ozzy Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 Nici nu stiu cu ce sa incep. Adica cu inceputul probabil. Am procurat pentru a mea sotie o cagiva Planet de 125 in 2T. Pana aici totul e bine. Culoare galbena se asorteaza destul de bine cu parul blond si unghiile roz. Deci vazut placut luat si adus in garaj. In primul rand nu stiu daca porneste dar la partea asta inca nu am ajuns. Pana acum am tot strans suruburi si am lipit tot ce nu statea bine pe ea. I-am facut un cric lateral fiindca nu avea cand am luat-o. Adica nu avea nici locul de prins cricul ca sa fiu mai clar. Deci am luat-o de jos ca sa fiu sigur ca nu isi rupe blonda unghiile pe motor. Evident cei care ma cunosc probabil au o banuiala ca nu eu am confectionat cricul si nu gresesc. Evident cel care se ocupa de artificii si il putem denumi in continuare artificier e tata dar noi ii spunem Batman. A facut Batman dintr-un cric de Kawa GPZ cric pentru Italianca. Apoi am incercat sa vedem daca se invarte motorul ca sa stim de unde incepem. Motorul se rasucea cum vroia el dar nu de la buton. Puteai sa ii dai curent pe unde vroiau muschii tai dar daca incercai de la buton se facea liniste. Am verificat cam trei zile fire. Adica maestrul nostru number one adica Bau se ocupa de aceasta sarcina ingrata. Pot sa spun ca nu suport firele. De ce nu pot sa comunice prin wireless toate contactele nu pricep. In cele din urma am constatat ca unul din firele de la releu era in concediu asa ca i-am aplicat o amputare. Acum motorul se invarte. Este adevarat ca se auzeau niste zgomote suspecte de pe la demaror dar nu ne-am ingrijorat actionand la demontarea acestora. Acolo am gasit un mediu propice pentru rame si melci. Am recurs la curatarea acestei parti constatand pe aceasta cale ca electromotorul incorporeaza un reductor destul de complicat. Acum zgomotele se aud ceva mai natural. Dupa cateva zile am descoperit ca lampa de frana este crapata asa ca am hotarat sa o inlocuim cu lampi cu leduri de la un model oarecare de Mercedes. Singura problema era ca acelea erau lampi de frana si noua ne trebuia si pozitia asa ca am impartit in doua lampile. pe margini este pozitia iar pe mijloc se aprinde cu ceva mai multe leduri stopul pe frana. Asta tot opera lui Bau este. Intre timp am ajins si la pompa de ulei. Nu vroia sa functioneze asa ca am facut-o bucatele. Am gasit prin ea niste pinioane ciudate, o cama care bauim ca ii mareste debitul dar nu stim in ce mod si oricum nu ne intereseaza. Am descoperit ca era infundata la iesire asa ca dupa ce am stricat un pic piesa aia mica de cupru am reusit sa o desfundam. Piesa aia mica de cupru avea si o supapa inauntru pe care nu am afectat-o in cursa noastra distrugatoare. In cele din urma am reusit sa o facem sa faca ce era ea facuta sa faca. Adica sa scuipe ulei le furtunul ala subtire si imposibil de gasit pentru inlocuire cu altul nou. Astazi am montat pompa la locul ei si asteptam sa vedem daca si pe motor face ce trebuie. Tot zilele trecute i-am demontat etrierul pe spate fiindca placutele devenisera anorexice. I.am clonat niste placute din altele de GSXR si pana ne convingem ca motorul este in firea lui sunt bune si alea apoi o sa le schimbam cu unele noi. Ieri cand am ajuns la garaj Batman suspendase spatele ca sa ii potriveasca un arc la cric. Din pacate nu este foarte eficient ca se misca prea usor cricul. O sa revenim asupra problemei mai tarziu. Azi am incercat sa ii punem ceasul la loc dupa ce i-am adaptat un suport de care trebuia sa fie prins soclul cu becuri. Nu prea pricep eu cum au reusit fostii proprieteri sa sparga acel suport dar nu ma mai mira nimic. ieri cand am scos ceasul din suport becurile din el luminau vioi. Astazi cand sa il montam la loc becurile erau prea deprimate ca sa se mai aprinda. Maine o sa le facem terapie dar daca stie cineva care este motivul pentru care ledul de la temperatura si cu becul de la cric nu mai vor sa munceasca sa imi spuna si mie. maine poate le dam de cap. mai trebuie sa ii punem contat la maneta de frana si la cric ca nu exista pe motor. Tot maine sper sa fac si o reductie la ceasul ala de luat compresia ca eu il am de 10 iar bujia este de 12. Daca stie cineva cam care sunt setarile la carburator as fi recunoscator sa aflu si eu. Asta ca sa nu mai fac multiple incercari fiindca sunt sigur ca a fost deosebit de chinuit de altii in trecut. Am mai descopterit un joc suspect la discul de frana de pe fata. Se misca natural in capsele alea mari de pe disc. E normal sau e ingrijorator? De asemenea motorul de la power valve guitza cam obosit. Nu am mai desfacut asemenea minune asa ca mi-ar prinde bine niste sfaturi. Cum se curata chestia asta? Cateva poze de la locul faptei si revenim cu detalii in curand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 5, 2008 Share Postat Decembrie 5, 2008 Cred ca ar fi de folos un manual, ceva de genul asta... http://www.repairmanualclub.com/index.php?dlid=60 http://www.repairmanualclub.com/index.php?dlid=59 . Ar trebui sa fie trecuti acolo toti parametri de functionare, scheme electrice etc. Daca nu, sunt sigur ca se pot gasi pe net. Bafta! P.S: macar are sticker cu motul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Decembrie 5, 2008 Autor Share Postat Decembrie 5, 2008 Stkerul cu motul e de baza. Probabil era singurul lucru care nu statea sa cada de pe motocicleta. Multumesc mult pentru link dar nu merge. Oricum cred ca am manualul ala. De fapt am doua. Unul pentru utilizator si unul pentru reparatii dar in nici unul nu sunt prea detaliate schemele. oricum in principiu ma descurc ca nu e OZN. Am nevoie doar de sfaturi pentru chestiile mai fine. de exemplu m.am chinuit azi cu Batman sa il pornim. In cele din urma am demontat iarasi carburatorul sa fim siguri ca nu einfundat pe undeva ca la cat namaol era prin motor ne asteptam la orice cu toate ca il mai curatasem. Am demontat si flansa sa fim sigur ca nu trage aer fals. Sub flansa am avut surpriza sa gasim piesa aia pe care probabil popular o denumim muzicuta. Am stat si ne-am uitat la ea ca broasca in teava. Adica eu ma uitam ca boul ca batmen se uita urat. Muzicuta avea doua lamele dintr-un material ce semana cu textolitul. Dupa ce am studiat-o mult si bine am decis sa sunam un prieten. L-am sunat pe Ghost care le are bine de tot cu piesele stranii din motoarele occidentale si ne-a lamurit. A spus sa cumparam alte placute ca alea si-au dat duhul. Adica ele trebuiau sa stea bine lipite de corpul flansei iar cele in cauza stateau cu gura cascata. Eu am inceput sa dau telefoane iar Batman si Bau au recurs la demontarea placutelor ca oricum erau inutile. La telefon vestile erau triste. Cica mai uosr gasesti piese de Mig decat de cagiva. Cand am revenit langa cei doi problema se rezolvase romaneste. Adica batman a schimbat lamelele intre ele si cu putin ajutor se asezasera natural inchizand fantele prin care rasarea soarele. Am montat la loc flansa de la carburator si carburatorul si am pornit italianca. Problema este ca porneste cam greu la rece. la cald porneste perfect sta la relanti si urca in ture destul de frumos. Intrebarea mea este cum o fac sa porneasca mai usor? Intre timp Bau a recurs la demontarea ceasului de Km ca sa inlocuiasca ledurile. Zicea ca maine il monteaza la loc. Batman a facut carcasa pentru stopul cu leduri dar trebuie sa vedem cum il ermetizam. Eu sunt fericit ca am pornit dracovenia si poate am timp sa ajung si maine pe la ea. daca nu uit aparatul va fac si poze. Cred ca de Revelion ne plimbam cu motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 5, 2008 Share Postat Decembrie 5, 2008 Stkerul cu motul e de baza. Probabil era singurul lucru care nu statea sa cada de pe motocicleta. Multumesc mult pentru link dar nu merge. Oricum cred ca am manualul ala. ... Eu sunt fericit ca am pornit dracovenia si poate am timp sa ajung si maine pe la ea. daca nu uit aparatul va fac si poze. Cred ca de Revelion ne plimbam cu motorul. in primul rand vreau sa iti spun felicitari!! Desi nu sunt foarte adorate de publicul autohton motocicletele Cagiva sunt cele mai bine lucrate si sunt facute din cele mai scumpe ( si de calitate ) piese. Ca orice motocicleta mai rara pe la noi vei gasi piese mai greu. Exista un forum al posesorilor de Mito ( si Cagiva in general ) unde vei gasi manualul , de la Mito ce-i drept dar sunt ingrozitor de asemanatoare. Daca vrei o sa iti dau mai multe sfauri pe messenger sau pe forum , cum preferi. Da-mi PM daca ai nevoie de ajutor. cmc romania Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Decembrie 6, 2008 Autor Share Postat Decembrie 6, 2008 Salut Adventix si iti multumesc pentru sprijin. Am observat ca sunt putini in ultimul timp care mai sunt dispusi sa dea sfaturi pe aici. Probabil ca majoritatea care se pricep cat de cat la motociclete si-au deschis ateliere si nu mai dau sfaturi decat pe bani. Treaba e ca eu nu de bani duc lipsa. Vara in general daca se defecteaza ceva duc motorul la mecanic fiindca dureaza mai putin reparatia. Iarna prefer sa il repar singur daca tot nu am doua maini stangi si tot am timp destul sa il repar din mai multe incercari. In felul asta sunt mai aproape de motociclete si cand nu ma pot plimba cu ele. Intr-adevar Cagiva m-a uimit in privinta pieselor si a finisajelor si a pieselor folosite. Iar aspectul e criminal. Probabil asta a fost si motivul pentru care sotia mea s-a indragistit de el. A vazut cum arata si Raptorul dar ii place mai mult Planet. As prefera sa imi raspunzi aici daca poti si ai ceva timp fiindca poate mai cauta si alt disperat ca mine si mai gaseste ceva folositor. Eu am cautat pe toate forumurile si nu am gasit nimic care sa ma ajute. In primul rand cum fac sa porneasca la rece. Astazi eu nu am putut sa ajung la atelier dar tata si Bau au fost si au incercat sa o porneasca dar nu au reusit. In schimb au inlocuit ledurile din ceas care erau arse si Bau a luat stopul pe frana ca sa il etanseze. Acum am martori luminosi la sonda de temperatura si la cric lucru care ma incanta la culme. Deci daca stii ce bujie imi trebuie ca eu am luat-o cu o bujie cu filet scurt care da scanteie dar nu stiu sigur daca este recomandata pentru Planet. Am cautat pe net si am gasit pe Luis ca pentru cagiva 125 fara sa specifice modelul ar fi nevoie de B9ES sau BR9 ES de la NGK si au filet lung. O sa vad daca gasesc pe stoc pe undeva daca nu o sa dau comanda. Treaba e ca nu stiu daca sunt bune si la Planet. O alta problema este socul care nu are nici un efect. Ori ca il trag ori ca nu notorul ramane la aceeasi turatie si fumul are aceeasi densitate. La Mito cum e cu socul ala. Cred ca are acelasi carburator Delorto. La ce inaltime se pune cuiul de dozaj. Acum este la a doua linie de sus in jos. La aer am o tura jumate daca stii care este setarea corecta ar fi bine. Ieri i-am luat compresia si are aproape 10. Cam 9.6 ori 9,7. Care eu cred ca este destul de buna. Oricum sunt sigur ca nevasta-mea nu se va da racing cu motorul. Practic are nevoie de compresie doar cat sa porneasca repede atunci cand opreste ea motorul la semafor chiar cand se pune verde. Daca stii raspunsul la aceste intrebari iti sunt recunoscator. Cosmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 6, 2008 Share Postat Decembrie 6, 2008 Salut Adventix si iti multumesc pentru sprijin. Am observat ca sunt putini in ultimul timp care mai sunt dispusi sa dea sfaturi pe aici. Probabil ca majoritatea care se pricep cat de cat la motociclete si-au deschis ateliere si nu mai dau sfaturi decat pe bani. Treaba e ca eu nu de bani duc lipsa. Vara in general daca se defecteaza ceva duc motorul la mecanic fiindca dureaza mai putin reparatia. Iarna prefer sa il repar singur daca tot nu am doua maini stangi si tot am timp destul sa il repar din mai multe incercari. In felul asta sunt mai aproape de motociclete si cand nu ma pot plimba cu ele. Intr-adevar Cagiva m-a uimit in privinta pieselor si a finisajelor si a pieselor folosite. Iar aspectul e criminal. Probabil asta a fost si motivul pentru care sotia mea s-a indragistit de el. A vazut cum arata si Raptorul dar ii place mai mult Planet. As prefera sa imi raspunzi aici daca poti si ai ceva timp fiindca poate mai cauta si alt disperat ca mine si mai gaseste ceva folositor. Eu am cautat pe toate forumurile si nu am gasit nimic care sa ma ajute. In primul rand cum fac sa porneasca la rece. Astazi eu nu am putut sa ajung la atelier dar tata si Bau au fost si au incercat sa o porneasca dar nu au reusit. In schimb au inlocuit ledurile din ceas care erau arse si Bau a luat stopul pe frana ca sa il etanseze. Acum am martori luminosi la sonda de temperatura si la cric lucru care ma incanta la culme. Deci daca stii ce bujie imi trebuie ca eu am luat-o cu o bujie cu filet scurt care da scanteie dar nu stiu sigur daca este recomandata pentru Planet. Am cautat pe net si am gasit pe Luis ca pentru cagiva 125 fara sa specifice modelul ar fi nevoie de B9ES sau BR9 ES de la NGK si au filet lung. O sa vad daca gasesc pe stoc pe undeva daca nu o sa dau comanda. Treaba e ca nu stiu daca sunt bune si la Planet. O alta problema este socul care nu are nici un efect. Ori ca il trag ori ca nu notorul ramane la aceeasi turatie si fumul are aceeasi densitate. La Mito cum e cu socul ala. Cred ca are acelasi carburator Delorto. La ce inaltime se pune cuiul de dozaj. Acum este la a doua linie de sus in jos. La aer am o tura jumate daca stii care este setarea corecta ar fi bine. Ieri i-am luat compresia si are aproape 10. Cam 9.6 ori 9,7. Care eu cred ca este destul de buna. Oricum sunt sigur ca nevasta-mea nu se va da racing cu motorul. Practic are nevoie de compresie doar cat sa porneasca repede atunci cand opreste ea motorul la semafor chiar cand se pune verde. Daca stii raspunsul la aceste intrebari iti sunt recunoscator. Cosmin Pornitul la rece la a mea si implica socul care se pare ca la tine nu are nici un efect. Pur si simplu trag socu la maxim si dau la electromotor. Nu pleaca din prima , dar in 2 secunde motorul porneste sau macar da sa porneasca ( baraie asa anemic nehotarat ) si atunci ii dau foarte putin gaz si incepe si se tureaza la 5 mii ( cu socul tras ). Dupa aceea ii mai las socul sa se incaleasca ca intr-un final ( cand indicatorul de temperatura incepe sa arate 40 ) sa il las de tot socu si imi tine un relanti decent ( 1500 rpm). Carburatorul meu este un dellorto phbh 28. Initial am avut si eu problema asta cu socul ( nu prea parea ca face ceva ) dar am desfacut carburatorul si jiglerul de la soc era plin de namol ( ma chiuniam cate o jumatate de ora sa o pornesc din cauza asta - impinsa ). Nu stiu care este reglajul amestecului (cel din carte ), eu am 2,5 ture. Nici compresia nu am masurat-o niciodata dar am impresia ca este specificata pe undeva prin manual. Nu m-am uitat niciodata pe bujie sa vad ce scrie dar am gasit pe net un site unde au piese pentru mito si uite aici link: http://www.pjme.co.uk/acatalog/Cagiva_Mito_Hard_Parts_.html Ei zic : BR9EG NGK RACING COMPETITION Spark Plug . A mea ( una din ele ) este la fel. Sper ca ti-am fost de folos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Decembrie 6, 2008 Share Postat Decembrie 6, 2008 Din pacate despre modelul asta nu stiu nimic, dar am mai avut experiente cu un canyon si pot spune ca si ala facea fite la rece si cam toate modelele de la cagiva care le-am auzit scot zgomote ciudate, sau ma rog, mai ciudate. Deci s-ar putea ca problema cu pornitul sa fie "normala"...acuma nu sa nu porneasca deloc, da mai greu. Bujie uite... http://shop.wemoto.com/pictures.dyn?u=5834851qqq25634 . In caz ca nici linku asta nu merge e un ngk BR9EG. Carbul e Dell’Orto´ PHBH 28 BD http://www.guzzitek.org/documents/carburat...llOrtoMAJ01.pdf aici ai fisa tehnica pentru carburi dell'orto cu toate cotele si tot ce trebe. E in franceza da cred ca te poti descurca. Daca nu, zi ce pagina si iti traduc. Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 Manual Cagiva Planet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 motocicletele Cagiva sunt cele mai bine lucrate si sunt facute din cele mai scumpe ( si de calitate ) piese. Ca orice motocicleta mai rara pe la noi vei gasi piese mai greu. mda....motocicletele cagiva sunt intradevar cle mai bune shi mai scumpe drujbe made in italy. merg shi suna ca o drujba, au o instalatie electrica de 2 lei (in aia vechi) shi roaga-te la doamne doamne sa nu se strice ceva importanta, caci piese CANCI. In rest sunt facute supa filozofia italiana "it's got to draive de ladies craizy!" (a se citi cum am scris-o shi cu accent italaian ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 mda....motocicletele cagiva sunt intradevar cle mai bune shi mai scumpe drujbe made in italy. merg shi suna ca o drujba, au o instalatie electrica de 2 lei (in aia vechi) shi roaga-te la doamne doamne sa nu se strice ceva importanta, caci piese CANCI. In rest sunt facute supa filozofia italiana "it's got to draive de ladies craizy!" (a se citi cum am scris-o shi cu accent italaian ) Nu sunt de acord cu punctul tau de vedere ( si nu inteleg - tu ai Moto Guzzi din cate scrie la profil ). Ar trebui sa vezi un mito din 1990 tinut toata viata lui in Italia si un mito din 2000 "crescut" la noi in tara. Categoric cel din 1990 va arata si va merge mult mai bine fata de cel din 2000 de la noi ( asa-i la romani ). E normal din moment ce nu le ingrijesti sa pice toate ( instalatia elctrica , piese - pe care le gasesti cu putin efort - etc ). Numai bine si nu te mai uita la toti pustii de 16 ani care iau cate o drujba o forjeaza , o fac praf , ii doare in cot de ele si apoi le dau la alti pusti care vor face la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 mda....motocicletele cagiva sunt intradevar cle mai bune shi mai scumpe drujbe made in italy. merg shi suna ca o drujba, au o instalatie electrica de 2 lei (in aia vechi) shi roaga-te la doamne doamne sa nu se strice ceva importanta, caci piese CANCI. In rest sunt facute supa filozofia italiana "it's got to draive de ladies craizy!" (a se citi cum am scris-o shi cu accent italaian ) Nu sunt de acord cu punctul tau de vedere ( si nu inteleg - tu ai Moto Guzzi din cate scrie la profil ). Ar trebui sa vezi un mito din 1990 tinut toata viata lui in Italia si un mito din 2000 "crescut" la noi in tara. Categoric cel din 1990 va arata si va merge mult mai bine fata de cel din 2000 de la noi ( asa-i la romani ). E normal din moment ce nu le ingrijesti sa pice toate ( instalatia elctrica , piese - pe care le gasesti cu putin efort - etc ). Numai bine si nu te mai uita la toti pustii de 16 ani care iau cate o drujba o forjeaza , o fac praf , ii doare in cot de ele si apoi le dau la alti pusti care vor face la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 mda....motocicletele cagiva sunt intradevar cle mai bune shi mai scumpe drujbe made in italy. merg shi suna ca o drujba, au o instalatie electrica de 2 lei (in aia vechi) shi roaga-te la doamne doamne sa nu se strice ceva importanta, caci piese CANCI. In rest sunt facute supa filozofia italiana "it's got to draive de ladies craizy!" (a se citi cum am scris-o shi cu accent italaian ) Nu sunt de acord cu punctul tau de vedere ( si nu inteleg - tu ai Moto Guzzi din cate scrie la profil ). Ar trebui sa vezi un mito din 1990 tinut toata viata lui in Italia si un mito din 2000 "crescut" la noi in tara. Categoric cel din 1990 va arata si va merge mult mai bine fata de cel din 2000 de la noi ( asa-i la romani ). E normal din moment ce nu le ingrijesti sa pice toate ( instalatia elctrica , piese - pe care le gasesti cu putin efort - etc ). Numai bine si nu te mai uita la toti pustii de 16 ani care iau cate o drujba o forjeaza , o fac praf , ii doare in cot de ele si apoi le dau la alti pusti care vor face la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 mda....motocicletele cagiva sunt intradevar cle mai bune shi mai scumpe drujbe made in italy. merg shi suna ca o drujba, au o instalatie electrica de 2 lei (in aia vechi) shi roaga-te la doamne doamne sa nu se strice ceva importanta, caci piese CANCI. In rest sunt facute supa filozofia italiana "it's got to draive de ladies craizy!" (a se citi cum am scris-o shi cu accent italaian ) Nu sunt de acord cu punctul tau de vedere ( si nu inteleg - tu ai Moto Guzzi din cate scrie la profil ). Ar trebui sa vezi un mito din 1990 tinut toata viata lui in Italia si un mito din 2000 "crescut" la noi in tara. Categoric cel din 1990 va arata si va merge mult mai bine fata de cel din 2000 de la noi ( asa-i la romani ). E normal din moment ce nu le ingrijesti sa pice toate ( instalatia elctrica , piese - pe care le gasesti cu putin efort - etc ). Numai bine si nu te mai uita la toti pustii de 16 ani care iau cate o drujba o forjeaza , o fac praf , ii doare in cot de ele si apoi le dau la alti pusti care vor face la fel. vai am postat de 4 ori ( internetul e de vina ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 am avut o cagiva elefant 125 din '84 care inca mergea bine, cred ca asta spune multe....motor nedesfacut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 @adventix chill man....sunt foarte bun prieten cu ozzy shi shtie in mare parerea mea despre motocicletele italiene (chiar shi despre moto guzzi-ul pe care il detzin si pe care de altfel l-am modificat shi inca il modific). Ideea este ca eu sunt mecanic moto, iar prin mainile mele trec destul de multe motociclete italiene de 125cc in doi timpi....din cauz astaam parerea pe care o am despre ele...este foarte adevarat ca uzura prematura anumitor componente tzine in mare parte de utilizator, dar oricum uneori stau, ma uit shi nu ma pot opri sa ma minuez ce solutzii tehnice complicate au gasit pt verifica cele mai simple lucururi. Un sfat: Ca veni vorba de instalatzii electrice...vezi ca la Mito, sub carena coditzei in partea stanga in dreptul sheii pilotului exista un conector electric cu mute fire, in care de obicei intra apa shi oxideza. Sfatul este sa il desfaci, sa il curetzi shi sa il umpli cu vaselina. Asta o sa privina foarte multe dintre eventualele probleme elecrice care pot aparea la motorul tau. Crede-ma! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 7, 2008 Share Postat Decembrie 7, 2008 @adventix chill man....sunt foarte bun prieten cu ozzy shi shtie in mare parerea mea despre motocicletele italiene (chiar shi despre moto guzzi-ul pe care il detzin si pe care de altfel l-am modificat shi inca il modific). Ideea este ca eu sunt mecanic moto, iar prin mainile mele trec destul de multe motociclete italiene de 125cc in doi timpi....din cauz astaam parerea pe care o am despre ele...este foarte adevarat ca uzura prematura anumitor componente tzine in mare parte de utilizator, dar oricum uneori stau, ma uit shi nu ma pot opri sa ma minuez ce solutzii tehnice complicate au gasit pt verifica cele mai simple lucururi. Un sfat: Ca veni vorba de instalatzii electrice...vezi ca la Mito, sub carena coditzei in partea stanga in dreptul sheii pilotului exista un conector electric cu mute fire, in care de obicei intra apa shi oxideza. Sfatul este sa il desfaci, sa il curetzi shi sa il umpli cu vaselina. Asta o sa privina foarte multe dintre eventualele probleme elecrice care pot aparea la motorul tau. Crede-ma! Adica releul de incarcare ? Stai linistit ca si eu sunt la cel de-al 3`lea Mito al meu si le stiu ca pe propriile buzunare. Daca vrei sa vezi reconstructia celui de-al 3-lea Mito: ( Si la primavara ma apuc de motor - segmenti , rulmenti ambielaj , semeringuri , garnituri ) http://www.youtube.com/watch?v=ip0k7f-RPyo Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Decembrie 8, 2008 Autor Share Postat Decembrie 8, 2008 Salutare. Revin cu vesti extrem de bune. Am reusit sa pornim motorul si merge chiar ok. Problema era de la shok. Adica era rupt suportul de la maneta si mergea in gol. Adica trageam degeaba de maneta ca nu avea nici un efect. astfel pistonul de la shoc din carburator statea cazut si obtura de tot gaura aia din capatul canalului. Acum porneste la prima apasare de buton. Inca nu am curaj sa bag la loc furtunul de la pompa de ulei. Ea cand merge motorul si este putin accelerat baga cateva picaturi dar cand este la relanti nu mai baga sau cel putin nu se vede ca baga. rat jawa mi-a spus ca asa e normal dar am o retinere sa ii bag pompa. I-am inlocuit si bujia. are cifra termica 8 nu 9 dar merge bine. A terminat Bau stopul pe frana si arata criminal. O sa va pun si poze. Trebuie sa ii mai scurtam cricul ca am lasat amortizoarele mai jos ca sa ajunga propretara cu picioarele pe pamant. Acum are si bec pentru cric si am montat si bordul la locul lui. Mai am un joc la pinionul din spate trebuie sa ma ocup de el. oricum o sa ii dau rotile jos sa verific rulmentii si discurile ca ala de pe fata are un joc destul de mare. Oricum rat jawa are dreptate in privinta partii electrice. A trebuit sa inlocuieasca Bau o groaza de fire. La contactul de la maneta de la frana de mana am pus un contact de mouse ca nu il mai avea. Inca nu imi e clar daca powervalvul functioneaza si nu prea stiu cum sa il verific. Ieri cand am pornit-o scotea fum pe la motor pe langa toba. Azi zicea tata ca nu mai scoate. Trebuie sa fac rost si de un cauciuc pe spate ca asta actual e tocit pana la panza. Nu prea stiu cum sa ii fac crash baruri ca daca se da fata pe jos cu ea sa nu ii buleasca piciorele. O sa caut pe net. Multe multumiri Adventix pentru sfaturile infailibile si de asemenea si lui rat javra pentru ca imi suporta telefoanele deosebit de dese. Nu am inteles la ce se refera cand spune ca am gasit solutii complicate ca sa verificam lucrurile simple. Bine ca esti tu destept mai animalule. Uite ca ne-am descurcat si fara ca inteligenta ta sclipitoare sa fie alaturi de noi. Ca tu nu ai binevoit sa iti misti posteriorul ca sa ne ajuti. Ai uitat de unde ai plecat. Acu esti smecher si te plimbi cu Goethe de mana. Lasa ca pune Batman mana pe tine si iti umple nasul de sarma. Si daca uit sa te sun si apuci sa citesti aici nu uita sa ii dai lui Mendoza ceva piese pentru lucrarile de arta. Acu ia cateva poze de aici pana nu afla Cris ca ti crezi mari' macho si te trezesti cu cativa bocancei in cap ca te doare in dos de motocicleta ei. Prima oara in viata ei are si ea o motocicleta in firea ei si pe tine nu te intereseaza. In prima poza se ii avem pe Batman si Robin apoi am pus niste poze generale si la final fenomenalul stop cu leduri. Sa moara sobolanul de oftica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 (editat) Salutare. Inca nu am curaj sa bag la loc furtunul de la pompa de ulei. Ea cand merge motorul si este putin accelerat baga cateva picaturi dar cand este la relanti nu mai baga sau cel putin nu se vede ca baga. rat jawa mi-a spus ca asa e normal dar am o retinere sa ii bag pompa. Inca nu imi e clar daca powervalvul functioneaza si nu prea stiu cum sa il verific. Ieri cand am pornit-o scotea fum pe la motor pe langa toba. Azi zicea tata ca nu mai scoate. Salut! Ma incanta ce vad in poze!!. Pompa de ulei trebuie sa bage ulei si la relanti. Asta se seteaza de la cotul care intra in blocul motor si ajunge la pompa. Pompa initial este inchisa complet ( poza - linia galbena ) si tu trebuie sa dai de surubul de la cot pana cand pompa va fi putin deschisa numai cat sa iasa putin ulei pe furtun ( ceva gen linia albastra ). Ca sa verifici valva e simplu. Dai galeria jos ( cu ocazia asta verifici si daca ai garnitura buna sau trebuie sa pui una noua - probabil ca pe acolo iti iese fum ) si daca poti te uiti pe gaura sau mai simplu bagi un deget si o cauti pe sus. O sa o gasesti imediat. Apoi pui contactul si stai cu degetul pe ea si ar trebui sa urce si apoi sa coboare imediat ( asta daca iti merge motorasul care este atasat pe bidonul de apa ) Asteptam vesti Editat Decembrie 8, 2008 de Adventix Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Decembrie 10, 2008 Share Postat Decembrie 10, 2008 (editat) Bravo, si eu am avut o Cagiva Freccia din 88. M-am dat cu ea un an fara sa pun un surub in ea, a avut un accident la 50km/h iar acum dupa 3 ani ,dupa ce a schimbat 2 proprietari inca o vad prin oras cu placere. Super motocicleta. PS: in caz ca nu stiai inca, e exceptional stopul. Editat Decembrie 10, 2008 de disabled_Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Decembrie 11, 2008 Autor Share Postat Decembrie 11, 2008 Salut! Ma incanta ce vad in poze!!. Pompa de ulei trebuie sa bage ulei si la relanti. Asta se seteaza de la cotul care intra in blocul motor si ajunge la pompa. Pompa initial este inchisa complet ( poza - linia galbena ) si tu trebuie sa dai de surubul de la cot pana cand pompa va fi putin deschisa numai cat sa iasa putin ulei pe furtun ( ceva gen linia albastra ). Ca sa verifici valva e simplu. Dai galeria jos ( cu ocazia asta verifici si daca ai garnitura buna sau trebuie sa pui una noua - probabil ca pe acolo iti iese fum ) si daca poti te uiti pe gaura sau mai simplu bagi un deget si o cauti pe sus. O sa o gasesti imediat. Apoi pui contactul si stai cu degetul pe ea si ar trebui sa urce si apoi sa coboare imediat ( asta daca iti merge motorasul care este atasat pe bidonul de apa ) Asteptam vesti Salutare, Sa o luam in ordine. Am reglat pompa de ulei asa cum mi-ai spus si mi-am facut curaj sa o infig in carburator. Pana acum nu sa blocat motorul deci e bine. L-am lasat sa mearga cam o ora in garaj si a fost ok. Ca sa nu ne sufocam in garaj i-am tras un prelungitor la toba. Se vede din poze. I-am verificat si rotile iar la roata din spate am gasit un rulment care se misca in legea lui fiindca distantierul care trebuia sa il preseze era refacut prost. L-am ajutat putin sa stea mai bine in rulment si acum merge perfect. Lantul nu este al ei si atinge de cauciuc. Ori schimb cauciucul ori lantul. Am dat si galeria jos cum mi-ai spus si evitent ca nu mai avea garnitura asa ca i-am facut una din asbest. Sper sa tina. Am verificat si supapa care se deschidea dar nu mai inchidea. Asa am ajuns sa demontam motorasul. Dupa ce am verificat tot angrenajul si am ajuns la concluzia ca nu are motive sa nu mearga l-am sunat pe rat jawa care ca de obicei a inceput sa enumere variantele negative. Cu concluza ca trebuie schimbat controlerul despre care tot de la el am aflat ca seamana cu o aprindere mai mica. L-am identificat si i-am verificat firele la recomandarea Sobolanului. Noroc ca ultima varianta era si cea buna. I-am curatat firele si acum merge powervalvul. I-am mai lipit din plasticele laterale care erau crapate si le-am montat la loc cu tot cu rezervor. Deci aveam un motor complet functional si gata de dat pe sosea. A venit si Bau cu becul de la numar care lumineaza albastru-mov si l-am montat. Apoi am scos monstrul din garaj. I-am pus o fundita si am chemat proprietara sa il probeze. I-am facut cateva poze si am plecat la o tura de proba. Totul a durat foarte putin. Adica putin mai mult de 50 m apoi sa oprit si nu a mai vrut sa porneasca. L-am bagat inapoi si am constatat ca furtunul care intra in rezervor si care este nou de altfel era indoit si sugrumat. deci nu se alimenta carburatorul. Nu am avut timp sa studiez problema aseara fiindca aveam invitatie la concert la Hight Light. Probabil ca pana la ora asta i-a gasit tata o rezolvare. Bravo, si eu am avut o Cagiva Freccia din 88. M-am dat cu ea un an fara sa pun un surub in ea, a avut un accident la 50km/h iar acum dupa 3 ani ,dupa ce a schimbat 2 proprietari inca o vad prin oras cu placere. Super motocicleta. PS: in caz ca nu stiai inca, e exceptional stopul. Mie imi plac la nebunie motoarele mai rare si mai speciale iar cagiva este printre ele alaturi de Triumf, Ducati, Norton etc. Sunt mult mai ingrijit facute si au piese deosebite incorporate. Practic au deja tuning facut din fabrica. Au personalitate si chiar daca necesita mai multa ingrijire pe mine nu ma deranjeaza. Imi place sa fiu murdar pe maini. Intr-adevar stopul arata criminal. Nu ma asteptam sa iasa atat de bine dar cum spuneam Bau este maestru in fire si bricolaje. pacat ca aseara eram prea stupefiati ca nu mai mergea motorul ca sa mai putem face si poze la lumina albastra de la numar. Efectul rosu albastru este foarte puternic si se incadreaza cu linia motocicetei si culoarea stridenta. Iaca si niste poze de la cativa romani fericiti. Ma bucur mult ca pe forumul asta au mai ramas si oameni pe care ii intereseaza motocicletele. Ma bucur ca unii sunt dispusi sa ajute fara sa iti ceara bani pe asistenta. O sa revin cu poze cand o sa ii fac si scutul de la toba si crash barurile. Multumiri si sarbatori fericite. Cosmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 11, 2008 Share Postat Decembrie 11, 2008 Arata foarte bine micuta!!! sa o stapaneasca sanatoasa noua proprietara si sa faca muulti km cu ea fara nici un fel de incidente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
invictus Postat Decembrie 12, 2008 Share Postat Decembrie 12, 2008 uite aici lista cu bujii pentru cagiva http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=...AGIVA&m=125 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Decembrie 13, 2008 Autor Share Postat Decembrie 13, 2008 (editat) Arata foarte bine micuta!!! sa o stapaneasca sanatoasa noua proprietara si sa faca muulti km cu ea fara nici un fel de incidente De doua zile nu se mai da jos de pe ea. Astazi mai avea putin si plangea fiindca ploua si nu poate sa se plimbe. Ea are permis de 4 ani dar nu a avut un motor cu care sa se plimbe. Asta este practic prima ei motocicleta serioasa. Am incercat eu sa ii construiesc o motocicleta dar nu prea mi-a iesit. Era instabila total in linie dreapta si era imposibil sa iei cu ea un viraj decent. Asa ca nu am lasat-o sa se urce pe ea cu toate ca am lucrat la ea doi ani. Acum este atat de incantata ca povesteste la toata lumea ce motocicleta frumoasa are. Si chiar e frumoasa. Si mie imi place de mor. De cand are motocicleta a inceput sa inteleaga de ce se plang motociclistii ca e iarna lunga. Oricum mai trebuie ceva reglaje pe la ambreiaj. Nu prea iese din viteza si uneori o fura in viteza din neutral. Cam care ar fi problema? Si cum fac sa ii aduc maneta de ambreiaj mai aproape de ghidon? fata are mana mica si nu prea ajunge la ea. O sa incerc sa ii mai slabesc cablul dar nu e o solutie prea destepta. Imi mai trebuie si un cablu de Km ca al ei este rupt. Cam cat costa unul si de unde il iau? Se potrivesc cabluri de la alte modele? uite aici lista cu bujii pentru cagiva http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=...AGIVA&m=125 Foarte tare link-ul. multumesc mult. imi confirma ca aia de la luis nu au gresit. deja am dat comanda si astept sa imi vina doua bujii. Editat Decembrie 13, 2008 de ozzy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dara Postat Decembrie 13, 2008 Share Postat Decembrie 13, 2008 Buna tuturor si va multumesc si eu de ajutor - consultanta ca sa primesc cel mai frumos cadou de sarbatori din viata mea. Din pacate eu nu ma pricep la mecanica si am asteptat cu drag sa reuseasca Ozzy, socrul si prietenii sa repare Cagiva, cu ajutorul vostru. Ma revansez cu bere la voi, ziceti 'eu sunt...' cand ne vedem si sar cu berea . De Ozzy am eu grija , mi-a oferit o minune si sper sa nu se simta prost ca nu poa' sa faca sa nu mai ploua, ca eu scancesc p'aici dupa motor, m-am dat in fiecare zi sa ma obisnuiesc cu ea, ca ce am practicat eu dupa scoala, pana acum, pe K-ul facut tot de Ozzy (de la 2 la 4 timpi, cu pornire la buton ca nu ma descurcam cu pedala) nu prea s-a numit motociclism...desi reuseam sa plec mai drept cu ea decat motociclistii din zona...avea totusi un mers sinuos din bordura in bordura de mai mare dragul. Ajunsesem sa cred ca-si ia motociclete inalte special ca sa nu merg eu decat pasager , ca-i era teama pt mine din cauza de nebuni pe sosele. Nush cum, pt. el nu-i e teama, dar pt. mine da. Pana la urma mi-a luat si mie o 'bijuterie blonda' si cre' ca a verificat-o si-n teava de la esapament sa vada daca-i safe pt. mine. Cert e ca din cauza inaltimii necolosale, mi se potriveste de minune. O manevrez mai usor decat pe ultimul Bandit 400cc cu care m-am dat, pentru ca-i mai usoara. Ce sa zic, e mai valoroasa pentru mine, la cat a luat el la mana fiecare surub, decat daca o lua direct din fabrica. E genial si inca nu imi vine sa cred ce minune a iesit. Va multumesc inca o data, sunteti grozavi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adventix Postat Decembrie 14, 2008 Share Postat Decembrie 14, 2008 De doua zile nu se mai da jos de pe ea. Astazi mai avea putin si plangea fiindca ploua si nu poate sa se plimbe. Ea are permis de 4 ani dar nu a avut un motor cu care sa se plimbe. Asta este practic prima ei motocicleta serioasa. Am incercat eu sa ii construiesc o motocicleta dar nu prea mi-a iesit. Era instabila total in linie dreapta si era imposibil sa iei cu ea un viraj decent. Asa ca nu am lasat-o sa se urce pe ea cu toate ca am lucrat la ea doi ani. Acum este atat de incantata ca povesteste la toata lumea ce motocicleta frumoasa are. Si chiar e frumoasa. Si mie imi place de mor. De cand are motocicleta a inceput sa inteleaga de ce se plang motociclistii ca e iarna lunga. Oricum mai trebuie ceva reglaje pe la ambreiaj. Nu prea iese din viteza si uneori o fura in viteza din neutral. Cam care ar fi problema? Si cum fac sa ii aduc maneta de ambreiaj mai aproape de ghidon? fata are mana mica si nu prea ajunge la ea. O sa incerc sa ii mai slabesc cablul dar nu e o solutie prea destepta. Imi mai trebuie si un cablu de Km ca al ei este rupt. Cam cat costa unul si de unde il iau? Se potrivesc cabluri de la alte modele? Nu prea iese din viteza in ce sens ? adica intra greu pe N ? E ceva cat se poate de normal la motocicletele mici in 2timpi. Se mesteca des in cutia lor si N devine cam ambiguu dupa un oarecare timp. Nu pot sa spun ca la al meu mito am probleme cu scoaterea pe liber ( la cel actual ) dar la cel dinaintea lui preferam sa stau cu ambreiaju tras la intersectii decat sa caut neutrul. Cat despre saritul din viteza in N din senin nu-i un semn bun. Maneta de ambreiaj nu prea cred ca ai cum sa o aduci mai aproape de ghidon. Cablul de km e cablu cu profil patratic ( daca asa se numeste ) costa in jur de 15E pe ebay.Poti suna la reprezentanta la Cagiva sa te interesezi si la ei cat costa. Este la fel ca pe Aprilia , Cagiva ( toate modelele astea mai mici de la 50 la 125 ) dar trebuie sa stii ca nu toate sunt la fel de lungi. Spre exemplu un cablu de Mito pe un RS e scurt , la fel si pe Cagiva Prima ( 50 cc ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.