cmatei Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 Mobra mea are probleme cu numitul intinzator al lantului de distributie, in sensul ca s-a rupt (a doua oara) arcul din el, si nu mai intinde. Consultatia pe care vreau sa vi-o cer e urmatoarea: fac vreo afacere daca renunt la intinzatorul original, cu arc (automat) si ingineresc unul manual (un surub cu contrapiulita, de exemplu) ? Mai precis, in afara de faptul ca ala cu arc se regleaza singur, mai pierd ceva la o astfel de conversie? Asta pare un defect comun la DR-Z-uri, la Hayabusa din '99 si '00 si alte suzuki. La DR-Z, multa lume monteaza un intinzator manual.... Piesa originala nu costa o avere, pot sa o comand noua, dar as prefera sa nu mai mai doara capul ca iar se rupe la sute de km de casa (sa nu mai zic ca pot busi motorul definitiv). Cu intinzator manual, nu ma deranjeaza sa-l verific din cand in cand, la schimbul de ulei, la reglatul supapelor, etc... Opinii? Sugestii? Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 Eu, unul, i-as schimba arcul Trebuie sa fie cel putin la fel de tare ca originalul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 personal imi plac mai mult cele cu intinzator manual, la suzuki e o problema cu intinzatorul ala cu arc, ba se bloceaza, ba nu impinge bine patina, pe cand la cel cu surub ihl reglezi cat iti trebe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Septembrie 9, 2005 Autor Share Postat Septembrie 9, 2005 la suzuki e o problema cu intinzatorul ala cu arc, ba se bloceaza, ba nu impinge bine patina, pe cand la cel cu surub ihl reglezi cat iti trebe Asta zic si eu, intrebarea e: e cu ceva mai "bun" ala cu arc (in afara de faptul ca se regleaza singur)? De exemplu: arcul preia din soc la decelerare sau accelerare, chestii de genul asta... Aparent, se pun intinzatoare manuale after-market pe motoare mult mai puternice decat al meu (GSX-R 750, 1000, Busa), deci probabil nu, dar am zis sa intreb poate stiti voi mai multe. Are consecinte negative, pe scurt? @Axa: ultima spira trebuie sa aibe o ureche cu care se prinde de cilindrul intinzatorului, nu e un arc "normal". Prima oara chiar urechea aia s-a retezat, a fost intins cu patentul si nu a tinut nici asa. Acum probabil la fel.... Prefer sa nu ma complic cu alt arc (desi suna banal), mai ales ca trebuie desfacute chiulasa/cilindru ca sa ajung la intinzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 Arcul nu este menit sa preia din socuri, deoarece patina are un crichet cu arc separat care nu ii permite sa revina. Poti comprima intinzatorul daca ridici crichetul si apesi patina in acelasi timp. De aceea se monteaza intai cilindrul cu patina comprimata si apoi arcul cu surubul de strangere. Rolul intinzatorului original este sa apese pe lant pe masura ce acesta se uzeaza. Deci un intinzator fix (daca la asta te referi) nu este mai bun cu nimic decat intinzatorul original cu arcul rupt. Arcul rupt nu iseamna ca intinzatorul se comprima si lantul flencane, ci doar ca nu se mai extinde pe masura uzurii lantului. Deci sfat: cumpara intinzatorul original (reprezentanta Suzuki, nu alti producatori). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
15xxx Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 Ma bag si eu... unde e intinzatoru asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Septembrie 9, 2005 Autor Share Postat Septembrie 9, 2005 Rolul intinzatorului original este sa apese pe lant pe masura ce acesta se uzeaza.Deci un intinzator fix (daca la asta te referi) nu este mai bun cu nimic decat intinzatorul original cu arcul rupt. Arcul rupt nu iseamna ca intinzatorul se comprima si lantul flencane, ci doar ca nu se mai extinde pe masura uzurii lantului. Nu pare la fel. La mine cand se rupe acel arc, pistonasul e "pe liber", intra inauntru si nu mai impinge in patina iar lantul in mod singur flencane O mai fi si altceva rupt si nu am observat, dar nu cred. Arata cam asa: @15xxx: pe langa cilindru, in lacasul pentru lantul de distributie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 (editat) Nu stiam ca exista si intinzatoare care se pot comprima... vezi sa nu fie rupt clichetul, si piesa sa fie originala. Si daca nu e cu clichet, nu e... Un intinzator fix mi se pare mai bun ca unul care se poate comprima (daca exista intr-adevar), pentru ca tine lantul ferm pe pozitie. In schimb trebuie sa il verifici des pentru reglaje. Si stii oare cat trebuie sa il intinzi? Editat Februarie 7, 2006 de pistolaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Septembrie 9, 2005 Share Postat Septembrie 9, 2005 Eu zic ca e mai bun manual de 1000 de ori chestia e probata de subsemnatul nu la moto ci la un motor de Skoda care din fabrica nu are intinzator am pus unul de Dacie adaptat si mergea de 10 ori mai bine motorul chiar se cunostea cand se slabea ca nu mai tragea asa bine si atunci mai strangeam. Intinza torul asta automat este facut pentru un utilzator neavenit in surubareala dar tu daca-ti place si nu esti cu fite poti sa-ti pui linistit mecanic si dupa ce-l pui sa ma cauti si sa-mi spui daca nu am avut dreptate in cazul in care nu se cunoaste la mersul motorului. Asta cu preluatul socurilor e taman invers cu cat e mai slab arcul sau intinzatorul ca sa preia socurile cu atat ai sanse sa nu mai calce pe dinte exact si sa faca bucla atunci se rupe cu cat e mai intins cu atat are o distributie mai exacta si un coeficient de umplere a cilindrului mai bun ,cu atat are o frana de motor mai eficienta pentruca timingul este exact cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 11, 2005 Share Postat Septembrie 11, 2005 Am vazut mai multe tipuri de intinzatoare si mecanisme antirevenire...ei bine, mecanismul asta se uzeaza si el si nu mai blocheaza cateodata ...teoretic trebuie schimbate la timpul lor lantul,intinzatorul si patina.Dar cum la noi ajung greu piesele si de multe ori cu adaos de peste 100% , pentru un motor mai vechi pur si simplu nu merita. Succes cu modificarea pe "manual" si asteptam cu interes rezultatul.Daca reusesti sa ii faci reglajul dupa aia fara sa mai dai jos altceva decat capacul de chiulasa ar fi beton Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Septembrie 11, 2005 Share Postat Septembrie 11, 2005 Succes cu modificarea pe "manual" si asteptam cu interes rezultatul.Daca reusesti sa ii faci reglajul dupa aia fara sa mai dai jos altceva decat capacul de chiulasa ar fi beton 240809[/snapback] Te invat eu cum sa-l reglezi fara sa mai dai capacul de la chiuloasa jos. Eventual pot sa-ti dau si cateva solutii constructive dar nu cred ca chiar ai nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vtr Postat Aprilie 27, 2019 Share Postat Aprilie 27, 2019 Cine ma poate ajuta cu distrabutia la o honda vtr1000f din 98? Țacane lantul... probabil nu mai e suficient de intins. Si cu o sincronizare de carburatoare. Astept cu interes, merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.