Sari la conținut

Triumph Tiger 900


Jean_Taxi
 Share

Postări Recomandate

Eu as spune asa:

 

Tiger:

+foarte fiabil

+consum mic

+carburatoare

 

GS:

+cardan (se rezolva punand un Scottoiler pe Tiger)

- injectie

----------------------------------------

 

Am intalnit oameni cu ambele si la fiabilitate Tigerul este net deasupra GS-ului. As spune ca tinde spre o Honda.

 

Un exemplu: 2 englezi intalniti in Vladivostok, dupa 25.000 km inca nu schimbasera uleiul. Au facut-o in Vladivostok, dupa care l-au mai schimbat in Anglia, dupa alti 20.000 km. Si ambele motoare trecusera de 100.000 mile.

 

Exemplul clasic cu GS-ul e Long Way Round: se strica, dar aducem altul cu elicopterul.

 

Injectia e un minus dupa parerea mea daca chiar mergi cu ea si ajungi sa pui benzina de sub 90.

 

 

Iar daca nu iei nici GS, nici Tiger, am un TDM 850 din 96 (MK2) cu motor din 2000, cu 50k la bord de vanzare :scratch:.

 

D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as spune asa:

 

Tiger:

+foarte fiabil

+consum mic

+carburatoare

 

GS:

+cardan (se rezolva punand un Scottoiler pe Tiger)

- injectie

----------------------------------------

 

Am intalnit oameni cu ambele si la fiabilitate Tigerul este net deasupra GS-ului. As spune ca tinde spre o Honda. :cheers: :laugh:

 

Un exemplu: 2 englezi intalniti in Vladivostok, dupa 25.000 km inca nu schimbasera uleiul. Au facut-o in Vladivostok, dupa care l-au mai schimbat in Anglia, dupa alti 20.000 km. Si ambele motoare trecusera de 100.000 mile.

 

Exemplul clasic cu GS-ul e Long Way Round: se strica, dar aducem altul cu elicopterul.

 

Injectia e un minus dupa parerea mea daca chiar mergi cu ea si ajungi sa pui benzina de sub 90.

 

 

frate , te iubesc!si eu cred ca tiger este o motoreta foarte buna, cat vrei pe tdm? :laugh:

Editat de jenifer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu schimbatul uleiului pot fi de acord, rezista mobra cu ulei prost, dar nu rezista mult. Asta din ciclul "dirty oil is better than no oil". Dar n-as face-o decat daca as fi complet constrans de imprejurari. De altfel, as tinde sa cred ca BMWu' are un avantaj aici deoarece ii poti pune ulei de masina si e la fel de fericit, in timp ce orice alt motor ar putea avea probleme cu ambreiajul.

 

Nu inteleg totusi de ce crezi ca injectia e un minus. N-are nicio legatura sistemul de injectie cu cifra octanica. Din contra, la unele mobre se adapteaza automat scanteia (vezi majoritatea R-urilor cu Motronic 2.4, gen 1200GS care merge cu 95, dar accepta si 92 sau 1200S care merge cu 98, dar accepta si 95). Cifra octanica scazuta creaza probleme motoretelor cu compresie mare deoarece apar predetonari, dar n-are nicio legatura cu injectia. Daca intri intr-o zona unde stii ca vei avea parte de asemenea benzina, poti modifica avansul scanteii. Singura problema pe care o pot vedea e ca, daca s-a infundat injectorul, esti mancat. Dar si asta se poate rezolva cu un filtru de benzina in plus :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta vroiam a zice si eu. De ce ar fi injectia un minus?

Long Way Round este cel mai prost exemplu de dat. Nu stiu la care dintre evenimente se refera antevorbitorul insa cea adusa cu avionul inlocuia o mobra izbita de ditamai stanca de un incepator. Si sincer sa fim, mobra aia ar fi dus toata calatoria mai departe fara alu cases,doar asa cu bridge-ul ala prins cu zip ties. Ca sa nu mai vorbesc de imbecilul (de fapt toti 3) care sudeaza CU ELECTROD langa conducta de frana. Mai da-o dreq de treaba.

 

In alta ordine de idei,daca vrei benzina de 90 nu e nicio problema, comanzi un cat plug (am uitat codul,dar cine insista il poate gasi) pe care il bagi in slot si voila! Mobra tine si benzina de rahan.

Nu discut fiabilitatea Triumphului.Nu am.Practic mi se rupe gardul daca R1 e mai fiabila decat HP2 sau daca FirstBike e mai fiabila decat CBF500.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda,

 

adevarul e ca omul o sa-si ia ce-i place/pica-n mana. Noi putem sa aruncam argumente din plin. E bine, ca mai invatam unii de la altii.

 

In legatura cu injectia: Si Tigerurile sunt pe injectie de prin 2000, dar am inteles ca omul vrea sa-si ia second-hand si atunci are sens discutia. Nu sunt un expert in injectie, insa inteleg cum functioneaza un carburator. Poate din cauza asta sunt biased. Dar, acum 2 ani am vrut sa-mi iau un motor care sa manance si benzina de 98, si benzina de 70. Tocmai pentru ca nu sunt maestru in injectie, am scris la 12 reprezentante BMW (Europa si SUA) intrebandu-le daca e in regula sa merg cu motoarele lor cu benzina mai slaba si daca nu, care sunt alternativele/fixurile/etc. Pe linie, absolut toate mi-au spus ca nu recomanda benzina sub cea indicata in manual si nu recomanda nici o alternativa. Si am ales un motor cu carburator care a mancat cu brio si benzina de 68 in Mongolia.

 

Si da, faptul ca iti poate muri injectia e un lucru tare neplacut. Un carburator il mai poti rezolva, dar daca se duce injectie prin departari, cam asta e.

 

Intr-adevar depinde pe unde vrea sa se dea omul. Ca daca doar Romanica/Europa, atunci nu mai consider nici eu injectia ca un minus.

 

In legatura cu uleiul: Da, Tigerul are ambreiaj umed si teoretic nu e indicat sa-i pui ulei de masina pentru ca are modificatori de frecare. In schimb nu este nici o problema daca-i pui ulei de camion, pentru ca ala nu are modificatori de frecare, iar majoritatea uleiurilor sintetice de camion sunt mult deasupra celor de motocicleta. O privire pe fisele tehnice lamureste problema. In State se foloseste cu brio Shell Rotella atat in motoare hiperturate, cat si in disele imense de camioane. Uleiul cel mai apropiat de pe piata europeana este Shell Rimula Sintetic. Il puteti gasi si in Romania la "galeti" de 20 de litri.

 

Dar, din nou.. discutam ca sa discutam.

 

P.S.

2500 vreau pe TDM. E varianta viespe la culoare.

Editat de Maguest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SKIMB AS FACE CU ORICE ENDURO CARE ARE MAI MULT DE 60 CAI(enduro-touring), mai dau si diferenta pana la 1000e, dar, nici asa nu am gasit, nici de vandut nu sa vandut! imi dau palme ca nu mi-am luat acum 4 sezoane Afrika Twin, cum intentionam si m-am luat dupa nevasta ,cum ca Cbr-ul e mai misto, in fine, multam inca o data, mai astept in continuare pareri , iarna e lunga si am inceput sa intru in sevraj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In State se foloseste cu brio Shell Rotella atat in motoare hiperturate, cat si in disele imense de camioane. Uleiul cel mai apropiat de pe piata europeana este Shell Rimula Sintetic. Il puteti gasi si in Romania la "galeti" de 20 de litri.

Presupun ca te-ai documentat inainte de a face afirmatia asta. De aceea, presupun ca stii ce inseamna standardul API si la ce foloseste el. Mai mult, cred ca ai idee de ce exista uleiuri de diesel si uleiuri de benzina. De asemenea tind sa cred ca ai habar de faptul ca toate camioanele lucreaza intre 800 si 1500rpm.

 

Ca sa rezum totul, uleiul ala e la fel de bun pentru motocicleta ca si kerosenul. Singura utilizare e curatatul lantului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzunu,

 

evident ca m-am documentat .. si inca destul de bine. Cred ca e cumva natural ca oamenii sa sara in sus cand aud de asa o "ciudatenie" dar sunt putin dezamagit de faptul ca ai apucat sa dai cu pietre cu ceea ce par argumente pe jumatate. Daca ai fi dat macar un simplu search pe google dupa "Shell Rotella for motorcycles" ai fi probabil desoperit inclusiv raspunsurile Shell cu privire la utilizarea lui in motociclete, cat si faptul ca Rotella si Rimula Signia depasesc standardele API ale uleiurilor de motocicleta. M-am bazat pe faptul ca o informatie utila ar fi putut genera macar un minim de studiu inainte de o aruncatura cu pietre. Si da, da, da, uleiurile sintetice pentru motoare de 12 litri cu 1000 RPM sunt foarte potrivite si pentru motoarele de mototcicleta turate la 12.000 RPM. Daca nu esti dispus sa te documentezi, spune-mi si o sa-ti atasez niste fise tehnice, raspunsuri de la Shell , link-uri cate vrei.

 

Si daca vrei B-11-RTW , banuiesc ca esti cat de cat familiar cu advrider.com si cu multitudinea de recomandari si experiente pozitive ale celor de acolo cu privire la Rotella. Asta ti-o spune cineva cu un RTW in spate.

 

Sanatate

 

totusi , un micutz citat:

 

"Though marketed as an engine oil for diesel trucks, Rotella oil has found popularity with motorcyclists as well. The properties of heavy duty engine oils tend to map to the same requirements of motorcycle oils, particularly those whose engine and transmission share the same oil. (This is called a "shared sump" design, which is unlike automobiles which maintain separate oil reservoirs - one for the engine and one for the transmission). The chemical additives found in heavy duty engine oils work well with motorcycles. In addition, the lack of "friction modifiers" in truck oils such as Rotella means they do not interfere with proper wet clutch operations.

JASO-MA

 

JASO is an acronym that stands for "The Japanese Automotive Standards Organization." Among other things, they set standards for oil to be used in motorcycles.

 

One standard, JASO-MA, specifies a set of characteristics an oil must meet to be certified by JASO. It includes such things as the amount of sulfated ash, the foaming tendency, and the degree of friction provided by the oil.

 

The friction test is what is of particular interest to motorcycles. An oil that provides too little friction has a tendency to allow wet clutches -- those bathed in the engine oil -- to slip. An oil that demonstrates too much friction does not provide the lubricity needed. The JASO-MA test specifies a range of friction the oil must fall within to meet the specification.

 

The new Rotella T CJ-4 15W-40 and 5W-40 packaging does not officially state compliance with JASO-MA.

 

However, posts in various motorcycle-related forums cite e-mail confirmation from Shell that Rotella 15W-40 and 5W-40 CJ-4 has been tested and shown to meet the JASO-MA friction test. The belief is that the new CJ-4 oil does in fact meet JASO-MA, but the packaging does not carry the certification, nor does Shell advertise it as complying with JASO-MA.

 

Testimonies from many motorcyclists on different forums confirm the applicability of Shell Rotella T as effective for motorcycles. Numerous "Used Oil Analysis" (UOA) on bobistheoilguy.com show acceptable wear metal numbers for Rotella T in motorcycles for oil change intervals from 1000 miles all the way to 8000 miles.

 

Speculation is that Shell focuses on Rotella's primary market of heavy duty trucking. Emphasizing a motorcycle certification might detract from the primary marketing. No confirmation or denial of that speculation has been offered by Shell.

 

It should be noted, however, that Shell Rotella's website does have a category in the "Ask the Expert" section that does mention Rotella usage in motorcycles.

"

Editat de Maguest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presupun ca te-ai documentat inainte de a face afirmatia asta. De aceea, presupun ca stii ce inseamna standardul API si la ce foloseste el. Mai mult, cred ca ai idee de ce exista uleiuri de diesel si uleiuri de benzina. De asemenea tind sa cred ca ai habar de faptul ca toate camioanele lucreaza intre 800 si 1500rpm.

 

Ca sa rezum totul, uleiul ala e la fel de bun pentru motocicleta ca si kerosenul. Singura utilizare e curatatul lantului.

maquest are dreptate, in primul rand , stie ce spune, se bazeaza pe fapte ,vine cu argumente, si in al doilea rand si andrei rn [il gasiti pe pro-bike, este un inginer roman stabilit in america a spus mai demult ca foloseste acest rotella si la moto, si la camioane si la sanie cu zurgalai..... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deviati de la subiect. Adeca o comparatie Tiger vs GS (daca exista vreuna :laugh: ) sau Tiger vs alta mobra e binevenita. Uleiurile,benzinele astea sunt detalii marunte. Fara exagerare. Bagi X67YYW-PVLA-M3A-22-HEAT in loc de VVV-5VGY-R0DU-55-WW (iarna) sunt chestii care excita doar inginerii care stau cu pipeta la robinetul de la rezervor. Plm.

Daca va spun ca eu primavara dupa ce scurg uleiul , bag 3 litri motorina si 1 litru ulei si dau drumul la motor vreo 5 minute la relanti dupa care scurg (inclusiv jegul ce se aduna,deh motorina e uber la curatat) si bag un plin de ulei cu filtru nou ce mai ziceti? Ca-s nebun,corect? Foarte bine, eu am sa fac asta in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca 1,5 motorina cu 2,5 ulei ar fi mai bine pentru motor, si se curata la fel de bine.

Si sper ca pui un filtru ieftin de sacrificiu cind faci treaba asta, nu lasi filtrul vechi ca sa iasa tot din el...

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las filtrul vechi. N-a iesit niciodata hartie (yeah,I'm cheap si folosesc cele mai ieftine filtre). Filtrul era intact. Chestia cu proportiile e discutabila. Eu am invatat-o de la unu' care nu pune deloc ulei in motorina :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...