Sari la conținut

Know/how Rally Raid


Postări Recomandate

Salutare! Pentru a nu mai fi atat de sarcastic ca pe probike.ro si a nu mai vorbi despre o lume inaccesibila, comportamente elitiste s.a.m.d...Cum pot practica rally-raid? Cien stie un numar de telefon al unui club din Bistrita, Cluj sau Brasov, ca in Ms nu exista asa ceva. As dori sa ma inscriu.Se va tine etapa de la Baia Mare din 22.10.?Are sens sa particip cu DR/ul?Va rog ajutati-ma cu raspunsuri la aceste intrebari care ma framanta...Rau de tot.

Okay.In conditiile in care imi iau un motor acceptabil+Dacie papuc in care sa il transport, ma va sustine vreu club?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Vrei sa practici rally-raid ca sport de performanta? sau doar pentru fun?

 

Daca vrei pentru performanta in mare parte un club te ajuta doar cu logistica, acte, maruntisuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te ajuta nimeni cu nimic.

doar tu ai resursele materiale, de echipament, financiare, logistice si umane sa-ti faci oful.

De la diverse cluburi poti obtine doar legitimarea fara de care federatia nu-ti va elibera licenta nici de eveniment unic, nici pentru un intreg sezon. Acum depinde daca acelui club o sa-i platesti sau nu ceva....

Din mica mea experienta am observat ca in primul rand trebuie sa te decizi daca vrei RallyRaid, offroad, totteren sau alt gen de competitie. Toate sunt la prima vedere la fel, dar regulamentele le diferentiaza.

De exemplu eu merg numai la RR, din mai multe motive pe care nu stau sa le detailez, mentionand numai ca nu-mi permit ca si timp si bani sa merg si la altele.

RR este exprimat la noi printr-un Campionat National, organizat in comun de federatiile moto si auto (ale min. sproturilor), intr-un cadru foarte strict dupa normele de regulament general (aceleasi pe plan international-vezi Paris-dakar) si particular(al fiecarei curse in parte). Cf. reg. , pot lua parte camioane, auto, moto, precum si struto-camila forbic, sau atv, sau quad, sau dracu s-o ia. Ultima este asimilata ca fiind moto, avand insa clasa separata. adica eu.

Campionatul este compus din mai multe curse (etape), de exemplu anul asta fiind programate cam 6, pana acum alergandu-se 4 inclusiv cea mai lunga, transcarpatica. Cu exceptia asteia lungi, etapele au doua zile de curse, iar unele au si un mic prolog, sau etapa de clasificare, in urma careia se stabileste ordinea de start pentru ziua urmatoare. Din motive de timp, unii concurenti nu pot f.ute si ziua a treia, de fapt prima, si ei pot luat startul a doua zi cu o ora penalizare. Adica eu. Si Vlad, si altii.

Ca si moto, pe mine o etapa ma cam duce la 400-500 euro, inclusiv totul, de la transport la cazare, masa, eventual inca o persoana de tehnic, etc. La auto e dezastru ca bani, doar cateva echipaje putand veni la toate cursele.

Eu cred ca sunt singurul la moto care am participat la toate etapele de anul asta, fara exceptie, inclusiv tragand foarte tare sa ajung la cursa de la Salzburg la Bran, chiar si acea ora de penalizare. De aceea nu mai pot participa si la alt tip de curse de acelasi gen.

Parerea mea este sa vii la urmatoarea cursa, care se pare ca va fi la Craiova, fie si numai ca spectator, sa vezi despre ce este vorba, si vei stabili singur ce si cum.

Personal, la cursa de la Bran am reusit sa virusez inca doi posesori de atv-uri, cu niste Bombardiere de aceeasi clasa cu mobra mea, pe are pur si simplu i-am invitat sa vina dupa mine la ultima proba speciala si la ultima etapa de legatura. S-au simtit super si mi-au promis ca vor veni de acum inainte la toate etapele, cu toate ca primul lor contact cu lumea RR a fost foarte dur, cu probleme de navigatie, cu ajutor dat altora (altui participant inpotmolit), cu daramari de garduri, cu noroi pana la semnele de arma, etc.

Ca si moto, observ la altii ca mobrele de 400-500 sunt cele mai potrivite, 4T, mai trebuie o remorca, o masina tragatoare, echipament de protectie individuala complet si de buna calitate, e bine sa mai vina cineva sa te ajute, scule, canistre, neaparat navigatie, repectiva derulator (electric sau manual) pentru roadbook, precum si trip (adica un contor la distante parcurse, de preferabil electronic si posibilitati de reset rapid, up si down).

Timp cred ca poti gasi (cam 14 zile pe an adunate) si sumele depind de fiecare.

Si eu sunt incepator, dar cred ca te pot sjuta cu ceva sfaturi, tel

0040722250092 (nu saptamana asta, plec iar in UK) pentru a ne intalni (daca esti din Buc) sa-ti arat ce si cum.

Toata comunitatea din RR (cred) ca-ti ureaza bun venit in lumea curselor.

 

 

 

acum vad ca esti din SM. Ia legatura cu Ovidiu, patronul de la OVIPET, fostul dealer Nissan si actualul dealer de (am uitat pe moment, e noapte, e o masina coreeana.......forester de teren), dai tu de el. Are un show room pe malul raului la strada mare din oras, si un frumos service pe iesirea catre Shell. El te va invata ce si cum, este experimentat, simpatic, si campion la Clasa diesel (si ) pe anul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se numeste Ovidiu Domide 0744507026

la Brasov Mihai 0724213214 si prietenii mei de aici ....in Brasov santem ca 4 echipaje...

sincer sa fiu , Dan Popescu are mare dreptate....nu e o lume elitista , e doar greu sa intri prima oara in hora...dupa aia , nu te mai poti opri....problemele sant multe, daca cineva crede ca exista prin tara cluburi care te ajuta si indruma, se inseala amarnic.....e o "meserie" care se fura , faci cum te duce capul, priceperea si "chemarea" pe care o ai pentru asa ceva. Nu te imbraca nimeni si te suie pe motor, iti asigura ceva cazare sau participare sa-ti zice succes...din pacate, totul e pe cont propriu. Trebuie doar sa respecti regulile. De la reguli incepind, organizarea e ca la carte: arbitri legitimati la federatie , regulament, modalitati de calcul a punctelor ...etc...etc...

O parte din motociclistii prezenti anul asta i-am batut eu la cap sa vina...Toti au fost foarte incantati....nici unul n-a zis ca la suparat ceva , si ca restrictiile regulamentului incita....necunoscutul (trasul in speta...)incita. Majoritatea nu aveau echipament de navigatie , dar s-au aventurat....Petre de exemplu , si-a lipit road-book ul de rezervor, si pe masura ce treceau reperele rupea cite o foaie si o arunca.....s-a ratacit, si a trebuit sa se intoarca sa caute ultima foaie aruncata , sa gaseasca drumul bun...asta in creierul muntilor......si alte si alte povesti de genul asta care te imping parca inspre acest sport. O fi rumos si la off road, enduro..... eu am nimerit aici , ca si Dan nu le pot face pe toate. Si eu sant incepator , ma dau la auto cu un prieten al meu , cheltuielile sint intr-adevar f. mari , satisfactia e insa garantata. Incearca o data. Stai pe aproape pe aici ca vei afla unde , ce si cand...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles dupa o discutie cu Ovidiu Domide in seara asta ca datorita faptului ca cei de la Craiova nu pot organiza etapa peste 2 saptamani , vor organiza cei din Satu Mare pe 27 oct. Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles dupa o discutie cu Ovidiu Domide in seara asta ca datorita faptului ca cei de la Craiova nu pot organiza etapa peste 2 saptamani , vor organiza cei din Satu Mare pe 27 oct. Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

 

 

 

Asa mi-a zis si mie Victor. Din pacate rocmai am aflat la serviciu ca trebuie sa plec din tara saptamana aia pana pe 28 seara asa ca s-a dus etapa asta :crack: :finger:

 

Sincer, in egoismul meu m-as bucura sa se decaleze cu o saptamana inainte sau dupa :-))

 

@ Marque - mergi la etapa de la sfarsitul lunii si vezi despre ce e vorba ... stai de vorba cu oamenii la fata locului ... si nu mai ai nici o scapare :lol: Sustinere financiara nu o sa gasesti - totul e pe banii tai.

Ia in calcul niste cheltuieli suplimentare la moto: cauciucuri de cross/ enduro, suport roadbook (cel mai ieftin e unul manual Acerbis - 80E), tripmaster - cel mai ieftin e ICO Rally 2000 - 260$ in state (http://www.icoracing.com/products.htm) ... in plus, consumabilele vor trebui schimbate mult mai des decat normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: :lol: ;) Super!!! Nu ma asteptam la o asa reactie misto si in lant. Sunt impresionat! Mersi tuturor celor care mi-au scris. Acum despre mine: sunt din Targu Mures, motorul e luat din Satu Maru, ami excatdin Carei si am sapun niste poze cu un super drum pecare tot ieseam la plimbarici cu el...

Sincer, nu stiu de unde toata mania asta cu participatul la RR, ca de abia mi-am luat motorul, dupa 3 ani de grele incercari si o sa mai platesc inca 4 ani jumate rate la dansa. Dar e ceva, ceva ce e in mine de cand am vazut prima oara la TV, Paris Dakar, care nu imi da pace. Ceva care ma face sa explorez satele din jurul Tg.Muresului si sa vad ce chestii frumoase se pot gasi la 15km. de oras, si cat de usor poti intra in alta lume. Ceva care m/a facut sa ma simtun alt om, cand am prins 100pe un drum cu hartoape (rezonabile) si sa-l simtcum joaca sub mine. Ceva care m-a facut ieri, in Cheile Turzii sa-i spun la prietena mea "scuza ma" si o iau cu gumele de strada,pe un deal abrupt (spun eu), sa il urc, sa prind 80 la urcare, pe drumul ocolitor de coboara in Chei, sa incerc a treia oara faza filmat, sa cad si sa ma chinui juma de ora sa cobor pentru ca roata fata, desi blocata, imi aluneca pe iarba. Care m-a facut ca dupa 5 ore de mersprin ploaie sa ma bucur cami-am luat motor.

Asta a fost partea frumoasa si visatoare.Partea reala e ca dupa cum spune si batranul meu tata, ma intind mai mult decat imi duce plapuma. M-am tot gandit sa particip la contestul de la Cluj Napoca de duminica, ceea ce inseamna: cumparat guma faza, inca nu am gasit in MS, trimis gume la Cluj cu Rata, gasit vulcanizareunde sa le schimb si apoi plimbarea cu tancul DR prin padure. Batranul, pe principiul capitalist nu vrea sa sponzorizeze :crack: ceea ce inseamna ca va trebui sa ma descurc singur,in finenu vreau sa intru in detalii jenante.

Daca as avea tupeu, mi-as vinde clioul 2001 si as face ce am zis in primul post. For fun. Asadar pana nu imi upgradez personalitatea si ma apuc sa fac bani, pas. Dar parca la Cluj, tot as merge. Ah, ce raspuns las cu daca si parca. :finger:

Oameni buni, daca venit in zona Mures, dati de stire ca ma invatat ceva carari. Sipoate facem impreuna si "proeictul" meu vechi, sa urcam pe PIetrosul.

 

Dupa ce m-am tot batut cu caramida in piept, macar sapun niste poze!

 

Si asta mai e misto!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prietene, ceva in viata asta tot tre' sa faci, in afara de mers la servici, uitat la fundul secretarei, venit acasa , mancat , uitat la juma'de film, facut dus, culcat , f....nevasta duminica dimineata....asta e ideea ....o data la o luna sau doua ,ai scapat de toate.... si ai si adrenalina din belsug. Ai scapat de sef , ai scapat de nevasta, de gandul ca ti-ai putea-o pune cu secretara , ....dar asta costa. Toti spun ca merita efortul. Mai mult , acolo , in grupul ala cu oameni fara "toata tigla pe casa" -sa folosesc limbaj specific meseriei mele , si sa nu jignesc pe nimeni.... toti sant egali , si fie el ministru sau mecanic, toti sant la fel de plini de noroi , sau toti tre' sa opreasca sa impinga la o masina impotmolita....si toti la fel de nebuni ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... tripmaster - cel mai ieftin e ICO Rally 2000 - 260$ in state (http://www.icoracing.com/products.htm) ... in plus, consumabilele vor trebui schimbate mult mai des decat normal.

facand o paranteza, tripmasterul nu e aparatul care masoara km si parca are 2 contoare? in cazul asta nu se poate monta unul digital gen d'ala de bicicleta?...ca au un meniu f. bogat.

astea 2 sunt de la Louis pt. moto si costa 20, respectiv 80 de euro

post-143-1129010251_thumb.jpg

post-143-1129010262_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

facand o paranteza, tripmasterul daca nu e aparatul care masoara km si parca are 2 contoare? in cazul asta nu se poate monta unul digital gen d'ala de bicicleta?...ca au un meniu f. bogat.

astea 2 sunt de la Louis pt. moto si costa 20, respectiv 80 de euro

 

Mah Cata, teoretic merge si asta de bicicleta. Practic cred ca sunt niste probleme de acuratete si fiabiliatate; nu stiu daca-ti da zeci de metri. Si cred ca nu poti sa montezi "thumb switch" pe ghidon. Si nu cred ca poti sa dai inainte - inapoi (cand mergi pe kilometrajul total iti apar niste deviatii si ai nevoie sa ajustezi inainte - inapoi).

Insa, repet, daca dorinta e mare si bugetul e mic, merge si asta. Eu la prima tura am mers cu trip-ul standard de pe adventure (care abia se vede, e greu de resetat, da numai sute de metri) si nu am avut decat greseli f mici.

Daca vrei sa mergi tare, iti trebuie unul ca lumea

 

@Marque - man, lasa un nr de telefon. Weekendul 22 - 23 oct sunt in Tg Mures si poate bem o bere :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare dreptate ai. Asa ca nr.meu de telefon este 0745083191 :finger:

Vreau sa merg la Cluj la cocncurs chiar daca imi trimit gumele cu auotcarul. Problema e ca trebuie sa gasesc sambata de dimineata o vulcanizare unde sa le pun pe motor.

 

mleo, bagat la cap ce ai zis. Fac si yo ce pot si nici macar nu am secretara la jobul meu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare dreptate ai. Asa ca nr.meu de telefon este 0745083191 :finger:

Vreau sa merg la Cluj la cocncurs chiar daca imi trimit gumele cu auotcarul. Problema e ca trebuie sa gasesc sambata de dimineata o vulcanizare unde sa le pun pe motor.

 

mleo, bagat la cap ce ai zis. Fac si yo ce pot si nici macar nu am secretara la jobul meu...

 

te sun cand ajung si vedem cum ne intalnim

 

Legat de concursul de la cj, eu zic sa te duci doar ca spectator - nu ai nici motor nici experienta

(si, banuiesc, nici echipament) pentru super cross. Poti lua niste trante nasoale care sa lase urme si pe tine si pe motoreta.

Asculta-ma pe mine: mergi si vezi intai despre ce e vorba si pe viitor o sa poti evalua mai bine astfel de ocazii :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Got that Ionutz! Ceva echipament am, protectie spate si genunchiere, dar cel mai tare mi-e frica de noroi, pentru ca am aripa pe roata si mi s-a mai blocat. Ce sa zic, cred ca o sa merg sa ma delectez cu privirea. Astept un call atunci.Vii pe ktm?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Got that Ionutz! Ceva echipament am, protectie spate si genunchiere, dar cel mai tare mi-e frica de noroi, pentru ca am aripa pe roata si mi s-a mai blocat. Ce sa zic, cred ca o sa merg sa ma delectez cu privirea. Astept un call atunci.Vii pe ktm?

 

Daca vrei sa te dai off road oricum va trebui sa renunti la aripa aia. Si trebuie sa strangi bani de pectorina (sau vesta cu protectii) pentru spate/piept/umeri si, obligatoriu, de cizme de enduro!!!

La mures o sa vin cu masina. Vorbim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am inteles dupa o discutie cu Ovidiu Domide in seara asta ca datorita faptului ca cei de la Craiova nu pot organiza etapa peste 2 saptamani , vor organiza cei din Satu Mare pe 27 oct. Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

 

 

fir-ar, daca-i pe 27 octombrie sunt OUT

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fir-ar, daca-i pe 27 octombrie sunt OUT

 

si eu sunt out. sunt plecat din tara toata saptamana aia pana pe 28 seara.

Eu o sa-mi organizez singur un raliu pe la tara :crack:

 

Si ca tot vorbeam de protectii ... sheet can happen anytime.

 

I_win_1_.avi

 

la viteza aia o secunda de neatentie si ai belit-o :finger:

Oricum, la modelele de hard enduro facute dupa 2000 amortizoarele sunt foarte bune, full reglabile si iti tin ftza bine lipita pe pamant. Deasemenea, un amortizor de ghidon e sfant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...