ionut73 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 2 care e mai bun/a, spray-ul sau uleiul(solutia de impregnat)? si de ce? pana acum am folosit spray. De saptamana trecuta am trecut la solutie Twin Air de impregnat. Dupa ce o sa folosesc o perioada o sa va zic si parerea mea. La ochi asa, nu e mare diferenta, doar ca e mai rentabil dpdv economic sa folosesti solutie. Solutia de spalat de la Twin Air e f misto - intr-un minut se face filtrul luna. Si nici nu costa mult - 20 si ceva de ron Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Martie 19, 2009 Autor Share Postat Martie 19, 2009 Am avut o mica revelatie mai devreme ( sa nu radeti ca am descoperit roata:)) !! De data asta, am spalat filtru direct cu detergent fara solutie de curatat. Am observat ca s-a curatat f bine, repede si fara sa murdaresc maini, galeti, etc. Se pare ca problema "murdara" este solutia de curatat in sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EnduroMan Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 De data asta, am spalat filtru direct cu detergent fara solutie de curatat. Am observat ca s-a curatat f bine...'am descoperit roata' Dupa ce se usuca mai fa un test: spala-l cu solutie. Daca nu mai iese mizeria inseamna ca ai "descoperit roata" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shocker Postat Februarie 26, 2010 Share Postat Februarie 26, 2010 Salut! Am si eu o intrebare.La cat timp sau cand se schimba filtrul de aer sau cum imi dau seama ca trebuie schimbat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ketemeu Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 (editat) Salut!Am si eu o intrebare.La cat timp sau cand se schimba filtrul de aer sau cum imi dau seama ca trebuie schimbat? Cand incepe sa se destrame buretele sau cand s-a gaurit. Eu am schimbat filtrul am la 4 sezoane. Editat Februarie 27, 2010 de ketemeu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Shocker Postat Februarie 27, 2010 Share Postat Februarie 27, 2010 Cand incepe sa se destrame buretele sau cand s-a gaurit. Eu am schimbat filtrul am la 4 sezoane. Ok am inteles.Mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisopa Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 ieri mi-am curatat si eu filtrul, pentru prima data nu pot spune ca a fost mizerabila operatia, imediat dupa ce l-am bagat in galeata cu apa calda si detergent de rufe s-a curatat mizeria lipicioasa, daca in momentul cand l-am luat din airbox mi-am inegrit putin degetele, in momentul cand am bagat in apa s-au curatat instant si degetele si filtrul L-am spalat de 4 ori, ultima clatire fiind doar in apa calda, fara detergent. Dar acum va trebui sa imi curat airbox-ul si este fffff murdar pe exterior, voi cum faceti sa nu cada mizerie in interior, il curatati cand filtrul e montant, sau fara filtru ? Ma gandeam sa pun motorul jos, pe o parte, sa il pot curata fara sa cada mizerie in interiorul airboxului. PS. in interior, airboxul este f curat, nici o urma de praf sau mizerie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alfred Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 Exista airbox cover pentru asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisopa Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 (editat) Exista airbox cover pentru asa ceva. Mersi Alfred, am dat un serch pe site-ul tau dar nu am gasit nimic, eram curios de pret. Dar mi-am adus aminte ca am vazut ceva asemanator de la KTM, nu stiam exact la ce se foloseste : Pe la noi pretul pt cover-ul KTM cred ca e aproximativ 20Euro. Mersi oricum ca m-ai luminat in privinta asta, este destul de simplu de confectionat asa ceva, sa vedem zilele astea sper sa am timp, ca mi s-a uscat filtrul si as vrea sa-l pun la loc Editat Martie 29, 2010 de ovisopa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alfred Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 Mersi Alfred, am dat un serch pe site-ul tau dar nu am gasit nimic, eram curios de pret. Dar mi-am adus aminte ca am vazut ceva asemanator de la KTM, nu stiam exact la ce se foloseste : Pe la noi pretul pt cover-ul KTM cred ca e aproximativ 20Euro. Mersi oricum ca m-ai luminat in privinta asta, este destul de simplu de confectionat asa ceva, sa vedem zilele astea sper sa am timp, ca mi s-a uscat filtrul si as vrea sa-l pun la loc Da, cel de la twin air ce l-am pus eu il am pe stoc 17.9 euro cu tva. cel de la ktm pare un simplu plastic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mark81 Postat Martie 29, 2010 Autor Share Postat Martie 29, 2010 Cred ca e mult mai simplu ssa faci operatia inainte sa dai filtru jos...si fara alte cheltuieli Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 Ce este interiorul airbox-ului? Gatul ala de cauciuc dintre carburator si filtrul de aer? Restul cutiei de plastic se cheama exteriorul airbox-ului? Eu nu imi fac griji ca mi-ar cade mizerie in interiorul airbox-ului/gat de cauciuc. Fiind de cauciuc este foarte usor de scos. Desfac colierul care il fixeaza de carburator si lam scos. La mine se gaseste ulei de motor in interiorul airbox-ului de la desele cazaturi. Operatia de scoatere a cauciucului e inlesnita de scoaterea in prealabil a suspensiei spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 Uleiul ala nu e cumva de la gazul de carter? si ar trebui sa ai o scurgere in airbox . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 Uleiul ala nu e cumva de la gazul de carter? si ar trebui sa ai o scurgere in airbox . Exact. Problema e ca la EXC-uri (cel putin la al meu), furtunul de la carter vine in partea dinspre carburator a filtrului si nu in airbox cum probabil vine la Domi. Ca uleiul sa ajunga la scurgerea airbox-ului (scurgere care exista la EXC) ar trebui sa treaca prin filtru. Lucru putin probabil. Rezultatul: EXC-ul meu 4T se transforma in 2T. Iar lungimea totala a motoretei ajunge la 22m: 2m motoreta si 20m fumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisopa Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 Cred ca e mult mai simplu ssa faci operatia inainte sa dai filtru jos...si fara alte cheltuieli data viitoare asa o sa fac Ce este interiorul airbox-ului? Gatul ala de cauciuc dintre carburator si filtrul de aer? Restul cutiei de plastic se cheama exteriorul airbox-ului?Eu nu imi fac griji ca mi-ar cade mizerie in interiorul airbox-ului/gat de cauciuc. Fiind de cauciuc este foarte usor de scos. Desfac colierul care il fixeaza de carburator si lam scos. La mine se gaseste ulei de motor in interiorul airbox-ului de la desele cazaturi. Operatia de scoatere a cauciucului e inlesnita de scoaterea in prealabil a suspensiei spate. Probabil nu m-am exprimat eu corect, nu stiu cum se numeste partea care merge spre carburator, si nu stiu daca e din cauciuc, cel putin nu parea, am avut impresia ca totul este dintr-o singura bucata, si partea in care s-a adunat mizerie, si bucata care merge spre carburator. Acum am cautat in documentatia KTM, si se pare ca piesa nr 1 a fost numita de mine Exteriorul Airboxului (partea murdara) si piesa Nr 26 interiorul (partea curata) Am atasat o poza din documentatia pt KTM 250 EXC / 2002 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 La KLX furtunul de la carter mergea in airbox si avea o camera separata , era in partea spre carburator , iar scurgerea avea un dop , pe care eu l-am scos sa nu mi se adune uleiul acolo , deasemenea si partea cu filtrul avea o scurgere . Exact. Problema e ca la EXC-uri (cel putin la al meu), furtunul de la carter vine in partea dinspre carburator a filtrului si nu in airbox cum probabil vine la Domi. Ca uleiul sa ajunga la scurgerea airbox-ului (scurgere care exista la EXC) ar trebui sa treaca prin filtru. Lucru putin probabil. Rezultatul: EXC-ul meu 4T se transforma in 2T. Iar lungimea totala a motoretei ajunge la 22m: 2m motoreta si 20m fumul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 La KLX furtunul de la carter mergea in airbox si avea o camera separata , era in partea spre carburator , iar scurgerea avea un dop , pe care eu l-am scos sa nu mi se adune uleiul acolo , deasemenea si partea cu filtrul avea o scurgere . Poza atasata mai sus de catre Ovisopa e similara cu ce am eu pe EXC 4T. Deci: furtunul care porneste de la baia de ulei (s-ai zicem epurator) ajunge in gatul dinspre filtrul de aer al carburatorului. Acolo gazele sau uleiul au doua variante: fie o iau prin carburator spre galeriile de admisie, supape, cilindru, fie o iau spre filtrul de aer. Ultimul caz apare cand motoreta sta cu roatele in sus si soferul zace inconstient si incapabil sa se duca repede sa ridice motoreta. Uleiul se va acumula in piesa 26 (carburetor connection boot). Piesa asta nu are nici o scurgere. E o basica de cauciuc cu doua orificii: unul spre carburator iar celalalt spre filtrul de aer. Dincolo de filtrul de aer se gaseste airbox-ul care e compus din cam restul de piese din schema. Airbox-ul are scurgere, dar pt mizerii, nu neaparat pt ulei. Ovisopa banuiesc ca are motor 2T si, deci, nu are probleme cu epuratoare si uleiuri straine pe acolo. Toata treaba cu uleiul a fost ca sa motivez de ce eu dau jos si piesa 26 cand curat filtrul de aer. Ca sa cureti strasnic airbox-ul probabil ca incomodeaza filtrul de aer montat acolo. Vreau sa zic ca nu e un capat de tara daca cade mizerie in piesa 26. Aceasta se poate scoate lesne daca se pune motoreta pe stand si se scoate suspensia spate. Si poate fi curatata la randul ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisopa Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 (editat) Poza atasata mai sus de catre Ovisopa e similara cu ce am eu pe EXC 4T ........ Ovisopa banuiesc ca are motor 2T si, deci, nu are probleme cu epuratoare si uleiuri straine pe acolo. Toata treaba cu uleiul a fost ca sa motivez de ce eu dau jos si piesa 26 cand curat filtrul de aer. Ca sa cureti strasnic airbox-ul probabil ca incomodeaza filtrul de aer montat acolo. Vreau sa zic ca nu e un capat de tara daca cade mizerie in piesa 26. Aceasta se poate scoate lesne daca se pune motoreta pe stand si se scoate suspensia spate. Si poate fi curatata la randul ei. Am un EXC in 4t, o sa mă uit mai târziu dacă am si eu ulei pe piesa 26, care era curată luna in comparație cu piesa nr 1, in care e pământ, in partea de jos parca era imbacsit cu ulei, o sa fac o poza si mai vorbim după, acum vorbesc din amintiri Am desfacut capacul airboxului (piesa nr 3) doar de vreo 4 ori de când am motorul, din Aprilie anu' trecut, si doar acum am dat prima data filtrul jos. Editat Martie 30, 2010 de ovisopa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edi Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Am un EXC in 4t, o sa mă uit mai târziu dacă am si eu ulei pe piesa 26, care era curată luna in comparație cu piesa nr 1, in care e pământ, in partea de jos parca era imbacsit cu ulei, o sa fac o poza si mai vorbim după, acum vorbesc din amintiri Am desfacut capacul airboxului (piesa nr 3) doar de vreo 4 ori de când am motorul, din Aprilie anu' trecut, si doar acum am dat prima data filtrul jos. Filtrul de aer trebuie curatat cel putin odata cu schimbul de ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisopa Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 (editat) Filtrul de aer trebuie curatat cel putin odata cu schimbul de ulei. Mersi de info. Anu trecut in aprilie, i-am schimbat uleiul (Motul), filtrul de ulei, lichidul de frana (Motorex), in iarna asta am trimis in service telescopul de pe spate pt ca ia cam iesit uleiul si era fff moale, doar arcul mai functiona... Anu asta va trebui sa-i schimb iar uleiul si probabil sa desfacem si furca pt revizia periodica Am facut cateva poze airboxului, si la o "inspectie mai atenta" am vazut si eu uleiul in interior piesei Nr. 1 Editat Martie 30, 2010 de ovisopa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Mersi de info. Anu trecut in aprilie, i-am schimbat uleiul (Motul), filtrul de ulei, lichidul de frana (Motorex), in iarna asta am trimis in service telescopul de pe spate pt ca ia cam iesit uleiul si era fff moale, doar arcul mai functiona... Anu asta va trebui sa-i schimb iar uleiul si probabil sa desfacem si furca pt revizia periodica Am facut cateva poze airboxului, si la o "inspectie mai atenta" am vazut si eu uleiul in interior piesei Nr. 1 Pai, vazusi? Ai si tu ulei in connection boot. Cum il scoti? Cu siringa? Connection boot e din cauciuc. Iese f usor. Mai ales ca ai zis ca ai mai dat jos suspensia spate. Apropos, unde ai dat-o la servisare? Si, cu cati bani? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisopa Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Pai, vazusi? Ai si tu ulei in connection boot. Cum il scoti? Cu siringa? Connection boot e din cauciuc. Iese f usor. Mai ales ca ai zis ca ai mai dat jos suspensia spate. Apropos, unde ai dat-o la servisare? Si, cu cati bani? Cu siringa o sa-l scot, nu ma apuc de demontat suspensia ca nu am timp si nici nu ma pricep Revizia telescopului a fost facuta in Sibiu, la service-ul Riders Point si a costat 600 lei, revizia telescopului + incarcarea buteliei cu azot. PS. Sper sa nu iau "amenda" de la admin, nu fac reclama, doar ii raspund omului, si stiu ce bine e sa ti se raspunda cat mai concret, acum cateva luni incercam si eu sa aflu cam cat costa revizia telescopului, si nu am aflat decat dupa ce l-am trimis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Cu siringa o sa-l scot, nu ma apuc de demontat suspensia ca nu am timp si nici nu ma pricep Revizia telescopului a fost facuta in Sibiu, la service-ul Riders Point si a costat 600 lei, revizia telescopului + incarcarea buteliei cu azot. PS. Sper sa nu iau "amenda" de la admin, nu fac reclama, doar ii raspund omului, si stiu ce bine e sa ti se raspunda cat mai concret, acum cateva luni incercam si eu sa aflu cam cat costa revizia telescopului, si nu am aflat decat dupa ce l-am trimis. Ce a trebuit sa schimbe la telescop? Cam scump !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisopa Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 (editat) Ce a trebuit sa schimbe la telescop? Cam scump !!! Nu mai stiu exact, dar parca 100 - 150 incarcatul buteliei, vreo 100 - 150 manopera si un kit de reparatie pt telescopul PDS, care la KTM era vreo 200 - 300 lei PS. telescopul probabil nu mai avea ulei deloc, motorul topaia tare de tot in ultima vreme pt ca telescopul nu-si mai facea treaba, doar arcul. Daca apasai pe sa cu mana si ii dadeai drumul, revenea rapid la loc. Shhht .. suntem offtopic Editat Martie 30, 2010 de ovisopa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktk79 Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 Nu mai stiu exact, dar parca 100 - 150 incarcatul buteliei, vreo 100 - 150 manopera si un kit de reparatie pt telescopul PDS, care la KTM era vreo 200 - 300 lei PS. telescopul probabil nu mai avea ulei deloc, motorul topaia tare de tot in ultima vreme pt ca telescopul nu-si mai facea treaba, doar arcul. Daca apasai pe sa cu mana si ii dadeai drumul, revenea rapid la loc. Shhht .. suntem offtopic Nu de mult am facut si eu. Pds(de la ktm) - 150 ron(lam schimbat eu) Revizie telescop -280 ron(ulei,simering,bucsa teflon,gaz,manopera) la Zoli in Ciuc. Garantie 1an ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.