia cu motorina pot sa zic ca merge, dar e o solutie de moment. Utilizata indelung, coxeaza iar mai mult ulei, se accepta pana in 40-45g la litru, peste aceasta valoare ancraseaza.

 

 

eram cam alcoolizat cand am postat, nici nu ma mir ca nu se intelege mare lucru din postul meu. este posibil sa fi dat peste o benzina proasta. benzina "noua" teoretic e mai buna. cel putin dupa standarde, cifra octanica indica rezistenta la detonatie. inainte era folosit tetraetilul de plumb pe post de antidetonant. acum alte prostioare dar nu conteaza. o benzina cu cifra octanica mai mare nu arde neaparat mai repede. chestia asta depinde de norocul pe care il ai ca deh, traim in romania. o benzina care arde mai repede e chiar buna, ajuta la o ardere mai completa, un consum redus, cuplu marit. cuvantul cheie este ardere. detonatiile sunt un punct sau mai multe in care benzina explodeaza, frontul exploziei lovindu-se de frontul arderii. dupa detonatii exista autoaprinderea care este o explozie in totalitate.

 

cat despre cazul tau in particular ti-as recomanda cateva chestii ca sa iti faci motorasul sa tina mai mult. ieftine si bune.

 

in primul rand da jos bujiile, toarna ulei de amestec destul de multicel in motor si invarte-l de cateva ori. da jos chiulasele si du unul dintre pistoane la pms. ia o bucata de lemn mai tare si curata calamina de pe capul pistonului. uleiul o inmoaie, te ajuta la curatare. dupa ce ai curatat-o sterge cu o carpa, ia un smirghel fin, de la 600 in sus si curata bine. la fel si in cazul chiulasei. dupa aia misca pistonul in jos vreun centimetru, mai pune ulei si coboara-l pana jos. pe cilindru o sa ramana calamina care a intrat intre piston si cilindru. o stergi de pe cilindru si repeti operatia pentru celalalt piston.

 

in al doilea rand pune niste bujii noi, cu cifra termica adecvata, la jawa pt. vara sunt 14np21, recomand totusi brisk n15yc sau iskra pt dacie (am uitat codul dar sunt bune). eu iskra recomand, sunt cele mai bune dintre cele ieftine. daca nu ai bani de bujii noi macar arde-le pe cele vechi bine, nu da cu peria de sarma pe ele, daca le lasi in flacara 10 minute se curata perect. lasa-le sa se raceasca singure, nu le grabi racirea. pune-le pe motor, porneste-l si lasa-l la relanti 10 minute. daca e prea cald afara (peste 30 de grade) pune un ventilator de casa in fata motorului si lasa-l sa mearga la viteza mica. nu pune furtun cu apa pe el, motorul o sa fie prea rece si nu o sa mearga in parametrii. opreste motorul, scoate bujiile si vezi ce culoare au. sigur stii sa citesti bujiile asa ca nu mai intru in detalii aici. amestecul la relanti il reglezi din surubul de aer. acum am uitat in ce directie dai mai mult sau mai putin aer, nu mai am jawa de 3 ani si ceva dar ideea e sa misti cate un sfert de tura odata, observand ce culoare are bujia. nu confunda surubul de aer cu cel de relanti. la a mea porneam reglajul de la 2.5 ture desfacut dar am dat si peste unele care porneau de la o tura sau chiar de la 4. depinde de noroc si de rabdare.

 

in al treilea rand asigura-te ca ambreiajul iti decupleaza complet, in mers trage-l la o viteza mai ridicata, 60-70-80 kmh si vezi daca motorul sta la relanti in timp ce motocicleta ruleaza. daca nu, evident regleaza-l :disappointed:

dupa ce te-ai asigurat ca ambreiajul merge da o tura de vreo 10 km prin oras, mergi pur si simplu normal. dupa aia la 50-60 kmh si la turatia la care mergi tu normal (eu aveam 50 kmh intr-a doua in zona verde, nu mai tin minte exact ce turatie aveam) dupa o accelerare scurta taie scanteia si trage ambreiajul in acelasi timp, lasand acceleratia in pozitia in care era, adica o tii trasa, nu-i dai drumul pana se opreste motorul de tot (nu motocicleta). trage motorul pe dreapta, lasa-l sa se raceasca si vezi ce culoare au bujiile. ar trebui sa fie un maronoi inchis, nu caramiziu. adica sa fie o idee bogat amestecul. asta iti asigura o racire mai buna in oras si in acelasi timp o ungere mai buna. daca e prea sarac sau prea bogat amestecul joaca-te din nivelul plutitorului. nu te atinge de cuiul de dozaj. cuiul trebuie sa fie la crestatura din mijloc.

 

ultimul test iti va arata daca intr-adevar este carburatorul bun. mergi in afara orasului si mergi cu 80-90 kmh tot vreo 10 km, de data asta tinand viteza constanta. la fel tragi ambreiajul si tai scanteia in acelasi timp si vezi bujiile. ar trebui sa fie maronii-caramizii.

 

 

 

p.s. avansul la jawa cu motor nou pune-l la 2.4-2.5 mm...

 

p.p.s. gandeste-te bine la o aprindere electronica (nu tranzistorizata) cu avans variabil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii folosesc Brisk n15yc de cand am motorul asta. Avansul l-am avut reglat 2.6 in rodaj.....si o perioada dupa. Nu prea am fost multumit cum merge. Se tura putin, e adevarat ca avea cuplu foarte bun, dar se plafona repede. Pe la 80 la ora deja urla motorul. Era exact ca un IJ. si l-am facut 2.8 dupa, astfel incat sa pot merge cu 80-90 la ora constant. Acum l-am facut 2.7 datorita benzinei. La urmatorul plin am sa-l fac iar 2.8 sa vad daca mai are acelasi simptom, ca ma gandesc sa fi nimerit eu o benzina mai "nefericita" atunci. Cat despre ambreiaj nu pot spune decat ca imi merge foarte aiurea. La rece merge normal. Ambreiaza si debraiaza corect. La cald, cand se mai subtiaza uleiul din cutie, in momentul cand introduc in treapta 1, tinde sa plece, si nu o pot scoate pe liber dect din mers. Daca il mai strang, nu mai pleaca de sub mine, dar patineaza, si asta nu-mi convine deloc. Carburatia la 4 ture am gasit reglajul optim. Surubul strans la maxim=aer inchis. Bujiile is caramizii cand merg inafara orasului. Cand merg in oras is maroniu foarte inchis, aproape negru. Nu pot spune la ce turatie am o anumita viteza, ca de vreo 2 ani nu mai functioneaza turometrul, dar o simt cand e in zona verde din acceleratie. Consumul este de 4-4.5%. Oricum, chestia cu calamina nu am facut-o si e foarte bine venita ideea ta, multam fain.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujii folosesc Brisk n15yc de cand am motorul asta. Avansul l-am avut reglat 2.6 in rodaj.....si o perioada dupa. Nu prea am fost multumit cum merge. Se tura putin, e adevarat ca avea cuplu foarte bun, dar se plafona repede. Pe la 80 la ora deja urla motorul. Era exact ca un IJ. si l-am facut 2.8 dupa, astfel incat sa pot merge cu 80-90 la ora constant. Acum l-am facut 2.7 datorita benzinei. La urmatorul plin am sa-l fac iar 2.8 sa vad daca mai are acelasi simptom, ca ma gandesc sa fi nimerit eu o benzina mai "nefericita" atunci. Cat despre ambreiaj nu pot spune decat ca imi merge foarte aiurea. La rece merge normal. Ambreiaza si debraiaza corect. La cald, cand se mai subtiaza uleiul din cutie, in momentul cand introduc in treapta 1, tinde sa plece, si nu o pot scoate pe liber dect din mers. Daca il mai strang, nu mai pleaca de sub mine, dar patineaza, si asta nu-mi convine deloc. Carburatia la 4 ture am gasit reglajul optim. Surubul strans la maxim=aer inchis. Bujiile is caramizii cand merg inafara orasului. Cand merg in oras is maroniu foarte inchis, aproape negru. Nu pot spune la ce turatie am o anumita viteza, ca de vreo 2 ani nu mai functioneaza turometrul, dar o simt cand e in zona verde din acceleratie. Consumul este de 4-4.5%. Oricum, chestia cu calamina nu am facut-o si e foarte bine venita ideea ta, multam fain.

 

 

mai e ceva... intre piston si chiulasa exista asa numitul "squish-band". baga acolo niste fludor, misca motorul incat pistonul sa il preseze, scoate-l si masoara-i grosimea. la jawa ideal e sa fie de 0.75-1mm. daca poti sa-l faci de .75 ar fi perfect. scapi de multe detonatii din cauze minore. cum ar fi chiar asta cu benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai ca nu inteleg? unde? Pe piston, sau pe chiulasa? Oare astia de la Jawa nu au scos si pistoane scobite, facute special pentru benzine fara plumb?

 

 

intre piston si chiulasa. in centru e camera de ardere, semisferica. in extremitati e o margine de vreun centimetru, intre marginea aia a chiulasei si piston baga un fludor mai gros sau plastilina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...