ionut73 Postat Ianuarie 13, 2006 Share Postat Ianuarie 13, 2006 Doua povestioare interesante la breaking news-urile de azi http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/1300/index.html unul care a mers 600 km cu suspensia reparata cu sarma si un olandez care vrea sa termine Dakarul cu o Yamaha 500 XT f veche - repara la ea in fiecare noapte, insa iata ca se apropie de sfarsit. iata ce scrioa un olandez de-al lui pe advrider "One more thing: #215, Henno on the XT500 has been labeled 'hero of the event' by A.S.O., the organisers. He's champion of time penalties (13:06:00 total) and takes the last place at over 67 hours from the lead. He has been seen taking a shower at the home of a kind Malinese family and enjoying some supper with them as well. He's also reported to sleep every now and then on liaison stretches, by the side of the road. "I would really enjoy this, if I wasn't so exhausted". He arrived at the bivouac of last monday's stage on tuesday morning at 8:00 a.m. His electricity only works from 4000 rpm and up, so his tripmaster and road book do not work most of the time. Worse: his tripmaster resets to zero every time the electricity stops working, so it's pretty hard for him to find his way in the dark, with no idea where he is on the roadbook. Can you imagine, driving alone at night, with hardly any or no light, in the African desert? And seeing all those abandoned cars and bikes from the day's stage? He met with the sweep truck a lot of times, and he's not loading onto it. They respect his effort and tell him directions if he needs 'm" cateva poze cu omul aici http://www.maindruphoto.com/maindruweb/204...t.asp?ref=intro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LaurBalaur Postat Ianuarie 14, 2006 Share Postat Ianuarie 14, 2006 O poza frumoasa!Si cu comentarii: MONSTRUL DIN ADĂNCURI Acei negri mititei de pe colină asistă neputincioÂşi la o apariție miraculoasă. Are coarne, doar un cap, scoate un zgomot înfiorător Âşi ceva fum pe nările din spate. Numai că nu-i înghite, ci trece nepăsător pe lîngă ei, spre destinația finală, Dakar Ce frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Ianuarie 14, 2006 Share Postat Ianuarie 14, 2006 Ieri si azi au fost accidentati mortal doi copii. In concluzie s-a decis ca proba finala de pe malul lui Lac Rose sa nu se cronometreze. Presupun ca asta inseamna ca ramane final clasamentul zilei de azi: Marc Coma lider, Despres locul 2 la peste o ora de lider(dupa ce azi s-a ratacit si s-a invartit in cerc circa 20 de minute), 3 Giovanni Sala la peste 2 ore de lider. Destul de dur clasamentul, arata ca a fost o cursa diabolica. Duclos, afro-europeanul care a castigat etapa ce s-a terminat in orasul sau natal, Bamako, este pe locul 7, Fretigne cu Yamaha sa cu dubla tractiune e abia pe 12 cu 8 ore si un sfert dupa Coma. Singurul motorist de la Mol-Dakar-Team ramas in cursa, Varga Akos, este pe locul 60 din 93, dupa ce etapa de azi a fost chiar pe 8, cea mai buna clasare a sa in aceasta editie. Duo-ul Szalay-Bunkoczi ai Mol-Dakar-Team, pe Opel Frontera, este pe 29 din 68 la automobile, iar camionul MAN al echipei pe 17 din 35. Finalul se apropie, pacat ca Zsolt nu este maine in Dakar. Ii doresc sanatate! PS. Primii 8 calaresc ketemeuri, doar portughezul Rodrigues de pe 9 e pe Yamaha. Ca cilindree, in primii zece doar 7-Duclos(KTM450) si 9-Rodrigues(WR450) au mers pe 450 cmc si 10-Villiers pe EXC 525, restul KTM de 660. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KristaKe Postat Ianuarie 14, 2006 Share Postat Ianuarie 14, 2006 (editat) Dupa terminarea dakar-ului, acest topic ar putea folosi pt uploadarea pozelor si filmelor pe care fiecare le are cu aceasta editie 2006, nu? sunt sigur ca fiecare vrea cat mai mult material! Editat Ianuarie 15, 2006 de KristaKe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
digitallysane Postat Ianuarie 15, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 15, 2006 Informatii noi: http://www.dakar.ro/node/650 Zsolt Szilveszter, singurul roman care a concurat la editia 2006 a Dakar-ului va reveni in Romania pana la finalul saptamanii 16-22 ianuarie.Dupa ce a suferit sambata trecuta o interventie chirurgicala majora la piciorul fracturat, Zsolt Szilveszter a ajuns in aceasta dimineata la o clinica din Budapesta. Desi medicii din Insulele Canare au intervenit prompt, inainte de intoarcerea in Romania era necesara verificarea articulatiilor de la piciorul ranit in accident. [...] „Eram cred cam pe la kilometrul 80 cand am decisa sa ma intorc pentru ca trecusem de benzinaria indicata pe road book. In momentul accidentului circulam pe sensul meu de mers cand din fata au venit cred ca 3 sau 4 motociclete si o masina. Pentru ca erau probleme de vizibilitate am mers pe marginea drumului, insa unul din pilotii de pe motocicleta a intrat in mine. Problemele de vizibilitate erau firesti pentru ca accidentul s-a petrecut undeva in jurul orei locale 05:00 AM.“ [...] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Ianuarie 15, 2006 Share Postat Ianuarie 15, 2006 Sa il vedem sanatos acasa, va intra el sa povesteasca mai multe. Multam' Digitallysane pentru vestile date, mi-am dorit ca azi sa sarbatorim la fel ca anul trecut, dar macar stim ca Zsolt e bine si e pe calea cea buna spre insanatosire. Dakaruri vor mai fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 Il asteptam pe Zsolt la Bucuresti sa ne povesteasca mai multe la o bere! F tare olandezu cu XT-ul -> a terminat cursa. Respect maxim! Henno Van Begeik Henno Van Begeik is a fighter, hard core, and solid, one of those who tan their leather under the sun of four horizons. He has voyaged from Amsterdam to Niger and Mongolia as well, alone behind the wheel of an old 505, only to see if the world is vast enough for him. But here it’s too much…or nearly so. Bamako. 1h10. Henno enters the bivouac. He’ll get some sleep before taking to the liaison. “I can no longer stand up; it would be stupid for me to set off for 450 kilometres without getting some rest.” Henno has rejoined the ranks of the “bike trunk” community, which welcomes him as he approaches. He is done, he’s had it and he can’t go on. Ever since Nouakchott, he’s slept just two-hours in the bivouac and now that he’s made it he just wants to get some sleep and rest his weary bones, take a shower to forget his fatigue and drink a bit of goats milk to replenish himself before setting off again. “Since the rest day it has been infernal. I thought I had done the hardest part when I made it Nouakchott without too much trouble, but I couldn’t have imagined what was ahead of me. I took me 24-hours to make it from Nouakchott to Kiffa. I arrived one hour before the start of the stage to Kayes and I just kept going.” Kilometers of sand under the stifling heat of southern Mauritania, tormenting tracks lined with trees and stumps crossing through Mali. And problems with is bike that accumulate and torment just a little bit more his old 500 XT with each passing day. “For me this bike is a legend. In 1979 Cyril Neveu won the first Dakar with this machine. Thus, I wanted see if it could take me all the way to Lake Rose as well.” But the old machine is having a hard time. “Each day I stop along the side of the stage to verify the oil level, check the carburetor and change the air filter. I also try to get at least a few minutes sleep. But before I shut my eyes I make sure I park the bike in the direction of the stage. I am so tired that I am on auto pilot and I’m quite capable to take off in the wrong direction, without even knowing it.” Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 16, 2006 Share Postat Ianuarie 16, 2006 (editat) S-a terminat si Dakar-ul 2006... Dupa patania lui Zsolt si decesul lui Caldecott nu am mai fost asa nerabdator sa se faca 23.30 sa dau pe Eurosport. Am citit intreg tot topicul si pana acum n-am postat nici macar urarile de sanatate si recuperare totala pt omul nostru (nu il cunosc personal dar l-am urmarit la cateva competitii interne). M-a dezgustat atat de tare ce am citit pe sbz incat nu voiam sa mai scriu nimic. Toate jignirile care i s-au adus si care nu-si aveau rostul, pacat ca veneau de la unii care se numesc motociclisti... Sper ca Zsolt sa aiba puterea s-o ia de la capat. Felicitari castigatorilor, respect pt toti care au avut curaj sa participe, r.i.p. pt cei care au trecut in lumea dreptilor... Editat Ianuarie 16, 2006 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 17, 2006 Share Postat Ianuarie 17, 2006 o poza cu olandezu si motocicleta lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PepsiMan Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 Am gasit cateva articole mai vechi publicate in Jurnalul National Zsolt Szilveszter nu renunta Szilveszter, in spital Omul zilei - Zsolt Szilveszter Trei saptamani in spital pentru Zsolt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bizoo_n Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 (editat) Scuze, eu nu prea am fost la curent cu Dakar-ul, am citit acest topic si nu am dat peste chestia asta din Cotidianul, nu stiu daca ati citit-o. Poate nu m-am uitat cum trebuia. Chiar asa a fost cu al nostru Zsolt? Oricum ar fi fost, nu trebuia sa fie. Multa sanatate lui! Zsolt Szilveszter mergea pe contrasens Pilotul roman care a participat in Raliul Dakar s-a accidentat dupa ce a ratacit traseul, ratind o benzinarie. Aflat intr-o clinica din Budapesta, singurul roman participant la Raliul Dakar, Zsolt Szilvester, a dezvaluit in premiera amanunte de la accidentul petrecut in desert, in proba de legatura a specialei Ouarzazate-Tan Tan: „Eram, cred, pe la kilometrul 80 cind am decis sa ma intorc pentru ca trecusem de benzinaria indicata pe road book. In momentul accidentului, circulam pe sensul meu de mers cind din fata au venit trei sau patru motociclete si o masina. Pentru ca erau probleme de vizibilitate, am mers pe marginea drumului, insa unul dintre pilotii de pe motocicleta a intrat in mine. Accidentul s-a petrecut undeva in jurul orei locale 05:00“. Dupa ce a suferit simbata trecuta o interventie chirurgicala majora la piciorul fracturat, Zsolt a ajuns ieri-dimineata la o clinica din capitala Ungariei. Desi medicii din Insulele Canare au intervenit prompt, inainte de intoarcerea in Romania, prevazuta pina la finalul acestei saptamini, era necesara verificarea articulatiilor de la piciorul ranit in accident. (V.D.) Editat Ianuarie 20, 2006 de bizoo_n Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 Desigur, sunt diferente minore intre "sens invers" si "contrasens" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 Desigur, sunt diferente minore intre "sens invers" si "contrasens" Teoretic este diferenta intre "sens invers" si "contrasens". Practic, sa mergi inapoi pe o speciala la rally raid e mai grav decat sa mergi pe contrasens pe o sosea normala pentru ca cei care vin din spate vin f tare. Inca o data - pe probele speciale e lege ca nu ai voie sa mergi inapoi; mai ales ca in general dupa motorete vin masinile ... si cred ca e multa adrenalina sa te intalnesti nas in nas cu o hardughie de 2 tone care alearga cu 150km/h pe macadam ... In mod normal, tinand cont ca erau pe o etapa de legatura, nu ar fi trebuit sa aiba viteza prea mare ... Totusi daca cei 3 motociclisti mentionati in articol veneau dupa masina intr-un nor de praf, e posibil sa nu-l fi vazut decat f tarziu pe Zsolt. Insa numai Zsolt ne poate povesti ce s-a intamplat exact acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 Din cate stiu pe etapele de legatura se circula pe drumuri "publice" chiar daca nu o fi cine stie ce public acolo. Deci e posibil sa intalnesti orice, nu? Cred ca in timpul cursei unora li se atrofiaza simtul soselei, altfel nu-mi explic. Nenea ala care a dat peste Zsolt putea sa aiba un pom acolo ca obstacol si tot in spital putea ajunge. Basca faptul ca accidentul se zice ca a fost 'neata la 5, la ora aia se mergea cu farul aprins bag sama. Ce naiba praf sau ceata sau draq stie ce-a fost acolo sa nu vada frantuzul ca e ceva obstacol obscur in fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 Eu am inteles ca accidentul s-a intamplat pe etapa de legatura, adica sosea (in sensul de drum public, asfaltat - cel putin pe harta asa pare). Pe o speciala la dakar, nu cred ca poate fi vorba de "sensul meu", ca nu sunt pe vreun fel de drum. (Re)formularea jurnalistului mie mi se pare amuzanta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 23, 2006 Share Postat Ianuarie 23, 2006 Ce se mai stie de Zsolt? Cand vine in tara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
digitallysane Postat Ianuarie 23, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 23, 2006 E posibil saptamana asta, dar nu se stie inca nimic sigur. Dragos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
digitallysane Postat Ianuarie 25, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2006 Zsolt s-a intors! http://www.dakar.ro/node/655 Zsolt Szilveszter, pilotul roman care a concurat in editia 2006 a Dakar-ului, a revenit in aceasta seara in Romania. Pilotul Mol Dakar Team a revenit acasa, in Satu Mare, dupa ce a fost nevoit sa stea mai mult de doua saptamani in doua spitale din Europa. Dupa ce aventura africana s-a terminat pentru Zsolt, in urma unui accident suferit in portiunea de legatura a celei de a cincea etape a Dakar-ului (Ouarzazate-Tan Tan, 5 ianuarie 2006), romanul a fost nevoit sa petreaca mai mult de o saptamana intr-un spital din Insulele Canare si inca zece zile intr-o clinica din Budapesta. [...] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Ianuarie 25, 2006 Share Postat Ianuarie 25, 2006 Zsolt s-a intors! http://www.dakar.ro/node/655 Bine ai revenit Zsolt! Te asteptam pe site cu impresii. La Bucuresti cand vii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bizoo_n Postat Ianuarie 26, 2006 Share Postat Ianuarie 26, 2006 Articol din Cotidianul, cred ca de azi. Intors la Satu-Mare, Zsolt Szilveszter e optimist si critic in acelasi timp. Tinta acuzatiilor sale este Federatia Romana de Motociclism (FRM), acuzata de faptul ca nu se ocupa de sport, ci de politica sportiva. Mediatizat la extrem dupa accidentul pe care l-a suferit in etapa a cincea a Raliului Dakar 2006, satmareanul Zsolt Szilveszter pare sa-si fi regasit complet tonusul. Desi cu piciorul sting in ghips si cu mina de pe aceeasi parte afectata vizibil de accident, omul vrea sa participe, la inceputul lunii mai, la un raliu Satu-Mare – Navodari. „In curind, vreau sa pot misca normal mina stinga, pentru ca altfel nu mai pot da palme cum trebuie“, spune sportivul in virsta de 46 de ani. „Destinatarii“ cei mai vizati par sa fie conducatorii Federatiei Romane de Motociclism, pentru care Zsolt a fost tot timpul oaia neagra. „Nu m-au agreat niciodata, pentru ca le-am reprosat sincer ca gresesc in ceea ce fac. Ei cheltuiesc banii pe proiecte minore, preferind sa finanteze participari la Campionatele Balcanice. Eu le-am spus mereu ca trebuie sa mergem spre Europa, dar le e frica de competitie si de pierderea unor importante sume de bani“, intra Szilveszter intr-un viraj periculos. Mai mult, FRM a obtinut o viza pentru motociclist contra a 50 de euro, dar acestuia i-a solicitat 280! „Acolo se face politica sportiva, nu sport“, a spus Szilveszter. „E un esec total“ Satmareanul a recunoscut franc ratarea expeditiei sale in cursa Lisabona–Dakar: „Toata lumea se bucura ca sint sanatos, dar eu ma gindesc la faptul ca, din punct de vedere sportiv, deplasarea mea a fost un esec total. Mai penibil de atit nu puteam fi, decit poate daca ma accidentam in Europa“. Reprezentantul team-ului MOL reconstituie accidentul care l-a scos din cursa: „Ma intorceam sa pun benzina in rezervor, pe la 5 dimineata. Era intuneric, nici linia orizontului nu se deslusea inca. Din fata veneau trei sau patru motociclete, iar in spatele lor o masina. Motociclistii mergeau unul linga altul, in linie, deci e posibil ca unul dintre ei sa fi depasit axul drumului. Eu am fost orbit de farurile masinii si ma uitam doar la marginea din drepta soselei, sa nu ies de pe drum, si am fost lovit. Trageti dumneavoastra concluziile“. Sportivul crede ca o mai buna documentare asupra logisticii l-ar fi ajutat mult in cursa, dar e aproape convins ca nu va mai participa niciodata la un raliu Lisabona-Dakar. Presa l-a dus la reanimare Zsolt e foarte suparat pe modul in care presa a reactionat dupa accident. El spune ca nu a ajuns niciodata la reanimare, ci doar a fost adormit pentru a suporta un drum lung cu elicopterul. Referitor la promptitudinea interventiei ,,spitalului cu elice’’, Szilveszter este convins ca in Romania ar fi fost imposibil ca un elicopter sa ajunga la locul accidentului la fel de repede. „Nu ma refer la dotare, deoarece elicopterele lui Arafat (n.r. - directorul SMURD de la Tg. Mures) sint mai bine echipate, ci la sistemul de comunicatii si la rapiditatea interventiei. „ Chirurgii din Canare i-au reconstruit practic femurul sting, iar la Budapesta, Zsolt a fost consultat de un medic pe care il cunoaste de 15 ani si care il va ingriji in continuare. O parte din costurile spitalizarii au fost platite de o firma de asigurari, urmind ca restul sa fie suportate de pacient. Satmareanul este optimist in privinta recuperarii: „In fiecare an, de 1 mai, plecam spre Navodari cu motocicletele pe un traseu off-road. De acolo, parcurgem toata coasta, pe plaja, si sper sa pot face acelasi lucru si la primavara.“ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Ianuarie 26, 2006 Share Postat Ianuarie 26, 2006 Bine a revenit, sa fie sanatos cat de repede! FRM nu cred ca merita nici macar palme, atata timp cat ei nu au fost parte in nici un fel in expeditia asta nu au nici un drept de comentariu. Sa se traga in birourile lor si sa isi imparta banutii primiti de la stat dupa regulile lor nepotiste. Si sa nu se mire daca o sa ajunga sa nu mai fie luati in seama de nimeni si eventual o sa apara organizatii paralele care sa le ia obiectul muncii. La un moment dat inclusiv vitezistii o sa descopere ca doar ei, manati de pasiune, isi dau silinta sa-si procure echipament, motoare, sponsorizari si poate se vor organiza altfel. Americanii nu stiu daca au cine stie ce federatii, dar in sporturile cu motot interesul economic a dus la aparitia organizatiilor care pun in scena concursurile gen Nascar de exemplu si carora probabil nu le pasa de organisme ale statului. Romani, privatizati federatiile, asa se va putea face vant dinozaurilor care si-au plantat dosurile inradacinate in niste fotolii si nu pleaca de acolo nici arsi cu napalm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shobolanu19 Postat Ianuarie 30, 2006 Share Postat Ianuarie 30, 2006 dupa parerea mea pentru dakar ar trebui piloti tineri rezistenti psihic si fizic. dar in lipsa acestora sunt buni si cei ca zsolt! Oricum toata stima pentru el si multa bafta in continuare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
f_zoltan Postat Ianuarie 30, 2006 Share Postat Ianuarie 30, 2006 scuze shobolane19 dar e cel mai idiot post la topicul asta Si sunt multe de tot felul, si de bine si de rau. Daca ai fi apucat sa te dai nitel ai fi realizat ca rezistenta si tehnica in motociclism, dar mai ales in enduro se obtin cu antrenamente si experienta. Ambele se pot obtine atat la varste fragede cat si la cele mai inaintate si implica rezistenta si conditie fizica, dar mai ales stare psihica ireprosabila. Inclin sa cred ca, judecand dupa varsta majoritatii castigatorilor de la Dakar, ca cei mai in varsta sunt avantajati. Posibil ca rezistenta lor psihica si hotatarea in a arunca tot ce au mai bun sa fie mai buna ca la un adolescent. E o caracteristica a multor tineri (nu a tuturor) de a alege calea minimei rezistente si de a renunta pur si simplu atunci cand ceva le pare prea complicat. Oricum, sai ai tupeul ca in a doua zi a prezentei tale pe forum, cu experienta vasta oferita de manarea unei biciclete cu motor pe soselele patriei , sa dai o parere atat de clara despre un sport pe care-l cunosti din ce vezi la TV sau in reviste... Scuze dar e atat de ridicol ca nici nu ma pot enerva Pe sistemul tau maine imi iau schiurile si incep sa dau lectii la baietii care fac schi extrem, desi nu am mai schiat de cativa ani. in lipsa acestora sunt buni si cei ca zsolt! Te manca Zsolt cu fulgi cu tot si la 80 de ani la orice proba motociclista vrei. Cu ochii legati si o mana la spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KristaKe Postat Ianuarie 31, 2006 Share Postat Ianuarie 31, 2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TaChe Postat Ianuarie 31, 2006 Share Postat Ianuarie 31, 2006 dupa parerea mea pentru dakar ar trebui piloti tineri rezistenti psihic si fizic. dar in lipsa acestora sunt buni si cei ca zsolt! Dupa parera mea si a multora de aici No offence! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.