dannym Postat Noiembrie 20, 2003 Share Postat Noiembrie 20, 2003 care e diferenta intre uleiuri si cum se folosesc...(cand?), are cineva idee?ma refer la indicative 10-50, 15-50, t2,t4 etc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Noiembrie 20, 2003 Share Postat Noiembrie 20, 2003 uleiurile se impart in : uleiuri de motor, uleiuri alimentare, si uleiuri de la sex shop. uleiurile de motor (care ne intereseaza pe noi) se impart mai departe in uleiuri de transmisie si uleiuri pentru segmenti. uleiul de transmisie se pune in cutia de viteze. uleiul pentru segmenti se imparte in doua categorii: ulei pentru motor in 2 timpi, si ulei pentru motor in 4 timpi. uleiul pentru doi timpi se pune in benzina, manual pentru ca motorul in 2 timpi nu are baie de ulei. acest ulei nu are nevoie sa fie schimbat deoarece se consuma in timpul mersului. la motoarele in 4 timpi uleiul se pune in baia de ulei si se schimba periodic. indicativele numerice reprezinta viscozitatea. in cazul unui ulei 15 w 40 de ex, 15 si 40 reprezinta viscoztatile la anumite temperaturi folosite ca etalon. in caz ca vrei mai multa informatie, http://www.chris-longhurst.com/carbibles/e...eoil_bible.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Noiembrie 20, 2003 Admin Share Postat Noiembrie 20, 2003 Linkul de mai sus e bun, dar te pierzi usor in el Uite mai jos un rezumat... Uleiurile, dupa cum bine stii, folosesc la ungerea angrenajelor motorului. Uleiurile se vand pe sortimente, in functie de vascozitatea la anumite temperaturi (joase si inalte). Exercitiu de laborator: Unge o tigaie cu ulei, sa vezi ce frumos arata unsa. Incalzeste tigaia, si vei vedea cum bunatate de unsoare se aduna ghem si fuge prin tigaie. Deci, nu folositi ulei de la bunica in motoare Deci, problema este ca la caldura, uleiul isi pierde din proprietati (vascozitatea). Tu ai nevoie de un ulei care sa-si pastreze calitatile la temperatura de lucru a motorului tau, adica sa nu se subtieze, ci sa ramane vascos. Exercitiu de laborator: Pune ulei de la bunica in congelator. Zi-ne si noua ce se intampla, ca io n-am incercat niciodata, dar in principiu trebe sa se faca o mazga ..... Daca te dai cu motorul iarna (sau motorul va sta afara iarna) trebuie sa iei un ulei care sa-si pastreze calitatile si la temperaturi joase - sa ramana fluid, sa nu se ingroase. Uleiurile de acest gen sunt markate cu indicativul W (W - de la winter = iarna) Proprietatile uleiului (vascozitate, temperatura de lucru, winter) se definestc prin indicativi SAE. Indicativii sunt de genul SAE 20W50, SAE 30, etc. care-ti spun vascozitatea, si cat de mult se vor "subtia" la temperaturi mari (100 grC). Cu cat numarul din dreapta de mai mare, cu atat se va subtia mai putin. In linkul de mai sus e un tabel dupa care te poti lua 5W-30 folosit pt clima rece 10W-40 folosit pt. clima temperata 15W-50 folosit pt. clima calda Poti sa te ghidezi si dupa poza asta, care e un ghid al vascozitatii recomandate in functie de temperatura de afara Binenteles, trebuie sa respecti in primul rand recomandarea producatorului. Motorul e prevazut sa functioneze cu un ulei de o anumita vascozitate. Uleiurile sintetice si semisintetice au performante mult mai bune, adica isi pastreaza mult mai bine proprietatile deca uleiurile minerale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Noiembrie 20, 2003 Share Postat Noiembrie 20, 2003 uleiurile se impart in : uleiuri de motor, uleiuri alimentare, si uleiuri de la sex shop. uleiurile de motor (care ne intereseaza pe noi) se impart mai departe in uleiuri de transmisie si uleiuri pentru segmenti. uleiul de transmisie se pune in cutia de viteze. uleiul pentru segmenti se imparte in doua categorii: ulei pentru motor in 2 timpi, si ulei pentru motor in 4 timpi. uleiul pentru doi timpi se pune in benzina, manual pentru ca motorul in 2 timpi nu are baie de ulei. acest ulei nu are nevoie sa fie schimbat deoarece se consuma in timpul mersului. la motoarele in 4 timpi uleiul se pune in baia de ulei si se schimba periodic. indicativele numerice reprezinta viscozitatea. in cazul unui ulei 15 w 40 de ex, 15 si 40 reprezinta viscoztatile la anumite temperaturi folosite ca etalon. in caz ca vrei mai multa informatie, http://www.chris-longhurst.com/carbibles/e...eoil_bible.html hai ca asta cu uleiu dela sexy shop e ca mai tare figura care am auzit-o azi COOL Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Noiembrie 21, 2003 Share Postat Noiembrie 21, 2003 o sa-mi splituiasca iar smokey, topicu, da asta e: faza reala: un el si o ea se hotarasc sa incerce amor anal. evident se cerea lubrefiant. pe noptiera erau doua sticlute: una cu ulei de la sex shop, si una cu ulei de pin, de la plafar (folosit pentru aromatizarea camerei, etc). evident a gresit sticluta. )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Noiembrie 21, 2003 Admin Share Postat Noiembrie 21, 2003 o sa-mi splituiasca iar smokey, topicu, da asta e: bhairava, bratzul meu lung nu te poate atinge aici ... dar ca sa vorbim despre uleiuri: in acel ghid de hibernare a motocicletei se recomanda urmatorii pasi: 1. la inceputul iernii (sfarsitul sezonului) 1.1 aruncat uleiul&filtru vechi 1.2 pus ulei nou si IEFTIN (adica gen bunica) 1.3 pus filtru nou 2. la sfarsitul iernii (inceputul sezonului) 2.1 aruncat din nou uleiul (cel ieftin) 2.2 pus ulei nou SCUMP (adica ulei pe bune) personal n-am inteles argumentele pentru care uleiul vechi (ars) trebuie aruncat daca motorul sta vre-o cateva luni. ziceau ceva acolo de compusi care oxideaza, dar nu prea mult. binenteles, exista argumentul comercial. autorul e independent, dar cine stie.. stie cineva mai multe? chiar e o chestie importanta, sau doar reclama? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iriadi Postat Noiembrie 22, 2003 Share Postat Noiembrie 22, 2003 Probabil ca in anumite conditii de utilizare si daca mai si pornesti din cand in cand motorul iarna in garaj pot apare oxizi in uleiul vechi. Eu cred ca nu sunt asa importanti, mai ales ca in primavara schimbi oricum uleiul fara a forja motorul. Cum am eu de gand sa fac (si daca gresesc va rog sa ma corectati): 1. pus motorul in garaj, la temperatura peste 5 gradeC; 2. la primavara, cumpar 2xschimbul de ulei (alt ulei, daca era acelasi sortiment luam doar un schimb). 3. pornesc motorul (lasat in prealabil la soare:)), nu turez mai mult de 3000, las sa se incalzeasca (este singura manevra care mi se pare periculoasa in tot schimbul asta); 4. golesc uleiul vechi, incet si cu rabdare sa se scurga tot (in timpul asta spal filtrul vechi cu ceva benzina si il pun la uscat); 5. bag un plin de ulei bun, pun filtrul spalat si pornesc iar motorul (max 3000 de ture); acuma poate unii ar prefera la punctul asta un detergent de ala de spalat motorul, eu nu am incredere in niciunul; 6. golesc iar uleiul, bine de tot si cu rabdare, pun ulei nou (acelasi tip) si de data asta filtru nou; uleiul golit il donez unui preten cu motor in 4 timpi (daca a trecut prin motorul meu poate fi folosit, nu cred ca este depreciat prea tare). Observatii: schimbul de ulei se face punand exact cat scrie japonezu' in carte; de cate ori goliti uleiul il filtrati si studiati atent orice reziduu sau particula; motorul trebuie sa fie intotdeauna cald cand faceti schimbul. Cred ca Taz (pentru cei care il cunosc din Iasi) ar putea sa dea mai multe sfaturi; el este doctor in motoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin Smokey Postat Noiembrie 23, 2003 Admin Share Postat Noiembrie 23, 2003 Cred ca Taz (pentru cei care il cunosc din Iasi) ar putea sa dea mai multe sfaturi; el este doctor in motoare. Daca-l convingi sa mai intre pe aici, dau o bere la urmatoarea intalnire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chopper Postat Noiembrie 28, 2003 Share Postat Noiembrie 28, 2003 Fratilor,eu unul cred ca tot ritualul asta cu shimbatu de uleiuri la sfirsit de sezon nu prea isi are rost.Doara nu e vin sa il tragi de pe drojdie... Iarna cred ca e suficient sa mai treci pe la garaj si sa iti mai pornesti motoru din cind in cind (o data pe saptamina),si in rest sa nu mergi cu un schimb de ulei mai mult decit zice fabricantul.La ce dracu sa le tot scoti si sa bagi altele daca nu e depasit numarul de Km.? Eu unul m-am uitat in manualul de intretinere de la XT-ul meu si nu scrie nicaieri asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.