ionutvifo Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 Salutare tuturor.Am si eu o problema cu acest scuter de nu-i mai dau dau de cap.Dimineata cand vreau sa-l pornesc porneste foarte greu(il pornesc numai la pedala ca la automat moare si bateria daca insist) dar dupa ce o ia sta la relanti si nici nu se opreste,de tras trage foarte bine chiar si 125-130km/h.Carburatorul l-am curatat si tot degeaba,acelas fenomen.Daca este cineva care se pricepe rog sa ma ajute si pe mine. Eu cred ca este socul electronic ca azi de dimineata am dat la pedala de imi venea sa-l arunc si i-am desfacut socul de pe carburator apoi i-am astupat cu degetul gaura aceea de pe carburator iar dupa doua pedale a si pornit.E mult pana porneste ca o ia si la automat imediat.Deci motorul nu apuca sa se incalzeasca,compresie are,oare ce sa fie?La socul acela se poate face ceva? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_16 Postat August 31, 2008 Share Postat August 31, 2008 Salutare tuturor.Am si eu o problema cu acest scuter de nu-i mai dau dau de cap.Dimineata cand vreau sa-l pornesc porneste foarte greu(il pornesc numai la pedala ca la automat moare si bateria daca insist) dar dupa ce o ia sta la relanti si nici nu se opreste,de tras trage foarte bine chiar si 125-130km/h.Carburatorul l-am curatat si tot degeaba,acelas fenomen.Daca este cineva care se pricepe rog sa ma ajute si pe mine.Eu cred ca este socul electronic ca azi de dimineata am dat la pedala de imi venea sa-l arunc si i-am desfacut socul de pe carburator apoi i-am astupat cu degetul gaura aceea de pe carburator iar dupa doua pedale a si pornit.E mult pana porneste ca o ia si la automat imediat.Deci motorul nu apuca sa se incalzeasca,compresie are,oare ce sa fie?La socul acela se poate face ceva? Multumesc Salut! Se pare ca socul ala face probleme multor scutere marca Piaggio. Mi s-a intamplat si mie pe vremea cand aveam Sfera. De reparat stiu ca nu se repara, ci se inlocuieste. Dar ca sa verifici daca e stricat, m-a invatat cineva de pe forum sa-l demontez de pe scuter, sa il bag in congelator cam juma de ora, si cand il scot, conectez repede priza lui si pun contactul. Socul are un "cui"; cand pui contactul, daca s-a miscat acul (chiar si foarte putin) inseamna ca functioneaza. Sa ma corectati daca gresesc! eu asa am facut la al meu. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutvifo Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 Salut! Se pare ca socul ala face probleme multor scutere marca Piaggio. Mi s-a intamplat si mie pe vremea cand aveam Sfera. De reparat stiu ca nu se repara, ci se inlocuieste. Dar ca sa verifici daca e stricat, m-a invatat cineva de pe forum sa-l demontez de pe scuter, sa il bag in congelator cam juma de ora, si cand il scot, conectez repede priza lui si pun contactul. Socul are un "cui"; cand pui contactul, daca s-a miscat acul (chiar si foarte putin) inseamna ca functioneaza. Sa ma corectati daca gresesc! eu asa am facut la al meu. Bafta! O sa fac si asa cum ai spus tu.Am observat ca eu nu am mufa la el ci duce firul nu stiu sigur dar cred ca la magnetou sa ma corectati daca gresesc sau se alimenteaza de la baterie?Nici nu am desfacut de tot carena sa vad cu exactitate pana unde duce firele alea doua de la soc.Iar cuiul ala de la soc l-am vazut dar ce ac tre sa se miste sau ai vrut sa zici cuiul ala trebuie sa se miste putin de la soc?si cum trebuie sa se miste?si care dintre ele, ca sunt doua unul afara de intra in carb si unul in interior la bulbul ala.Am mai observat ceva,si anume dupa ce il pornesc socul era demontat de tot si inauntru'(socului) am mai vazut ca are o tablita in care vine peste ea un bulb cilindric de cupru sau alama cu un cui si chiar se incalzea acel bulb,este normal sa se incalzeasca? Astept un raspuns de lavoi si sper ca am fost inteles ce am vrut sa spun. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_16 Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 O sa fac si asa cum ai spus tu.Am observat ca eu nu am mufa la el ci duce firul nu stiu sigur dar cred ca la magnetou sa ma corectati daca gresesc sau se alimenteaza de la baterie?Nici nu am desfacut de tot carena sa vad cu exactitate pana unde duce firele alea doua de la soc.Iar cuiul ala de la soc l-am vazut dar ce ac tre sa se miste sau ai vrut sa zici cuiul ala trebuie sa se miste putin de la soc?si cum trebuie sa se miste?si care dintre ele, ca sunt doua unul afara de intra in carb si unul in interior la bulbul ala.Am mai observat ceva,si anume dupa ce il pornesc socul era demontat de tot si inauntru'(socului) am mai vazut ca are o tablita in care vine peste ea un bulb cilindric de cupru sau alama cu un cui si chiar se incalzea acel bulb,este normal sa se incalzeasca?Astept un raspuns de lavoi si sper ca am fost inteles ce am vrut sa spun. Multumesc Trebuie sa se miste (sus/jos) ultimul ac, ala subtire. Cu incalzirea nu stiu care e treaba...cred ca e bine sa se incalzeasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat Septembrie 1, 2008 Share Postat Septembrie 1, 2008 salut,aceasi problema am avut si eu cu un soc electronic si am sfarsit prin al inlocui.Insa dupa ce iti porneste mobra,mai asteapta vreo 5 minute si pune mana pe soc,ar trebui sa fie destul de fierbite daca nu ai aparatoare la el.El trebuie sa se incalzeasca ca sa functioneze corect,de asemenea masoara daca ai curent pe firele care intra in el(vezi ca ar trebui sa ai curent pe ele doar cand ii motorul pornit) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutvifo Postat Septembrie 1, 2008 Autor Share Postat Septembrie 1, 2008 salut,aceasi problema am avut si eu cu un soc electronic si am sfarsit prin al inlocui.Insa dupa ce iti porneste mobra,mai asteapta vreo 5 minute si pune mana pe soc,ar trebui sa fie destul de fierbite daca nu ai aparatoare la el.El trebuie sa se incalzeasca ca sa functioneze corect,de asemenea masoara daca ai curent pe firele care intra in el(vezi ca ar trebui sa ai curent pe ele doar cand ii motorul pornit) Pana la urma cred ca socul functioneaza.Am pornit motorul si l-am lasat asa la relanti cateva minute apoi am pus mana pe soc chiar era cald,tensiune pe firele lui in timpul functionarii motorului exista 12v.Am mai observat ca in timp ce se incalzeste coboara mai mult cuiul acela de la soc,iar cand se raceste isi revine la loc.Din ce poate sa mai fie?Galeria de admisie este noua.Daca mai aveti vre-o sugestie,idee va rog sa ma sfatuiti si pe mine. Cu respect Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat Septembrie 2, 2008 Share Postat Septembrie 2, 2008 Vezi ca corpul carburatorului este prins de o flansa care si ea este prinsa de motor.In locul unde este ea prinsa se afla o supapa cu 4 tablite numita "muzicuta",scoti muzicuta si te uiti daca inchide bine,daca nu desfaci tablitele(sunt prinse in 4 suruburi)si le cureti.Dupa ce ai terminat toata treaba incepi sa le ansamblezi la loc dar sa pui pe garnituri(nu conteaza daca sunt noi sau tot alea care au fost) silicon,dar nu silicon sanitar sa pui daca gasesti "red gasket maker"este folosit pentru toblele de esapament si rezista la temeraturi inalte.Pui pe toate garniturile si lasi vreo 10 minute si dupa aia le ansamblezi si le stragi.De aici impusti doi iepuri dintr-o lovitura ca fie nu iti mai inchide bine muzicuta fie iti tragea aer fals pe undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutvifo Postat Septembrie 3, 2008 Autor Share Postat Septembrie 3, 2008 O sa incerc si cum spui tu dar ultima oara cand am schimbat galeria de admisie cu una noua m-am uitat si la muzicuta si parea ca toate 4 lamele se inchid bine,asta bineinteles dupa ce am spalat(muzicuta).Ce nu am pus acolo a fost siliconul pt ca am considerat ca nu trebuie deoarece este noua galeria de admisie.Ce nu mai inteleg eu de pe carburatorul asta este un surup care se infileteaza pe carburator cu doua fire(surupul este amputisat)are decat filet pe el.Asta ce rol are?Este vreo sonda ceva? Cu respect Ionut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat Septembrie 3, 2008 Share Postat Septembrie 3, 2008 nu inteleg de ce surub zici,o poza ceva.cat despre galeria de admisie degeaba era noua,daca nu erau si garniturile noi si atunci sa fi pus putin ulei pe ele sa prinda calumea,asa cu siliconul rezolvi problema chiar daca nu ai garnituri noi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutvifo Postat Septembrie 4, 2008 Autor Share Postat Septembrie 4, 2008 nu inteleg de ce surub zici,o poza ceva.cat despre galeria de admisie degeaba era noua,daca nu erau si garniturile noi si atunci sa fi pus putin ulei pe ele sa prinda calumea,asa cu siliconul rezolvi problema chiar daca nu ai garnituri noi. Uite unde vine surubul ala cu doua fire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat Septembrie 4, 2008 Share Postat Septembrie 4, 2008 hmmm,nu stiu pentru ce ar putea fi acolo senzorul ala,poate sa fie un senzor de umiditate,sau poate un mic electromagnet care cine site ce inchide sau deschide.Socul il ai manual la el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutvifo Postat Septembrie 6, 2008 Autor Share Postat Septembrie 6, 2008 (editat) hmmm,nu stiu pentru ce ar putea fi acolo senzorul ala,poate sa fie un senzor de umiditate,sau poate un mic electromagnet care cine site ce inchide sau deschide.Socul il ai manual la el? Nu il am manual ci este electronic socul.Am mai facut o verificare si anume am scos furtunul de benzina si am dat o pedala sa vad cum scoate benzina si am observat ca arunca cate putin 2-3 picaturi iar daca am tras eu pe furtunul de vacum am vazut ca iese benzina cum trebuie(deci pompa de benzina functioneaza) cred pana la urma ca nu mai are compresie cum trebuie motorul si de aceea nu mai trage bine din pompa de vacum. Nu-mi ramane decat sa schimb pistonul si segmentii.Cilindrul am observat ca este din aluminiu, din cate stiu eu are o pelicula pe interior si mai merge schimbat decat o singura data un rand de segmenti ca oricum alezare nici nu incape vorba. Editat Septembrie 6, 2008 de ionutvifo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat Septembrie 6, 2008 Share Postat Septembrie 6, 2008 De ce pelicula vorbesti?Zici de camasa?Poti sa dai camasa jos incalzind tot cilindrul si dupa aia poti sa alezezi linistit,asa am facut si eu si am luat 5 zecimi din el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutvifo Postat Septembrie 6, 2008 Autor Share Postat Septembrie 6, 2008 (editat) De ce pelicula vorbesti?Zici de camasa?Poti sa dai camasa jos incalzind tot cilindrul si dupa aia poti sa alezezi linistit,asa am facut si eu si am luat 5 zecimi din el. Pai nu am desfacut motorul pana acum dar stiu ca daca are cilindru de aluminiu trebuie sa aive obligat pelicula de crom sau de ce o fi(camasa).Si de ce ar trebui sa mai alezez din cilindru?Camasa nu se poate gasi(schimba)? Editat Septembrie 6, 2008 de ionutvifo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat Septembrie 6, 2008 Share Postat Septembrie 6, 2008 Pai daca poti sa schimbi camasa si gasesti mai bine faci asta decat sa alezezi.Eu am mai alezat pentru ca sub punctul inferior unde coboara pistonul avea alt diametru si am vazut ca era si ovalizat.Si ai dreptate in legatura cu cilindrul de aluminiu,ca are o camasa de un material mult mai dur decat aluminiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Septembrie 6, 2008 Share Postat Septembrie 6, 2008 cilindrii astia au camasa din fonta si sunt imbracati in aluminiu pentru o disipare termica mult mai buna (fata de cilindrii mai ieftini exclusiv din fonta)...ronny are dreptate,la o folosire indelungata a unui cilindru acesta se ovalizeaza din cauza sistemului de rotatie al ambielajului (forta de apasare nu este centrata pe mijlocul pistonului)..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutvifo Postat Septembrie 7, 2008 Autor Share Postat Septembrie 7, 2008 cilindrii astia au camasa din fonta si sunt imbracati in aluminiu pentru o disipare termica mult mai buna (fata de cilindrii mai ieftini exclusiv din fonta)...ronny are dreptate,la o folosire indelungata a unui cilindru acesta se ovalizeaza din cauza sistemului de rotatie al ambielajului (forta de apasare nu este centrata pe mijlocul pistonului)..... Pana la urma ce fac?Schimb si cilindrul cu unul nou nu?nu cred eu ca se gaseste camasa pt cilindru.Cred ca un set nou ar rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezkreator Postat Septembrie 7, 2008 Share Postat Septembrie 7, 2008 pai cred ca cea mai buna solutie este un set nou,ca nu ar fi asa scump...unii mai alezeaza cilindrul si pun un piston mai mare,dar eu nu sunt adeptul la astfel de solutii pentru ca trebuie precizie mare si trebuie sa iti faca un meserias bun... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rony2006 Postat Septembrie 7, 2008 Share Postat Septembrie 7, 2008 Auzi da mai bine schimba robinetul ala cu vaccum nu ii mai mult de 25 de lei.ca pe un set dai mai mult,sau imprumutal de la altcineva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.